Nee, Toyo's waren redelijk gebruikt.Elmar schreef:Mooie resultaten van de heren hier op DF.![]()
Tristan, was die snelste tijdop nieuwe Toyo"s?
DNRT 5 april, Zandvoort
- Tristan
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
- Tristan
Over de aantal deelnemers in de E30 klasse. Ene kant wel ontzettend gaaf dat ondanks dat de auto in '91 uit productie ging, nu nog steeds zoveel E30's rond racen. Is denk ik ook de meeste spectaculaire klasse in de DNRT. Maar kan op ongevallen is wel groot, zeker in het midden van het veld. Maar geeft ook wel een kick dat je met 4 man probeert de bocht door te komen. Dit is wel echt 'puur' racen met kleine verschillen.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
http://www.youtube.com/watch?v=8IEhDuP- ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Goeiedag, een derde deel van het veld is daar gewoon aan het rallyrijden
.
In ieder geval geen klasse om zonder HANS-systeem te tacklen, dat E30-veld
. Zo te zien zullen er binnenkort wel weer wat 316i-tjes en dergelijke opgekocht gaan worden
. Wát een groot startveld. Als je maar eenmaal aan de gang bent wil het vast wel maar blijkbaar is dat best lastig
.
That said: mooie prestaties heren
Goeiedag, een derde deel van het veld is daar gewoon aan het rallyrijden

In ieder geval geen klasse om zonder HANS-systeem te tacklen, dat E30-veld

That said: mooie prestaties heren

- Tristan
http://www.youtube.com/watch?v=-XEFrYhQBS8" onclick="window.open(this.href);return false;
AUW!
Overigens rij ik nu ook met HANS.
AUW!

Overigens rij ik nu ook met HANS.
- Bert ///M3
Verstandig.
Hans hoeft tegenwoordig helemaal niet zo duur meer te zijn, je hebt die fibreglass versie nu al voor 520 euro.
Hans hoeft tegenwoordig helemaal niet zo duur meer te zijn, je hebt die fibreglass versie nu al voor 520 euro.
- RJay
Niet zo duur noemt ie dat, miljonair
Ik doe het voorlopig nog even met de nekkraag. Die we zondag overigens heel handig vergeten waren

Ik doe het voorlopig nog even met de nekkraag. Die we zondag overigens heel handig vergeten waren

- Tom V
Die nekkraag helpt ook zo lekker als je ergens frontaal op klapt....
Er is overigens een verschil tussen niet duur en niet veel geld.
Er is overigens een verschil tussen niet duur en niet veel geld.
- Bert ///M3
Ja maar goed, op het totaal plaatje vind ik het wel meevallen. Als je een heel pakket kleding etc koopt zit je er ook al voor 1000-1500 euro in.
Dan heb je nog een kooi in je auto, stoel en gordel etc zit je ook zo aan nog eens 1500 euro.
Tegenwoordig zijn bijna alle fibreglass stoelen Hans compatible, en alle helmen zijn volgens mij ook met Hans clips te krijgen. Je hoeft in feite geen andere gordels, normaal 3 inch werkt ook met Hans alleen als je de gordels helemaal achterin vast hebt dan moet je ze even gekruist monteren.
Dus dan is die 520 euro daar nog eens bovenop wel cheap insurance volgens mij
Dan heb je nog een kooi in je auto, stoel en gordel etc zit je ook zo aan nog eens 1500 euro.
Tegenwoordig zijn bijna alle fibreglass stoelen Hans compatible, en alle helmen zijn volgens mij ook met Hans clips te krijgen. Je hoeft in feite geen andere gordels, normaal 3 inch werkt ook met Hans alleen als je de gordels helemaal achterin vast hebt dan moet je ze even gekruist monteren.
Dus dan is die 520 euro daar nog eens bovenop wel cheap insurance volgens mij

- Laurens
Ik rij ook nooit meer zonder HANS toevallig van de week nog een update gekocht waardoor je weer normaal naar links en rechts kan draaien moet het nog gaan uitproberen maar denk dat je weer stukje meer zicht hebt...
En kosten.. tja liever geld uitgeven dan de rest van je leven last hebben van je nek
En kosten.. tja liever geld uitgeven dan de rest van je leven last hebben van je nek

- Peter Tunissen
Gewoon nergens tegenaan botsen. 

