Misschien leuk om samen wat 130i s gaan inzetten. Downforce erbij ik zei de gek en zijn vast nog wel wat zomeravond rijders die hier ook wel willen rijden.
Dit is een mooi intiatief naast de zomeravond races. Als ze de de auto s op een gelijkwaardiger nivo krijgen dan kan je leuke races hebben.
Het is altijd moeilijk een nieuwe race klasse op te starten met allemaal dezelfde auto s de investeringen zijn groot en veel mensen willen gewoon rijden met een auto wat ze zelf leuk vinden.
Als men goeie vorm kan vinden van competitie binnen de klasse lijkt het mij top. Mits het geen dsc taferelen worden. Handhaving van de regels is pre.
Hier wat info.
De bedoeling is om een race klasse op te starten onder de vlag van ACNN
waar nu ook de BMW APRISCO (Ziengs) cup onder rijdt.
Er kan deelgenomen worden met zogenaamde GT’s en Toerwagens voor zover deze voldoen aan de in een Technische Reglement gestelde eisen. Door een verscheidenheid aan auto’s is gekozen voor een objectieve indeling op basis van de ‘gewicht/vermogen’ verhouding. Op deze wijze wordt getracht om een zo eerlijk mogelijke gelijkheid te krijgen van de deelnemende auto’s binnen een klasse. De doelstelling is dat de rijder cq. gastrijder de meeste invloed moet hebben op het resultaat en niet het type auto.
De nieuwe klasse heeft tot doel, op basis van een eenvoudig technisch reglement het racen met een zo groot mogelijk diversiteit van merken en modellen van auto’s mogelijk te maken. Door middel van een verdeling in diverse klasse op basis van een verhouding tussen gewicht van de auto en het motorvermogen, in combinatie met een resultaat afhankelijke handicap regeling, wordt een zekere onderlinge competitieve gelijkwaardigheid van de wagen nagestreefd.
Het geluid van de auto’s moet voldoen aan de strenge eisen van het circuit.
Laat iedereen een standaard uitlaat monteren zodat we in ieder geval veel kunnen rijden.
Voor aanmelden en vragen kan je contact opnemen met Robert van der Scheer
E-mail: rjvds@home.nl / telefoon: 0641306815
Open raceklasse onder de vlag van ACNN assen.
-
- Bert ///M3
Re: Open raceklasse onder de vlag van ACNN assen.
Had daar al eerder van gehoord idd.
Het staat er wel leuk dat de rijder de meeste invloed heeft etc etc etc.
Maar dan vraag ik me af of je niet dezelfde taferelen krijgt als in de DSC. Ook zal je wel zien dat je net als in de ZAC een aardig verschil in opbouw krijgt, de 1 komt aan zetten met een mega auto moton onderstel race abs dikke vleugels noem het allemaal maar op en de ander moet daar tegenop met een simpelere auto alleen omdat hij toevallig ook wat extra PK heeft. Kan je nooit van gelijke auto's spreken imho.
Ik heb alleen ook geruchten gehoord dat er nog niet veel aanmeldigngen zijn en allees voorlopig op 1 hoop gaat?
Het staat er wel leuk dat de rijder de meeste invloed heeft etc etc etc.
Maar dan vraag ik me af of je niet dezelfde taferelen krijgt als in de DSC. Ook zal je wel zien dat je net als in de ZAC een aardig verschil in opbouw krijgt, de 1 komt aan zetten met een mega auto moton onderstel race abs dikke vleugels noem het allemaal maar op en de ander moet daar tegenop met een simpelere auto alleen omdat hij toevallig ook wat extra PK heeft. Kan je nooit van gelijke auto's spreken imho.
Ik heb alleen ook geruchten gehoord dat er nog niet veel aanmeldigngen zijn en allees voorlopig op 1 hoop gaat?
- DownforceJan
Andre,
Deze regels ljken wel erg op die in het DSC.
Waarom gaat het hier wel lukken wat betreft de gelijkwaardigheid van de auto's?
vr.gr.
jan
Deze regels ljken wel erg op die in het DSC.
Waarom gaat het hier wel lukken wat betreft de gelijkwaardigheid van de auto's?
vr.gr.
jan
- Dennis Cavallino
In de Start van gisteren zag ik dat ze ook een lichtgewicht chassis gaan bouwen op basis van de E36 met Z4 body. Ook leuk. Ook gaan ze naast Assen rijden op Mengen (DLD). Leuke ontwikkelingen in deze tijden. Zeker voor de mensen uit 't Oosten en Noorden van 't land.
Ps. André, nog veel reacties gehad op de foto uit de vorige Start, ivm die megasnelle start op Zandvoort die zo goed op de foto stond?
Ps. André, nog veel reacties gehad op de foto uit de vorige Start, ivm die megasnelle start op Zandvoort die zo goed op de foto stond?

-
Jan.
Omdat peter Grondel zelf ook veel COMPETATIEF heeft geraced en de gesprekken die ik met hem heb over autosport kan ik me goed in vinden.
Zou het super vinden als peter zoiets goed van de grond zou krijgen. Mijn stem/inschrijving heeft ie. Wat ik mis in nederland is een mooie competatieve klasse waar je terecht kan met je eigen keuze auto. Lekker racen tussen mensen die ook met eigen geld racen. Zoiets als zomeravond maar dan gewoon beter georganiseerd met kg per pk verhouding of ook soort balance test zoals fia GT series dat heeft.
