Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
- duifjes.com
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
http://www.autodrome.nl" onclick="window.open(this.href);return false; sluit ook de deuren!
- Sperdy
Precies, zo gaat dat. Alleen als Kroymans bestuurlijk aansprakelijk is, dan heeft hij een probleem. Anders niet. Hoe verder: schuldeisers kloppen aan bij de curator zoals bijv. de bank, leveranciers, de belastingdienst, Kroymans zelf omdat hij er eigen geld in heeft zitten. De curator verkoopt de boedel (als dat lukt) en verdeelt wat over is onder de schuldeisers nadat de belastingdienst als eerste is uitbetaald. Kroymans zit thuis met 350 miljoen op zijn bankrekening en heeft verdriet over zijn imperium dat is verdampt. Is allemaal niets mis mee, maar zo gaat het. Vergeet ook niet dat de initiatieven van ondernemers zorgen voor werkgelegenheid. Iedereen kan een bedrijf beginnen zoals Kroymans deed, maar waarom doet niemand dat dan? De massa heeft dat talent niet (geeft ook helemaal niet, ik heb het ook niet, maar dat is een feit) en/of durft het niet. Dus dit verhaal is noch zielig, noch 'graaiierig' van Kroymans. Het is wel jammer dat iemand een droom heeft, en die spat uiteen. Dat is sneu, maar meer ook niet. Snap je wel?Robin schreef:Ik begreep dat de bijna 1000(?) ex Kroymans medewerkers 'salaris' uitbetaald krijgen door het UWV...
Dat kost ons als 'belastingbetaler' centen kortweg.
Als je het zó bekijkt komt FK privé er best vanaf en kijk ik er iets 'anders' tegenaan, ook al gaat ie vrijuit naar Nederlandse wettelijke maatstaven natuurlijk.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Logisch dat Stern geïnteresseerd is in Jaguar..Jochem Vaartjes schreef:Mijn broertje werkt voor Kroymans als monteur bij AM/Jaguar Hilversum (nu in houten). Hij is nog steeds aan het werk. Ik meen dat Kroymans verder wil met de Merken Ferrari, Aston Martin en Jaguar. Jaguar heeft de afgelopen 10 jaar winst gemaakt. Ook het eerste kwartaal van dit jaar meen ik.
Maar er zijn wel kapers op de kust, zoals Stern etc.
Dat merk komt de laatste tijd met mooie modellen, en de verkoop gaat goed....
Ook Alfa ( waar Stern ook interesse in heeft ) is dat laatste jaren positief bezig met het modellen gamma......
Het is de Amerikaanse tak die moeilijk op te bouwen is hier, en daar heeft niemand interesse in.......
- Max V
Toch wel grappig dat de 'veramerikanisering' waar iedereen zo over rept (hamburgers, cola, alles groter, vetter, dikker) in de auto-industrie helemaal niet van de grond komt. En dat is eigenlijk maar goed ook 

- Sperdy
Nou Maximus, dat is denk ik helemaal niet zo. Er rijden explosief veel benzineslurpende SUV's rond in de VS, en de opkomst was ook in de EU (PC-hoofd traktoren). Alleen krijgt deze industrie nu de zware klappen omdat men in de VS inziet dat deze brandstofmonsters volledig nutteloos zijn. Wist je dat er hoofd van de bevolking in de VS ongeveer 200 maal (!) zoveel energie wordt verbruikt dan hier in Nederland. En daar gaat het natuurlijk over. Dat is wat Obama bedoelt met hervormingen bij GM. Deze 'opbrandt mentaliteit' is ook in beginsel wat er aan de hand is in de financiele sector in de VS. Er zal dus een cultuurverandering moeten komen in het rijkste land te wereld, dat zich nooiti ets heeft aangetrokken van de rest omdat zij toch wel de rijkste en sterkste zijn. Ik spreek helemaal geen waarde uit over de VS (want ik vind het een schitterend land!) maar hier zit de grote (mentaliteits)verandering die, als zij de grootste en rijkste blijven, weleens helemaal niet van de grond komt. Maar als machten gaan verschuiven (China) dan is er beweging in te krijgen. De VS is een soort van mondiale monopolist, en dat is dus ongewenst. In het bedrijfslevenis het ook zo. Bij monopolisten ontbreekt de prikkel om te veranderingen. Waarom? omdat er toch geen anderen zijn.
- Max V
In principe heb je daar wel gelijk in. Op veel fronten hebben de Amerikanen hun positie ook uitgebuit, door hun producten en grondstoffen te exploiteren en op die manier een marktleiderschap te veroveren. Echter op het gebied van auto's is die machtspositie niet zo groot als bijvoorbeeld in de filmindustrie. Ik zou vooral in Europa het aandeel Amerikaanse auto's niet groter schatten dan bijvoorbeeld het aandeel Duitse of Franse auto's.
