Schrale

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 28 jan 2008, 13:25

Bij ons in de wijk mag je je auto niet wassen. Er is een gescheiden riool. Regenwater komt rechtstreeks in de sloten, die allen met elkaar in verbinding staan.
Dat zal wel de reden geweest zijn om een grote wascomplex naast de wijk te zetten. Veel autowashallen en twee straten. Niemand hoeft op mij te wachten en ik droog soms de auto ook maar meteen in de hal af.

De wasborstel gebruik ik dus niet. Vaak gaan de mensen hiermee over de velgen. Geen remstof op de lak van de auto.

Knot

Re: Schrale

Bericht door Knot » 02 apr 2009, 13:17

Wat voor spons of wasborstel gebruikt men eigenlijk?

Ik was alle auto's al jaren met een formido/gardena borstel waar je een klik-tuinslang op aan kunt sluiten, is wel een zachte borstel maar volgens mij zijn er betere alternatieven!

Tristan

Bericht door Tristan » 02 apr 2009, 14:03

Ik neem ook zelf emmer, spons en velgenreiniger mee. Even afspuiten, dan emmer vullen en auto wassen. En daarna weer afspuiten en dan BUITEN de wasbox afzemen. Heb wel een hekel als mensen hun auto gaan afzemen IN de wasbox.

No way dat een borstel mijn auto raakt. Je ziet soms mensen met de borstel even neerleggen op de grond en daarna weer op de auto zetten. :shock:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 apr 2009, 14:17

De wereld van Tom :bag: :mrgreen:

nsfw?
Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 apr 2009, 14:34

HOE heb ik deze topic gemist. ?!!?

wow...........

Gister ging ik weer naar de carwash/wasbox. Dit doe ik meestal in de late middag / avond uren 's zomers zodat ik lekker op mijn gemak mijn auto compleet met emmer en wasmitt kan wassen, zonder de vele ongeduldig mede gebruikers te storen.

Heel simpel; als ik thuis het 'luxe' had van een oprit en wasslang te mogen genieten zou ik helemaal niet regelmatig gebruik van een wasbox 'moeten' maken. Seriously hoeveel mensen hebben thuis een kraan buiten? Vandaar de vreemde types die af en toe hun auto wél fatsoenlijk willen wassen en alles verstoren.

En wat is lang wachten eignelijk? Ben benieuwd :)
Ar schreef:Bij ons in de wijk mag je je auto niet wassen. Er is een gescheiden riool. Regenwater komt rechtstreeks in de sloten, die allen met elkaar in verbinding staan.
.........
Om moe van te worden.. :(

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 02 apr 2009, 15:03

ik ben het helemaal eens met tom, ik gebruik ook de wasbox hooguit 10 min en gebruik ook de wasborstel.
Mochten er lichte krasjes komen dan poets ik die wel weer weg.

en met een spons maak je evengoed krasjes.

Mike S.
Auto: M135i

Re:

Bericht door Mike S. » 02 apr 2009, 15:04

Tom schreef:Even wat anders he. dat bandenzwart-spul wat je op je banden ken smeren om ze weer zwart eruit te laten zien. Eigenlijk vind ik het lelijk in de meeste gevallen. Maar toch heb ik dat ff erop gesmeerd, banden waren meer grijs dan zwart. Gelukkig glimmen ze niet (wat je wel es ziet, vind ik echt niks) maar ze zijn nu wel weer een stukje zwarter. Staat wat netter vind ik.
Maar is dat spul slecht voor je banden of maakt het niet uit?
Voorkomt in de meeste gevallen ook uitdrogen van je banden.

