Huis verkopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
ADV

Re: Huis verkopen

Bericht door ADV » 27 feb 2009, 12:48

fuckers :D

mijn makelaar was daar gelukkig wel goed en adequaat in!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 feb 2009, 13:26

:bag: onvoorstelbaar verhaal. Feit blijft wel dat de koper ook niet echt haast heeft en dus is er verder totaal geen pressie richting de mensen die het uiteindelijk moeten regelen behalve van jou.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 feb 2009, 13:32

Vanaf 55 jaar dien je idd i.z. te verschaffen over je pensioenrechten zodat kan worden gecheckt dat je de woning kunt betalen, dat is echter ook zo bij het gros van de geldgevers als er zonder NHG gefinancierd gaat worden dus je bent niet volledig geinformeerd!!!!

Maak een dossier, waarin je alle stappen vast legt vanaf de dag dat je met de makelaar in zee bent gegaan. Daaruit zal blijken dat de makelaar op een aantal fronten gefaald heeft, als de stukken bij de notaris zijn en er is een afspraak gemaakt voor passeren, waarbij je de afrekening hebt ontvangen bel je de notaris met het verzoek de courtage voor de makelaar op een derden rekening te storten. Na het transport ga je met de makelaar om tafel om e.e.a. te evalueren, waarbij je alle fouten en het nalatig gedrag van de makelaar benoemt. Geef daarbij aan dat (indien NVM makelaar) je daar een klacht neer gaat leggen. Vraag hem een voorstel te doen i.z. de courtage.

Ook zou je beiden koper en makelaar alvast aansprakelijk kunnen stellen voor het eventuele verlies bij niet doorgaan van transakte want de bankgarantie zal er ook nog wel niet zijn!

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 27 feb 2009, 19:45

Behoorlijk pissige mail verstuurd naar de makelaar vanmiddag. Kreeg heel snel een reactie en zojuist ook nog een telefoontje van hem. Hij is deze week continue bezig geweest richting hypotheekshop maar gaf inderdaad toe dat hij mij beter op de hoogte had moeten houden en had moeten reageren op mijn bericht, waarvoor excuses van zijn kant. Mijn irritatie en boosheid is in ieder geval goed duidelijk geworden. Situatie is nu zo dat ze echt die pensioengegevens van de koper nodig hebben voor de NHG. Moet de koper regelen bij zijn baas. Schijnt 1 formulier te zijn wat naar de hypotheekverstrekker moet. Pluspuntje is dat deze man al sinds 1972 bij zijn huidige werkgever werkt en een goede pensioenopbouw heeft.

Hoop dan toch echt dat dit het laatste grapje was :please: en ik straks eindelijk een punt kan zetten hierachter. Het mag nu toch ook wel eens meezitten en volgens het boekje gaan.

Thx voor de replies iig, waardeer jullie meedenken! :thumbup:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 mar 2009, 13:54

En we zijn 20 maart en het is nog steeds niet rond. De koper moest pensioengegevens aanleveren (voor NHG) maar somehow scheen dat weer erg lang te moeten duren. Was het weer eens zat, afgelopen dinsdag zelf maar weer langsgereden. Meneer was niet thuis. Briefje in de bus gedaan. Woensdag weer langsgereden, toen was hij wel thuis. Hem gesproken en hij verzekerde bij hoog en bij laag dat hij de papieren had opgestuurd naar hypotheekshop, 1 week daarvoor. Hypotheekshop had echter niets ontvangen. Daar sta je dan. Wie je moet geloven weet je niet, zou kunnen dat de post het kwijt is geraakt maar zou wel weer verdomd toevallig zijn. :bag:

Verzocht om wederom de pensioengegevens op te vragen, zou hij doen. Vanochtend weer langsgereden en wonder boven wonder had hij ze binnen. Heb ze gelijk zelf meegenomen en zelf bij de hypotheekshop afgeleverd. Nu is de vraag of zijn pensioenopbouw voldoende is, anders volgt er wederom een nieuwe hypotheekofferte.

