DNRT 5 april, Zandvoort
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Nee was supersport




- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Denk dat het om dat ongeval met die E36 gaat die in Scheivlak in de muur vloog..
Auto was er inderdaad slecht aan toe motor stond stuk naar achter en coureur met ambu afgevoerd.. Hopen dat het meevalt.
Auto was er inderdaad slecht aan toe motor stond stuk naar achter en coureur met ambu afgevoerd.. Hopen dat het meevalt.
- Fury
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 19:42
- Locatie: Den Haag
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Damn, da's best heftig inderdaad! Hoop dat het goed komt!Andre schreef:Goeie vriend van me ligt in het ziekenhuis ging er hard af in scheivlak gisteren.![]()
Geloof wervel gebroken in de rug. Nu is het hopen dat het een stabiele breuk is.
Ik heb gisteren ook voor het eerst meegereden, nummer 399... maar doordat ik bij de laatste 10 zat hebben we met de sport klasse meegereden... wat uiteindelijk erg leuk bleek te zijn! De doelen voor de eerste racedag zijn in ieder geval gehaald, de beide races uitrijden en in niet laatste worden

Ik zit er zelf aan te twijfelen om misschien het eerste seizoen maar voor de Tour of Sport te gaan om wat meer race ervaring op te doen, wat denken jullie dat verstandig is?
Hier is trouwens een klein verslagje van de dag te vinden: http://racing.server.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Okay, zag idd de ambulance het circuit op gaan. Wij moesten inderdaad wachten en daardoor werd race 2 ingekort naar 10 rondes, wat uiteindelijk er 6 zijn geworden, waarvan allen code 60. 

-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Ik hoor net dat het een stabiele breuk is. Zijn rug zit in gips moet wel rustig aan doen en heeft nog veel pijn.
Maar dit hersteld wel. Gelukkig!!!!
Maar dit hersteld wel. Gelukkig!!!!
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Mijn broertje heeft ook zijn 1e race gereden. Tijdens vrij training reed hij een 2.11 maar met de kwalificatie reed hij ineens een 2.07! Niet slecht voor een "rookie" van 17 jaar. Uiteindelijk 23e van de 55 auto's geworden. Verwacht binnen een 1 a 1,5 jaar tegenstand van hem.



- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Vervelend om te horen Andre! Ik hoop dat het goed afloopt voor hem!
Zelf een hele leuke dag gehad gisteren. Vrije training en tijdtraining gingen naar tevredenheid. Helaas bleek mijn transponder niet te werken waardoor ze mij niet hebben kunnen timen. Langs de baan had iemand mijn laatste ronde nog gemeten wat een 2.01,5 zou moeten zijn. In overleg met Ria werd ik gelukkig niet helemaal achteraan gezet maar mocht ik van de 8e plaats starten. In de eerste race klom ik in eerste instantie op tot een 5e of 6e plaats, toen ik in de vodafone bocht de baan af spinde en met 4 wielen door het grind ging. Gelukkig de auto weer recht kunnen krijgen en weer doorgereden de baan op. In de tussentijd vlogen er een stuk of 5 auto's langs, mijn positie was ik dus kwijt. De rest van de race nodig gehad om deze plaatsjes weer terug te pakken, uiteindelijk gefinished op de 6e plaats. Helaas bleek ik mijn splitter (voorspoiler) verloren te zijn (was al m'n 3e, die dingen blijven afbreken) maar ik was tevreden over m'n resultaat en de schade had veel erger kunnen zijn. Beste ronde: 2.01,4
De 2e heat begonnen vanaf plaats 6 (eindplek 1e heat = startplek 2e heat). Op de baan lag een oliespoor van Hugenholtz tot aan Scheivlak, ik neem aan door het hier eerder besproken ongeval. Heelhouden was mijn 1e prioriteit en ik was vastberaden niet nog een keer eraf te gaan (voor zover je dit in de hand hebt). In de race toch nog 2 plekjes kunnen pakken en een mooi gevecht om plaats 3 helaas verloren (na het meermaals elkaar inhalen). Als 4e gefinished, een resultaat wat ik vooraf niet had verwacht en dus zeer tevreden naar huis gegaan! Al met al een hele leuke dag gehad! :playcar:
Zelf een hele leuke dag gehad gisteren. Vrije training en tijdtraining gingen naar tevredenheid. Helaas bleek mijn transponder niet te werken waardoor ze mij niet hebben kunnen timen. Langs de baan had iemand mijn laatste ronde nog gemeten wat een 2.01,5 zou moeten zijn. In overleg met Ria werd ik gelukkig niet helemaal achteraan gezet maar mocht ik van de 8e plaats starten. In de eerste race klom ik in eerste instantie op tot een 5e of 6e plaats, toen ik in de vodafone bocht de baan af spinde en met 4 wielen door het grind ging. Gelukkig de auto weer recht kunnen krijgen en weer doorgereden de baan op. In de tussentijd vlogen er een stuk of 5 auto's langs, mijn positie was ik dus kwijt. De rest van de race nodig gehad om deze plaatsjes weer terug te pakken, uiteindelijk gefinished op de 6e plaats. Helaas bleek ik mijn splitter (voorspoiler) verloren te zijn (was al m'n 3e, die dingen blijven afbreken) maar ik was tevreden over m'n resultaat en de schade had veel erger kunnen zijn. Beste ronde: 2.01,4
De 2e heat begonnen vanaf plaats 6 (eindplek 1e heat = startplek 2e heat). Op de baan lag een oliespoor van Hugenholtz tot aan Scheivlak, ik neem aan door het hier eerder besproken ongeval. Heelhouden was mijn 1e prioriteit en ik was vastberaden niet nog een keer eraf te gaan (voor zover je dit in de hand hebt). In de race toch nog 2 plekjes kunnen pakken en een mooi gevecht om plaats 3 helaas verloren (na het meermaals elkaar inhalen). Als 4e gefinished, een resultaat wat ik vooraf niet had verwacht en dus zeer tevreden naar huis gegaan! Al met al een hele leuke dag gehad! :playcar:
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Ben blij dat er wat positiever nieuws is Andre. Hopen op een succesvol herstel.
Misschien zijn deze wat steviger Tom v H. http://www.absmotorsport.net/race-spec- ... -1922.html" onclick="window.open(this.href);return false; of in carbon voor 80 pond meer.
Misschien zijn deze wat steviger Tom v H. http://www.absmotorsport.net/race-spec- ... -1922.html" onclick="window.open(this.href);return false; of in carbon voor 80 pond meer.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Bedankt voor de tip, maar denk eerlijk gezegd niet dat het beter is.Tom V schreef:Ben blij dat er wat positiever nieuws is Andre. Hopen op een succesvol herstel.
Misschien zijn deze wat steviger Tom v H. http://www.absmotorsport.net/race-spec- ... -1922.html" onclick="window.open(this.href);return false; of in carbon voor 80 pond meer.
Opzich is het spul wat ik had wel stevig, echter alles kan kapot

Had nu een stevige plaat van een sterk composiet (origineel bmw gt), lijkt me toch beter dan alleen een plastic lipje zoals van abs motorsport.
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Startveld van de E30's: http://www.youtube.com/watch?v=R4Akjsw1fYM" onclick="window.open(this.href);return false;

En crash in Bos Uit: http://www.youtube.com/watch?v=9JTKL9pz5Ag" onclick="window.open(this.href);return false;


En crash in Bos Uit: http://www.youtube.com/watch?v=9JTKL9pz5Ag" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Geen leuke berichten Andre
Wbt die splitters ik denk dat zo'n ding van die site van ABS waarschijnlijk goedkoper te vervangen is, maar je rijd ze er denk ik net zo snel af en ze zijn lang niet zo effectief. Je moet een redelijke undertray bij die dingen hebben voor maximaal effect.

Wbt die splitters ik denk dat zo'n ding van die site van ABS waarschijnlijk goedkoper te vervangen is, maar je rijd ze er denk ik net zo snel af en ze zijn lang niet zo effectief. Je moet een redelijke undertray bij die dingen hebben voor maximaal effect.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
andere optie zou nog zijn om zelf een plank te zagenBert ///M3 schreef:Geen leuke berichten Andre![]()
Wbt die splitters ik denk dat zo'n ding van die site van ABS waarschijnlijk goedkoper te vervangen is, maar je rijd ze er denk ik net zo snel af en ze zijn lang niet zo effectief. Je moet een redelijke undertray bij die dingen hebben voor maximaal effect.

