Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2009" topic
-
Re: Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2009" topic
op Paas-maandag is de Grand Prix Strecke open!
http://www.nuerburgring.de/Single-View. ... ventdb_pi1" onclick="window.open(this.href);return false;[showUid]=824&cHash=383cfe6807
Denk dat dat mijn 1e Ringdag in 2009 gaat worden :banaan:
Iemand eerder op de GPS gereden?
http://www.nuerburgring.de/Single-View. ... ventdb_pi1" onclick="window.open(this.href);return false;[showUid]=824&cHash=383cfe6807
Denk dat dat mijn 1e Ringdag in 2009 gaat worden :banaan:
Iemand eerder op de GPS gereden?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Met de motor ja (heb er geraced), erg cool. 8)
-
en wat kost het?
Waar haal je überhaupt een kaartje voor de GPS?
Waar haal je überhaupt een kaartje voor de GPS?
- Collin Bello
Was te laat met inschrijven voor Papenburg, dus maar naar de Ring zondag..
- JP
Racen GPS; €30,-. voor 20minuten, kaartje zul je wel ter plekke kunnen kopen.Niet voor motoren
-
ok thnx, ik vraag het daar wel na dan.
Hebben er meer plannen om 2e paasdag te gaan? (mits t niet zo'n baggerweer is als vandaag
)
Hebben er meer plannen om 2e paasdag te gaan? (mits t niet zo'n baggerweer is als vandaag

- Macboy
Net een tekst getyped gedurende (letterlijk) 15 minuten is het weg 
Verdomme ik ga nu niet weer ... komt erop neer dat het een sublieme dag was met Ruud met een auto die uitermate speels was en in balans op de Ring met drifts gedaan door Ruud waar een RWD-er u tegen mag zeggen. Subliem en met respect vlogen wij over de baan.
Slechts een gifgroene Golf II wist nog sneller de baan over te gaan dan Ruud
(dat was trouwens bizar, die Golf was zelfs op rechte stuk flink sneller terwijl Ruud maar liefst 285pk heeft :!: )
Adenauer Frost: wait for the pics or movies, Vuistman was er ook !
Kut dat mijn tekst weg is ....

Verdomme ik ga nu niet weer ... komt erop neer dat het een sublieme dag was met Ruud met een auto die uitermate speels was en in balans op de Ring met drifts gedaan door Ruud waar een RWD-er u tegen mag zeggen. Subliem en met respect vlogen wij over de baan.
Slechts een gifgroene Golf II wist nog sneller de baan over te gaan dan Ruud
(dat was trouwens bizar, die Golf was zelfs op rechte stuk flink sneller terwijl Ruud maar liefst 285pk heeft :!: )
Adenauer Frost: wait for the pics or movies, Vuistman was er ook !
Kut dat mijn tekst weg is ....
- Kasteel
Ruud met de Impreza uit Doesburg/Dieren/Arnhem/oid?
Ben er misschien volgende week weer, familie heeft een huisje in Limburg, maar eens ff buurten (zo eerst ff kijken wanneer ze open zijn
).
Ben er misschien volgende week weer, familie heeft een huisje in Limburg, maar eens ff buurten (zo eerst ff kijken wanneer ze open zijn

- stefan740
Ik ga morgen, tot 17:00 een trackday en dan nog een paar uurtjes Touristenfahrten. Beetje plaatjes schieten.
Wel met de diesel. Lekker zunig en aangezien de MINI maar 1mm profiel overheeft op de voorbandjes
Wel met de diesel. Lekker zunig en aangezien de MINI maar 1mm profiel overheeft op de voorbandjes

- Ruud Hulsegge
Het was echt ongelooflijk gaaf.
Heb in het verleden altijd met Bridgestone S03 gereden die sublieme grip geeft op het droog. Alleen op nat weer had de auto de neiging te "snappen" aan de achterzijde.
Dit was altijd op te vangen maar gaf een heel onzeker gevoel met rijden waardoor je niet lekker het potentieel van de auto eruit kon halen.
Nu reed ik vorig jaar al een keer op half nat half droog met een ander band nl. de Toyo Proxes T1R. Op droog is hij iets minder dan de S03 maar dit word voornamelijk veroorzaakt door de zachtere wang van de band. Maar op het nat is hij SUBLIEM!!!!!
Erg communicatief, grippy en vergevingsgezind. Ben nu een heel stuk wijzer geworden over de ideale lijn in nat. Heb verschillende lijnen geprobeerd omdat de auto feitelijk ieder glijpartij accepteerd en makkelijk te corrigeren is. Zelfs overcorrigeren na een heeeeeeele lange drift gebeurd bijna in een andere tijdsdimensie. Alsof je feitelijk al weet wat er gaat gebeuren en de film vertraagd afspeeld. Zal er ook wel aan liggen dat ik lekker heb kunnen uitslapen omdat Macboy zijn bed niet uit kan komen, maar dat is een ander verhaal.
Blok is ingereden en enorm goed en sterk. In gladde bochten zoals Kallenhard hoef je alleen je voet maar op het gas te zetten en je kunt vanuit een laag toerental wielspin genereren.
We hebben de vuistman een leuke dag bezorgd, in het 7e of 8e rondje stond hij zelfs te springen. De Duitser met zijn groene golf bleef bewust in Adenauer Forst erachter om van de drifts te genieten. Die gozer had een golf 1 met een bak vermogen! Rechte stuk onder de brug door accelereer ik vol terwijl ik hem inhaal. Geeft hij even gas bij en komt naast me rijden
Al met al een leuke dag en voortaan ga ik alleen nog maar als het nat is. (
)
Heb in het verleden altijd met Bridgestone S03 gereden die sublieme grip geeft op het droog. Alleen op nat weer had de auto de neiging te "snappen" aan de achterzijde.
Dit was altijd op te vangen maar gaf een heel onzeker gevoel met rijden waardoor je niet lekker het potentieel van de auto eruit kon halen.
Nu reed ik vorig jaar al een keer op half nat half droog met een ander band nl. de Toyo Proxes T1R. Op droog is hij iets minder dan de S03 maar dit word voornamelijk veroorzaakt door de zachtere wang van de band. Maar op het nat is hij SUBLIEM!!!!!
Erg communicatief, grippy en vergevingsgezind. Ben nu een heel stuk wijzer geworden over de ideale lijn in nat. Heb verschillende lijnen geprobeerd omdat de auto feitelijk ieder glijpartij accepteerd en makkelijk te corrigeren is. Zelfs overcorrigeren na een heeeeeeele lange drift gebeurd bijna in een andere tijdsdimensie. Alsof je feitelijk al weet wat er gaat gebeuren en de film vertraagd afspeeld. Zal er ook wel aan liggen dat ik lekker heb kunnen uitslapen omdat Macboy zijn bed niet uit kan komen, maar dat is een ander verhaal.
Blok is ingereden en enorm goed en sterk. In gladde bochten zoals Kallenhard hoef je alleen je voet maar op het gas te zetten en je kunt vanuit een laag toerental wielspin genereren.

