Afscheid nemen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Mathieu

Re: Afscheid nemen

Bericht door Mathieu » 15 apr 2009, 08:48

Sterkte.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2009, 09:13

Sterkte!

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 15 apr 2009, 09:31

De mindere leuke kant van het hebben van een huisdier, sterkte ermee.
Goed van je dat je je maatje niet onnodig laat lijden!

Onze belgische herder (half Mechels/half Tervuerense) wordt dit jaar 10, hoop dat hij het nog een tijdje gaat volhouden.

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2009, 22:26

Bedankt voor alle steunbetuigingen, wel vinden we het ontzettend stil zonder hond en we gaan dus zaterdag kijken naar een ras wat we al gehad hebben en wel specifiek deze pup.
Een Boerboel.
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 15 apr 2009, 22:36

Ik heb geen verstand van honden verder, maar zo op het eerste gezicht vind ik deze er wat sympathieker uitzien. Al zegt dat natuurlijk niks. Ik kan me voorstellen dat je het stil vind als je na jaren ineens hondloos bent!

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2009, 22:40

een puppy is altijd sympathiek, wacht maar tot die groot is, dit ras staat zijn mannetje.

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 15 apr 2009, 23:07

Geen type om ruzie mee te krijgen.

Joy

Bericht door Joy » 15 apr 2009, 23:11

Treurig Luco. Het hoort erbij helaas. In ieder geval positief dat jullie een flinke bijdrage aan de kwaliteit van z'n leven hebben gehad.

Boerboel is een mooie hond. Eist wel een strenge doch rechtvaardige baas, gezien het een hond is met een sterk karakter. Ik dacht dat ze van oorsprong in Zuid-Afrika werden/worden gebruikt om ranches mee te beveiligen tegen indringers. Een hond die sterk gericht is op het familie leven en dat zo nodig ook verdedigd.

Luco

Bericht door Luco » 15 apr 2009, 23:25

Joy Jolliffe schreef:Treurig Luco. Het hoort erbij helaas. In ieder geval positief dat jullie een flinke bijdrage aan de kwaliteit van z'n leven hebben gehad.

Boerboel is een mooie hond. Eist wel een strenge doch rechtvaardige baas, gezien het een hond is met een sterk karakter. Ik dacht dat ze van oorsprong in Zuid-Afrika werden/worden gebruikt om ranches mee te beveiligen tegen indringers. Een hond die sterk gericht is op het familie leven en dat zo nodig ook verdedigd.
Klopt, we hebben er al eerder een gehad, waren toen een van de eersten met een boerboel, indien nodig houden ze de ranch zelfs vrij van hyena's.
Ze zijn zeer rustig doch vastberaden en zijn niet van hun stuk te brengen, doch lief en vriendelijk voor huis en haard.

Max V

Bericht door Max V » 16 apr 2009, 09:42

Balen Luco, sterkte!

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 09:46

luco hornsveld schreef:indien nodig houden ze de ranch zelfs vrij van hyena's.
Komen die voor in jouw regio dan?
Laatst gewijzigd door Snipe op 16 apr 2009, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Niall

Bericht door Niall » 16 apr 2009, 10:13

Luco Sterkte,

Wij hebben in de laatste jaren een herder en een schotse collie moeten laten inslapen, nooit leuk zo een moment, maar uiteindelijk is het beter voor het beestje. :wink: Gelukkig hebben wij een dierenarts die zulke zaken aan huis doet en niet in een kille omgeving zoals een praktijk.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 10:26

luco hornsveld schreef:indien nodig houden ze de ranch zelfs vrij van hyena's.
Ik zit nog even te kijken, maar ik zie nergens Seats, Renaults of hyena's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch maar een andere reden verzinnen om zo'n hond te kopen :mrgreen:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 apr 2009, 14:10

Damn, sterkte Luco..... :(

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 apr 2009, 16:33

Lijkt me een geweldige hond die Boerbel....

sterkte verder

Luco

Bericht door Luco » 18 apr 2009, 19:58

Omdat het wat stil was zonder hond hebben we vandaag een nieuw hondje gehaald.
Het is een gestroomde Boerboel geworden, een reutje.

Is nu een halve dag in huis en hij wordt al brutaal.
Net gromde er een hond naar hem en meneer (10 weken oud) gromde terug :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 18 apr 2009, 20:09

Leuk beest, voor zover je dat op een foto kunt zien.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 18 apr 2009, 20:18

Leuk beestje. Blijft de kleur zo?
Al een naam bedacht?