RVV

Bericht door RVV » 02 apr 2009, 15:08

Xave30 schreef:
Ar schreef:Bij ons in de wijk mag je je auto niet wassen. Er is een gescheiden riool. Regenwater komt rechtstreeks in de sloten, die allen met elkaar in verbinding staan.
.........
Om moe van te worden.. :(

Ja lachen.. en moet je je voorstellen dat bleek dat ons huis na 7 jaar verkeerd was aangesloten door de gemeente.. alle shit en afvalwater wat van ons en het huis van de buren in het riool had moeten verdwijnen, verdween gewoon in de sloot :bag:

allen

Bericht door allen » 02 apr 2009, 15:14

Xavier, ik zou me waarschijnlijk kapot irriteren als ik je tegenkom bij de wasstraat. Ik heb er geen problemen mee een minuutje of 10 te wachten, maar als iemand met een emmertje sop rustig z'n spaken zit te poetsen en een half uurtje of uurtje bezig is dan vind ik dat gewoon asociaal. Die wasboxen staan er om geld te verdienen. Als iedereen 2 euri gebruikt voor een dik uur wassen kan dat nooit de bedoeling zijn. Wanneer je even spreekwoordelijk in de schoenen staat van de eigenaar van de wasbox, zou je dat ook niet prettig vinden. Komt bij dat je net zo goed de wagen eruit kunt rijden om te poetsen met je emmertje. Dan sluit je daarna gewoon weer aan voor het afspuiten. :idea:

Voor mensen als jij raad ik dit goedje aan. Heb je geen water buiten nodig, en kunnen mensen als ik gewoon in 5 minuutjes weer de wasbox verlaten.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 apr 2009, 15:17

Allen, stel je niet zo aan. Wat een ongeduld tegenwoordig. :bag:

Als je echt niet kan wachten, rijd je toch even naar een andere wasbox?! Of je gaat de volgende dag. :roll: :wink:

JP

Bericht door JP » 02 apr 2009, 15:20

Was gewoon lekker thuis, met dit apparaat;

Tom

Bericht door Tom » 02 apr 2009, 15:26

Ja eens met allen.

Kijk dat je thuis de mogelijkheid niet hebt kan ik begrijpen. Maar in een wasbox staan en geen gebruik maken van de spullen (ja, tot je 2 euro op is om het emmertje te vullen en na een half uur nog een keer 2 euro om schoon te spuiten) is ook nutteloos als er mensen staan te wachten. Zeker als die mensen wel gebruik maken van de spuitpistolen/borstels.

Bij ons zit er een pompstation met 3 wasboxen voor het hele dorp. Anders moet je naar Eindhoven. Kortom op een (drukke) zaterdag vind ik het gewoon aso om zo'n box een half uur bezet te houden. Dat je het op een doordeweekse avond doet als er niemand staat te wachten prima. Anders rijd je kar naar buiten en ga daar verder ofzo.

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 apr 2009, 15:33

Te begruijpen vanuit een zakelijk oogpunt. Time is money.

Een van mijn life goals: zoveel mogelijk mijn eigen shit zien te krijgen.
allen schreef: Xavier, ik zou me waarschijnlijk kapot irriteren als ik je tegenkom bij de wasstraat.
Ik denk het wel Allen; maar dat zou niet zo zeer komen omdat ik jouw 11 minuten laat wachten (ik maak dat ik wegga als er anderen staan te wachten), maar mogelijk sneller omdat je zult merken dat ik aan het genieten ben.
allen schreef: Voor mensen als jij raad ik dit goedje aan. Heb je geen water buiten nodig, en kunnen mensen als ik gewoon in 5 minuutjes weer de wasbox verlaten.
Meh heb heel weinig aan dat convenience spul. Ik heb geen probleem met good 'ole' elboy grease :wink: Dat Protech product past
beter bij mensen unlike me. Ik verschoon mezelf liever met water en douche gel/zeep; niet deo spray. :thumbup: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Xave30 op 02 apr 2009, 15:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 02 apr 2009, 15:37

@Allen en Tom: Vertel mij dan maar hoe ik mijn auto moet wassen buiten de wasstraat om. Woon in een appartement met openbare parkeerplaats waar uiteraard geen wateraansluiting is.

