DOWNFORCE MOTORSPORT

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Tom V

Re: Downforce Motorsport

Bericht door Tom V » 13 apr 2009, 09:36

Het was mooi om te zien heren, ziet er allemaal goed uit. Leuk hoe een meisje me nog Downforce artikelen probeerde te verkopen, het team ziet er verder imposant uit. Peter, gaat het met je hoofd? Ik hoorde nare verhalen?

DownforceMadelief

Bericht door DownforceMadelief » 13 apr 2009, 09:52

Hoi Tom,

Vraagje: heb je ook iets gekocht?

\
Tom V schreef:Het was mooi om te zien heren, ziet er allemaal goed uit. Leuk hoe een meisje me nog Downforce artikelen probeerde te verkopen, het team ziet er verder imposant uit. Peter, gaat het met je hoofd? Ik hoorde nare verhalen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 apr 2009, 10:12

congrats, klinkt goed allemaal. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 apr 2009, 10:25

wat een verhalen, en wat een mooie truck :love: en zo'n mooie overkapping eraan wow, wat ziet dat er allemaal pro uit, en leuke mensen vrijwilligers :thumbup: top zeg. :angel:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 13 apr 2009, 10:52

Wie is er trouwens in de downforce smart naar huis gereden...... ??

We kwamen hem nog tegen, even gezwaaid en weer gasgegeven...
Heeft nog een tijd achter ons aangereden....

Toen wij bij het wegrestaurant naar binnen liepen, reed de smart vanaf het tankstation net weer de weg op.....

Nogmaals, was erg gezellig !

Mathieu

Bericht door Mathieu » 13 apr 2009, 12:57

Afbeelding

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 13 apr 2009, 13:08

En, gestart vanaf de laatste plek.
Laurens is een echte held!
:thumbup: :df: :thumbup:

Mathieu schreef:Afbeelding

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 13 apr 2009, 14:02

Pracht prestatie mannen!

Ook felicitaties van deze kant.

Luco

Bericht door Luco » 13 apr 2009, 14:06

Van harte gefeliciteerd met jullie resultaten :clap: :clap: :clap: :thumbup:

GarreTT

Bericht door GarreTT » 13 apr 2009, 15:53

Grote complimenten aan het hele team :clap: :thumbup:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 13 apr 2009, 17:43

Het was leuk om erbij te zijn!
Mooie auto's, mooie verhalen, en ook zeker mooie resultaten!
Ik ben er op Zandvoort weer bij als ik tijd heb!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 apr 2009, 18:08

Zeer goed gedaan bij het debuut van DF motorsport @ DSC! Laurens rijdt dus een seizoen met Peter? Seat met Luco er nog naast? Druk mannetje ;-)

Ga zo door mannen!!

Niels v D

Bericht door Niels v D » 13 apr 2009, 18:24

Luco gaat alleen met de seat rijden begreep ik, laurens rijdt dacia en 130i dus? en vast nog wel meer:)

Laurens

Bericht door Laurens » 13 apr 2009, 22:44

Nogmaals team Downforce en Jan in het Bijzonder enorm bedankt voor afgelopen weekend :thnx:

Echt een supergaaf weekend gehad wat begon als meegaan om te sleutelen wat opzich al erg leuk is zeker met een heel leuk en gezellig team, en dan ook nog mogen rijden :popcorn:

Uitgebreide verslag komt zeer binnenkort :forum:

Btw, bedankt voor de leuke reacties :D
Laatst gewijzigd door Laurens op 13 apr 2009, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 13 apr 2009, 22:56

Benieuwd naar je verslag, Laurens!

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 13 apr 2009, 23:03

duifjes.com schreef:Mike, Barend en ik hebben de tomtom op binnendoor naar Maastricht gezet...was redelijk kort 45min. maar heerlijke wegen!!!

ps. is mooi om te horen hoe de banden van Barend krijsen.....
Jep, dat was een hele hoop driving fun door België heen, ook nog een paar keer erg mooie uitzichtjes gezien.. Was een leuke route! Jammer dat ie zo snel voorbij was..
En nu je het zegt, ik moet nog steeds mijn zomerbanden erop laten zetten.

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 13 apr 2009, 23:55

Zo, na een heerlijke lange nacht, zal ik nu ook even mijn belevingen van afgelopen weekend vertellen.

Donderdag de hele dag stress gehad hoe laat de trailer precies werd afgeleverd, die kwam aan het einde van de dag zoals Dennis ook al zei. Toen de spullen snel inladen en als een speer richting Spa.

