Misschien zaten ze bij die AV test wel met 3 man op de achterbank
130i dre edition tegen VDV Leon TFSI
- Michel P
Mooie test heren. Auto's zijn dus ruwweg even snel. Door het prijsverschil van beide auto's zullen ze nooit op de zelfde shortlist komen te staan. Leon VDV edition is super top in zijn klasse qua prijs en prestatie. 130i dre edition heeft geen concurentie, of je moet de Audi S3 willen noemen, welke qua prijs wellicht in de zelfde range ligt maar voor de rest het niet veel beter zal doen dan de Leon VDV edition.
Michel
Michel
- Maik
Aha, dus deze test is net zo onbetrouwbaar en nietszeggend als de AV test? Oke....Hielke schreef:Door de BMW tussen 110 en 200 km/h virtueel 2 meter handicap te geven MaikMaik schreef:Euhhh, hoe hebben jullie dat dan gedaan?Bij de metingen is rekening gehouden met de passagier die wel in de Leon maar niet in de 130i zat.![]()
Ja Rico, boven de 200 km/h heerst de 130i.
Tot welke snelheid zijn jullie doorgegaan?
- Hielke
- Tristan
- Hielke
-
sven deutschmann
- Hielke
Simpeler test bestaat er niet Sven. Zou niet weten wat er niet waterdicht aan is.
Je gaat op hetzelfde tempo naast de andere auto rijden, geeft met de hand een signaal, en gaat vervolgens als een aap op het gas staan. Net voor het ingrijpen van de begrenzer schakel je wederom als een aap naar een hogere versnelling over en eenmaal op een hogere snelheid aangekomen zie je wat het verschil is
In alle gevallen reden we op het eind van de run nog nagenoeg naast elkaar. BMW had vaak bij 200 km/h een bumperlengte voorsprong. Maar had die passagier niet in de Leon erbij gezeten dan had waarschijnlijk de Leon die voorsprong gehad. Lood om oud ijzer.
Je gaat op hetzelfde tempo naast de andere auto rijden, geeft met de hand een signaal, en gaat vervolgens als een aap op het gas staan. Net voor het ingrijpen van de begrenzer schakel je wederom als een aap naar een hogere versnelling over en eenmaal op een hogere snelheid aangekomen zie je wat het verschil is
In alle gevallen reden we op het eind van de run nog nagenoeg naast elkaar. BMW had vaak bij 200 km/h een bumperlengte voorsprong. Maar had die passagier niet in de Leon erbij gezeten dan had waarschijnlijk de Leon die voorsprong gehad. Lood om oud ijzer.
-
Rebel
Leuke test Hielke.
Maar ik blijf van mening dat er maar weinig mensen zijn die twijfelen tussen deze twee auto's. Ze hebben ieder hun eigen karakter, ieder hun eigen uitstraling, afwerking etc etc.
Dit geld ook voor de dieseltest van de autovisie...
Er zijn maar weining mensen die een auto kopen op basis van een test.
En al zeker als ze zo verschillend zijn. Toch?
Maar ik blijf van mening dat er maar weinig mensen zijn die twijfelen tussen deze twee auto's. Ze hebben ieder hun eigen karakter, ieder hun eigen uitstraling, afwerking etc etc.
Dit geld ook voor de dieseltest van de autovisie...
Er zijn maar weining mensen die een auto kopen op basis van een test.
En al zeker als ze zo verschillend zijn. Toch?
- Hielke
Dat zal puur persoonlijk zijn Rebel.
Thuis hebben we nog nooit een auto gekocht zonder de verschillende tests uitvoerig te bestuderen. Als ik vroeger, in de tijd dat ik begin 20 was zeg maar, een lijstje met rondetijden van auto's tegenkwam, dan stond de snelste auto ook op mijn verlanglijstje bovenaan. De verliezer was dan maar een sneu stuk blik. Nu moet ik wel zeggen dat ik die lijstjes altijd uit Duitse autobladen haalde. Die circuit of slalom tests waren ook altijd van een uitvoerige tekst en uitleg voorzien en een aantal andere redacteuren kregen dan ook de kans om hun licht over die auto's te laten schijnen. AV bijvoorbeeld plaatste in de jaren '80 nooit tijdenlijstjes. Let wel, ik ben er gek op, ze horen in testen thuis, maar dan wel net zo gedegen als de duitsers het deden.
Thuis hebben we nog nooit een auto gekocht zonder de verschillende tests uitvoerig te bestuderen. Als ik vroeger, in de tijd dat ik begin 20 was zeg maar, een lijstje met rondetijden van auto's tegenkwam, dan stond de snelste auto ook op mijn verlanglijstje bovenaan. De verliezer was dan maar een sneu stuk blik. Nu moet ik wel zeggen dat ik die lijstjes altijd uit Duitse autobladen haalde. Die circuit of slalom tests waren ook altijd van een uitvoerige tekst en uitleg voorzien en een aantal andere redacteuren kregen dan ook de kans om hun licht over die auto's te laten schijnen. AV bijvoorbeeld plaatste in de jaren '80 nooit tijdenlijstjes. Let wel, ik ben er gek op, ze horen in testen thuis, maar dan wel net zo gedegen als de duitsers het deden.
-
sven deutschmann
-
Henry Hemmes
- Edwin van der Velden
- Daniel
Hmm, die gasten van Noelle motors hebben wel te gekke conversies. 530 supercharged pk's en 730 Nm voor de 645. Zal wel 20 mille of meer kosten maar los daarvan, hoe blijft de bak heel?
Opboren naar een 5.0 (http://www.noellemotors.de/5_0l_engine_ ... 997.0.html) waardoor je iets meer dan 400 pk krijgt moet dan nog wel werkbaar zijn.
Opboren naar een 5.0 (http://www.noellemotors.de/5_0l_engine_ ... 997.0.html) waardoor je iets meer dan 400 pk krijgt moet dan nog wel werkbaar zijn.
- Edwin van der Velden
-
sven deutschmann
-
sven deutschmann
-
Henry Hemmes