http://www.nu.nl/algemeen/1946085/enorm ... rrari.html
Stevige bekeuring!!
- Erik K.
Stevige bekeuring!!
Dachten we dat de bekeuringen in NL hoog zijn
- Max V
- SteV6
Re: Stevige bekeuring!!
Kennen ze in Zwitserland dezelfde regelgeving als in Finland?
Boetebedrag wordt gebaseerd op je inkomen. Dus als je een zeer fors inkomen hebt, krijg je ook een zeer fors boetebedrag opgelegd .... Want een boete van € 300,- is iets waar een multimiljonair niet echt wakker van ligt.
SteV6
Boetebedrag wordt gebaseerd op je inkomen. Dus als je een zeer fors inkomen hebt, krijg je ook een zeer fors boetebedrag opgelegd .... Want een boete van € 300,- is iets waar een multimiljonair niet echt wakker van ligt.
SteV6
- Hans
Zover ik weet hebben ze in Zwitserland geen inkomensafhankelijke boete's, wel gewoon belachelijk hoge.
-
Thommy
toen ik deze zomer geflits was in Zwitserland moest ik ook mijn inkomen opsturen met belasting papieren.......................................
en kreeg een belagelijk hoge boete voor 11 KM te snel................ 650 CH...................
grt thommy
en kreeg een belagelijk hoge boete voor 11 KM te snel................ 650 CH...................
grt thommy
- Knot
Tsja 250.... dat loop een knaken 325/328 zelfs.. beetje overdreven.... 8)
-
Marco R.
Zwitserland is streng, buiten proporties als je het mij vraagt.
En inderdaad, ze vragen gerust je papieren op. Denk ook niet dat je 'zomaar' even de boete kan vergeten, ze laten je echt niet met rust voordat je hebt betaald!
En inderdaad, ze vragen gerust je papieren op. Denk ook niet dat je 'zomaar' even de boete kan vergeten, ze laten je echt niet met rust voordat je hebt betaald!
- Maus335i
Volgens mij was ik voor 12km te hard na correctie iets van 100 euro kwijt. Zo gek is dat toch niet? Ze corrigeren ook meer dan 3% zoals in Nederland zover ik weet.
Edit, ow ik heb hem hier nog liggen:
Datum constatering: zaterdag 19 mei 2007
Gemeten snelheid: 96 km/u
Toegestaan: 80 km/u
Veiligheidsmarge: 5 km/u
Strafbare overschrijding: 11 km/u
Bedrag: 120 frank of 72 euro 91. In Nederland zou je voor zo'n overtreding 60 euro kwijt zijn. Das toch vrij hollands?
Edit, ow ik heb hem hier nog liggen:
Datum constatering: zaterdag 19 mei 2007
Gemeten snelheid: 96 km/u
Toegestaan: 80 km/u
Veiligheidsmarge: 5 km/u
Strafbare overschrijding: 11 km/u
Bedrag: 120 frank of 72 euro 91. In Nederland zou je voor zo'n overtreding 60 euro kwijt zijn. Das toch vrij hollands?
- Harry
Staat letterlijk in het artikel. Het is niet de eerste keer dat meneer met dergelijke snelheden een flip gekregen heeft. Als normale boete bedragen geen indruk schijnen te maken, gaan ze vanzelf omhoog met het sanctie bedrag. Gebeurd in Nederland ook... Minder extreem.. Maar op een zeker moment wordt het rijbewijs toch echt ongeldig verklaard met een leuke ontzegging er bij & een bedrag dat je mag aftikken.SteV6 schreef:Kennen ze in Zwitserland dezelfde regelgeving als in Finland?
SteV6
Tel die 3 eens bij elkaar op en kijk wat het je aan het einde van de rit gekost heeft / zal hebben.
(Denk aan alternatief vervoer, opnieuw halen rbw, boete bedrag)