Heb dit een tijd terug al op civic club holland gepost en ben meerdere keren terug geweest naar de dealer maar het is nogsteeds niet opgelost. Hopelijk heeft iemand van hier een idee?
Knot schreef:Heb vorig jaar een Civic 1.6i Sport (2004) gekocht met 66.000km op de klok. Na een maand alle garantiepuntjes verzameld en laten maken. Het bekende krakende koppelingprobleem zat er bij mij ook in. Men heeft toen de koppelingcilinder vervangen. Vervolgens een hele tijd goed gereden maar de laatste 5.000km heb ik hetvolgende probleem.
Eens in de zoveel keren (1 op 20 zoiets) als je stilstaat met de koppeling ingetrapt in de 1e versnelling (stoplicht/kruispunt/whatever) dan is er geen vrije slag en begint de auto meteen te rijden als je het pedaal 1cm van de grond lift. De slag om volledig te koppelen is dan vanaf de grond tot het punt waar normaal je voet van het pedaal af kan. Eerst sloeg de auto bijna af omdat je nog niet verwacht dat je gas bij hoeft te geven maar inmiddels ben ik erop berekend... toch is dat niet zoals het zou moeten.
Ben terug geweest naar de dealer, de auto een dag gebracht. Men heeft toen de olie van de hydraulische koppelingcilinder ververst. Auto opgehaald en eigenlijk de volgende dag meteen dezelfde ellende, je weet niet wanneer je het kunt verwachten dus bijzonder irritant als het toevallig in de drukte die ene keer van de 1 op 20 is.
De auto vervolgens een 2e keer naar de dealer gebracht met de vraag of ze niet nog eens de koppelingcilinder moesten vervangen, misschien een lek ergens waardoor er lucht in het circuit komt... maargoed, hun zijn de experts. Men heeft niets kunnen vinden, ze hebben de pedaalhoogte etc afgesteld. De auto dus weer een dag kwijt, hoop geklooi met laten brengen en halen door een collega en het probleem is nogsteeds niet opgelost.
Lijkt mij dat het in de hydraulische cilinder zit en niet in de drukgroep etc... maar de dealer hoort dat nu volgens mij wel allemaal te vervangen als ik voor de 3e keer terug kom (ik wordt gelukkig niet zo snel kwaad). Auto heeft een jaar Honda garantie die eind maart afloopt.
marcomhe1 schreef:Je hebt 2 hydraulische cilinders he.
1 op de bak maar ook 1 naast je hoofdremcilinder.
Lijkt wel alsof de afdichtingen daarin versleten zijn. Dan kan je druk verliezen met ingetrapte koppelingspedaal.
Inmiddels dus eindelijk op 16 maart de koppelingcilinder aan het pedaal laten vervangen maar dit bleek OOK niet de oplossing te zijn kwam ik afgelopen weekend achter...