- RVV
- Tristan
Mijn opa had een autoschade/spuiterij en spoot bijna alle nieuwe trucks voor LIAM. LIAM is een groot MB dealer in Zuid-Holland.duifjes.com schreef:http://www.liam.nl/
Mercedes dealer.
Vandaag begrepen dat ze surseance hebben aangevraagt? Ik ken het bedrijf niet iemand anders?
- Roel
Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat het verhaal van Stern een publiciteits stunt is. Er is gewoon geen geld voor handen om dit op poten te zetten.
De verschillende (ex) Kroymans Opel dealers zijn/worden weer geopend met hulp van Opel Nederland en Pouw Automotive. Pouw wil namelijk niet een bedrijf overnemen dat een paar weken dicht is geweest aldus geruchten.
De verschillende (ex) Kroymans Opel dealers zijn/worden weer geopend met hulp van Opel Nederland en Pouw Automotive. Pouw wil namelijk niet een bedrijf overnemen dat een paar weken dicht is geweest aldus geruchten.
Laatst gewijzigd door Roel op 02 apr 2009, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Zo ver was ik al Ferdi en mee eens.Ferdinand schreef:Precies, zo gaat dat. Alleen als Kroymans bestuurlijk aansprakelijk is, dan heeft hij een probleem. Anders niet. Hoe verder: schuldeisers kloppen aan bij de curator zoals bijv. de bank, leveranciers, de belastingdienst, Kroymans zelf omdat hij er eigen geld in heeft zitten. De curator verkoopt de boedel (als dat lukt) en verdeelt wat over is onder de schuldeisers nadat de belastingdienst als eerste is uitbetaald. Kroymans zit thuis met 350 miljoen op zijn bankrekening en heeft verdriet over zijn imperium dat is verdampt. Is allemaal niets mis mee, maar zo gaat het. Vergeet ook niet dat de initiatieven van ondernemers zorgen voor werkgelegenheid. Iedereen kan een bedrijf beginnen zoals Kroymans deed, maar waarom doet niemand dat dan? De massa heeft dat talent niet (geeft ook helemaal niet, ik heb het ook niet, maar dat is een feit) en/of durft het niet. Dus dit verhaal is noch zielig, noch 'graaiierig' van Kroymans. Het is wel jammer dat iemand een droom heeft, en die spat uiteen. Dat is sneu, maar meer ook niet. Snap je wel?Robin schreef:Ik begreep dat de bijna 1000(?) ex Kroymans medewerkers 'salaris' uitbetaald krijgen door het UWV...
Als je het zó bekijkt komt FK privé er best vanaf en kijk ik er iets 'anders' tegenaan, ook al gaat ie vrijuit naar Nederlandse wettelijke maatstaven natuurlijk.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Inderdaad, dat had ik niet verwacht..
- RVV
Het lijkt er op dat de medewerkers als speelbal worden gebruiktMassaontslag Autodrome Groep
02-04-2009 11:10
De Autodrome Groep in Noord-Nederland heeft haar deuren gesloten. Volgens medewerkers verkeert het bedrijf in surseance van betaling. CNV Bedrijvenbond meldt dat het faillissement is aangevraagd voor één onderdeel, Services, waaronder alle 250 medewerkers vallen; voor hen is ontslag aangevraagd. De bond zoekt momenteel uit hoe de constructie van de Autodrome Groep precies in elkaar zit.
"Autodrôme heeft alleen het faillissement voor de services aangevraagd, voor de rest van het bedrijf niet", zegt bestuurder Wilko van Niejenhuis van CNV BedrijvenBond. "Het lijkt er op dat de werkgever alle risico's bij het personeel heeft gelegd. De mensen zijn nu dus de dupe en dat is schandalig. Ik ga dan ook exact uitzoeken hoe de werkgever te werk is gegaan en met spoed overleg aanvragen met de curator, zodra die benoemd is. Ik wil kijken of wij hier als vakbond iets tegen kunnen doen."
De Autodrome Groep is dealer van de merken Hyundai, Fiat, Mitsubishi, Opel, Renault, Mazda en Nissan en heeft vestigingen in Hoogeveen, Emmen, Groningen, Assen, Leek en Winschoten. Ook heeft het bedrijf enkele schadebedrijven en een leasemaatschappij.
Begin dit jaar wilde het bedrijf nog een reorganisatie doorvoeren.