- JohanH
Lijkt me een goedkopere optie Tristan

Met 30 man kun je toch ook prima met zijn 4en de Tarzan in? Bovendien, de kleine verschillen onderling staat los van het aantal deelnemers

-
Voor de luitjes die er niet bij konden zijn, of de nagenieters 

- Tristan
+1 Heb ook de nieuwste carbon versie van Schroth. Even wennen maar verder geen hinder van.Laurens schreef:Ik rij ook nooit meer zonder HANS toevallig van de week nog een update gekocht waardoor je weer normaal naar links en rechts kan draaien moet het nog gaan uitproberen maar denk dat je weer stukje meer zicht hebt...
- Dennis Cavallino
Goed bezig Tristan! Die Ard moet je lekker opduwen, dat is traditie in de E30 cup. 

- Tristan
Ard is erg snel. Maar goed, Ard rijdt op Intrax en ik nog op simpele Koni's. Dus dit jaar gaan we zeker nog iets doen met de dempers.
- Dennis Cavallino
Je weet nu al dat je veel meer talent hebt dan Ard.
Hoe bevalt jouw Koni setje trouwens? Qua handling, insturen etc.?
Wat voor veren (stijfheden) heb je? Ik heb Koni schroefset (hobbybob edition) met Intrax veren en kan niet wachten om ze uit te testen. 17 juni is mijn racemaatje jarig, die wil dan altijd 'vluchten', dus ik hoop dat we er op Zolder bij zijn. Beloven doe ik 't echter niet.

Hoe bevalt jouw Koni setje trouwens? Qua handling, insturen etc.?
Wat voor veren (stijfheden) heb je? Ik heb Koni schroefset (hobbybob edition) met Intrax veren en kan niet wachten om ze uit te testen. 17 juni is mijn racemaatje jarig, die wil dan altijd 'vluchten', dus ik hoop dat we er op Zolder bij zijn. Beloven doe ik 't echter niet.

- Tristan
We hebben eerst nog SRW voordat we Zolder hebben. Koni's bevallen goed, veersterktes weet ik niet. Maar auto is voorspelbaar en erg neutraal. Alleen vind ik ze nog niet stijf genoeg. in Scheivlak wil de auto soms een beetje hoppen zeg maar. Ook de hobbel vlak voor ingaan Scheivlak is de auto beetje onrustig. Denk met set stijvere dempers dat je dit kun verhelpen. Nadeel wel is dat de auto iets listiger wordt, dus overgang van grip naar geen grip (overstuur) wordt kleiner. Maar goed, zijn al in gesprek met een demperleverancier en dit keer niet Intrax. 

- Dennis Cavallino
Ben benieuwd waarmee je op de proppen komt dan.
SRW, dan hebben we net een paar dagen de sleutel van ons nieuwe huis, dus moet ik klussen.

SRW, dan hebben we net een paar dagen de sleutel van ons nieuwe huis, dus moet ik klussen.
-
Tristan schreef:We hebben eerst nog SRW voordat we Zolder hebben. Koni's bevallen goed, veersterktes weet ik niet. Maar auto is voorspelbaar en erg neutraal. Alleen vind ik ze nog niet stijf genoeg. in Scheivlak wil de auto soms een beetje hoppen zeg maar. Ook de hobbel vlak voor ingaan Scheivlak is de auto beetje onrustig. Denk met set stijvere dempers dat je dit kun verhelpen. Nadeel wel is dat de auto iets listiger wordt, dus overgang van grip naar geen grip (overstuur) wordt kleiner. Maar goed, zijn al in gesprek met een demperleverancier en dit keer niet Intrax.
Het kwartje begint te vallen.
- Race For Fun
waarvan akte:Ben_968CS schreef:De tweede race startte ik als 7e en had meteen de twee dikke 964's te pakken: 1 bij het starten en 1 bij het aanremmen voor de Tarzan.
- RJay
Netjes Ben
Waar heb je die foto vandaan Harry?
- Race For Fun
vanaf mijn eigen camera, ik heb niet gereden afgelopen zondag.........R.J schreef:Netjes Ben

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hey dat zijn de 911's van Beek auto racing! 8)Harry-944-basic schreef:waarvan akte:Ben_968CS schreef:De tweede race startte ik als 7e en had meteen de twee dikke 964's te pakken: 1 bij het starten en 1 bij het aanremmen voor de Tarzan.
- Tristan
Waarvan er 1 als natte krant rondrijdt. Op Oschersleben 2 jaar geleden er snel op rechte stuk, maar in bochtige gedeelte....