Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
- RVV
Re: Focus II RS
Mooie cijfers.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
80-120 is redelijk rap trouwens, 3.3 sec 

- Macboy
0-100 is niet echt wat, zal met grip te maken hebben. GTI doet in 6,9s met 90pk minder (maar ja is fabrieksopgave)
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hij is gewoon te zwaar..
-
oeff
Cijfers vallen me tegen (nu niet zeuren dat verwend klinkt) Ik ga vanmiddag naar de rai.Ben benieuwd!!
Cijfers vallen me tegen (nu niet zeuren dat verwend klinkt) Ik ga vanmiddag naar de rai.Ben benieuwd!!
-
Ik vind de cijfers toch redelijk indrukwekkend hoor... 8) 

-
Toch best nette cijfers, al is natuurlijk alles relatief. Ik doe ook m'n uiterste best om de acceleratiecijfers van de RS níet op voorhand met die van onze Cosworth te vergelijken (dan had ik net zo goed een dieseltje kunnen kopen).
Een gemeten 0-100 in 6,3 sec. is best vlot natuurlijk, al zijn er genoeg auto's die vanuit stilstand sneller zijn. Al vraag ik me wel af of het sneller kan met een goed ingereden auto en wat oefening.
Ik denk dat het domein van de RS ook niet zozeer de sprint vanuit stilstand is, maar juist het uitacceleren vanuit bochten (en dus tussenacceleraties).
Veel mensen vergelijken de RS met de S3, en die pakt een voorsprong(etje) op de 0-100, maar volgens metingen van AMS is de RS de S3 bij 140 km/u al voorbij, om een kleine 2 sec. eerder 200 km/u aan te tikken.
De Evo 7 doet volgens AMS 0-100 in 4,8 sec, maar de RS zit ernaast bij 140 en pakt een halve seconde voorsprong van 0-200 km/u. De EVO X is 5 seconden trager tot 200 km/u.
In dat opzicht doet de RS het zeker niet slecht denk ik.
Een gemeten 0-100 in 6,3 sec. is best vlot natuurlijk, al zijn er genoeg auto's die vanuit stilstand sneller zijn. Al vraag ik me wel af of het sneller kan met een goed ingereden auto en wat oefening.
Ik denk dat het domein van de RS ook niet zozeer de sprint vanuit stilstand is, maar juist het uitacceleren vanuit bochten (en dus tussenacceleraties).
Veel mensen vergelijken de RS met de S3, en die pakt een voorsprong(etje) op de 0-100, maar volgens metingen van AMS is de RS de S3 bij 140 km/u al voorbij, om een kleine 2 sec. eerder 200 km/u aan te tikken.
De Evo 7 doet volgens AMS 0-100 in 4,8 sec, maar de RS zit ernaast bij 140 en pakt een halve seconde voorsprong van 0-200 km/u. De EVO X is 5 seconden trager tot 200 km/u.
In dat opzicht doet de RS het zeker niet slecht denk ik.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Terug van de Rai kwam ik een witte RS tegen op de snelweg. Schitterende bak hoor!
-
Daar word mee rond gereden vanuit de importeur.StefanCS schreef:Terug van de Rai kwam ik een witte RS tegen op de snelweg. Schitterende bak hoor!
@Gijs, mooie uiteenzetting. Als je de testverslagen van de ST erop naslaat dan is er bijna niemand die de opgegeven 0-100 (6.8 sec) haalt, zelfs niet met de "launchcontrol". De meeste zitten ruim boven de 7 sec. Dit is nog maar een eerste test dus wil, alvorens hetzelfde over de RS te concluderen, even nog wat andere testen afwachten.
Ik vraag me wel af of de 80-120 in 3,3 sec niet on the fly is. Als ik de tijden zie 0-80 en 0-120 dan kom ik op ongeveer dezelfde tijd uit. Er zit een grotere turbo op, dus die heeft iets meer tijd nodig om vol op te spoelen.
-
Focus RS in Belgie zonder opties : afgerond 32K.
Hmmmz, opvolger voor de C30