Daar aangekomen waren Peter en Laurens er al, en hebben we snel de tent(gedeeltelijk) opgebouwd. Om 4 uur naar bed, want er moest de volgende middag alweer getraint worden natuurlijk :banaan:

De eerste vrije training ging aardig, alleen was het moelijk om een goede indruk van de rondetijden te krijgen, dit omdat natuurlijk omdat er deze keer met alle klassen samen werd gereden, vanwege de lengte van het circuit. Een ding wisten we in ieder geval, Dit gaat een supergaaf weekend worden!!!! :thumbup:

Daarna de auto's nog eens nagekeken, want om 17.00 stond de kwalificatie al weer op het programma.

Daar ging het niet zo als verwacht, ik kon het ritme totaal niet vinden. De auto deedt ook niet echt wat ik wilde. Toen toch nog maar de baan opgegaan, en kon nog net een laatste poging doen omdat ik net op tijd over de finish kwam, uit eindelijk toch nog de 4e tijd. Waar Peter de derde tijd had neergezet.

S'avonds gezellig met het hele team gegeten, en op tijd naar bed, de volgende dag was de 1e race.

De start blijft altijd een spannend moment natuurlijk, wat Peter al aan gaaf dat er een paar mensen iets te vroeg op het gas gingen. In La Source hadden was de eerste klapper van het seizoen, en gingen 2 auto's de muur in. Dan stuif je met 60 auto's naar beneden richting Eau Rouge(best spannend moet ik zeggen). uiteindelijk het eerste deel van de race best constant kunnen rijden, met als snelste tijd 2.52,4. Tijdens de pitstop waren we er achter gekomen dat mijn achterbanden 110 graden werden :hmmm: ; dat was dus niet helemaal goed. Uiteindelijk als 5e over de finish gekomen.

In overleg met Kees Konings van Dunlop hebben we besloten om achter het toespoor te verminderen en achter met iets minder negatief camber te gaan rijden.

Dit bleek tijdens race 2 qua rij-eigenschappen wel een verbetering te zijn, echter werden nu mijn voorbanden te heet(kan misschien ook wel aan de rijstijl liggen :whistle: Ik kon de eerste 8 ronden Laurens redelijk goed volgen, die mij na een goede start al snel voorbij kwam :hammer:
Het ritme zal er goed in, en was had op weg naar 2 braspenning Bmw's voor me, waar ik snel op in liep. Maar maakte toen zelf een stomme fout door te spinnen bij opkomen rechte stuk. Als dat niet was gebeurd hadden we misschien samen op het podium gestaan :shithappens:
Uiteindelijk een leuke race gereden, met een 5e plaats als resultaat.
Met als snelste tijd 2.50,9, wat al weer 1,5 sec sneller was als de dag ervoor, waar Laurens 2.49,4 had genoteerd; er is dus nog een hoop werk aan de winkel!!

Samengevat:

Een super leuk weekend gehad!
Leuke nieuwe mensen ontmoet, en een hoop geleerd.

Verder wil ik iedereen bedanken die daaraan heeft bijgedragen! Alle monteurs, catering mensen die zijn komen kijken en belangstelling hebben getoond, allemaal geweldig!!

Allemaal tot de volgende keer!

@Laurens: Top gedaan :thumbup: Je moet me maar es gauw instructie geven!

gr. :goodnight:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 apr 2009, 09:07

Mooi verhaal. Als je zelf weet wat je fout doet, da's een mooi begin.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 apr 2009, 11:10

:hmmm: Laurens start morgen helemaal achteraan met ijskarten..

Top gereden! :thumbup:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 apr 2009, 15:41

Hans GP schreef::hmmm: Laurens start morgen helemaal achteraan met ijskarten..

Top gereden! :thumbup:
Het is goed dat je dat zegt. Ik was het al weer vergeten (zakelijk ijskarten op hetzelfde moment :P)

Laurens

Bericht door Laurens » 14 apr 2009, 22:09

Zoals beloofd mijn verhaal van afgelopen weekend, (zal de vrijdag en zaterdag kort houden, aangezien daar het meeste wel over geschreven is)

Begon allemaal vorige week maandag, toen ik werd gebeld door Dennis of ik het weekend kon komen sleutelen. Eigenlijk gelijk ja gezegd, had alleen 1 probleem en dat was dat ik al had ingeschreven voor de DF driftdag samen met Joost, gelukkig kon ik deze dag verplaatsen en zodoende donderdag avond richting Spa vertrokken.

's Avonds daar aangekomen en na enkele uurtjes arriveerde ook de Downforce trailer. Tot in de late uurtjes bezig geweest om de tent op te bouwen en tussendoor ook nog paar uurtjes kunnen slapen. Vrijdag de rest uit geladen waarna er begonnen kon worden met de vrije training.
Na de training een paar kleine dingetjes aan de auto veranderd waarna het al weer redelijk snel tijd was voor de kwalificatie. Jitse en Peter hadden de snelheid er al goed inzitten en een 3e en 4e plaats was zeker niet slecht.

