Na actief rijden ook poetsen?
- Stéphane
Re: Na actief rijden ook poetsen?
Hoi John,
Bedankt voor je bericht. Ik kom inderdaad uit 010, dus dat is in de buurt van Spijkenisse. Ik stuur je zo even een PM hier over.
Supertof dat je er op gereageerd hebt!
Grt.
Stéphane
Bedankt voor je bericht. Ik kom inderdaad uit 010, dus dat is in de buurt van Spijkenisse. Ik stuur je zo even een PM hier over.
Supertof dat je er op gereageerd hebt!
Grt.
Stéphane
-
Pm ontvangen, pm weer terug 
Groet John 623

Groet John 623
-
Zeker een uitdaging John! 
't is dat Rotterdam - Almere niet echt om de hoek is, maar je bent bij John in goede handen!

't is dat Rotterdam - Almere niet echt om de hoek is, maar je bent bij John in goede handen!

-
Almere Rotterdam is idd niet naast de deur Wesley
-
John to the rescue 

- Stéphane
Ja! Daar ben ik echt helemaal blij mee :shakeit: Zo zonde die plekXave30 schreef:John to the rescue

-
Stéphane schreef:Ja! Daar ben ik echt helemaal blij mee :shakeit: Zo zonde die plekXave30 schreef:John to the rescue

-
Gister avond, dankzij een mooi weertje de nieuwe E34 en de M535i van DF lid Sjappie (ook even poets gek!!!
) samen behandeld.
Beide auto's hadden wat last van hologrammen, soms hardnekkig maar we waren over het algemeen best tevreden met het resultaat. Foto's van het proces zelf hebben we niet genomen. We realiseerden namelijk niet dat het zo'n uitgebreide detail zou worden.
Stappen:
Roterende met 1Z waar nodig
Poorboy's SSR2.5 met een gele foam pad op stand 5 (excenter)
Smart Wax- Smart All-In-One met een oranje foam pad op stand 4-5 (excenter)
Poorboy's Natty's Red paste wax met de hand aangebracht
Dit was onze eerste keer met Smart All-In-One werken en waren we zeker on de indruk.
Wat after foto's

Beide auto's hadden wat last van hologrammen, soms hardnekkig maar we waren over het algemeen best tevreden met het resultaat. Foto's van het proces zelf hebben we niet genomen. We realiseerden namelijk niet dat het zo'n uitgebreide detail zou worden.
Stappen:
Roterende met 1Z waar nodig
Poorboy's SSR2.5 met een gele foam pad op stand 5 (excenter)
Smart Wax- Smart All-In-One met een oranje foam pad op stand 4-5 (excenter)
Poorboy's Natty's Red paste wax met de hand aangebracht
Dit was onze eerste keer met Smart All-In-One werken en waren we zeker on de indruk.

Wat after foto's
Laatst gewijzigd door Xave30 op 12 apr 2009, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Auke M535i
En nog wat meer!!!

- Ahmed
Van:

Naar:

Alleen de achterklep....wat een slopend werk.....handmatig polijsten is not done
Naar:
Alleen de achterklep....wat een slopend werk.....handmatig polijsten is not done

-
Idd handmatig polijsten kun je snel moe van worden.
Wel een hele goede resultaat Ahmed

- Ahmed
Haha thanksXave30 schreef:Idd handmatig polijsten kun je snel moe van worden.

