E30 325i zaagt
- MarcH
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
E30 325i zaagt
Ik heb gisteren een E30 325i gekocht. Het (stationair) toerental zaagt. Zowel bij koude als warme motor. Bij koude motor in een wat hoger toerenbereik, bij warme motor schommelt 'ie tussen de 700 en 900 a 1000 toeren.
De stappenmotor heb ik vervangen door een exemplaar waarvan ik weet dat 'ie nooit problemen heeft gegeven (van mijn M3). Ook heb ik de lambda-sensor losgekoppeld gehad. Beide maakt geen verschil, het zagen blijft.
De dikke slang die van het luchtfilter naar het inlaatspruitstuk gaat heb ik los gehad en rondom bekeken. Ziet er goed uit, geen scheuren of gaten.
Iemand een idee waar ik verder naar kan kijken?
Marc
De stappenmotor heb ik vervangen door een exemplaar waarvan ik weet dat 'ie nooit problemen heeft gegeven (van mijn M3). Ook heb ik de lambda-sensor losgekoppeld gehad. Beide maakt geen verschil, het zagen blijft.
De dikke slang die van het luchtfilter naar het inlaatspruitstuk gaat heb ik los gehad en rondom bekeken. Ziet er goed uit, geen scheuren of gaten.
Iemand een idee waar ik verder naar kan kijken?
Marc
- Hugo Bos
Re: E30 325i zaagt
Luchtmassameter even controleren. Brandstoffilter vervangen kan ook geen kwaad, als die verstopt zit wil een motor ook nog wel eens raar gaan doen/inhouden.
- Jan Visser
Ik denk dat je ergens een vacuüm lek hebt.
-
+2 voor o.a het luchtmassemeter.
Bekende boosdoener bij de M20. Die zijn te stellen, dus hoef je niet per se een splinternieuwe te gaan halen.
En gefeliciteerd met de E30 natuurtijk

Bekende boosdoener bij de M20. Die zijn te stellen, dus hoef je niet per se een splinternieuwe te gaan halen.
En gefeliciteerd met de E30 natuurtijk

-
Voetpakkingen inlaatspruitstuk. Bij mijn e21 was het zo erg dat je de aanzuigbuis met je hand dicht kon houden terwijl de motor luid fluitend doorliep op de valse lucht.
- MarcH
LOL.steve smith schreef:Voetpakkingen inlaatspruitstuk. Bij mijn e21 was het zo erg dat je de aanzuigbuis met je hand dicht kon houden terwijl de motor luid fluitend doorliep op de valse lucht.
Echter . . . de pakkingen van het inlaatspruitstuk zijn volgens opgave van de vorige eigenaar net vernieuwd (afgelopen februari). Al kan het natuurlijk zijn dat hierbij iets niet goed gegaan/gedaan is.
Hoe zit dat met het nastellen van de LMM (of is het eigenlijk een LHM)? Hoe werkt dat?
Dit is 'm trouwens:
- Tristan
Heb ik ook last van met mijn E36 325i. Waarschijnlijk ook LMM.
- yorick
Strakke e30!
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Deze jongen even demonteren en in de vaatwasser zetten...........toch ?!?!

- Niels
- Auto: Prius+
Denk ik ookJan Visser schreef:Ik denk dat je ergens een vacuüm lek hebt.

- MarcH
Yep.Knot schreef:Auto van Tijs??
- Knot
Daar kan toch niks mis mee zijn??? 

-
Mijn monteur stelde het schijf een aantal graden totdat de motor beter liep. Van wat ik begrepen heb.. doen de meeste/geen dealers hier niet aan. Zo, had ik destijds heel stom €350 euro uitgegeven aan de dealer voor een splinter nieuwe.MarcH schreef: Hoe zit dat met het nastellen van de LMM (of is het eigenlijk een LHM)? Hoe werkt dat?

Tja... hoeft niet. De meeste M20's hebben op den duur wel eens last van slecht stationair lopen/inhouden etc. Vaak is het zo dat het 'probleem' zomaar weggaat tot X-aantal maanden/jaren weer [/quote]Knot schreef:Daar kan toch niks mis mee zijn???
[
- MarcH
Tijs, de vorige eigenaar, stuurde mij een link naar een pagina van een Duitser. Op deze pagina stond een verhaal met wat plaatjes over wat je na kunt kijken bij problemen met het stationair toerental. Er stond onder andere iets in over het controleren van de gasklepschakelaar (weerstand tussen pinnetjes bij bepaalde posities van de gasklep).
Dus ik vanavond gewapend met een multimeter onder het spruitstuk gedoken . . . blijkt de stekker niet op de gasklepschakelaar te zitten
.
Dus na het meten van de gasklepschakelaar (meetresultaten waren ok) de stekker er maar op gedaan. Motor nog niet draaiend gehad maar het lijkt me stug dat die nu nog zaagt.
Marc
Dus ik vanavond gewapend met een multimeter onder het spruitstuk gedoken . . . blijkt de stekker niet op de gasklepschakelaar te zitten

Dus na het meten van de gasklepschakelaar (meetresultaten waren ok) de stekker er maar op gedaan. Motor nog niet draaiend gehad maar het lijkt me stug dat die nu nog zaagt.
Marc
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Onder het mom van "of je stopt de stekker er in" 

- MarcH
Hehe . . die kreet is inderdaad over mijn lippen gekomen.Eric H schreef:Onder het mom van "of je stopt de stekker er in"
Marc
- peer
Als die stekker er niet op zit start een m20 normaal gesproken toch niet?MarcH schreef:Tijs, de vorige eigenaar, stuurde mij een link naar een pagina van een Duitser. Op deze pagina stond een verhaal met wat plaatjes over wat je na kunt kijken bij problemen met het stationair toerental. Er stond onder andere iets in over het controleren van de gasklepschakelaar (weerstand tussen pinnetjes bij bepaalde posities van de gasklep).
Dus ik vanavond gewapend met een multimeter onder het spruitstuk gedoken . . . blijkt de stekker niet op de gasklepschakelaar te zitten.
Marc
Heb jij de link van die site nog? Altijd intressant voor de mede e30 eigenaren
- MarcH