Welke auto('s) had je beter niet kunnen kopen ?
- RVV
Welke auto('s) had je beter niet kunnen kopen ?
Best veel auto's "versleten" afgelopen 15 jaar. Ik zat me te bedenken dat ik eigenlijk nooit spijt van mijn aankopen heb gehad. Toch zijn er 2 auto's geweest die ik wel op bepaalde vlakken plezierig vond, maar uiteindelijk een beetje overbodig waren.
De eerste was een Alfa Romeo 1.7 16v uit 1991, die ik kocht in oktober 1994. Opzich een lekker sportief wagentje, wel met een gebruiksaanwijzing, maar echt ontevreden was ik er niet mee. Ik begon alleen een paar maanden later voor mezelf (de beslissing viel na de aankoop van de Alfa) en moest elke dag 120 km rijden met die Alfa, zuipen als een tempelier.. 100 km/h continue was iets van 1 op 7.5/8 .. en verder was het praktisch gezien (begon net een beddenwinkel) een vreselijke onhandige auto. Je kon er eigenlijk geen grote dingen in vervoeren.. na een paar maand heb ik hem ingeruid op een Passat diesel op grijs kenteken. Sloom ding, maar wel lekker zuinig en er kon heel veel in mee. Diesel was het weer net niet, maar economisch geen verstandig. Na de passat wilde ik eigenlijk geen diesel meer maar dit was toch geen DF auto.. Domdom toch weer gedaan een paar jaar later...
De 2e auto was de BMW 120d. Ik wilde na de Mini Cooper S beslist een 1 serie..Ik vond het een mooie auto en het concept sprak me aan alle kanten aan. Nadat ik er in had proefgereden was ik helemaal om.. Het was wel een 120d, maar met 163pk goed snel.. (relatief dan) Eigenlijk wilde ik liever een 120i..(130i was nog niet uit, duurde nog een jaar ofzo) Maar de 4 cylinder benzine voelde veel zwakker aan dan de diesel.. ook zou de inruilwaarde van de 120d veel gunstiger zijn. Toen ik de 120d kreeg was ik er best in mijn nopjes mee.. een diesel had ik niet nodig met het geringe aantal kilometers, maar het sturen en de punch maakte het wel goed.. of toch niet ? Ik begon me al snel te ergeren aan de smalle powerband.. na 4500 toeren was het feest over.. Met de Mini was ik doortrekken in de toeren gewend.. het gerattel van die diesel elke ochtend en last but not least de vreselijke dieselstank.. niet alleen met het tanken, maar vooral uit de uitlaat. Al die zaken bij mekaar.. vooral dus het dieselgebeuren deden mij steeds meer beseffen dat ik nooit een dieselrijder zou worden. Een auto kan nog zo lekker sturen en licht op de neus zijn.. funky handling hebben.. maar als de motor niet klopt in mijn beleving dan word het ook nooit wat voor mij. Achteraf had ik gewoon die 120i moeten kopen ipv de 120d.. danmaar iets minder snel, maar wel een benzine.
Een diesel zal ik nooit meer als DF auto willen hebben. Wel grappig dat een van de best sturende auto's die ik ooit gehad, een motor had die ik eigenlijk niets vond.
De eerste was een Alfa Romeo 1.7 16v uit 1991, die ik kocht in oktober 1994. Opzich een lekker sportief wagentje, wel met een gebruiksaanwijzing, maar echt ontevreden was ik er niet mee. Ik begon alleen een paar maanden later voor mezelf (de beslissing viel na de aankoop van de Alfa) en moest elke dag 120 km rijden met die Alfa, zuipen als een tempelier.. 100 km/h continue was iets van 1 op 7.5/8 .. en verder was het praktisch gezien (begon net een beddenwinkel) een vreselijke onhandige auto. Je kon er eigenlijk geen grote dingen in vervoeren.. na een paar maand heb ik hem ingeruid op een Passat diesel op grijs kenteken. Sloom ding, maar wel lekker zuinig en er kon heel veel in mee. Diesel was het weer net niet, maar economisch geen verstandig. Na de passat wilde ik eigenlijk geen diesel meer maar dit was toch geen DF auto.. Domdom toch weer gedaan een paar jaar later...
De 2e auto was de BMW 120d. Ik wilde na de Mini Cooper S beslist een 1 serie..Ik vond het een mooie auto en het concept sprak me aan alle kanten aan. Nadat ik er in had proefgereden was ik helemaal om.. Het was wel een 120d, maar met 163pk goed snel.. (relatief dan) Eigenlijk wilde ik liever een 120i..(130i was nog niet uit, duurde nog een jaar ofzo) Maar de 4 cylinder benzine voelde veel zwakker aan dan de diesel.. ook zou de inruilwaarde van de 120d veel gunstiger zijn. Toen ik de 120d kreeg was ik er best in mijn nopjes mee.. een diesel had ik niet nodig met het geringe aantal kilometers, maar het sturen en de punch maakte het wel goed.. of toch niet ? Ik begon me al snel te ergeren aan de smalle powerband.. na 4500 toeren was het feest over.. Met de Mini was ik doortrekken in de toeren gewend.. het gerattel van die diesel elke ochtend en last but not least de vreselijke dieselstank.. niet alleen met het tanken, maar vooral uit de uitlaat. Al die zaken bij mekaar.. vooral dus het dieselgebeuren deden mij steeds meer beseffen dat ik nooit een dieselrijder zou worden. Een auto kan nog zo lekker sturen en licht op de neus zijn.. funky handling hebben.. maar als de motor niet klopt in mijn beleving dan word het ook nooit wat voor mij. Achteraf had ik gewoon die 120i moeten kopen ipv de 120d.. danmaar iets minder snel, maar wel een benzine.
Een diesel zal ik nooit meer als DF auto willen hebben. Wel grappig dat een van de best sturende auto's die ik ooit gehad, een motor had die ik eigenlijk niets vond.
-
Re: Welke auto('s) had je beter niet kunnen kopen ?
Opel Kadett GSI champion 16V,een echte klotebak....zomaar wat.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
M'n 2e kar, 'n 1985 Golf Diesel die meer olie dan brandstof zoop en een teruggedraaide teller had.
Verder op de momenten gewoon tevreden geweest met m'n auto's. Ja toen ik van een E46 330d naar een zelfde E46 330i ging was dat in het dagelijks leven amper verschil eigenlijk. En de 120d die ik 'n blauwe maandag had:Oh wat stuurde dat ding goed en fijn, maar wat was ie eigenlijk zo fokking astmatisch qua toeren (wat Rico ook zegt) en 'traag'....
Verder op de momenten gewoon tevreden geweest met m'n auto's. Ja toen ik van een E46 330d naar een zelfde E46 330i ging was dat in het dagelijks leven amper verschil eigenlijk. En de 120d die ik 'n blauwe maandag had:Oh wat stuurde dat ding goed en fijn, maar wat was ie eigenlijk zo fokking astmatisch qua toeren (wat Rico ook zegt) en 'traag'....
- Snipe
2 x Peugeot 206: eerste was een 1.4 dus veel te traag, tweede was een HDI waar altijd wat mee was.
120d reed wel lekker, vond ik. Zou ik zo weer kopen als ik veel moest rijden.
120d reed wel lekker, vond ik. Zou ik zo weer kopen als ik veel moest rijden.
-
- Auto: M3P, 130i
Alfa 33 1.7 16v oid?! Goedkoop gekocht, maar daar was de kwaliteit ook naar. Wat een rampenbak!
- Snipe
En had je die dan overgenomen van Rico of juist aan hem verkocht?indobesar schreef:Alfa 33 1.7 16v oid?! Goedkoop gekocht, maar daar was de kwaliteit ook naar. Wat een rampenbak!

