De verkeerde tegenkomen Deel II

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Harrie

Re: De verkeerde tegenkomen Deel II

Bericht door Harrie » 16 apr 2009, 09:20

Rico schreef:
Robin schreef:Tja, die rotjochies zullen in hun jeugd wel geen driewieler voor hun verjaardag hebben gehad, dan krijg je dit, logisch.

NEXT.

Juist wel... FWD sucks :mrgreen:
Ik hoop niet dat ik jou in een bus tegenkom. :hammer: :hammer:

:mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 16 apr 2009, 09:32

Weet ook niet of ik zou ingrijpen. Heb ook een vriendin en kleine meid thuis zitten, die hebben er ook niets aan als ik een mes tussen de ribben krijg. Je zou niet de eerste zijn die zijn 'heldhaftige daad' met de dood moet bekopen.

Natuurlijk mag dat tuig een 9mm loodinjectie krijgen maar da's niet aan mij.

Eensch met Hugo dus.

Max V

Bericht door Max V » 16 apr 2009, 09:34

Inderdaad... Gewoon gedeisd houden en de bus uit stappen wanneer je de kans hebt. Je begint helemaal niets tegen zo'n groep en het levert alleen maar tranen op...

Shakes

Bericht door Shakes » 16 apr 2009, 10:18

Tot het jou overkomt........

heb al drie keer zoiets meegemaakt, en drie keer ingegrepen. Filmpje hoef ik niet te zien ken het verschijnsel maar al te goed.

N.

Hans

Bericht door Hans » 16 apr 2009, 10:25

Stel je gaat helpen en trapt zo'n stuk tuig invalide, of dood, wat dan?

Shakes

Bericht door Shakes » 16 apr 2009, 10:49

helpen en kapot slaan zijn twee verschillende dingen!

Soms helaas :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 apr 2009, 11:45

Nandor schreef:Tot het jou overkomt........

heb al drie keer zoiets meegemaakt, en drie keer ingegrepen. Filmpje hoef ik niet te zien ken het verschijnsel maar al te goed.

N.
Vind ik gedurfd van je, serieus. Ik heb de mond vaak te snel open en zou me er dus mee bemoeien. Dan zou ik eigenlijk al wel moeten ingrijpen anders grijpen ze mij :lol: Maar je wordt tegenwoordig vermoord om zomaar iets. Ik ben al aardig goed geworden in even tot 10 tellen :wink:

Max V

Bericht door Max V » 16 apr 2009, 13:52

Inderdaad!

Ik sta best m'n mannetje en ben de slapste niet, maar bij zoiets ben ik toch echt eerder geneigd weg te lopen dan om er tussen te gaan staan.

Dan ben ik maar een watje :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 apr 2009, 13:55

Helaas zit het in mn aard om bij dit soort dingen in te grijpen....

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 14:03

Hans schreef:Stel je gaat helpen en trapt zo'n stuk tuig invalide, of dood, wat dan?
Dan gaat het vermeende slachtoffer tegen jou getuigen.. omdat hij de daders zo zielig vind...

En de rest van je leven kun jij er voor "bloeden"

Het probleem met dit soort figuren (daders) IS,, dat ze zo stijf staan van de adrenaline en mischien ook wel drank of drugs.. dat ze helemaal niks voelen..

Je kunt er wel eentje stoer voor de kop rossen, maar ze voelen niks.. dus komen ze netzo hard weer terug (slaan) alleen permanent uitschakelen,, lethal force.. helpt..voldoende.. of met een zo'n stroom gun oid.. maar zelfs pepperspray is al lastig..

wie ken de verhalen niet dat een politie agent iemand in de benen schiet om hem te stoppen, maar het geen zier helpt ? Adrenaline.