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
True, de originele zal sterker en effectiever zijn maar als je hem eronderuit blijft rijden heb je er natuurlijk ook niet aan.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Er zijn er wel een hoop die dat doen idd. Of van aluminium, dan zou je ze misschien zelfs in die GT vorm kunnen buigen.
Die lipjes van ABS Motorsport worden veel in de UK Kuhmo challenge gebruikt maar sommigen gebruiken er ook bijna 10 per seizoen
Die lipjes van ABS Motorsport worden veel in de UK Kuhmo challenge gebruikt maar sommigen gebruiken er ook bijna 10 per seizoen

- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Praxis tuningTom van H. schreef:andere optie zou nog zijn om zelf een plank te zagenBert ///M3 schreef:Geen leuke berichten Andre![]()
Wbt die splitters ik denk dat zo'n ding van die site van ABS waarschijnlijk goedkoper te vervangen is, maar je rijd ze er denk ik net zo snel af en ze zijn lang niet zo effectief. Je moet een redelijke undertray bij die dingen hebben voor maximaal effect.

- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
[quote="Tristan"]Startveld van de E30's: http://www.youtube.com/watch?v=R4Akjsw1fYM" onclick="window.open(this.href);return false;

Allemachtig. Dacht even dat de eersten alweer achter aan hadden gesloten. Wat een enorm startveld
En zo puur racen op deze manier.


Allemachtig. Dacht even dat de eersten alweer achter aan hadden gesloten. Wat een enorm startveld

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Ja Hielke, en zo is het dus EL LE KE keer
Andre: Damn, wens m sterkte.

Andre: Damn, wens m sterkte.
- JohanH
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
- Locatie: Leeuwarden
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Dat heeft niets meer met racen te maken... gewoon bumpercars en maar hopen dat je jezelf er door kan drukken en er zelf niet afgedrukt wordt :') Wordt het niet eens tijd voor rubberen bumpers?Tristan schreef:En crash in Bos Uit: http://www.youtube.com/watch?v=9JTKL9pz5Ag" onclick="window.open(this.href);return false;

Diverse auto's die er af vliegen en het momentje van de blauwe op 1:26 in het scheivlak


Waarom wordt de cup niet opgedeeld in twee van 30 auto's? Daar heb je ook als rijder alleen maar profijt van lijkt me.
- Peter-Paul
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Zondag lekker wezen kijken in de pitbox bij Tom. Hele dag genoten van de verschillende klasse's. Hoogtepunten waren.: Het mooie weer, leuke gevechten op de baan & last but not least DF'ers op het podium.


Filmpje start Sport 1 S-bocht.:
Filmpje start Sport 1 S-bocht.:
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Die evo, heeft die z'n koeling nou al onder controle?
Ben vorig jaar een paar keer langs dat ding gereden toen ie met open kap langs de baan stond.
(vrijrijden in de zomer)
Ben vorig jaar een paar keer langs dat ding gereden toen ie met open kap langs de baan stond.
(vrijrijden in de zomer)
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Tristan was dus het snelste .......wegPeter-Paul Haars schreef:je werd omgeroepen tijdens de prijsuitrijking, alleen nergens een Tristan te zienTristan schreef:Edit: Zie ineens deze uitslag: http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1079210" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkt dus dat de race voortijdig gefinished is en alsnog 2 in het dagklassement ben geëindigd. Nu weet ik niet of dit officieel is, maar zou wel een flinke meevaller zijn.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Mooie resultaten van de heren hier op DF.
Tristan, was die snelste tijd
op nieuwe Toyo"s?