- Jochem Vaartjes
+1 helemaal me eens!Ferdinand schreef:Precies, zo gaat dat. Alleen als Kroymans bestuurlijk aansprakelijk is, dan heeft hij een probleem. Anders niet. Hoe verder: schuldeisers kloppen aan bij de curator zoals bijv. de bank, leveranciers, de belastingdienst, Kroymans zelf omdat hij er eigen geld in heeft zitten. De curator verkoopt de boedel (als dat lukt) en verdeelt wat over is onder de schuldeisers nadat de belastingdienst als eerste is uitbetaald. Kroymans zit thuis met 350 miljoen op zijn bankrekening en heeft verdriet over zijn imperium dat is verdampt. Is allemaal niets mis mee, maar zo gaat het. Vergeet ook niet dat de initiatieven van ondernemers zorgen voor werkgelegenheid. Iedereen kan een bedrijf beginnen zoals Kroymans deed, maar waarom doet niemand dat dan? De massa heeft dat talent niet (geeft ook helemaal niet, ik heb het ook niet, maar dat is een feit) en/of durft het niet. Dus dit verhaal is noch zielig, noch 'graaiierig' van Kroymans. Het is wel jammer dat iemand een droom heeft, en die spat uiteen. Dat is sneu, maar meer ook niet. Snap je wel?Robin schreef:Ik begreep dat de bijna 1000(?) ex Kroymans medewerkers 'salaris' uitbetaald krijgen door het UWV...
- Mack
Niet op feiten gebaseerd maar ik heb het idee dat er daadwerkelijk meer Amerikaanse auto's rondrijden. Geen verkoophits, maar toch. Chrysler verkoop wat, Amerikaanse Chevy's (geen Deawoo), Dodge is een tijd geleden geïntroduceerd en zie je ook wel rondrijden. Nu komt Infinity erbij, die zie je ook steeds vaker. En door de lage dollar is er een hoop geïmporteerd.Maximus schreef:Toch wel grappig dat de 'veramerikanisering' waar iedereen zo over rept (hamburgers, cola, alles groter, vetter, dikker) in de auto-industrie helemaal niet van de grond komt. En dat is eigenlijk maar goed ook
- Max V
Er rijden er natuurlijk wel genoeg rond, maar in vergelijking met BMW, VW, Seat, Peugeot, Renault, etc... Ik denk dat de Amerikanen dan niet het leeuwendeel bezetten.
- Buco
Mijn broertje werkt ook bij Kroymans,maar dan bij Kroymans Financial Services en is ook nog steeds aan 't werk. Maar hoe lang nog da's de vraag?Jochem Vaartjes schreef:Mijn broertje werkt voor Kroymans als monteur bij AM/Jaguar Hilversum (nu in houten). Hij is nog steeds aan het werk. Ik meen dat Kroymans verder wil met de Merken Ferrari, Aston Martin en Jaguar. Jaguar heeft de afgelopen 10 jaar winst gemaakt. Ook het eerste kwartaal van dit jaar meen ik.
Maar er zijn wel kapers op de kust, zoals Stern etc.
Eigenlijk sneu, want hij zit bij een van de bedrijven die winst maken, maar die wel op redelijke termijn verkocht zal worden, waarbij zijn functie waarschijnlijk komt te vervallen. Werk je dus bij een van de winstgevende bedrijven, verlies je alsnog je baan.....

Overigens heeft ie daarvoor ook bij LIAM in Lisse gewerkt

Gr.
Peter
- Snipe
Niet dat iemand op DF het merkt, maar Kia slaat de planken voor de ramen.
Kia Nederland vraagt faillissement aan
06-04-2009 18:04
Kia Nederland B.V. heeft vandaag faillissement aangevraagd. Dat heeft moederbedrijf Kia Motors Europe zojuist tegenover Automotive bevestigd.
Bronnen binnen Kia Nederland zeggen dat Kia Motors Europe zelf de import in Nederland gaat verzorgen. Later deze week wordt hierover de officiele bevestiging verwacht. Kia Motors Europe wil hierover nog niets zeggen.
Kia Nederland is onderdeel van Kroymans Car Import, dat vorige week failliet werd verklaard. Ook Saab, Jaguar en Alfa Romeo vallen onder diezelfde Kroymans-tak. Voor deze importbedrijven is volgens de betrokken woordvoerders geen faillissement aangevraagd.
Bij Kia Nederland is op dit moment niemand bereikbaar voor commentaar. Diverse medewerkers van het bedrijf zijn momenteel in overleg met elkaar op de Kia-stand op de AutoRAI in Amsterdam.