Zaterdag de eerste wedstrijd hadden we opeens problemen met een veel te hoge banden temperatuur waardoor de ronde tijden minder werden, Jitse kon toch nog een 5e plaats behalen, Peter moest helaas zijn race voortijdig beëindigen door een aanrijding met een andere Bmw.

Zaterdag middag na de wedstrijd een aantal dingen aan de auto veranderd waardoor de banden temperatuur veel minder ver zou moeten oplopen.
Ook Jan vond dat er eigenlijk al een auto op het podium moest staan en vroeg aan mij of het me zou lukken om op het podium te kunnen eindigen. Moeilijke vraag, ik had immers nog nooit met een auto met deze setup gereden en al eeen half jaar niet op Spa. Maar wie niet waagt... dus besloten om het te gaan proberen en zodoende was ik in plaats van pitcrew tijdens de wedstrijd opeens diegene die achter het stuur zit :shocking:
Vervolgens snel m'n ouders gebeld te hebben dat ze mijn helm en pak maar mee moesten nemen, deze lagen thuis aangezien ik als monteur mee ging :shithappens:

Na een gezellige avond redelijk vroeg richting bed, want zondag werd er wat van mij verwacht :goodnight:

De zondag begon met handjes schudden aangezien er een aantal DF'ers richting het zuiden waren afgereisd. :thumbup:
Vervolgens de laatste strategieën voor de race bepaald en zo kon het beginnen. Gelukkig krijg je op spa 2 opwarm rondjes zo kon ik dus alvast een beetje proberen hoe de auto reageerde.
Daarna werd het tijd voor de start, ik moest helemaal achteraan beginnen en via de communicatie werd doorgegeven wanneer het rode licht uitging. Ik reed op het moment dat er GOGOGO geroepen werd nog voor de busstop dus de chicane was een soort van dringen aangezien iedereen dan toch een soort van haast begint te krijgen.
Na 2 rondjes had ik een beetje ruimte om me heen en toen ik op de laptimer keek zag ik al een 2:52 staan.
Na 4 rondjes zat ik op de bumper van Jitse en liet hij mij voorbij zodat hij vervolgens bij mij aanpikte en we richting de top 3 konden gaan rijden.
Tot aan de pitsstop bleven we 4e en 5e, en kon ik een constante 2:49 hoog rijden. Team braspenning had gekozen om al gelijk met de 25e minuut binnen te komen, terwijl ik pas in de 34e minuut binnenkwam.
Wat er tijdens de pitstops precies gebeurd is weet ik niet maar nadat ik had gestopt was kwam ik als 2e de baan weer op met 30 seconden voorsprong op nummer 3.
Nu was het dus zaak om uit te rijden aangezien het gat voor mij niet meer dicht te rijden was. Werd de laatste rondjes nog wel even spannend toen met nog 20 minuten te gaan ik nog benzine had voor 192km en dit zakte met 40km per rondje :shocking:
Toen maar wat rustiger gaan rijden en eerder schakelen, zo zakte de meter een stukje minder snel terwijl m'n voorsprong niet veel minder werd. Uiteindelijk met nog benzine voor 5km (en ja 0 is ook echt 0) over de streep gekomen, waar het hele team in de hekken was geklommen om te zien hoe de eerste podiumplaats van team Downforce een feit werd :popcorn:

Voor mij echt een super ervaring en 1 van de mooiste wedstrijden die ik tot nu toe heb gereden.

Nogmaals Monteurs, Catering, Jan en iedereen wie zich verder heeft ingezet enorm bedankt en kijk enorm uit naar de volgende wedstrijd :thumbup: :thnx:

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2009, 22:18

Super gedaan door het hele team :thumbup: :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 14 apr 2009, 22:23

Mooi man :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 apr 2009, 22:24

Mooi verhaal, Laurens :thumbup:
Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of we je vaker kunnen bewonderen in de Downforce-BMW's. Hebben ze je al gevraagd voor meer weekends sleutelen?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 apr 2009, 22:52

Laurens schreef:Na 4 rondjes zat ik op de bumper van Jitse en liet hij mij voorbij zodat hij vervolgens bij mij aanpikte en we richting de top 3 konden gaan rijden.
Dit is toch mooi?! Super om een team zo te zien werken.

Echt zo knap om in zo'n korte tijd een écht team neer te zetten. Het werkt, het is al een succes in de eerste race. Ben benieuwd hoe het op Zandvoort gaat waar de verschillen met de M3 een stuk kleiner zullen zijn.

Plaats reactie