- RVV
Toen ik hem had was het nog geen rampenbak 
Ding was wel onveilig.. een keer op de A7 met 230 km/h teller..(overdreven) .. ding zeilde alle kanten op.. zowat de vangrail in.. iets met zeven kleuren stront

Ding was wel onveilig.. een keer op de A7 met 230 km/h teller..(overdreven) .. ding zeilde alle kanten op.. zowat de vangrail in.. iets met zeven kleuren stront

- Snipe
Ik heb er nooit in gereden, maar het lijkt me niet echt een comfortabel auto voor de hogere snelheden inderdaad.
-
- Snipe
Hoezo?René130i schreef:Peugeot 407
(Niet dat ik er zelf geen invulling aan kan geven, maar toch....)
-
Peugeot 607 3.0
-
Omdat er iedere week iets stuk was. De auto voor m'n vriendin gekocht een paar jaar terug. Van mechanische problemen tot contactslot vervangen, sloten in de deuren enz enz.
- Snipe
Klinkt goed.... M'n ouders hebber er een, daar vallen wel eens spontaan onderdelen vanaf...
- 2000USA
VW Corrado G60 '89 (in 2002 of zo)
Auto was to begin with redelijk kansloos, mankeerde vanalles aan. Echter mijn inruiler ook, krokante calibra met schade.
Gok genomen om er iets van te maken, maar is nooit geslaagd. Gelukkig nog redelijk vanaf gekomen.
Auto was to begin with redelijk kansloos, mankeerde vanalles aan. Echter mijn inruiler ook, krokante calibra met schade.
Gok genomen om er iets van te maken, maar is nooit geslaagd. Gelukkig nog redelijk vanaf gekomen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Renault 19 16V fase 2 op LPG....
Dat gas is om op te koken is me toen wel duidelijk geworden
Het was één en al ellende met die bak op lpg. Op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik hele lpg eruit heb gemikt. Daarna deed ie het al een stuk beter, maar wel met de Franse slag in elkaar gezet. Je moet niet opkijken van ramen die het niet meer doen, dashboardverlichting die zo nu en dan compleet uitvalt etc... Binnen 1 jr met veel afschrijving verkocht 
Dat gas is om op te koken is me toen wel duidelijk geworden