Peter kan zelf goed rijden dus hij zou zelf heel goed een soort balance test kunnen organiseren.
Klasses als GT4 en cup klasses via CPZ moet je volledig door iemand laten betalen/sponseren, want meestal loopt dat uit op grote schade s door opzettelijke rampartijen. En CPZ gedoogd dat oogluikend. Dit soort klasses is met eigen geld een no go of je moet genoeg verdienen dat je geen biet kan schelen. Das voor mij geen optie.
Dsc heb ik dik ca. 3 jaar gedaan en mijn mening kennen jullie inmiddels. Dick van elk een prima vent om een biertje mee drinken en sigaartje mee te roken. Deze man is te goed om tegen mensen op te treden die niet volgens de regels rijden. Hij sluit zijn ogen voor bepaalde zaken.
Niet voor niks zijn mensen als Richard vd Berg die stoppen met De Heeg sponsering in de DSC en nu in de Dutch GT4 rijden. Ook mensen als peter vd kolk van merlin media die oa met de tv beelden van de DSC te maken hadden zijn competatief ingesteld en hun heil nu zoeken in het DUTCH GT4
Peter Grondel is een heel ander persoon en heeft fair racen en en competatief racen hoog in het vaandel staan.
Dennis
Lol ja die start dat was sybren die net iets te mooi in het start schot viel hahah.
Omdat peter Grondel zelf ook veel COMPETATIEF heeft geraced en de gesprekken die ik met hem heb over autosport kan ik me goed in vinden.
Zou het super vinden als peter zoiets goed van de grond zou krijgen. Mijn stem/inschrijving heeft ie. Wat ik mis in nederland is een mooie competatieve klasse waar je terecht kan met je eigen keuze auto. Lekker racen tussen mensen die ook met eigen geld racen. Zoiets als zomeravond maar dan gewoon beter georganiseerd met kg per pk verhouding of ook soort balance test zoals fia GT series dat heeft.
Peter kan zelf goed rijden dus hij zou zelf heel goed een soort balance test kunnen organiseren.
Klasses als GT4 en cup klasses via CPZ moet je volledig door iemand laten betalen/sponseren, want meestal loopt dat uit op grote schade s door opzettelijke rampartijen. En CPZ gedoogd dat oogluikend. Dit soort klasses is met eigen geld een no go of je moet genoeg verdienen dat je geen biet kan schelen. Das voor mij geen optie.
Dsc heb ik dik ca. 3 jaar gedaan en mijn mening kennen jullie inmiddels. Dick van elk een prima vent om een biertje mee drinken en sigaartje mee te roken. Deze man is te goed om tegen mensen op te treden die niet volgens de regels rijden. Hij sluit zijn ogen voor bepaalde zaken.
Niet voor niks zijn mensen als Richard vd Berg die stoppen met De Heeg sponsering in de DSC en nu in de Dutch GT4 rijden. Ook mensen als peter vd kolk van merlin media die oa met de tv beelden van de DSC te maken hadden zijn competatief ingesteld en hun heil nu zoeken in het DUTCH GT4
Peter Grondel is een heel ander persoon en heeft fair racen en en competatief racen hoog in het vaandel staan.
Dennis
Lol ja die start dat was sybren die net iets te mooi in het start schot viel hahah.
- Bert ///M3
Wat ik alleen apart vind is dat er verder nog geen regelement op hun site staat met klassen en PK/KG regels. Als zoiets in 2009 van start moet dan lijkt het mij zo dat je nog wel even tijd moet hebben om een auto in elkaar te zetten 
Enige wat ik vinden kan zijn de indelingen van de sprint klasse. Maar daar staat niet bij hoe en wat. Het lijkt gewoon een 1:1 kopie van het ZAC regelement als je het mij vraagt.

Enige wat ik vinden kan zijn de indelingen van de sprint klasse. Maar daar staat niet bij hoe en wat. Het lijkt gewoon een 1:1 kopie van het ZAC regelement als je het mij vraagt.
- Hielke
Er zit in de Nederlandse autosport niet genoeg verstand om iets simpels als een Performance Box zodanig te gebruiken dat een heel veld van auto's op een uitermate simpele manier gelijkwaardig gemaakt kan worden.
Jammergenoeg gaat dit gevoelsmatig ook niet bij de ACNN werken. Als die gasten nu nog steeds over pk/gewicht spreken dan snappen ze niet wat voor pot met goud ze in de vorm van moderne analyse spullen onder hun voeten hebben staan.
Vwb de DSC is het helemaal een drama natuurlijk. Daar is inmiddels alles over gezegd. DSC is een Concours d'Elegance met rijdende auto's.
Jammergenoeg gaat dit gevoelsmatig ook niet bij de ACNN werken. Als die gasten nu nog steeds over pk/gewicht spreken dan snappen ze niet wat voor pot met goud ze in de vorm van moderne analyse spullen onder hun voeten hebben staan.
Vwb de DSC is het helemaal een drama natuurlijk. Daar is inmiddels alles over gezegd. DSC is een Concours d'Elegance met rijdende auto's.