Moet wel zeggen dat het niet echt helemaal perfect is, als je echt goed gaat kijken, zie je nog hele kleine krasjes zitten. Denk dat het met een polijstmachine er veel beter uit gaat zien....
- Simoni
Mooi werk! Ze zien er weer superfris uit 8)
- Simoni
Eentje waar ik binnenkort aan mag werken. Mijn EIGEN RS2 namelijk!! :banaan:

- RVV
Ik weet niet of het vloeken in de kerk is, maar van de week heb ik even de 330i en de 130i gepoetst (was nog niet eerder gebeurd sinds ik ze heb) met een flesje Turtle wax metallic.. erg makkelijk op te brengen en uit te poetsen.. resultaat is na alle tevredenheid. Mooie diepe glans.. Uiteraard in de zon nog wel wasstraat swirls te zien, maar zeker niet opvallend of in ieder geval niet storend.. Nu zie ik al die dure poetsmerken en middelen voorbijkomen.. flesje Turtle wax met pakje poetsdoeken was 10 euro ofzo.. waardeloos of juist top ?
Ik ben wel tevreden iig. maar ik ben dan ook geen detailer
Ik ben wel tevreden iig. maar ik ben dan ook geen detailer

-
Als je niet beter weet is Turtle Wax niets mis mee.
Maar als je de resultaten van alle andere merken ziet, is er een zeer groot verschil.
En daarbij houden deze waxen ook vele malen langer als die schildpadden wax.
Maar jah, het blijft voor iedereen persoonlijk wanneer hij (of zij) tevreden is natuurlijk.
Overigens haalt je met een wax niet de swirls op je auto weg, maar dat even ter zijde.
Maar als je de resultaten van alle andere merken ziet, is er een zeer groot verschil.
En daarbij houden deze waxen ook vele malen langer als die schildpadden wax.
Maar jah, het blijft voor iedereen persoonlijk wanneer hij (of zij) tevreden is natuurlijk.
Overigens haalt je met een wax niet de swirls op je auto weg, maar dat even ter zijde.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ach.......Turtle wax is voor de gemiddelde consument goed genoeg.
Net zoals wash and shine dat is...
Maar net zoals Hunter zegt, als je eenmaal gezien ( en gevoeld ) hebt wat andere producten doen, dan wil je niets anders meer.
Ik ging vroeger ook gewoon met een sponsje en zeempje over de auto....en nu.....13 uur durende detailing projectjes.....
Grappig zijn ook de mensen die hun auto één of twee keer per jaar "professioneel" hun auto laten detailen, maar vervolgens wel weer met de Turtle shampoo hun auto gaan wassen.
Deze mensen realiseren zich niet dat ze hiermee een groot deel van de opgebrachte waxlaag weer afbreken......
Zoals Hunter al aangeeft, een wax van Turtle zal hooguit 2 weken houden.
Zet je daar een sealant en wax tegenover van bijvoorbeeld Poorboy's, dan heb je het al over een "houdbaarheid" van maanden.
( Sealant kan tot 6 maanden goed blijven, Wax ca. 2 maanden al naar gebruik/weersomstandigheden natuurlijk )
Echter blijft het dan wel weer belangrijk om een shampoo te gebruiken die je waslaag niet aantast, maar juist voedt.
Korte werkwijze van mijn kant :
Velgen in de velgen cleaner zetten
Velgen wassen ( met speciale borstels, sponzen en kwasten )
Auto foamen ( schuimlaag over auto om ergste vuil te verwijderen )
Auto afspuiten.
Auto wassen met goede shampoo
Auto afspoelen en droogzemen
Auto kleien ( industriele verontreiniging uit de lak halen, lak dus helemaal cleanen )
Auto wassen
Auto polijsten ( al naar gelang imperfecties van de lak, soms is alleen een polish al voldoende )
Auto bewerken met een filler
Auto sealen ( inkapselen van de laklaag, als het ware een bescherming )
Waxlaag 1 met langere levensduur
Waxlaag 2 voor het effect ( natte glans, volle glans )
Ruiten van binnen en buiten met een glass-cleaner
Interieur reinigen
Eventueel, als je tijd over hebt kun je dan de velgen nog en een wheelwax zetten ( hierdoor krijgt remstof geen/minder kans om in te vreten op je mooie lichtmetalen velgen. )
Iedereen heeft weer een andere werkwijze, maar in basis komt het hier wel op neer......
En dan het resultaat als je klaar bent, een auto die er weer als nieuw uitziet en voelt....en de eerste regenbui over zo'n auto heen.......het effect van de waxlagen op de auto......
Ach, ergens zijn poetsers gewoon een beetje debiel.....
Net zoals wash and shine dat is...
Maar net zoals Hunter zegt, als je eenmaal gezien ( en gevoeld ) hebt wat andere producten doen, dan wil je niets anders meer.
Ik ging vroeger ook gewoon met een sponsje en zeempje over de auto....en nu.....13 uur durende detailing projectjes.....

