Bericht
door Sperdy » 02 apr 2009, 20:44
Ok, dan hier een (puberaal) verslag van mij op de A4 in gevecht met een Mercedes c63 AMG.
Ik vanmiddag reed over de flyer (Clausplein) vanaf Zoetermeer A12 draaiende de A4 op richting Delft. En plotseling doemde daar een C63AMG op. 4 dikke pijpen. Wat een werkelijk botergeil geluid heeft een C63AMG (bij volgas!), dat is niet normaal meer. Hij reed nogal nadrukkelijk dus ik dacht, kom laat ik mij eens verleiden tot een snelwegrace. Zo gezegd, zo gedaan. We reden met een gangetje van 100 en ik klampte bij hem aan. Beetje nadrukkelijk zodat hij mij opmerkte. En dat gebeurde.
De weg was vrij en hij gaf (redelijk) gas. Met de wetenschap dat een klein blauw BMW-tje 1 serie (ook nog zonder ksenon) eigenlijk de moeite niet waard is door opgefokt te worden. Ik ook gas en bleef natuurlijk bij. Dat had hij niet verwacht. Het verkeer doemde weer op, en we moesten even wachten tot de baan weer vrij was. En die kwam vrij. De C63 ging vol op het gas (ik had inmiddeld een tandje terug geschakeld, want ik wist dat ik het in z'n vijf vanaf 100 wel kon schudden natuurlijk) dus ik in drie en ook - als een dolle - vol op het gas! Vette lol. Je gelooft het niet maar ik ging hem op de eerste paar meters gewoon voorbij, d'r op en d'r over. Nadat ik +/- twee autolengtes voorsprong had genomen, bleven we gelijk. Snelheden van 230+ kwamen in het zicht toen ik hem heel langszaam dichterbij zag kruipen. We moesten van het gas af.
Een grote grap natuurlijk. Toen hij passeerde 'duimen omhoog'. We spraken elkaar kort bij een volgende afslag en hij was werkelijk verbaasd over wat er gebeurde. 'Ik ging volgas' zei hij. Ik ook, lachte ik. Hij had wel een automaat. Ik weet zeker dat de AMG mij boven de 250km/u had ingelopen en was vervolgens uitgelopen.
Dolle pret. Mijn 'verloren races' vertel ik jullie natuurlijk niet.
Maar wat een geil geluid heeft een C63AMG, dat is niet normaal!