Hmmmz, opvolger voor de C30

-
voor 32k is het leuk ding ja. Voor 50k hmmm beetje aan de dure kant met dank aan denhaag die ons het leuke autorijden ontneemt.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Vrijwel zeker on the fly tijden ja, maar goed, nog steeds indrukwekkend wat mij betreft!Harrie schreef:Daar word mee rond gereden vanuit de importeur.StefanCS schreef:Terug van de Rai kwam ik een witte RS tegen op de snelweg. Schitterende bak hoor!
@Gijs, mooie uiteenzetting. Als je de testverslagen van de ST erop naslaat dan is er bijna niemand die de opgegeven 0-100 (6.8 sec) haalt, zelfs niet met de "launchcontrol". De meeste zitten ruim boven de 7 sec. Dit is nog maar een eerste test dus wil, alvorens hetzelfde over de RS te concluderen, even nog wat andere testen afwachten.
Ik vraag me wel af of de 80-120 in 3,3 sec niet on the fly is. Als ik de tijden zie 0-80 en 0-120 dan kom ik op ongeveer dezelfde tijd uit. Er zit een grotere turbo op, dus die heeft iets meer tijd nodig om vol op te spoelen.
- Snipe
Als een BMW-rijder dat al zegt...Rico schreef:Die lak dat is een grote aanfluiting..
-
Ik ben van plan die van AutoWeek gewoon te winnen. Twee loten geactiveerd, dus dat komt helemaal goed. 8) 

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Blijf het een te schreeuwerige auto vinden.
Dan maar de Golf VI GTI die ziet er mooier uit, betere bouwkwaliteit, mooiere materialen en hogere restwaarde.
Dan maar de Golf VI GTI die ziet er mooier uit, betere bouwkwaliteit, mooiere materialen en hogere restwaarde.
- Fernando
Een aantal zullen het met je eens zijn, heel veel niet....Mike R32 schreef:Blijf het een te schreeuwerige auto vinden.

-
Ik ben het voor 50% met Mike eens. Mooiere materialen en betere bouwkwaliteit ja, Restwaarde kun je nu nog niet veel over zeggen, maar per definitie heeft een Ford RS meer restwaarde dan een GTI.Fernando schreef:Een aantal zullen het met je eens zijn, heel veel niet....Mike R32 schreef:Blijf het een te schreeuwerige auto vinden.
Mooier....tja da's objectief.
- JP
- JP
Ledupgrade RS;
- RVV
Ik vind de MK1 veel mooier 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
+1Rico schreef:Ik vind de MK1 veel mooier
-
VoertuigJP schreef:
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk FORD-CNG-TECHNIK
Handelsbenaming FOCUS
Brandstof Benzine
Massa leeg voertuig 1.367 kg
Vervaldatum APK 09-04-2013
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 09-04-2009
Vreemde merkbenaming. Ik dacht dat dit de demo auto is van Ford Nederland.
-
Vanaf mei loopt de arbeidstijdverkorting in Saarlois af. Per week zijn er dan 3 productiedagen meer. Dan worden er 30 Rs-sen per dag gebouwd.
-
De Golf is inderdaad minder schreeuwerig (al vind ik de snuit van de Golf VI best intimiderend overkomen), al mag je natuurlijk een Golf GTI eigenlijk niet vergelijken met een RS, hooguit met een Focus ST.Blijf het een te schreeuwerige auto vinden.
Er schijnt nog een Golf VI met iets van 270 pk in de planning te staan, die je wellicht qua prestaties beter met een RS kunt vergelijken en die er naar verluid ook iets schreeuweriger zal gaan uitzien.
Wat betreft bouwkwaliteit en afwerking zal de Golf VI dan een sprongetje gemaakt moeten hebben t.o.v. de Golf V. We hebben 2 VW's Golf V op de zaak
rondrijden, maar ik vind de afwerking en materialen van de Golf niet overtuigend beter of slechter dan van de Focus 2.
De Golf zit goed en degelijk in elkaar (al rammelt het interieur van de TDI stationair nog wel eens, iets dat zelfs onze oudste bedrijfsauto, een Astra 1.7 DTI niet doet), maar dat vind ik van de Focus 2 ook.
De Golf VI zal hoogstwaarschijnlijk wel weer een stap vooruit gemaakt hebben in afwerking, daar twijfel ik niet aan.
Wat betreft restwaarde denk ik dat je de Golf overschat, of niet op de hoogte bent van de restwaarde van Ford's RS-modellen.