Grappig zijn ook de mensen die hun auto één of twee keer per jaar "professioneel" hun auto laten detailen, maar vervolgens wel weer met de Turtle shampoo hun auto gaan wassen.
Deze mensen realiseren zich niet dat ze hiermee een groot deel van de opgebrachte waxlaag weer afbreken......
Zoals Hunter al aangeeft, een wax van Turtle zal hooguit 2 weken houden.
Zet je daar een sealant en wax tegenover van bijvoorbeeld Poorboy's, dan heb je het al over een "houdbaarheid" van maanden.
( Sealant kan tot 6 maanden goed blijven, Wax ca. 2 maanden al naar gebruik/weersomstandigheden natuurlijk )
Echter blijft het dan wel weer belangrijk om een shampoo te gebruiken die je waslaag niet aantast, maar juist voedt.
Korte werkwijze van mijn kant :
Velgen in de velgen cleaner zetten
Velgen wassen ( met speciale borstels, sponzen en kwasten )
Auto foamen ( schuimlaag over auto om ergste vuil te verwijderen )
Auto afspuiten.
Auto wassen met goede shampoo
Auto kleien ( industriele verontreiniging uit de lak halen, lak dus helemaal cleanen )
Auto wassen
Auto polijsten ( al naar gelang imperfecties van de lak, soms is alleen een polish al voldoende )
Auto bewerken met een filler
Auto sealen ( inkapselen van de laklaag, als het ware een bescherming )
Waxlaag 1 met langere levensduur
Waxlaag 2 voor het effect ( natte glans, volle glans )
Ruiten van binnen en buiten met een glass-cleaner
Interieur reinigen
Eventueel, als je tijd over hebt kun je dan de velgen nog en een wheelwax zetten ( hierdoor krijgt remstof geen/minder kans om in te vreten op je mooie lichtmetalen velgen. )
Iedereen heeft weer een andere werkwijze, maar in basis komt het hier wel op neer......
En dan het resultaat als je klaar bent, een auto die er weer als nieuw uitziet en voelt....en de eerste regenbui over zo'n auto heen.......het effect van de waxlagen op de auto......
Ach, ergens zijn poetsers gewoon een beetje debiel.....

- RVV
Ik snap de hobby wel om 13 uur te willen poetsen (of ook weer niet).. maar ik vind een uur al lang.. Vooral omdat de houdbaarheid van een poetsbuurt.. bij een beetje slecht weer erg kort is..
Van mij hoeft die wx er trouwens ook geen maanden op te zitten.. waarom eigenlijk wel ? Ik bedoel.. een auto, helemaal metallic heeft toch een doorzichtige laklaag die de auto in de praktijk toch gewoon goed beschermd ?
Of zie ik dat verkeerd ?
Ik klaag er zeg iig niet over.
Van mij hoeft die wx er trouwens ook geen maanden op te zitten.. waarom eigenlijk wel ? Ik bedoel.. een auto, helemaal metallic heeft toch een doorzichtige laklaag die de auto in de praktijk toch gewoon goed beschermd ?
Of zie ik dat verkeerd ?
Ik klaag er zeg iig niet over.
- RVV
Zoiets zegt de kapper ook altijdEchter blijft het dan wel weer belangrijk om een shampoo te gebruiken die je waslaag niet aantast, maar juist voedt.