Doorstart
Volgens een medewerker van de importeur kreeg het personeel vandaag te horen dat het bedrijf per direct de deuren sloot. Bijna iedereen is vervolgens naar huis gestuurd. Een aantal medewerkers blijft deze week actief om het dealernetwerk van onderdelen en support te voorzien. Ingewijden zeggen dat het faillissement een doorstart voor het bedrijf moet bespoedigen. De onderhandelingen daarover verliepen de laatste dagen stroef, wat de continuïteit van de activiteiten steeds verder in gevaar bracht. De verwachting is dat door het faillissement de weg naar een snelle doorstart onder een nieuwe organisatie vrij is.
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... t_aan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In de categorie "oh wat zijn we zielig": LIAM kan er ook allemaal niks aan doen en geeft de schuld van het faillissement aan MB NL.
http://www.automotive-online.nl/home/6043-" onclick="window.open(this.href);return false;‘mercedesbenz_medeschuldig_aan_val_liam.html
Prutsers.
Kia Nederland vraagt faillissement aan
06-04-2009 18:04
Kia Nederland B.V. heeft vandaag faillissement aangevraagd. Dat heeft moederbedrijf Kia Motors Europe zojuist tegenover Automotive bevestigd.
Bronnen binnen Kia Nederland zeggen dat Kia Motors Europe zelf de import in Nederland gaat verzorgen. Later deze week wordt hierover de officiele bevestiging verwacht. Kia Motors Europe wil hierover nog niets zeggen.
Kia Nederland is onderdeel van Kroymans Car Import, dat vorige week failliet werd verklaard. Ook Saab, Jaguar en Alfa Romeo vallen onder diezelfde Kroymans-tak. Voor deze importbedrijven is volgens de betrokken woordvoerders geen faillissement aangevraagd.
Bij Kia Nederland is op dit moment niemand bereikbaar voor commentaar. Diverse medewerkers van het bedrijf zijn momenteel in overleg met elkaar op de Kia-stand op de AutoRAI in Amsterdam.
Doorstart
Volgens een medewerker van de importeur kreeg het personeel vandaag te horen dat het bedrijf per direct de deuren sloot. Bijna iedereen is vervolgens naar huis gestuurd. Een aantal medewerkers blijft deze week actief om het dealernetwerk van onderdelen en support te voorzien. Ingewijden zeggen dat het faillissement een doorstart voor het bedrijf moet bespoedigen. De onderhandelingen daarover verliepen de laatste dagen stroef, wat de continuïteit van de activiteiten steeds verder in gevaar bracht. De verwachting is dat door het faillissement de weg naar een snelle doorstart onder een nieuwe organisatie vrij is.
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... t_aan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In de categorie "oh wat zijn we zielig": LIAM kan er ook allemaal niks aan doen en geeft de schuld van het faillissement aan MB NL.
http://www.automotive-online.nl/home/6043-" onclick="window.open(this.href);return false;‘mercedesbenz_medeschuldig_aan_val_liam.html
Prutsers.
- Snipe
Een Sorento-vrij Nederland gaat niet door.
Doorstart Kia Motors Nederland
07-04-2009 10:13
Kia Nederland B.V. maakt nog deze week een doorstart als nieuwe dochteronderneming van Kia Motors Europe. Dat zegt Cor Baltus, directeur van de gisteren gefailleerde Kroymans-dochter. Volgens Baltus is er inmiddels een akkoord op hoofdlijnen bereikt tussen de curatoren van Kia Nederland en het Europese hoofdkantoor van de Koreaanse autoproducent. De naam van de nieuwe vennootschap, die op dit moment in oprichting is, wordt Kia Motors Nederland B.V.
Dealerorders
Het kantoor in Vianen, dat gisteren gesloten werd, is vanochtend weer opengegaan. Baltus zegt erg tevreden te zijn met de nieuwe situatie. “Een faillissement was de enige manier om een einde te maken aan de verwevenheid met de Kroymans-organisatie, die alles financieel verlamde”, zegt Baltus. “We kunnen nu snel een doorstart maken, zodat alle cruciale functies in de bedrijfsvoering overeind blijven.” De komende dagen wordt de nieuwe organisatie opgetuigd. “Natuurlijk is er overlast, maar we kunnen dealerorders weer gewoon in behandeling nemen en ook de onderdelenstroom blijft op gang”, aldus Baltus.
Van de ruim zestig fte’s van Kia Nederland B.V. verhuist volgens Baltus het overgrote deel mee naar de nieuwe organisatie. Een gering aantal banen zal verdwijnen, maar hoeveel precies is nog niet bekend. Baltus krijgt waarschijnlijk ook de leiding over de nieuwe organisatie.