Max V

Bericht door Max V » 02 apr 2009, 15:39

Ze willen dat je de auto 10 minuten wast en dan weer achter aan de rij aansluit. Dat herhalen tot de auto naar tevredenheid schoon is :P

Tristan

Bericht door Tristan » 02 apr 2009, 15:40

Ik was mijn auto met spons binnen 10 minuten. Er zijn mensen die langer hun geld staan leeg te spuiten dan ik de complete auto was.

Dus ik zeg: Niet zeiken, maar je druk om ergere dingen. :wink:

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 apr 2009, 15:41

Ik woon ook 9 hoog in een studentenflat Tristan :(

Ik zie het al, het moet tenminste een hoekwoning worden straks of nóg beter een bouwkavel.

Hunter

Bericht door Hunter » 02 apr 2009, 15:55

Nee!!! Geen spons gebruiken Tristan... Dat krast :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 02 apr 2009, 15:56

2 emmertjes, washmitt en goede droogdoek. meer heb je niet nodig

Tom

Bericht door Tom » 02 apr 2009, 15:56

Ja 10 minuten is prima natuurlijk maar als je uitgebreid je auto met de hand gaat wassen (lees een half uur zo'n ding bezet houd) dan zet em even buiten die wasbox zodat een ander er gebruik van kan maken!?

ik was mijn auto nooit uitgebreid maar ga erg vaak langs de wasbox (zit om de hoek). Dus op een mooie zomerdag ga ik vaak zat 's avonds even erlangs om vliegjes eraf te spuiten. Ben ik voor 1-2 euro (=5 minuten) klaar. Is nogal kut als zo'n figuur em dan bezet houd terwijl ie em met de hand aan het wassen is (wat ook 3 meter verderop kan). Zo gek is dat toch niet? :)
Laatst gewijzigd door Tom op 02 apr 2009, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 02 apr 2009, 15:57

Wassen is 1, maar daarna......

Kleien, polishen, glazen, waxen. Ben je dan wel 8-10u mee bezig

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 apr 2009, 15:58

Hunter schreef:Nee!!! Geen spons gebruiken Tristan... Dat krast :mrgreen:
Leuk topic he Hunter ? niet per se autodetailing.nl -minded. :lol:

JP schreef:2 emmertjes, washmitt en goede droogdoek. meer heb je niet nodig
:mrgreen: en dan laat ik mijn 2e emmer als compromis thuis als ik richting wasbox ga. Zie je zo erg/irritant ben ik weer niet.

Tristan

Bericht door Tristan » 02 apr 2009, 16:01

Hunter schreef:Nee!!! Geen spons gebruiken Tristan... Dat krast :mrgreen:
Autorijden krast ook..... :idea: :wink:

allen

Bericht door allen » 02 apr 2009, 16:09

Tristan schreef:@Allen en Tom: Vertel mij dan maar hoe ik mijn auto moet wassen buiten de wasstraat om. Woon in een appartement met openbare parkeerplaats waar uiteraard geen wateraansluiting is.
Tristan, bijvoorbeeld door gewoon de spullen van de wasstraat te gebruiken, of een ander de gelegenheid te geven z'n auto even om te spoelen als je een half uur nodig hebt om te soppen. Wat bijvoorbeeld zou kunnen is het zand met de hogedrukspuit eraf knallen wat je denk 1 euro kost en dan met dat protech goedje afpoetsen? Kan ook een idee zijn. Nu heb je geluk dat ik een klein ventje ben die zich gewoon irriteert, maar een Nandor Sapiens zou in een kwade bui natuurlijk z'n Prius door die 130 kunnen rossen. :mrgreen:

Even alle gekheid op een stokje. Als iedereen 1 uur in de wasbox zou staan om dan wordt het rendement toch wel erg laag voor de ondernemer. :idea:

Tristan

Bericht door Tristan » 02 apr 2009, 16:32

Uur is ook overdreven imho. Ikzelf sta niet langer dan 10 a 15 min. in de wasbox. En was overigens niet elke weer mijn auto.

Plaats reactie