Duitse bradwurst?Rico schreef:Ik kan me nog ergens een fotoreportage herinneren van een Lambo..een vrij nieuwe die op het circuit.. over de kop ging, uitbrande en 2 man werden meegebakken...
Mercedes SLS AMG Gullwing
- GTRene
Re: Mercedes SLS AMG Gullwing
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Met curry dan graag...........................
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Technisch mooi, qua middenfrontmotor en transaxle systeem:Super!
Modellering:We zullen zijn, ben geen fan van broertje SLR qua proporties.
Doe mij maar 'n BS SL65AMG. Ben je toch meteen klaar nietwaar?
Modellering:We zullen zijn, ben geen fan van broertje SLR qua proporties.
Doe mij maar 'n BS SL65AMG. Ben je toch meteen klaar nietwaar?
-
Zo gaat 'ie (helaas) niet worden, naar het schijnt.. Maar dat vind ik wel het fraaiste ontwerp wat er bij zit, herkenbaar Gullwing. 8)

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Als BMW dan gewoon wél de M1 gaat bouwen, dan zijn er weer 2 prachtige Duitse wagens aan het straatbeeld toegevoegd. Die M1 vind ik namelijk echt om te smullen!!!
-
Nee BMW houd het op een concept van de M1 en maakt wel een X5M en X6M.Mark Nauta schreef:Als BMW dan gewoon wél de M1 gaat bouwen, dan zijn er weer 2 prachtige Duitse wagens aan het straatbeeld toegevoegd. Die M1 vind ik namelijk echt om te smullen!!!

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
idd, laat ik het voorzichtig formuleren; de huidige BMW strategie vind ik wel wat discutabel...............................maar ja er zal wel wat te verdienen zijn............................Tom schreef:Nee BMW houd het op een concept van de M1 en maakt wel een X5M en X6M.Mark Nauta schreef:Als BMW dan gewoon wél de M1 gaat bouwen, dan zijn er weer 2 prachtige Duitse wagens aan het straatbeeld toegevoegd. Die M1 vind ik namelijk echt om te smullen!!!
-
Een kilometerteller tot 360 km/u en een toerenteller tot 9k. Dat in een Mercedes

En dan bovenstaande foto van Luuk

En dan bovenstaande foto van Luuk

-
- Auto: M3P, 130i
- romo
Voorruit staat idd te rechtop, doet afbreuk aan het ontwerp IMHO. Dejavu Honda S2000........................
- frankv
ik ben erg benieuwd, mooie techniek en een niet te dik concept, maar gewoon een prachtige 2 zits sportauto, een mooie niche, ik heb er een beter gevoel bij dan bij een audi R8 als vervanger van de 911
normaliter geen mercedes fan, maar dit lijkt niet zo'n (boeie) dikke autobahnstormer als de meeste mercedessen en amg's
- Sperdy
Retro auto's blijft een grote gok. De New VW Beetle, is dat geen flop geworden? Vind ik wel. De PT Cruiser - lelijk hok van jewelste - is dat ook geen flop geworden. Mini / BMW is wel fantastisch gegaan (hele goede promotie en imagocampagne ook rondom deze auto's). De new FIat 500?, hoe gaat ie? Is wel erg stil niet? En dan nu de AMG Gullwing retro, ik weet het niet, ik weet het niet. De kopersgroep is heel klein, maar dat weet Mercedes ook natuurlijk. Wordt deze retro ook een 'hebbeding'? Ik betwijfel het.
- WJ
Even offtopic maar hebben ze dat opgelost? Zit er een soort "eject" systeem in? Of ben je gewoon de lul als dat ding op ze kop klapt?Rico schreef:Ik kan me nog ergens een fotoreportage herinneren van een Lambo..een vrij nieuwe die op het circuit.. over de kop ging, uitbrande en 2 man werden meegebakken...
- frankv
ik denk dat dit, anders dan de 500/beetle/cruiser, ook onderhuids een hele goede auto wordt die het niet van zijn styling moet hebben om aantrekkelijk te zijn
ik zie dit niet als een retro auto, maar als een mooi compact snel concept met mooie techniek (7 speed double clutch op de achteras vanwege de gewichtsverdeling
dat de marketingafdeling heeft bedacht dat vleugeldeuren leuk zouden zijn, is dan een leuk detail, maar versterkt de het onderliggende ontwerp ipv dat het de hele auto draagt zoals bij de beetle/cruiser/500
ik zie dit niet als een retro auto, maar als een mooi compact snel concept met mooie techniek (7 speed double clutch op de achteras vanwege de gewichtsverdeling
dat de marketingafdeling heeft bedacht dat vleugeldeuren leuk zouden zijn, is dan een leuk detail, maar versterkt de het onderliggende ontwerp ipv dat het de hele auto draagt zoals bij de beetle/cruiser/500
- romo
frankv schreef:
ik ben erg benieuwd, mooie techniek en een niet te dik concept, maar gewoon een prachtige 2 zits sportauto, een mooie niche, ik heb er een beter gevoel bij dan bij een audi R8 als vervanger van de 911
normaliter geen mercedes fan, maar dit lijkt niet zo'n (boeie) dikke autobahnstormer als de meeste mercedessen en amg's
Als dit hem is dan vind ik het een gemiste kans, te veel retro in een modern jasje, ik word er niet vrolijk van, ik had er meer van verwacht...........................(onder voorbehoud van the real thing)
- Mark Nauta
Voor zover het op deze foto's goed te zien is komt de auto zeer positief op mij over. Ik vind het echt een heel fraai ding! Kan wel een beetje in Romo z'n verhaal komen, qua iets meer retro, maar ik vind het zeker geen gemiste kans. Vind hem echt heel erg fraai.
Hier nog een aantal foto's:

