Daarbij ga ik altijd liever voor een snelle gulden dan een trage knaak. Als ik spul te koop heb neem ik prima genoegen met een minder royaal bod dan dat ik 12 maanden lang loop te leuren met die troep.
Je hebt last van seller's remorse.

Hans GP schreef:Slooppremie is toch al €750,- ofzo..? Waarom wacht je daar niet op! Iedereen blij.
Hans GP schreef:Volgens mij niet.. ik zal het eens opzoeken!
Ik zei toch dat ik het op zal zoeken.. bij dezePeterB schreef:Hans GP schreef:Volgens mij niet.. ik zal het eens opzoeken!
http://www.nationalesloopregeling.nl/ve ... ragen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze : http://www.nationalesloopregeling.nl/sl ... oorwaarden" onclick="window.open(this.href);return false;
Doelgroep
De regeling is gericht op particulieren zowel als op bedrijven, die hun oude personen- of bestelauto bij een autobedrijf willen omruilen tegen een jonger model.
Voorwaarden
Auto’s (met een bruto voertuig gewicht (GVW) ≤3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn:
personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar t/m 1989 – categorie 1: een slooppremie van € 750,-
personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar 1990 t/m 1995 – categorie 2: een slooppremie van € 1.000,-
personen/bestelauto’s met een dieselmotor, een leeggewicht <1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 3: een slooppremie van € 1.000,-
bestelauto’s met een dieselmotor, een leeggewicht ≥1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 4: een slooppremie van € 1.750,-
mits omgeruild tegen een nieuwere:
personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001
personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek)
én mits voldaan aan de volgende voorwaarden:
de oude auto staat sinds 1 maart 2008 op naam van de laatste eigenaar;
de oude auto is verzekerd;
de oude auto en ook de jongere auto hebben een Nederlands kenteken;
de APK van de oude auto is nog minimaal 3 maanden geldig op het moment van inleveren;
de oude auto heeft geen “WOK-status” (Wachten Op Keuren);
de oude auto heeft sinds 1 maart 2008 geen deel uitgemaakt van de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf.
Hij staat nog steeds op MP?Dennis Cavallino schreef:Net zo'n zelfde morele dilemma gehad. DAF te koop gezet op MP. En er belde iemand op, terwijl ik ergens in de stad rondliep, dus 't ging allemaal erg snel met bieden en een prijs + afspraak dat 'ie hem op zou halen.
Dat was vrijdagavond. Morgen wordt de Daf opgehaald door hem. Ver onder de vraagprijs.
Intussen hebben 3 mensen mij de vraagprijs geboden (mensen die bellen en mailen). Ik heb ze allemaal al gezegd dat iemand de auto al heeft gereserveerd en hem woensdag komt ophalen.
Vervolgens zegt iedereen om me heen dat 't echt belachelijk weinig is wat ik voor die auto krijg. En dat vond ik zelf ook. Dus ik heb die man gemaild en gebeld. Verteld dat de deal een deal is, maar dat er ook veel mensen zijn die de vraagprijs bieden en ik eigenlijk een deal heb gesloten onder mijn bodemprijs (die ik hem had genoemd, maar waar ie toch ongezien onder ging zitten). Hij vond 't geen probleem en zelfs erg netjes van me dat ik die vraagprijsbieders op afstand heb gehouden en dus geeft 'ie nu mijn bodemprijs.
Zo kan 't dus ook.
Uitzonderlijk! Maar wel een opsteker 8)Dennis Cavallino schreef:Net zo'n zelfde morele dilemma gehad. DAF te koop gezet op MP. En er belde iemand op, terwijl ik ergens in de stad rondliep, dus 't ging allemaal erg snel met bieden en een prijs + afspraak dat 'ie hem op zou halen.
Dat was vrijdagavond. Morgen wordt de Daf opgehaald door hem. Ver onder de vraagprijs.
Intussen hebben 3 mensen mij de vraagprijs geboden (mensen die bellen en mailen). Ik heb ze allemaal al gezegd dat iemand de auto al heeft gereserveerd en hem woensdag komt ophalen.
Vervolgens zegt iedereen om me heen dat 't echt belachelijk weinig is wat ik voor die auto krijg. En dat vond ik zelf ook. Dus ik heb die man gemaild en gebeld. Verteld dat de deal een deal is, maar dat er ook veel mensen zijn die de vraagprijs bieden en ik eigenlijk een deal heb gesloten onder mijn bodemprijs (die ik hem had genoemd, maar waar ie toch ongezien onder ging zitten). Hij vond 't geen probleem en zelfs erg netjes van me dat ik die vraagprijsbieders op afstand heb gehouden en dus geeft 'ie nu mijn bodemprijs.
Zo kan 't dus ook.