Robin, hoe kom je toch aan die afwijkende gewichten? Ik kijk puur naar de kilo's die op de website van BMW zelf vermeld staan. Uit een test die Andre vorig jaar met z'n 130i en M3 gedaan heeft blijkt dat die gewichten aardig goed kloppen. Er moet dan misschien nog zo'n 20-30 kg bijgerekend worden.
Jouw 330i weegt echt meer dan 1500 kg hoor.
Elke nieuwe auto is toch beter dan de vorige...(quote Elmar)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
1425 staat op 't kentekenbewijs Hylke. Dat ie irl meer weegt, ja dat geldt dan ook voor andere merken en types auto's. Hij rijdt er in general niet minder om. die 100kg meer op de BMW website geeft 1 rijder, een beetje brandstof en ik geloof 1 koffer(totaal circa 100kg) aan.
Ik wwet niet meer wat Andre's 130i op de weegbrug woog, maar 't kan niet heel veel minder zijn aan de accelleratiecijfers onderling te zien(130i vs 330i)
Ik wwet niet meer wat Andre's 130i op de weegbrug woog, maar 't kan niet heel veel minder zijn aan de accelleratiecijfers onderling te zien(130i vs 330i)
- Topfuel
Het Feit dat de e92 met een 8 cilinder komt wil natuurlijk niet meteen zeggen dat hij zwaarder gaat wegen als een e92 335i.Hielke schreef:Inschatting moet worden aangepast Top Fuel. E92 335i met 6 cilinder weegt 1610 kg. 8 cilinder van de M3 komt op minimaal 1650 kg.TopFuel schreef:De nieuwe Bmw e92 M3 gaat zeker GEEN 1700kg of meer wegen...
Een M6 weegt 1710kg! Ik schat de nieuwe in op +-1550kg. Nog veelste zwaar natuurlijk
Het is natuurlijk een ///M dus daar wordt gebruikt gemaakt van andere materialen als een 335.
Maar in de regel bij BMW is het wel zo dat de ///M modellen zwaarder wegen als de type's die er net onder vallen. Jammer maar helaas is het niet bij BMW: ''hoe sportiever hoe lichter''