We hebben de vuistman een leuke dag bezorgd, in het 7e of 8e rondje stond hij zelfs te springen. De Duitser met zijn groene golf bleef bewust in Adenauer Forst erachter om van de drifts te genieten. Die gozer had een golf 1 met een bak vermogen! Rechte stuk onder de brug door accelereer ik vol terwijl ik hem inhaal. Geeft hij even gas bij en komt naast me rijden

Al met al een leuke dag en voortaan ga ik alleen nog maar als het nat is. (

- Adje ///M3
Gisteren ben ik een Nederlandse blauw/paarse E34 5-serie (M5?) tegengekomen (rond 17:30) bij de Nordschleife.
Iemand van hier toevallig?
-
- Adje ///M3
Metchu schreef:Adje, deze?
http://www.vimeo.com/1338372" onclick="window.open(this.href);return false;
8)
Zou inderdaad zomaar kunnen 8)
-
Die's van Dick Hoekendijk, die zaten zondag op papenburg. Misschien dat ze daarna door zijn gereden naar de ring?
- RutgerK
Ik ga in de week van 18 mei weer die kant op. Alleen op de 18e is er een TF zie ik dus hopelijk gaat dat nu wel lukken. Ik zag ook dat de 21e de 24u-Rennen begint, dus ik ga mij die week wel vermaken. 

- Collin Bello
Was er ook gister, zag dat er een reportage gemaakt werd voor een of andere TV uitzending, met alfa's. Stond een zwarte M5 door J. de Fonkert geleverd (xx-SL-xx). en nog een handje vol andere NL auto's. Blikvanger een R8 met licht groene wielen en accenten.Adje ///M3 schreef:Gisteren ben ik een Nederlandse blauw/paarse E34 5-serie (M5?) tegengekomen (rond 17:30) bij de Nordschleife.
Heb mijn eerste natte rondje gereden en moet zeggen, not my cup of tea. Wel veel tijd om rond te kijken en weinig verkeer. Er ging me 1 E34 voorbij en dat was het geloof ik.
Daarna maar met navi op binnenwegen van NS naar Remagen gereden. Leuke weggetjes tegengekomen, als het droog is zeker op herhaling.
- Collin Bello
foto's van 29/03/09, heb de e34 en e60 M5 uit bovenstaande post op deze site gezien.
http://www.highspeedfotos.de/Galerie.html
http://www.highspeedfotos.de/Galerie.html
- Adje ///M3
Oef...!
Foto van de dag:

Nog een link:
http://www.ring-bilder.de/galerien_read ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

*kuch* :banaan:

Foto van de dag:
Nog een link:
http://www.ring-bilder.de/galerien_read ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
*kuch* :banaan:
- Kasteel
Beste man heeft wel vaker de foto van de dag, vorig weekend ook al, staat op redeljik wat foto's haaks (H)Adje ///M3 schreef:Oef...!![]()
Foto van de dag:
*mooie foto*
- Tim Schuurman
Volgend weekend van de partij! Zal wel aardig druk worden, dit keer waarschijnlijk dus meer kijken dan rijden 

- Knot
Zit wel te twijfelen om de paasmaandag te gaan maar eigenlijk heeft het totaal geen zin als je komt om te rijden.....
Werkt het nu al met die maffe credietpas trouwens?
Woensdag 6 mei zou een mooie rijdersdag kunnen worden maar ik zal niet de enige zijn die dat denkt vrees ik.
Werkt het nu al met die maffe credietpas trouwens?
Woensdag 6 mei zou een mooie rijdersdag kunnen worden maar ik zal niet de enige zijn die dat denkt vrees ik.
Laatst gewijzigd door Knot op 05 apr 2009, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Paasmaandag zijn Steven en ik er ook.
Ik ben er de week erop bij de VLN ook weer te vinden.
- Knot
WTF is er nu trouwens aan de hand (zie webcam)?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ja, dat is het jaarlijkse Motorrad-Gottesdienst. Dan wordt de Nordschleife ingewijd voor het nieuwe seizoen. Komen vaak enkele honderden/duizenden motoren op af. Hele Schleife is dan gevuld met motoren op een rijtje. Zal zo wel weer TF zijn denk ik.
- Tim Schuurman
Me 2! Als ik je zie zal ik je wel even aanschieten. Ik ben er met de Clio Williams met grijze wielenMark Nauta schreef:Paasmaandag zijn Steven en ik er ook.