Gezegd bij de hypotheekshop dat ik niet wil dat dit weer per post naar meneer wil laten sturen, dat duurt allemaal een eeuwigheid. Indien er een nieuwe offerte nodig is wil ik dit uiterlijk dinsdag weten en dan gaan we persoonlijk bij meneer langs om dit te laten tekenen. Ik wil gewoon volgende week dat alles eens een keer rond is, wordt er echt gek van.

Wat een geschiedenis...

Niall

Bericht door Niall » 20 mar 2009, 13:58

:please:

Wat een gedoe zeg, en zeker dat hij er in principe gewoon woont :?

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2009, 14:01

:evil:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 mar 2009, 14:02

Gelukkig de huur wel weer ontvangen (wel te laat maar goed), da's dan tenminste nog iets. Schiet ik er financieel tenminste niet elke maand dik bij in.

Zou echter mooi zijn als deze molensteen es echt weg is.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 mar 2009, 14:04

Dit is echt een hele slechte soap. :'(

Michel P

Bericht door Michel P » 20 mar 2009, 15:02

Stel de makelaar eens aansprakelijk, of roep dat eens, ze zijn in het hele traject erg nalatig geweest, wat een stelletje uber prutsers.

Michel

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 mar 2009, 02:53

:bag:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 mar 2009, 15:45

Eindelijk goed nieuws van de Hypotheekshop. Hypotheek schijnt rond te zijn en zodra de koper getekend heeft (dwingen we hem desnoods wel toe :bag: ) zouden we volgende week naar de notaris kunnen. Damn, hoop echt dat ik er over een week vanaf ben... dan heeft deze verkoop bijna 9 maand geduurd. :shock: :?

Fabian

Bericht door Fabian » 27 mar 2009, 17:06

Mijn god, ik had "wat" gedoe met mn autootje, maar dit Wouter...pffffff

Jou een beetje kennende.....pfffff Ik hoop voor je dat het nu rond is kerel!!!!!!!!!

RVV

Bericht door RVV » 27 mar 2009, 17:24

Zoiets kost je gewoon 10 jaar van je leven :bag:

Max V

Bericht door Max V » 27 mar 2009, 19:05

Tjonge, eindelijk goed nieuws!

Op een goede afloop! :beer:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 01 apr 2009, 15:34

Kregen de koper weer eens moeilijk te pakken dus vanmiddag samen met de makelaar maar even langsgereden. Meneer was thuis, hem ter plekke de nieuwe offerte laten tekenen dus ALS HET GOED IS (klop klop) zitten we volgende week ein-de-lijk bij de notaris. En da's hopelijk geen 1 april grap. :bag:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 apr 2009, 09:39

Op hoop van zege!
Schiet totaal niet op man :shock:

Wat een lakse knurft van een kloothommel is dat die er nu in zit

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 apr 2009, 10:10

Zit je vast aan deze koper?

Michel P

Bericht door Michel P » 07 apr 2009, 10:26

RutgerK schreef:Zit je vast aan deze koper?
Die gast huurt zijn flat in afwachting van het financieren............ ik weet ook niet of er een bankgarantie is gestort........

Michel

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 apr 2009, 10:36

zal bij particulier nooit veel zijn...

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 apr 2009, 10:52

Maar staat het huis nog wel steeds te koop of is het uit de verkoop gehaald?

PeterB

Bericht door PeterB » 07 apr 2009, 10:54

Zo te lezen is het uit de verkoop gehaald, en betaalt de beoogd koper huur, al of niet met regelmaat.

Wonderlijk, zoveel vetrouwen in de mens......

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 07 apr 2009, 14:41

Klopt inderdaad. Uit de verkoop gehaald en de koper betaalt huur. Niet altijd netjes op tijd maar uiteindelijk wel bij. Geen bankgarantie. Ben gezien de omstandigheden nog wel blij met de huur, dat scheelt mij natuurlijk ook bakken met geld, de maandelijkse kosten van 2 hypotheken wordt je niet blij van. Wat dat betreft was die huur wel even een uitkomst.