Overingens vind ik die vent een dikke lamlul als ik zo zijn verhaal lees.. zou bijna gaan denken dat ie het wel fijn vond :bag: stel je voor dat je voor zo'n eikel in de bres springt.. :?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 apr 2009, 14:14

Het is heel simpel vanaf het eerste moment dat die kleine etterjes begonnen had hij hem 1x keer vreselijk hard op zn snavel moeten tikken.....de eerste klap verhaal.....ook dat kleine ettertje met de witte/grijze trui....die slaat als een mietje zulke kleine tikjes deelt ie uit.....ik weet het grote woorden en als er 6 / 8 man zijn maar toch...ik denk dan van de 8 kan ik er zeker 3 uitschakelen.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 14:22

Duif iedereen heeft het over ingrijpen.. pakken, uitschakelen, tikjes als een mietje ed..

Alleen.. ik klap op de juiste plek op je hoofd of een stoot of vallen is genoeg om de voor de rest van je leven het licht uit te laten gaan..

Vergeet nou de Rambo en Chuck Norris films waar je 50 klappen op je hoofd kunt incaseren en daarna met een nat washandje op je hoofd er weer fris er tegen aan kunt gaan..

1 harde klap op je hoofd/hersenen en je hersenen kunnen gaan zwellen..je hersenpan geeft geen milimeter mee.. en de hersenen drukken de hersenstam dicht.. gevolg binnen een paar uur dood na in een coma te hebben gelegen..

Liever laf dan dood :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 apr 2009, 14:26

@Rico en daar heb je idd. een punt....alleen in zo;n situatie doet het ook iets met je lijf dat je op dat moment er niet bij stil staat.....Maar hoeft maar iemand een duwtje te geven met zn hoofd net op de stoeprand en klaar....idd,.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 14:33

Dat is het.. de wet zegt iets dat je "gepast" geweld mag toepassen... maar dat kan natuurlijk nooit.. het is alles of niets.

Sla eens een inbreker kats verrot in je eigen huis.. je gaat GVD gewoon de gevangenis in..

Hans

Bericht door Hans » 16 apr 2009, 14:44

Rico schreef:Dat is het.. de wet zegt iets dat je "gepast" geweld mag toepassen... maar dat kan natuurlijk nooit.. het is alles of niets.
Inderdaad, je begint niet met zachtjes te slaan en te kijken wat de uitwerking is, meteen vol erin en net zolang doorgaan tot ie niet meer beweegt. Je weet namelijk niet hoe sterk ie is, of ie bewapend is, etc, etc. De "wet" heef altijd makkelijk lullen met zijn "gepast" geweld, 6 maanden later in een rechtzaal waar ze alle tijd hebben om alles van seconde tot seconde te annaliseren terwijl jij in een split second iets moet doen.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 apr 2009, 15:09

Het heten wel kansjongeren, maar het zijn kansloos jongeren omdat ze zelfs niets willen, het zijn outlaws die niets te verliezen hebben en status verkrijgen in de scene waar ze me omgaan als ze dit gedrag vertonen. Ik sluit me dan ook bij Hugo zijn betoog aan. Lood injectie, lijkt me het meest wenselijke. Dit soort tuig is gelijk aan ongedierte, net zo moeilijk uit te roeien met slappe overheden..........

Michel

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 apr 2009, 16:01

Ik zou er ook niet zo 1, 2, 3 tussenspringen tenzij ik zeker weet dat ik ze kan hebben.

Rupie

Bericht door Rupie » 16 apr 2009, 17:03

Rico schreef:Liever laf en iemand anders zijn dood dan dood :bag:
Sorry Rico en een ieder die hier zo over denkt. Ik begrijp Hugo's standpunt helemaal. Maar om bij voorbaat al te zeggen dat je niet ingrijpt..

Ik mag hopen dat een ieder die dit overkomt en laf is zich behoorlijk gaat schamen.

Je zal altijd een situatie/risico schets moeten maken, maar weglopen in het geval van een "onschuldige burger" is imho geen optie.