Hier nog een aantal foto's:
- GTRene
lijkt er inderdaad goed uit te zien, beetje SLR ook her en der..denk in de juiste kleur erg fraai, niet te vergeten een dikke V8 erin lijkt me heerlijk brullen, misschien wel die 6.3 

- RutgerK
Staat op de zijkant toch?GTRene schreef: ......... misschien wel die 6.3
- GTRene
RutgerK schreef:Staat op de zijkant toch?GTRene schreef: ......... misschien wel die 6.3

- Tim N
Geheel met Romo eens, als dit hem wordt vind ik het absoluut geen beauty .
Ik snap het idee van retro wel maar het moet wat vormgeving IMHO wel beter kloppen. (b.v. Z8, Fiat 500 of concept Miura)
Als de Gullwing zo gereincarneerd gaat wordengaan de originele SL's spontaan over tot zelfontbranding..
Zeg nou zelf:

Ik snap het idee van retro wel maar het moet wat vormgeving IMHO wel beter kloppen. (b.v. Z8, Fiat 500 of concept Miura)
Als de Gullwing zo gereincarneerd gaat wordengaan de originele SL's spontaan over tot zelfontbranding..
Zeg nou zelf:

- Adje ///M3
Interieur: +1
Exterieur: Hmmm, ben ik nog niet helemaal over uit.
Exterieur: Hmmm, ben ik nog niet helemaal over uit.

- frankv
ik las op autoblog een opmerking die wel hout snijdt denk ik
de SLS schijnt helemaal niet op een gullwing te moeten lijken, maar op een "Uhlenhaut" 300 SLR, en daar heeft hij inderdaad wel wat van weg:

hmm, als ik dit zo zie lijkt de grille van de SLS toch meer geinspireerd op de gullwing, dan op de uhlenhaut...
maar ik vind het de beste mercedes sinds decennia!
de SLS schijnt helemaal niet op een gullwing te moeten lijken, maar op een "Uhlenhaut" 300 SLR, en daar heeft hij inderdaad wel wat van weg:
hmm, als ik dit zo zie lijkt de grille van de SLS toch meer geinspireerd op de gullwing, dan op de uhlenhaut...
maar ik vind het de beste mercedes sinds decennia!
Laatst gewijzigd door frankv op 16 jul 2009, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
Ja, en iedereen die zegt dat ie hem nu niets vindt, heeft straks als ze hem in het echt voorbij zien komen het kwijl uit de mond hangen....
Reken maar dat dit een regelrecht succes wordt en een echte koppendraaier op straat.
Reken maar dat dit een regelrecht succes wordt en een echte koppendraaier op straat.
- Niall
Laatst hadden wij hier onderdelen van de prototypes welke gecoat moesten worden. Zouden in totaal maar 300 per jaar gebouwd gaan worden. Exclusiviteit gegarandeerd :shakeit:
Mocht natuurlijk niets kosten
Mocht natuurlijk niets kosten

-
Auto staat je goed Ion.

indobesar schreef:![]()