- Mike S.
- Auto: M135i
Ik zit kwa poetsen wel een beetje tussen rico en erik in.
Het kleien doe ik wel en ook de polish e.d.
maar 2x wassen zie je mij niet doen en ook waxen niet 2x.
Ik vind wat ik doe genoeg om een glimmende auto te hebben.
Ik doe dat wel alles met het handje en als de swirls me te veel worden zoek ik wel even iemand op die er met de machine een dagje overheen denderd
Het kleien doe ik wel en ook de polish e.d.
maar 2x wassen zie je mij niet doen en ook waxen niet 2x.
Ik vind wat ik doe genoeg om een glimmende auto te hebben.
Ik doe dat wel alles met het handje en als de swirls me te veel worden zoek ik wel even iemand op die er met de machine een dagje overheen denderd

- duifjes.com
@Rico........ik hoorde van EricH dat er zelfs een poetsforum is
ik moest erom lachen.....maar het bestaat.
Ik vindt het erg gaaf als mensen hun auto helemaal toppie er bij zetten....heb zelf het gedult van een uurtje of 2 en dat is voor mij alleen maar wassen en binnekant schoonmaken. Nu vindt ik de binnenkant belangrijker dan de buitenkant.

Ik vindt het erg gaaf als mensen hun auto helemaal toppie er bij zetten....heb zelf het gedult van een uurtje of 2 en dat is voor mij alleen maar wassen en binnekant schoonmaken. Nu vindt ik de binnenkant belangrijker dan de buitenkant.
-
Als je de auto goed in de wax houdt, zul je na een normale wasbeurt weer die bijzondere glans terug kunnen krijgen.Rico schreef:Ik snap de hobby wel om 13 uur te willen poetsen (of ook weer niet).. maar ik vind een uur al lang.. Vooral omdat de houdbaarheid van een poetsbuurt.. bij een beetje slecht weer erg kort is..
En ik vind een donkere auto met zo'n waanzinnige glans echt gewoon .... super!

Maar poetsen is gewoon leuk als je (veel) resultaat haalt.
Als ik een uur met de Turtle wax aan de gang ga en zie de auto nauwelijks opknappen, was ik het ook snel zat geweest.
Maar ik red de 13 uur van Eric ook niet hoor. Ik doe er maar een uurtje of 6 / 7 over

- RVV
Duif, binnenkant hou ik ook altijd bij.. geen gesmeer in de auto.. frisse binnenkant vind ik een must..
Hunter.. kijk ik snap wel de voorkeur voor de betere poetsmerken.. maar ik zie na een uurtje Turtle wax rommel wel degelijk een fors resultaat..
Ik ben overigens geen Turtle wax fan ofzo.. maar ik kocht het bij een pomp omdat ik van de week langs de coniferen bij mijn moeders huis reed.. en over de hele lengte van de auto krassen had.. even poetsen en verdwenen als sneeuw voor de zon. Toen gelijk maar even de hele auto in de Turtle shit gezet.
Hunter.. kijk ik snap wel de voorkeur voor de betere poetsmerken.. maar ik zie na een uurtje Turtle wax rommel wel degelijk een fors resultaat..
Ik ben overigens geen Turtle wax fan ofzo.. maar ik kocht het bij een pomp omdat ik van de week langs de coniferen bij mijn moeders huis reed.. en over de hele lengte van de auto krassen had.. even poetsen en verdwenen als sneeuw voor de zon. Toen gelijk maar even de hele auto in de Turtle shit gezet.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik heb destijds de BMW laten "detailen" door Wesley. Super resultaat. Heb daarna wat "voedende" shampo en 1 of andere spray gekocht plus een washandje en een droogdoek. En ik gebruik 2 emmers tijdens het wassen van de Audi. Die hoeft, wat mij betreft, niet gedetaild worden. En in de was zetten doe ik niet aan, wat een rotwerk
Krasjes poets ik weg met Scratch-X en dan een beetje was (A1 spul ofzo) erover en klaar 

- RVV
Zand er over en klaar