Schrale

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ahmed

Re: Schrale

Bericht door Ahmed » 04 apr 2009, 14:57

Knot schreef:Wat voor spons of wasborstel gebruikt men eigenlijk?

Ik was alle auto's al jaren met een formido/gardena borstel waar je een klik-tuinslang op aan kunt sluiten, is wel een zachte borstel maar volgens mij zijn er betere alternatieven!
Gebruik deze wash-mitt van Meguaris Knot:
Afbeelding
Kost rond de 15euro dacht ik, wel een kut klusje hoor, fitness-abo kan je stop zetten :lol:
Tristan schreef:Ik neem ook zelf emmer, spons en velgenreiniger mee. Even afspuiten, dan emmer vullen en auto wassen. En daarna weer afspuiten en dan BUITEN de wasbox afzemen. Heb wel een hekel als mensen hun auto gaan afzemen IN de wasbox.

No way dat een borstel mijn auto raakt. Je ziet soms mensen met de borstel even neerleggen op de grond en daarna weer op de auto zetten. :shock:
Doe precies hetzelfde als Tristan. Afhankelijk van de drukte, droog ik hem in de box.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 12 apr 2009, 12:12

Gisteravond ook wat moois. :evil: Één of andere vogel had mijn Fiat gistermiddag uitgekozen om zijn behoefte op te deponeren, linksachter op het dak. Ik moest gisteravond toch tanken dus gelijk even zo'n emmertje met zo'n wisser/sponsgeval gepakt die altijd klaarstaan om die troep even van m'n dak te poetsen. Laat dat kutding even een hele partij vette krassen achter op m'n dak :evil: :evil: :evil: , zat blijkbaar wat scherps in die spons. Dacht eerst dat het wel meeviel maar bij thuiskomt nog eens bekeken, echt behoorlijk fucked.

Wordt weer een ritje naar de schadehersteller. Gebruik dus ook NOOIT weer zo'n afgeragd kloteding van het tankstation. Leg zelf wel een spons oid. achter in m'n auto.

Fernando

Bericht door Fernando » 12 apr 2009, 12:58

Wouter81 schreef:Gisteravond ook wat moois. :evil: Één of andere vogel had mijn Fiat gistermiddag uitgekozen om zijn behoefte op te deponeren, linksachter op het dak. Ik moest gisteravond toch tanken dus gelijk even zo'n emmertje met zo'n wisser/sponsgeval gepakt die altijd klaarstaan om die troep even van m'n dak te poetsen. Laat dat kutding even een hele partij vette krassen achter op m'n dak :evil: :evil: :evil: , zat blijkbaar wat scherps in die spons. Dacht eerst dat het wel meeviel maar bij thuiskomt nog eens bekeken, echt behoorlijk fucked.

Wordt weer een ritje naar de schadehersteller. Gebruik dus ook NOOIT weer zo'n afgeragd kloteding van het tankstation. Leg zelf wel een spons oid. achter in m'n auto.
LOL dat was niet de spons maar de "behoefte" van de vogel die de krassen heeft achtergelaten. Ik heb het nl. ooit bij m'n splinternieuwe bmw gehad. Ook met een spons die schijtzooi eraf gehaald met krassen als eindresultaat. Voortaan met warm water eraf spoelen zonder fysiek je lak aan te raken met spons oid. Succes :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 12 apr 2009, 13:06

Zou het? :hmmm: Vond het al zo vreemd... niet best dus, goed dat je het zegt. Had ik geen rekening mee gehouden dat het daar ook van kan komen. Voortaan extra voorzichtig zijn dus, zal als wraak deze week even een vogel toevoegen in het 'Welk dier heb jij aangereden' topic. :bag:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 apr 2009, 13:16

Ik heb ook een keer wat verneukt met zo'n ding. Het waren bij mij niet de krassen door vogelschijt want ik wilde alle muggen eraf boenen. Doordat je te hard drukt druk je het 'harde' deel over je lak heen, met alle gevolgen van dien. Met het harde deel bedoel ik dus waar het sponzige deel aan vast zit.
Nooit te hard duwen met zo'n ding!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 17 apr 2009, 20:55

Fernando schreef: LOL dat was niet de spons maar de "behoefte" van de vogel die de krassen heeft achtergelaten. Ik heb het nl. ooit bij m'n splinternieuwe bmw gehad. Ook met een spons die schijtzooi eraf gehaald met krassen als eindresultaat. Voortaan met warm water eraf spoelen zonder fysiek je lak aan te raken met spons oid. Succes :lol:
Ik heb dat idd. ook een keer meegemaakt.....even met een nat doekje zo'n kwak eraf vegen en gelijk een paar krassen in m'n motorkap die niet meer weg te poetsen waren. :(

Tegenwoordig leg ik een nat doekje op de vogelshit en laat dat een minuut of 5 liggen, daarna veeg je 't zonder probleem zo van je auto af.

Plaats reactie