- Erik dB
Peugeot 309 GTI 16v, op een zaterdagochtend gekocht, en op de woensdag erop op weg naar een Peugeot dealer in het oosten zei het blokje "plof" op de snelweg

- wooter
Ach... Alle auto's die ik heb gehad, heb ik plezier van gehad. Maar in retrospect had ik misschien beter een leuke goedkope tweedehands gekocht als eerste wagen ipv een gloednieuwe Ford Focus uit te kiezen. En nu ik een Z4 M rij kan ik ook zeggen dat ik veel te lang de Audi Cabriolet heb gehouden, hoewel ik toen waarschijnlijk anders piepte terwijl ik fixed-roof leasers dagelijks reed... En ik ben er zeker van dat ik binnen 10 jaar mezelf idioot heb gedragen door een Z4 M te kopen en vervolgens aan kinderen te beginnen
.

-
Kunnen we dit topic niet beter in "The French connection" zetten?
(zei de logan coureur)

- RobS
Golf III 1.9 TD, rampenbak, liep voor geen meter, iedere week weer wat anders kapot. Teller stond bij aankoop op 160.xxx, had eigenlijk 460.xxx moeten zijn, de digiteller van zo'n golfje gaat na 299.999 weer op 0
Was meteen de eerste en laatste duitse wagen (zei ik dat hardop..
)

- Dennis Cavallino
Mijn Golf II GTI 16v sjonnie edition had ik nooit moeten kopen. Ik dacht dat er wel handel in zo'n ding zat, maar die raakte ik echt aan de straatstenen niet kwijt. Uiteindelijk geruild met Peter (Nero Serpente) tegen een Alfa 75 TS die net zo fout was (folie op de ruiten bijvoorbeeld) en daarvan knalde de hardyschijf uit elkaar bij 200 km/u dus die ging naar Alfa Nord om gesloopt te worden....
Was een beetje minder, want ervoor had ik juist winst gemaakt op een Astra GSI 16v. Die had ik gewoon moeten houden, ook al had ik er niets mee. Die was wel goed (en origineel).
Was een beetje minder, want ervoor had ik juist winst gemaakt op een Astra GSI 16v. Die had ik gewoon moeten houden, ook al had ik er niets mee. Die was wel goed (en origineel).
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Een Talbot Horizon............................
Een km van te voren de bocht in moeten sturen om vervolgens nog steeds rechtdoor te gaan..............................
De Horizon deed zijn naam eer aan , om het maar zo te formuleren, er kwam geen eind aan.........
Een BMW 320 carburatie uit 1977, ik moest en zou het ding ( mijn vader had er ook een gehad) 2 weken sturen en wat bleek; het ding was harstikke brak, verrot en aanmekaar gelast.................tja, wie zich brand moet op de bla.........
Een km van te voren de bocht in moeten sturen om vervolgens nog steeds rechtdoor te gaan..............................

Een BMW 320 carburatie uit 1977, ik moest en zou het ding ( mijn vader had er ook een gehad) 2 weken sturen en wat bleek; het ding was harstikke brak, verrot en aanmekaar gelast.................tja, wie zich brand moet op de bla.........

Laatst gewijzigd door romo op 09 apr 2009, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thomas
- Auto: Bmw 1-serie
Peugeot 206 2.0hdi
- duifjes.com
Wel humor...idd. France Connection
- Gijzer
Mijn eerste auto een 205.... Zo rot als de pest. Onderweg naar huis van de garage al stil komen te staan.
Wat dat betreft klopt de french connection wel. Is ook wel logisch want dat zijn vaak de eerst betaalbare auto's. Samen met de Italianen.
Wat dat betreft klopt de french connection wel. Is ook wel logisch want dat zijn vaak de eerst betaalbare auto's. Samen met de Italianen.
- Dutch
Geen enkele nog, ik ben veel te verstandig voor miskopen.