Metchu

Bericht door Metchu » 16 apr 2009, 17:11

hugo schreef:
Metchu schreef:is inderdaad uitgebreid op internet verspreid... Ik maakte me ook erg boos bij het kijken. heel lelijk dit! Ik had ook zeker ingegrepen, dan maar een mes in me ribben riskeren of een blauw oog dan dat ik als een pussy sta te kijken!!

Onzin. Die mensen in die bus zullen ook vanaf veilig afstand roepen dat ze er tussen springen als zo iets zou gebeuren. Deze keer gebeurt er ook echt wat en ze staan erbij en kijken ernaar. Ik vind het niet laf, het is een natuurlijke reactie. De jongens die de overval plegen zijn gewend mensen in mekaar te trappen en deinzen dus nergens voor terug, een normale burger daarentegen is dit niet gewend en reageert niet als Rambo.

Daarnaast is een doorsnee individu 9 van de 10 keer zo mak als een lammetje zodra ze een stoot voor hun kop gehad hebben. Ik heb vaak zat een flinke klap mogen incasseren en dan heb je nog een helm + handschoenen aan ook. Kan je nagaan hoe je je voelt als je dus een flinke klap krijgt zonder die bescherming.

Dit zie je ook op het einde waar die individu een stoot voor zijn kop krijgt van zo'n hufter. Die is in een keer heel kalm en vliegt die vent niet naar de nek.

Hoe je reageert in zo'n situatie is volledig afhankelijk van de situatie. Zien hoe iemand zo gepakt wordt voor je neus heef heel wat meer impact op je dan je denkt en daar zal je reactie dan ook vanaf hangen.
Dan ken je mij niet Hugo! En weet je niet in wat voor soort situaties ik heb gezeten. Maar goed, jij zal jezelf wel redden met kickboxen :mrgreen:
Maar idd 9 van de 10 keer staan mensen eromheen en kijken ernaar. Ik heb 2 weken geleden trouwens nog een klap op me kaak ontvangen toen ik tussen een vechtpartij wilde komen. Afgelopen zomer werd een vriend van me bedreigd met 2 kapotgeslagen bierflesjes, die meneer aan z'n gekke ogen te zien ook wilde gebruiken. Ware het niet dat ik de eerste beste "wapen" te pakken kreeg en hem te lijf ging (parasol) en daarna met ze alle de benen hebben genomen (voor hetzelfde geld was die vriend van me bewerkt als ik niet "iets" had gedaan!). Dus ga niet zeggen dat ik onzin praat als ik een statement maak vanuit mijn eigen perspectief, praat dan voor je zelf!
In deze specifieke situatie, kleine ruimte meerdere belagers en een slachtoffer, kan je beter niet de belagers aanvallen, maar het slachtoffer in bescherming nemen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 apr 2009, 17:25

Moest overigens gelijk aan dit filmpje denken:

http://www.youtube.com/view_play_list?p ... WzFjCQ0xzw" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 17:36

Rico schreef:Dat is het.. de wet zegt iets dat je "gepast" geweld mag toepassen... maar dat kan natuurlijk nooit.. het is alles of niets.
Wat niet weet wat niet deert.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 17:59

Ruben schreef:
Sorry Rico en een ieder die hier zo over denkt. Ik begrijp Hugo's standpunt helemaal. Maar om bij voorbaat al te zeggen dat je niet ingrijpt..

Ik mag hopen dat een ieder die dit overkomt en laf is zich behoorlijk gaat schamen.

Je zal altijd een situatie/risico schets moeten maken, maar weglopen in het geval van een "onschuldige burger" is imho geen optie.

Mooi Ruben maar wat weet je van de feitelijke situatie dan af ? Stond een keer een verhaal in de krant.. een vent tuigde zijn vriendin af... omstander schoot te "hulp" .. zowel die vent als die vriendin die werd afgetuigd pikte het niet.. en ze hebben samen die omstander zwaargewond het ziekenhuis ingeramd..

Of moet ik alle zinloos geweld verhalen bij mekaar gaan zoeken, hiero waarbij iemand, zijn hulpvaardigheid met de dood heeft moeten bekopen..

ik ga me nergens voor schamen.. ik heb drie kindertjes en die hoeven papa zich niet als een foto aan de muur te herinneren en HELAAS gebeurd dat veel te vaak.

Maar er is ook nog zoiets als risico calcullatie.. en daar maak ikzelf gebruik van.. niets gebeurt namelijk zomaar zonder aanleiding,... bijna alles kun je zien aankomen helemaal als omstander... ALS je dan omstander bent kun je 2 dingen doen,.. er gewoon bij blijven, wachten... kijken en zien dat het uit de hand loopt en niks durven doen.. OF je nokt hem gewoon zo snel mogelijk af..

STEL dat ik in die bus had gezeten.. dan was ik gewoon al voor de confrontatie (je ziet het immers aankomen) uitgestapt.. wat je niet weet hoef je je ook niet lullig om te voelen..

Ander scenario... je bent aan het stappen... je ziet een opstootje... mensen drukken een beetje tegen mekaar aan.. wat doe je ? Ga je er gezellig BIJ STAAN TE KIJKEN totdat het echt fout gaat.. met messen ed.. OF ... loop je met een grote boog er om heen... en maakt van een ander zijn probleem niet jouw probleem..

Ben je dan laf ?

Vind ik niet.. overleven is juiste keuzes maken... klinkt raar maar zoiets is genetisch bepaald...

Ik zoek geen ruzie op.. zie ik het aankomen ga ik het uit de weg... alleen als ik mijn vrouw OF mijn kinderen rechtstreeks bedreigd worden.. alleen dan gaan alle remmen los en sta ik niet meer voor mezelf in..

Je hebt slimme mensen en mensen met een kort lontje,... driemaal raden wie altijd in de shit zitten ..

Rupie

Bericht door Rupie » 16 apr 2009, 18:05

Rico schreef:
Ruben schreef:

alleen als ik mijn vrouw OF mijn kinderen rechtstreeks bedreigd worden.. alleen dan gaan alle remmen los en sta ik niet meer voor mezelf in..
Ik vind je een prima kerel Rico, maar in deze zin zit het probleem. Dit vermoedde ik natuurlijk al en ik ben blij dat je zo eerlijk bent om het te zeggen. Maar laat nou net iemand hebben kunnen ingrijpen om jouw vrouw te redden als jij er niet bij bent en ze overleeft het niet...

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 18:19

Ruben mijn vrouw bezigt hetzelfde principe..

Ik moet altijd weer denken aan die mensen die in Enschede bij de vuurwerkramp stonden te kijken... sensatie.. ..BAF tot alles ineens weg was...

Een mens is in de basis nieuwsgierig ingesteld... dat wil zeggen dat ze willen weten wat gaat volgen.. maar dan moeten ze het wel eerst volgen.. kies er voor om niets te volgen en je maakt jezelf geen deel van het probleem.

Harrie

Bericht door Harrie » 16 apr 2009, 21:07

Ik heb ooit 1 keer ingegrepen. Maar dat was in een situatie waar het niet een meerderheid betrof en het is ook al heel wat jaartjes geleden.

Tegenwoordig zie je dit soort dingen vaker gebeuren waar een meerderheid 1 persoon te grazen neemt. Tegenwoordig is het ook steeds vaker dat er wel een van die gasten een mes of nog erger op zak heeft. Daar heb ik dus totaal geen zin. Ik zou proberen er tussenuit te knijpen en 112 bellen.

Ik kan me eigenlijk meer druk maken over het feit dat die gasten straks een reprimande krijgen en nog voordat oom agent het heeft uitgesproken staan ze alweer op straat. Maar ja..dat is een andere discussie.

Plaats reactie