Luco

Bericht door Luco » 18 apr 2009, 20:30

Ja hij blijft zo gestroomd
De naam moet vanwege de stamboom met een U beginnen, niet makkelijk.
Na wat zoekwerk hebben we besloten hem de afrikaanse naam UMI te geven, uitspreken als oomi.
Het betekent energie

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 apr 2009, 21:29

Net gromde er een hond naar hem en meneer (10 weken oud) gromde terug
Kijk maar uit dat meneer als ie groot is niet doet waar ie zelf zin in heeft......ik zou 't iig. niet goed keuren.

Ken iemand die een Bordeaux Dog weg heeft moeten doen, omdat z'n vrouw 'm niet eens normaal meer uit kon laten.....hij liet haar uit.

Ook hij vond het gedrag dat jouw hond nu toont in 't begin prachtig, maar later toch niet meer. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 18 apr 2009, 21:33

Opa schreef:
Net gromde er een hond naar hem en meneer (10 weken oud) gromde terug
Kijk maar uit dat meneer als ie groot is niet doet waar ie zelf zin in heeft......ik zou 't iig. niet goed keuren.

Ken iemand die een Bordeaux Dog weg heeft moeten doen, omdat z'n vrouw 'm niet eens normaal meer uit kon laten.....hij liet haar uit.

Ook hij vond het gedrag dat jouw hond nu toont in 't begin prachtig, maar later toch niet meer. :wink:
Was even een lachmomentje, maar we hebben al 4 van dit soort rassen gehad en zullen het zeker in de kiem smoren :thumbup:
De hond die naar hem gromde is trouwens niet echt aardig tegen andere honden, ik vermoed dat honden dat gewoon aanvoelen, voor de rest is die vriendelijk tegen elke andere hond.
Maar hij heeft inderdaad nu al een eigen willetje en zullen hem behoorlijk kort houden.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 19 apr 2009, 22:44

Super, Luco! Gefelicieerd en veel plezier. Hij moet wel zijn best doen om een waardige opvolger van Rocky te worden. Stevige knaap zo te zien. Die poten :shock:

ADV

Bericht door ADV » 20 apr 2009, 14:20

Jammer dat je hem in heb moeten laten slapen, ik heb voor het eerst een eigen hond en ik zou er niet aan willen denken, ik flipte hem bij de castratie al half..

Maar na regen komt zonneschijn en dat is bij jullie ook zo, een nieuwe pup is altijd leuk, vooral het in zindelijk krijgen :)

Ziet er leuk uit Luco, wanneer ik een huis met tuin heb komt er hier een wat grotere hond erbij..

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 20 apr 2009, 19:39

luco hornsveld schreef: Was even een lachmomentje, maar we hebben al 4 van dit soort rassen gehad en zullen het zeker in de kiem smoren :thumbup:
De hond die naar hem gromde is trouwens niet echt aardig tegen andere honden, ik vermoed dat honden dat gewoon aanvoelen, voor de rest is die vriendelijk tegen elke andere hond.
Maar hij heeft inderdaad nu al een eigen willetje en zullen hem behoorlijk kort houden.
Ok, alleen maar goed dat je dit zelf ook weet, je wil ze niet de kost geven die zo'n hond op latere leeftijd weg moeten doen, of zelfs een spuitje moeten laten geven, omdat ie niet meer te hanteren is[zwak uitgedrukt :wink: ].

Veel succes met de pup......dit helpt iig. mee om wat sneller over 't verdriet van 'die Ouwe' heen te zijn. :)

Luco

Bericht door Luco » 20 apr 2009, 20:27

ArjandeV schreef:Jammer dat je hem in heb moeten laten slapen, ik heb voor het eerst een eigen hond en ik zou er niet aan willen denken, ik flipte hem bij de castratie al half..

Maar na regen komt zonneschijn en dat is bij jullie ook zo, een nieuwe pup is altijd leuk, vooral het in zindelijk krijgen :)

Ziet er leuk uit Luco, wanneer ik een huis met tuin heb komt er hier een wat grotere hond erbij..

Arjan, als je een hond bij een goede fokker haalt is die al zindelijk bij een week of 9. :clap: :clap: :clap:
Opa :thumbup:
Laatst gewijzigd door Luco op 20 apr 2009, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie