335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Bericht door Andre » 03 okt 2006, 20:11

Ik ben 34 dus de M3:) Nog liever een CSL

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 okt 2006, 20:11

Andre schreef:Ik ben 34 dus de M3:) Nog liever een CSL
Ik 40 :lol: :lol: .........................neem ze alle 2 :lol: :lol:

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 03 okt 2006, 21:01

Het leven begint pas bij 40 :P

Hielke

Bericht door Hielke » 03 okt 2006, 21:15

Die Yanks op dat forum zijn helemaal doorgeslagen. Er hoeft maar één maloot wat te roepen en de rest neemt op voorhand aan dat de Beierische Motoren Werke een technische flop op de markt heeft gebracht.

Heerlijk vermakelijk leesvoer dus :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 okt 2006, 22:36

Hielke schreef:Die Yanks op dat forum zijn helemaal doorgeslagen. Er hoeft maar één maloot wat te roepen en de rest neemt op voorhand aan dat de Beierische Motoren Werke een technische flop op de markt heeft gebracht.

Heerlijk vermakelijk leesvoer dus :lol:
Mooie soap overthere idd.................................... :wink: :wink:

Marc

Bericht door Marc » 04 okt 2006, 08:42

Ja, zie je wel vaker in de VS van A..... Sterker nog, de keren dat ik een introductie van een nieuwe auto volgde op fora was het telkens hetzelfde liedje. Het zit hem een beetje in de toonzetting, er breekt zowat paniek uit als er eentje iets meent te ontdekken. Soms blijkt er dan helemaal niets aan de hand te zijn.

Zeer vermakelijk om te lezen, maar ik moet er niet aan denken dat we hier in Nederland standaard zo neurotisch zouden reageren.

Nee, geef mij maar liever geklaag en gezeur :P

romo

Bericht door romo » 07 okt 2006, 20:47

Nou.................vandaag even een uurtje gestoeid met een 335i.............

Uitvoering; zwart, 19" styling 230, sattel braun leer, sat nav, open dak, active front stering (daarover straks meer), automaat ( geen flippers aan het stuur helaas). Het sattel braun is wel een beetje diare kleur, zou ik zeker her overwegen.

Afwerking op een eenzame hoogte, zit positie goed instelbaar, stuur dunner dan in de M3 maar toch goed en prettig in de hand liggend. Lak blijft onder een bepaalde hoek dubieus. Het automatisch aan geven van de gordel vond ik na 1 keer al storen ( gelijk de zekering er uit dan maar) wat een pruts ding................dat doet dus wel afbreuk aan de verder fenomenale kwaliteits indruk.

Extertieur; vele male mooier dan op de foto, hoewel zwart toch wel verdomd smerig wordt na wat buien.....................(mischien toch maar een andere kleur overwegen)

Rijden; indrukwekkend................kan het niet anders zeggen. De motor zeer is stil bij normaal rij gedrag, geef je hem de sporen dan komt er een geweldig donkerbruine roffel uit het vooronder (vind ik dus mooier dan de snerp van de M3). De automaat is de allerbeste waar ik ooit mee heb gereden, je hoort en voelt niet dat ie zijn werk doet en bovenal...........hij is snel. Jammer dat ik de flippers niet heb kunnen proberen, ga ik nog een keer regelen, net als een ritje met een handbak. Nou was ik nooit een automaten man, maar man man, deze is echt super.............het rijdt zo makkelijk, zo gladjes, zo soepel.........................als je hem al koopt............nou dan wordt dit toch een serieus item...................

Sturen;................nou das helemaal een verhaal op zich. Active Front Steering.......................ik moet zeggen; vooraf was mijn mening; wat mot ik er mee, BMW`s sturen al als de beste.........................en toen kwam AFS...............................bij lage snelheid stuurt ie werkelijk als een scheermes, als een F1, ...................als ik weet het niet meer. Dit is wat je wil, snel, super snel en nauwkeurig luisteren en opvolgen van wat je handen willen. Ik was er in een paar KM al aan gewend..................super, sprakeloos, mega fenomenaal. Toen ik weer in de M3 zat, mn dus op lage snelheid, stads/dorps niveau zullen we maar zeggen...........................man wat voelt dat dan als een tank, sloom, traag, te veel beweging maken, voor te weinig actie.
Snelheid; wat moet ik er nog over zeggen....................mega trekkracht onderin natuurlijk. ik had onderweg wat wisselende weers omstandigheden, lekker veel regen ook, mooi dus. Een haakse bocht vanuit stilstand met iets te veel gas op een natte ondergrond....................paar keer doen en je banden kan je zo gaan ruilen.............................snel is ie, hoewel er wel veel weg wordt gefilterd, das niet erg, het is geen M natuurlijk. Veel toeren maken, niet nodig natuurlijk, zo makkelijk gaat het. Maar als het moet kan het natuurlijk wel; kick down...........................en daar gaat ie, met die zalig donkerbruine ronk ...............GVD wat lekker. Hier kwam ik wel een puntje van kritiek tegen; bij het gebruik van de kick down heeft de bak ech wel bedenktijd nodig, maar daarna gaat ie toch als de brandweer.

