E46 318d Black&Silverlin II 12 volt probleem
-
E46 318d Black&Silverlin II 12 volt probleem
Heb net een '04 E46 318d Touring in ontvangst genomen.
Nu ontbreekt het echter aan een 12 volt plug om bijvoorbeeld TomTom aan te hangen.
Op de plek waar de sigaretten aansteker zat, zit nu zo'n VDO-Dayton scherm met afstandsbediening.
Leuk en aardig zo'n navigatiesyteem, maar er gaat niets boven een TT One met flitspaalmelder op de Peage.
Weet iemand hoe ik 12 volt op een praktische en simpele manier uit het dashboard kan trekken?
Vind het gek dat ze nergens anders die plug hebben ingebouwd.
Nu ontbreekt het echter aan een 12 volt plug om bijvoorbeeld TomTom aan te hangen.
Op de plek waar de sigaretten aansteker zat, zit nu zo'n VDO-Dayton scherm met afstandsbediening.
Leuk en aardig zo'n navigatiesyteem, maar er gaat niets boven een TT One met flitspaalmelder op de Peage.
Weet iemand hoe ik 12 volt op een praktische en simpele manier uit het dashboard kan trekken?
Vind het gek dat ze nergens anders die plug hebben ingebouwd.
- Max V
Re: E46 318d Black&Silverlin II 12 volt probleem
Ik had in mijn vorige auto datzelfde probleem. Heb een simpel verdeelstekkertje gehaald zodat ik vier van die pluggen kon plaatsen. Die heb ik aangesloten op de voeding van de radio, werkte ideaal! Als je er maar voor zorgt dat de boel goed geïsoleerd hebt, anders krijg je problemen 

- Max V
Zo'n ding dus...

en

en
-
ja, duidelijk!
Aan zo iets zit ik ook te denken, of een 12 naar 220 omvormer direct op de accu ( kan ik metee mijn notebook mee en wat films kijken.
Echter, het is een inbouw radio van BMW, en ik heg geen idee welke kabels ik daar voor moet gebruiken.
Laat staan dat ik weet wat isoleren is.
Aan zo iets zit ik ook te denken, of een 12 naar 220 omvormer direct op de accu ( kan ik metee mijn notebook mee en wat films kijken.
Echter, het is een inbouw radio van BMW, en ik heg geen idee welke kabels ik daar voor moet gebruiken.
Laat staan dat ik weet wat isoleren is.

- Max V
Isoleren is er voor zorgen dat draden die elkaar niet mogen raken, elkaar ook daadwerkelijk niet raken. Anders krijg je kortsluiting en dat wil je niet!
Want dan krijg je:

Wat betreft de draadjes moet je gewoon even op internet zoeken naar een handleiding voor het betreffende type. Als het goed is staat dan wel per draadje aangeduid waar deze voor dient en waar deze op moet worden aangesloten.
Want dan krijg je:
Wat betreft de draadjes moet je gewoon even op internet zoeken naar een handleiding voor het betreffende type. Als het goed is staat dan wel per draadje aangeduid waar deze voor dient en waar deze op moet worden aangesloten.
- Niels
- Auto: Prius+
Mijn pa heeft eenzelfde E46. Je kunt het schermpje van de navi vrij eenvoudig demonteren als je een beetje technisch bent en daar achter zul je denk ik wel een aansluiting kunnen vinden aangezien het eigenlijk allemaal aftermarket VDO spul is.
Volgorde:
Pookknop + hoes verwijderen
Het afdekplaatje rondom de pook demonteren
Vervolgens de unit van de navi losdraaien
Ik heb bij die van m'n pa de carkit eruit gesloopt
Als je toch niet van plan bent om de navi te gebruiken dan kun je deze ook gewoon demonteren en vervangen door de standaard asbak en brillenbakje.
Fijne auto trouwens die erg onderschat wordt
Ik zou wel ff checken of er ook swirl kleppen in het inlaatspruitstuk zitten 
Volgorde:
Ik heb bij die van m'n pa de carkit eruit gesloopt

Als je toch niet van plan bent om de navi te gebruiken dan kun je deze ook gewoon demonteren en vervangen door de standaard asbak en brillenbakje.
Fijne auto trouwens die erg onderschat wordt

- Mike S.
- Auto: M135i
vdo systeem eruithalen dan maar als je toch die tom tom gaat gebruiken.
Ik heb volgens mij nog het juiste stuk met asbak en opbergvak hier thuis liggen voor als je het weer wil hebben zoals het normaal is.
Ik heb volgens mij nog het juiste stuk met asbak en opbergvak hier thuis liggen voor als je het weer wil hebben zoals het normaal is.
-
Swirl kleppen???Niels schreef:Mijn pa heeft eenzelfde E46. Je kunt het schermpje van de navi vrij eenvoudig demonteren als je een beetje technisch bent en daar achter zul je denk ik wel een aansluiting kunnen vinden aangezien het eigenlijk allemaal aftermarket VDO spul is.
Volgorde:
Ik heb bij die van m'n pa de carkit eruit gesloopt![]()
Fijne auto trouwens die erg onderschat wordtIk zou wel ff checken of er ook swirl kleppen in het inlaatspruitstuk zitten

- Niels
- Auto: Prius+
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=12412" onclick="window.open(this.href);return false;