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie had dat ooit gedacht?
Doorstart Kia Motors Nederland
07-04-2009 10:13
Kia Nederland B.V. maakt nog deze week een doorstart als nieuwe dochteronderneming van Kia Motors Europe. Dat zegt Cor Baltus, directeur van de gisteren gefailleerde Kroymans-dochter. Volgens Baltus is er inmiddels een akkoord op hoofdlijnen bereikt tussen de curatoren van Kia Nederland en het Europese hoofdkantoor van de Koreaanse autoproducent. De naam van de nieuwe vennootschap, die op dit moment in oprichting is, wordt Kia Motors Nederland B.V.
Dealerorders
Het kantoor in Vianen, dat gisteren gesloten werd, is vanochtend weer opengegaan. Baltus zegt erg tevreden te zijn met de nieuwe situatie. “Een faillissement was de enige manier om een einde te maken aan de verwevenheid met de Kroymans-organisatie, die alles financieel verlamde”, zegt Baltus. “We kunnen nu snel een doorstart maken, zodat alle cruciale functies in de bedrijfsvoering overeind blijven.” De komende dagen wordt de nieuwe organisatie opgetuigd. “Natuurlijk is er overlast, maar we kunnen dealerorders weer gewoon in behandeling nemen en ook de onderdelenstroom blijft op gang”, aldus Baltus.
Van de ruim zestig fte’s van Kia Nederland B.V. verhuist volgens Baltus het overgrote deel mee naar de nieuwe organisatie. Een gering aantal banen zal verdwijnen, maar hoeveel precies is nog niet bekend. Baltus krijgt waarschijnlijk ook de leiding over de nieuwe organisatie.
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... rland.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie had dat ooit gedacht?
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Dat was te verwachten. Het moederbedrijf is redelijk gezond en het is slechte pr als je je hele netwerk in de steek laat/klanten er last van gaan krijgen. Het zegt wat dat betreft meer dat de rest nog níet overgenomen is. Al is een volledig europees importeurschap een aardig zware dobber, eerlijk is eerlijk, maar je zou bijvoorbeeld verwachten dat alfa romeo binnen een week ook zoiets aankondigt.
- Michel P
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3661 ... nen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- 500E
- Auto: S 63 AMG
sorry hoor, maar als je eerst renderende delen uit je onderneming hengelt, vervolgens onderbrengt in je eigen beleggingsmaatschappij en daarna de leeggeviste boedel laat klappen dan ben je toch echt verkeerd bezig (Art.42 FW. ook wel 'Pauliana' genoemd). En tientallen jaren maximaal uitdivideren van winsten naar je privé en met zes maanden economisch tegengas is het afgelopen getuigt ook niet echt van solide ondernemersschap. Lekker badderen in 350 mln., meneer K.recies, zo gaat dat. Alleen als Kroymans bestuurlijk aansprakelijk is, dan heeft hij een probleem. Anders niet. Hoe verder: schuldeisers kloppen aan bij de curator zoals bijv. de bank, leveranciers, de belastingdienst, Kroymans zelf omdat hij er eigen geld in heeft zitten. De curator verkoopt de boedel (als dat lukt) en verdeelt wat over is onder de schuldeisers nadat de belastingdienst als eerste is uitbetaald. Kroymans zit thuis met 350 miljoen op zijn bankrekening en heeft verdriet over zijn imperium dat is verdampt. Is allemaal niets mis mee, maar zo gaat het. Vergeet ook niet dat de initiatieven van ondernemers zorgen voor werkgelegenheid. Iedereen kan een bedrijf beginnen zoals Kroymans deed, maar waarom doet niemand dat dan? De massa heeft dat talent niet (geeft ook helemaal niet, ik heb het ook niet, maar dat is een feit) en/of durft het niet. Dus dit verhaal is noch zielig, noch 'graaiierig' van Kroymans. Het is wel jammer dat iemand een droom heeft, en die spat uiteen. Dat is sneu, maar meer ook niet. Snap je wel?
Ik zou er niet van slapen.
- Snipe
Het vermogen van Frits Kroymans werd door Quote geschat op ruim 400 miljoen euro. Dat vermogen bestond echter voor een groot deel uit aandelen in Kroymans Corporation. Dat betekent dus dat er nu al lang geen sprake meer is van 400 miljoen. Ik denk dat hij blij mag zijn als het de helft is.
- duifjes.com
@ Michel idd. 2300stuks weg...zoek.
Wie kennen we met een Corvette, Hummer ed
Wie kennen we met een Corvette, Hummer ed

- Snipe
Heb jij nooit dat je een paar onverkochte auto's kwijt bent dan?
-