Onderstel; niet zo week als ik verwacht had, de M3 is ietsie stugger, denk vooral dat bij high speed turns de M3 het beter zal doen, maar dat heb ik zelf niet kunnen proberen ( mooi excuus om der nog maar weer eens een uur of wat op los te knallen), ik heb voornamelijk stukken gereden die ik zelf met de M3 ook rijd, dan kan je mi het best vergelijken.

Vergelijking 335i versus M3. De M3 is een meer sportievere auto, harder, maar ook rauwer, minder sophisticated imo, voor het beste resultaat moet je er gewoon mee trappen, hoe meer revs des te beter. De 335i is een fijn besnaard precisie instrument, zeker met AFS, meer comfort gericht, maar zeker geen mee dein bak, of boot waarin je zee ziek dreigt te worden, verre van zelfs. Ik denk zelfs dat een 335i de betere alrounder is, de M3 toont zijn ware aard en kwaliteiten als je in elk opzicht tot de max gaat...................dat kan simpel weg niet overal en zeker niet altijd, tenzij je hem vaak naar het circuit brengt .

Conclusie; ik was en ben zeer onder de indruk van deze auto, voor dagelijks gebruik heeft deze auto alles wat ie moet hebben. Nee een M3 is ie niet, maar das niet erg, dan hadden ze er wel een M opgeplakt nietwaar. Super motor, super automaat, een werkelijk meer dan uitmuntend stuurgedrag...........................tja in een woord indrukwekkend.

Dit kon hem toch nog wel eens gaan worden. :shock: :lol:

Tom

Bericht door Tom » 07 okt 2006, 20:51

Hehe gvd wat een enthousiasme in je verhaal :D

Gaaf geschreven!

En dan hoor je nog wel eens dat een E90 M3 een boot gaat worden... kan alleen maar beter zijn denk ik dan :D

Martijn

Bericht door Martijn » 07 okt 2006, 21:21

Tom schreef:En dan hoor je nog wel eens dat een E90 M3 een boot gaat worden... kan alleen maar beter zijn denk ik dan :D
Hoho, er zijn hier 2 van die Muppets die dat roepen. Heb al vaker gezegd dat ik voor dat soort teksen Oost-Indisch doof ben :lol:

335i is een topper, E90 M3 wordt een powerboat :P

RVV

Bericht door RVV » 07 okt 2006, 23:43

Mooi verhaal Romo. ieder heeft zijn eigen kijk op de auto. wat zoek je in de auto en wat wil je er mee. ik ken zelf niet het sturen van de gewone M3. Maar mijn CS met het CSL stuurhuis en CSL voor stabi, stuurt ongeveer 86 procent beter dan AFS vond ik.

Femme

Bericht door Femme » 07 okt 2006, 23:48

Ik ben ook wel benieuwd naar AFS. Mijn 330i zonder AFS stuurt precies maar ook wel vrij zwaar op lage snelheden. De auto voelt daardoor vrij zwaar aan als je 'm wilt hoeken. Ik ben wel benieuwd of zo'n auto met AFS werkelijk lichtvoetiger aanvoelt.

romo

Bericht door romo » 07 okt 2006, 23:56

Met AFS bij lage snelheid met minimale stuuruitslag zeer scherpe reactie, op hoge snelheid normaal.

Vooral het verschil daarna vond ik opvallend, dus terug naar de normale situatie.

Ook een M3 CS haalt dat op lage snelheid zeker niet, alhoewel ie iets scherper stuurt dan de standaard M3.

RVV

Bericht door RVV » 08 okt 2006, 00:11

Ik vond het aanvoelen alsof ik een los stuur in mijn handen had. duidelijk een hulpje om een groot aanvoelende auto als een kleine te laten aanvoelen. beetje eng. ik zou het er nooit voor over hebben. leuk voor slecht parkerende vrouwen ;-)

romo

Bericht door romo » 08 okt 2006, 00:18

Ik vond het meer aanvoelen als mijn F-16 stick................snel en precies, gewoon doen wat ik wil dat ie moet doen.
Tuurlijk moet je er aan wennen, maar op lage snelheid vind ik het helemaal niet verkeerd.

Ach Rico...........................jij rijdt nooit langzaam, dat zal het zijn :wink: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 okt 2006, 00:26

romo schreef:Ik vond het meer aanvoelen als mijn F-16 stick................snel en precies, gewoon doen wat ik wil dat ie moet doen.
Hè je zit nou toch niet over je Willy te praten na een extreme make over. Daar zijn andere fora voor. ;-)

romo

Bericht door romo » 08 okt 2006, 00:32

LOL.................... :lol:

Laat ik het zo zeggen, voor een 335i is AFS geen verkeerde optie, evenals de superbe automaat.................past bij zo`n soort auto. Bij een M3 passen beide duidelijk niet.

Daarom blijft het ook appels en peren vergelijken. Voor de 335i is er geen vergelijking mogelijk, met zijn TT is het een "nieuw" concept in de huidige BMW lijn.
De E 46 M3 kan je alleen vergelijken met de E92 M3 als die tzt op de markt is. Niets meer, niets minder.

Kan ook zo zijn dat jij met de 1e generatie AFS gereden hebt, dit is een meer volwassen versie als ik het goed begrepen heb.

RVV

Bericht door RVV » 08 okt 2006, 00:46

Romo je hebt gelijk. het vergelijken met de M3 moeten we maar niet meer doen. zijn 2 verschillende hoofdstukken.

romo

Bericht door romo » 08 okt 2006, 00:50

Rico v Velzen schreef:Romo je hebt gelijk. het vergelijken met de M3 moeten we maar niet meer doen. zijn 2 verschillende hoofdstukken.

Klopt, maar dat had ik ook al in mijn stuk over mijn rij beleving met de 335i geschreven.

Een M3 is enig in zijn soort, concept, wegligging, stuurgedrag, gasrespons................enz enz.........................de nieuwe E 9X M3 mogen we langs deze meetlat gaan leggen. De koning is dood, leve de koning

RVV

Bericht door RVV » 08 okt 2006, 01:03

Wat vind je nou trouwens van het interieur? alles zwart met allu lijsten is nog wel te vreten vind ik. stuur kan je altijd voor een dik M stuur vervangen.

romo

Bericht door romo » 08 okt 2006, 01:11

Rico v Velzen schreef:Wat vind je nou trouwens van het interieur? alles zwart met allu lijsten is nog wel te vreten vind ik. stuur kan je altijd voor een dik M stuur vervangen.
Alu vind ik erg strak en mooi. Het sattel braun vind ik letterlijk een schijt kleur :lol: :lol: Ik zou eigenlijk Terra willen, das erg chique, maar das dus alleen op de sedan leverbaar :? :?

Komt er op neer dat het wel weer zwart zal worden, exterieur zwart is mooi, maar je hebt na je poets beurt er toch niet lang plezier van, ergo het ziet er zo weer smerig uit. Dus als ik het al doe dan wordt het Ti AG of evt Space Gray, maar die heb ik nog niet irl gezien, en das wel een voorwaarde om te beslissen.
De kamelenbult is nog steeds niet mooi, went wel, en is niet zo storend aanwezig als ik mijn hoofd had. Maar toch, ik hoop dat ze in Munchen toch weer naar de bestuurder toegebogen cockpit gaan.

Rebel

Bericht door Rebel » 08 okt 2006, 01:19

Leuk verslag. Maar zoals ik al begrepen heb gaat het nog een jaartje duren eer je je keuze maakt?

romo

Bericht door romo » 08 okt 2006, 01:24

Rebel schreef:Leuk verslag. Maar zoals ik al begrepen heb gaat het nog een jaartje duren eer je je keuze maakt?
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet uit, volgende week heb ik wat cijfers. Ik laat een plaatje maken op nu inruilen en ook als ik een jaartje wacht. En als ik hem nu inruil wil ik een afspraak over de afschrijving hebben, indien ik dan tzt naar een M3 over zou gaan.

Is het bod beneden pijl, dan overweeg ik de huidige M3 gewoon te houden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 okt 2006, 13:13

beetje onhandig filmpje van een E92 M3 ergens in Cali.
http://www.youtube.com/watch?v=6CZdsr4h4bo

romo

Bericht door romo » 08 okt 2006, 13:52

idd, je kan er geen brood van bakken............................... :lol: :lol:

stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 09 okt 2006, 09:18

Nou, ik heb hem gezien hoor. In het wild op de Autobahn vrijdagmiddag.

Mooie bak om te zien in de binnenspiegel. Deze was donkeranthracietgrijsmetallic. Hij is een stuk agressiever/feller qua uitstraling dan de sedan.

Hij is ook lekker vlot. Ik had "ietsje" meer meters en seconden nodig voor het 100-180 sprintje. Achterkant. Hmm. Tsja. Euh. Nee, doet het niet voor mij. Ik vind die uitlaten niet mooi, en de verlichting is het ook niet. Maar, dat is gezeik in de marge. Mooie auto, bijna een instant beauty.

Plaats reactie