Ik heb afgelopen vrijdag begrepen dat de stukken van de hypotheekverstrekker onderweg waren naar de notaris. Net de notaris gebeld maar die had (verrassenderwijs :sealed: ) nog niets ontvangen. Hypotheekshop gebeld en die bellen nu de hypotheekverstrekker. Wordt het passeren deze week dus ook al weer niet (goede vrijdag maakt eea. ook weer korter).

Huurcontract ed. is allemaal door de makelaar geregeld, weet de kleine letters niet. Uiteindelijk zal het nu wel goedkomen maar het is helaas een feit dat ik overal constant achteraan moet. Bijvoorbeeld als er weer eens wat getekend moet worden door de koper. Makelaar en hypotheekverkoper bellen een paar keer of sturen een brief. De koper is echter erg moeilijk bereikbaar dus dan krijgen ze hem niet te pakken cq. geen respons. Men belt dan een paar keer, krijgen hem niet aan de lijn dus geen vooruitgang. Ik zeg dan: net zo lang mee bezig tot je hem wel te pakken hebt! Uiteindelijk was ik het dan weer eens zat, uit mijn ongenoegen over de lange duur en rij er zelf naartoe waarna ik vaak de koper wel te pakken kreeg. Man werkt in ploegendienst. Als hij 's ochtends er niet is, dan rij je eind van de middag nogmaals langs of andersom. Grote kans dat je hem dan treft. Lijkt mij vanzelfsprekend. De partijen die het moeten regelen verdedigen zich dan met 'ja maar we hebben echt ons best gedaan, toen en toen en toen en toen gebeld, brief gestuurd, aan de deur aangebeld etc.'. Zal allemaal best maar FEIT IS dat zij het dus niet voorelkaar krijgen en het MIJ dus somehow wel lukt. Kost mij dus weer tijd, ergernis en dergelijke. Je wilt zoiets met een gerust gevoel ergens neer kunnen leggen in de wetenschap dat het goed geregeld wordt. Dat idee heb je nu niet. Zeker nu alles wat mis kon gaan mis is gegaan, wil je dat men er bovenop zit, voor je belangen vecht en hun uiterste best doet om het toch goed te regelen. Dat gevoel ontbreekt nu.

Wordt er al met al erg moe en gefrustreerd van. Kan wel de makelaar aansprakelijk stellen voor het één of ander maar daar heb ik helemaal geen zin in. Kost me ook weer tijd, moeite, ergernis en wat schiet ik ermee op. Zit me al tot hier, deze hele historie. Wil gewoon dat het afgehandeld wordt.

Als ik in de toekomst weer eens een woning moet verkopen, goeie kans dat ik het gewoon lekker zelf regel. Koop zelf wel een advertentie op Funda en via internet kun je zelf ook wel uitvogelen hoe eea. in zijn werk gaat. Volgens mij doen veel makelaars naast taxaties ook niet veel meer dan standaard sjabloontjes invullen en uitprinten.

Nou goed, dat was even het afblazen van wat frustraties. :bag: Hoop dat ik zo goed nieuws krijg, ze zouden me nog bellen wanneer die stukken dan wel bij de notaris liggen.

RVV

Bericht door RVV » 07 apr 2009, 15:08

Nou goed, dat was even het afblazen van wat frustraties. Hoop dat ik zo goed nieuws krijg
Ga je een 130i kopen ? :D

RutgerK

Bericht door RutgerK » 07 apr 2009, 15:29

Wouter, als je die man nu eens een oude gsm geeft met een prepaid kaart en hem vraagt deze altijd bij zich te dragen en op te nemen als je bet . Misschien ben je dan voor € 30,- een ergernis kwijt. :wink:

Gesloten