Tristan, was die snelste tijd

- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Goed gedaan, Tristan, in zo'n gigantisch veld. Ik zou al blij zijn om bij de eerste 10 te komen.
Ik had ook een goede en een slechte race. De quali was prima, ik stond voor een paar dikke 964's op de 5e startplaats van de Porsche's met 1.58.5. De start was minder, een slecht gekwalificeerde 996 GT3 Cup huilde me voor de Tarzan voorbij en in de tweede ronde zat ik te slapen bij het aanremmen van de Tarzan en kwam 1 van 2 dikke 964's me voorbij. Dat was me nog niet eerder gebeurd, normaal rem ik net wat later dan deze jongens. Maar goed, voor me reden 3 auto's net iets sneller dan ik en ik bleef maar op 50 a 100 meter zitten op de 6e plaats. Helaas niets aan te doen, maar achteraf bleek dat ik mijn pr van 1.58.2 had verbeterd naar 1.57.4. Dat was weer een meevaller, zeker omdat de banden aan hun einde aan het komen waren en de setup niet helemaal ok was (de auto sprong bijna uit mijn hand op de heuvel voor het Scheivlak). Ruimte voor verbetering dus.
De tweede race startte ik als 7e en had meteen de twee dikke 964's te pakken: 1 bij het starten en 1 bij het aanremmen voor de Tarzan. Voor mij reed de GT3 Cup die ik op een meter of 50 kon volgen en een 944 Turbo (die een blok met 400+ pk heeft). In de 2e ronde ging de GT3 de grindbak in bij de Marlboro en schoof ik een plaats op. Maar helaas, ik zat zo in mijn spiegel te kijken wat er achter me gebeurde en ik was zo opgewonden weer een plaats te zijn opgeschoven, dat ik me volledig verremde voor de Renault en zelf diep de grindbak in verdween... Na heftig rally rijden kon ik maar net voorkomen dat ik vast bleef zitten en kon ik de baan weer op. Maar helaas, de velgen zaten zo vol met stenen dat er boven de 120 niet meer met de auto te rijden was. Nog even de pits in geweest om de rommel er uit te halen, maar dat hielp niet veel. Dag helaas over, jammer.
Toen ik uitgestapt was zag ik de dokter en daarachter de ambulance met veel lawaai uit de pits scheuren. Dat gaf een heel naar gevoel, zeker toen er rood werd gevlagd. Blij om te horen dat de BMW rijder in ieder geval een stabiele breuk heeft. Een ongelofelijk naar punt om daar van de baan te gaan...
Ik had ook een goede en een slechte race. De quali was prima, ik stond voor een paar dikke 964's op de 5e startplaats van de Porsche's met 1.58.5. De start was minder, een slecht gekwalificeerde 996 GT3 Cup huilde me voor de Tarzan voorbij en in de tweede ronde zat ik te slapen bij het aanremmen van de Tarzan en kwam 1 van 2 dikke 964's me voorbij. Dat was me nog niet eerder gebeurd, normaal rem ik net wat later dan deze jongens. Maar goed, voor me reden 3 auto's net iets sneller dan ik en ik bleef maar op 50 a 100 meter zitten op de 6e plaats. Helaas niets aan te doen, maar achteraf bleek dat ik mijn pr van 1.58.2 had verbeterd naar 1.57.4. Dat was weer een meevaller, zeker omdat de banden aan hun einde aan het komen waren en de setup niet helemaal ok was (de auto sprong bijna uit mijn hand op de heuvel voor het Scheivlak). Ruimte voor verbetering dus.
De tweede race startte ik als 7e en had meteen de twee dikke 964's te pakken: 1 bij het starten en 1 bij het aanremmen voor de Tarzan. Voor mij reed de GT3 Cup die ik op een meter of 50 kon volgen en een 944 Turbo (die een blok met 400+ pk heeft). In de 2e ronde ging de GT3 de grindbak in bij de Marlboro en schoof ik een plaats op. Maar helaas, ik zat zo in mijn spiegel te kijken wat er achter me gebeurde en ik was zo opgewonden weer een plaats te zijn opgeschoven, dat ik me volledig verremde voor de Renault en zelf diep de grindbak in verdween... Na heftig rally rijden kon ik maar net voorkomen dat ik vast bleef zitten en kon ik de baan weer op. Maar helaas, de velgen zaten zo vol met stenen dat er boven de 120 niet meer met de auto te rijden was. Nog even de pits in geweest om de rommel er uit te halen, maar dat hielp niet veel. Dag helaas over, jammer.
Toen ik uitgestapt was zag ik de dokter en daarachter de ambulance met veel lawaai uit de pits scheuren. Dat gaf een heel naar gevoel, zeker toen er rood werd gevlagd. Blij om te horen dat de BMW rijder in ieder geval een stabiele breuk heeft. Een ongelofelijk naar punt om daar van de baan te gaan...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: DNRT 5 april, Zandvoort
Jammer Ben! Wel leuk om zo de verhalen van jullie te lezen, wat minder van Andre, wees hem sterkte!
En Tristan gefeliciteerd met je 2e plek! Super!
Dat E30 veld is niet normaal
heet dat fileracen?
En Tristan gefeliciteerd met je 2e plek! Super!
Dat E30 veld is niet normaal

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten