130i dre edition tegen VDV Leon TFSI
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Sven, even uit interesse, wat voor tijd rij je met je E30 M5?
Als ik zelf moet rijden, laat ik in de snelle stukken echt nog heel veel marge omdat ik de baan niet goed genoeg ken, maar dan rij ik toch vrij makkelijk ook zoiets als wat jij met de GTI doet.
Ben ook wel eens een halve ronde achter een M3 CSL blijven plakken waarvan de bestuurder naar eigen zeggen rond de 8 minuten BTG reed, maar daar geloof ik helemaal niks van. In ieder geval kon ik hem wel redelijk makkelijk volgen, blijft leuk met een 'standaard' e30 (van de buitenkant in ieder geval, ik zoek alleen nog een 316i logo
).
Als ik zelf moet rijden, laat ik in de snelle stukken echt nog heel veel marge omdat ik de baan niet goed genoeg ken, maar dan rij ik toch vrij makkelijk ook zoiets als wat jij met de GTI doet.
Ben ook wel eens een halve ronde achter een M3 CSL blijven plakken waarvan de bestuurder naar eigen zeggen rond de 8 minuten BTG reed, maar daar geloof ik helemaal niks van. In ieder geval kon ik hem wel redelijk makkelijk volgen, blijft leuk met een 'standaard' e30 (van de buitenkant in ieder geval, ik zoek alleen nog een 316i logo

-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
een lage 8.20 met de m3.. wel met gaar onderstel en fut banden..
de gti heb ik rondjes van pakweg 8.40 zeker gehaald afgelopen zondag maar niet gemeten. reedt in 2de ronde en was dan ook echt het 2de rondje met de gti een 8.55 btg en daar zaten ook nog 2 ongevallen in en drukte waarbij ik moest remmen. de genoemde tijd van 8.50 was eerder een richttijd om maar es een balletje op te gooien.
hield sabine vanaf steilstreckecurve bij tot einde baan dus lijkt me niet te langzaam.
stel het ook alleen maar voor om in te vallen just for fun ivm de verkoop van de leon zodat er misschien toch nog een vergelijk is
de gti heb ik rondjes van pakweg 8.40 zeker gehaald afgelopen zondag maar niet gemeten. reedt in 2de ronde en was dan ook echt het 2de rondje met de gti een 8.55 btg en daar zaten ook nog 2 ongevallen in en drukte waarbij ik moest remmen. de genoemde tijd van 8.50 was eerder een richttijd om maar es een balletje op te gooien.
hield sabine vanaf steilstreckecurve bij tot einde baan dus lijkt me niet te langzaam.
stel het ook alleen maar voor om in te vallen just for fun ivm de verkoop van de leon zodat er misschien toch nog een vergelijk is

- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Sven, je mag natuurlijk proberen tijdens een circuitevenement de eer voor VAG hoog te houden tov de 130i dré-edition van Andre. Wel eens leuk om te zien wat een standaard GTI kan.
Maar daar ligt ook al direct het probleem. Ik twijfel niet aan je rijderscapaciteiten maar met een standaard GTI is het in mijn optiek een Mission Impossible. Ik verwacht dat de Dré-edition op De Ring een serieuze aanval op 8.00 minuut BtG kan doen. Dat procentuele verschil zal er dan op Assen tijdens een Jan de Boer dag ook in zitten. Of ben je nog van plan 'm op korte termijn een kietelbeurt te geven?
Maar daar ligt ook al direct het probleem. Ik twijfel niet aan je rijderscapaciteiten maar met een standaard GTI is het in mijn optiek een Mission Impossible. Ik verwacht dat de Dré-edition op De Ring een serieuze aanval op 8.00 minuut BtG kan doen. Dat procentuele verschil zal er dan op Assen tijdens een Jan de Boer dag ook in zitten. Of ben je nog van plan 'm op korte termijn een kietelbeurt te geven?
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
ben ik wel met je eens Hielke.. die kietelbeurt gaat niet meer lukken voor de 15de helaas. was ik maar miljonair
snap wel dat je dit niet op rijderscapaciteiten gooit en het idd geen goed vergelijk is maar misschien leuk als Andre een stukje hout onder het gaspedaal legt?en bij kesselchen mij de kans geeft bij te blijven waar ook wel de nodige sec in gaan zitten
8.25BTG met standaard golf. echt niet onder TF op een drukke zondag

snap wel dat je dit niet op rijderscapaciteiten gooit en het idd geen goed vergelijk is maar misschien leuk als Andre een stukje hout onder het gaspedaal legt?en bij kesselchen mij de kans geeft bij te blijven waar ook wel de nodige sec in gaan zitten

8.25BTG met standaard golf. echt niet onder TF op een drukke zondag

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Circuitvergelijk tussen de 130i en Leon TFSI was vooral leuk geweest omdat 1. de auto's over een gelijkwaardig motorvermogen beschikken, 2. hun onderstellen op circuitgebruik zijn afgesteld, en 3. de traktieproblemen op een eigen manier zijn gecounterd.
Maar niet getreurd. Denk dat er volgend jaar wel weer een zeer heftige demo Leon (Cupra waarschijnlijk) ingezet kan worden.
Maar niet getreurd. Denk dat er volgend jaar wel weer een zeer heftige demo Leon (Cupra waarschijnlijk) ingezet kan worden.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 23:09
- Locatie: Uihuizermeeden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], De fiscalist, Kadett, Majestic-12 [Bot] en 13 gasten