Golf 3 VR6 ombouwen tot circuit racer

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
ErikS

Re: Golf 3 VR6 ombouwen tot circuit racer

Bericht door ErikS » 30 mar 2009, 07:48

Motorrevisie?

Vanuit welk oogpunt?

Ik vond hem op 4-3 Zandvoort in het gebin mooi lopen,
Steeds verder naar't einde leek hij wat minder mooi te lopen..

Kan dat kloppen? Blokkie opfrisbeurt nodig?

a.levasier

Bericht door a.levasier » 30 mar 2009, 08:02

Erik Stoffelsen schreef:Motorrevisie?

Vanuit welk oogpunt?

Ik vond hem op 4-3 Zandvoort in het gebin mooi lopen,
Steeds verder naar't einde leek hij wat minder mooi te lopen..

Kan dat kloppen? Blokkie opfrisbeurt nodig?
Dat vondt ik idd ook, het idee is dat ik zeker een 2a3 jaar veilig en onbezorgd over het circuit kan knallen en de laatste keer dat de motor echt aandacht heeft gehad is 60.000km geleden en de koppeling kan zeker vebeterd worden. Om de auto bedrijven uit de ressesie te halen ga ik maar eens flink investeren :shakeit:

ErikS

Bericht door ErikS » 30 mar 2009, 08:38

Ja, ik vond hem echt 'klapperend'gaan lopen,

Alsof hij wel wou trekken maar het niet meer trok, ofzo :mrgreen:

Mooie plannen!

a.levasier

Bericht door a.levasier » 30 mar 2009, 08:50

Normaal tank ik euro 95, die dag was de eerste keer dat ik met Vpower de baan op ging en er was direct een verandering zichtbaar/hoorbaar, zoals je al zei in het begin draaide het blok veel mooier en kwa geluid veel voller en na een uurtje of twee begon de 6 een beetje te stotteren en kreeg zelf ook het idee dat er een cilinder niet mee deedt dus heb de pitjes nog ff gecontroleerd maar die waren voor het oog goed, ongetwijfeld zijn er nog meer dingen die het probleem veroorzaken maar heb dat tot op de dag van vandaag nog niet gevonden. Als de motor koud is dan loopt het goed en als de motor op temperatuur is dan begint de motor in lage toeren te stotteren.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 mar 2009, 12:45

Verbruikt het blok ook olie?

Mooi draaien van een blok zegt me niet alles over het mechanische gedeelte. Ik ben een keer het circuit van Assen op geweest met een Suzuki GSXR waar ik een stille uitlaatdemper op gemonteerd had maar die was niet voor deze motor bestemd. In eerste instantie liep ie prima maar aan het einde van de dag liep ie als een zak winterwortels :mrgreen: Inhouden, niet op toeren komen enz. Bijbehorende demper weer gemonteerd en het ding liep weer als nieuw :shock:

Er staat op het VR6 forum nog wel een motorblok die deels aangepakt is en die kun je voor vrij weinig krijgen denk ik :wink:

a.levasier

Bericht door a.levasier » 02 apr 2009, 08:51

De 6 is gisteren op de brug gegaan en inmiddels zijn alle rubbers vervangen behalve die van het subframe want deze zitten helemaal vast geroest, de bout achter carterpan subframe/draagarm rechts wil met geen mogenlijkheid los en de bout die het subframe aan de carroserie houdt rechts daar is de kop van afgebroken. Het idee is om bestaande subframe door te slijpen en een andere te plaatsen IS ER IEMAND DIE EEN SUBFRAME HEEFT LIGGEN INCLUSIEF DRAAGARMEN?? rubbers hoefen niet goed meer te zijn want deze worden toch vervangen.

Groetjes Arjan :D

a.levasier

Bericht door a.levasier » 02 apr 2009, 08:56

Niels schreef:Verbruikt het blok ook olie?

Mooi draaien van een blok zegt me niet alles over het mechanische gedeelte. Ik ben een keer het circuit van Assen op geweest met een Suzuki GSXR waar ik een stille uitlaatdemper op gemonteerd had maar die was niet voor deze motor bestemd. In eerste instantie liep ie prima maar aan het einde van de dag liep ie als een zak winterwortels :mrgreen: Inhouden, niet op toeren komen enz. Bijbehorende demper weer gemonteerd en het ding liep weer als nieuw :shock:

Er staat op het VR6 forum nog wel een motorblok die deels aangepakt is en die kun je voor vrij weinig krijgen denk ik :wink:
Blok verbruikt geen olie en de enigste verandering was de benzine. :D

Plaats reactie