nog 1 keer ...schijven

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
duifjes.com

nog 1 keer ...schijven

Bericht door duifjes.com » 30 mar 2009, 09:37

Ben aan het kijken voor andere schijven + blokken voor de MR2.

Nu is er een aanbieding van EBC schijven + blokken....welke blokken kan ik het best nemen

red, green, yellow?

Als ik de MR2 gebruik dan is het ook volle polle rij heel weinig km's dus slijtage is niet een punt

Wie heeft er verstand van?

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: nog 1 keer ...schijven

Bericht door N!co » 30 mar 2009, 09:42

duifjes.com schreef:Ben aan het kijken voor andere schijven + blokken voor de MR2.

Nu is er een aanbieding van EBC schijven + blokken....welke blokken kan ik het best nemen

red, green, yellow?

Als ik de MR2 gebruik dan is het ook volle polle rij heel weinig km's dus slijtage is niet een punt

Wie heeft er verstand van?
Ik had rood op m'n SW20 met standaard schijven. Moeten eerst wel goed opwarmen om goed te remmen maar iedergeval geen last van fading op Zandvoort.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 mar 2009, 09:45

ok.....ik heb 1x op Zandvoort gereden met standaard remmenrij en trapte er na 15 min geheel doorheen.....en kwam ook niet meer goed.

Ik heb stalenremleidingen liggen die moeten er nog op, en heb gisteren de mistlampen eruitgehaalt + ramenvloeistof tank zodat ik nu ruimte heb voor koelslangen te maken voor de voorremmeWeet jij wat standaard schijven kosten? en waar heb je de blokken gekocht?

allen

Bericht door allen » 30 mar 2009, 09:50

Geen idee wat EBC betreft Jacco, maar hoor er meer ontevreden, dan tevreden geluiden over. Zelf heb ik iig tot tevredenheid Pagid RS14. Heb nooit fading en het blijft remmen op circuit. Ben er alleen achtergekomen dat het m'n schijven aardig opvreet. Zal alles te maken hebben met het feit dat ik het ook veel op straat gebruik. Gezien jij toch alleen volle polle rijdt...
Misschien RS42? Beiden werken gelijk vanaf koud. Vind ik zelf belangrijk.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 mar 2009, 09:52

allen schreef:Geen idee wat EBC betreft Jacco, maar hoor er meer ontevreden, dan tevreden geluiden over. Zelf heb ik iig tot tevredenheid Pagid RS14. Heb nooit fading en het blijft remmen op circuit. Ben er alleen achtergekomen dat het m'n schijven aardig opvreet. Zal alles te maken hebben met het feit dat ik het ook veel op straat gebruik. Gezien jij toch alleen volle polle rijdt...
Misschien RS42? Beiden werken gelijk vanaf koud. Vind ik zelf belangrijk.
^+1

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 mar 2009, 10:01

Pagid dus beter....waar te koop voor een goede prijs?

allen

Bericht door allen » 30 mar 2009, 10:09

Ik bestel het tegenwoordig in UK. Goedkoop en snel hier. Wie ze in Nederland bij de importeur moet wegtrekken betaald bij de inkoop volgens mij nog meer dan de verkoopprijs aan de andere kant van de Noordzee. Weet je gelijk wat dat met jouw prijs zou doen. :|

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 mar 2009, 10:17

Ik ga nu kijken wat orginele schijven kosten *(= inkoop voor mij dus waarschijnlijk goedkoop) en dan andere blokken....

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 30 mar 2009, 10:32

duifjes.com schreef:ok.....ik heb 1x op Zandvoort gereden met standaard remmenrij en trapte er na 15 min geheel doorheen.....en kwam ook niet meer goed.

Ik heb stalenremleidingen liggen die moeten er nog op, en heb gisteren de mistlampen eruitgehaalt + ramenvloeistof tank zodat ik nu ruimte heb voor koelslangen te maken voor de voorremmeWeet jij wat standaard schijven kosten? en waar heb je de blokken gekocht?
Yep, met alles standaard viel niet te remmen op zandvoort. Ik heb toen voor en achter ebc rood besteld en kreeg er toen gratis goodridge leidingen bij maar dat was toen een aanbieding bij http://www.jps-tuningshop.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was best verbaasd dat ik daarna geen last meer van fading had met remmen, maar ik moest toen wel na een minuut of 20 rustig aan doen ivm koppelingsvloeistof die toen aan de kook ging...

NSXRS

Bericht door NSXRS » 30 mar 2009, 20:53

Koppelingsvloeistof aan de kook?! Hoe krijg je dat voor elkaar? Moet wel heel oud spul zijn dan!

Ik rijd met mijn MR2 Rev3 Turbo sinds enige tijd met "cryo treated" remschijven icm EBC Yellowstuff blokken.
Heb tot nu toe na 3 circuit uitjes geen last meer van kromme schijven/fading, waar ik met de standaard schijven/blokken wel vrij snel last van had.

Heb alleen wel gezien dat de Yellowstuff blokken flink hard wegslijten en vertraging valt me eigenlijk wat tegen.
Ik heb op mijn NSX sinds kort Carbometallic PantherPlus blokken zitten en die remmen enorm goed, ik ga deze dus vermoedelijk ook op de MR2 proberen.

Moet daarmee alleen nog een tijdje wachten, aangezien ik afgelopen vrijdag per telefoon een andere technisch behoorlijk speciale MR2 Turbo heb gekocht.
Mits daarmee niets misgaat en de verkoper zich aan de afspraken houdt/daar niet op terugkomt, dan staat er over zo'n kleine 2 maanden en na een ophaaltripje naar Schotland iets technisch vrij bijzonders op MR2 gebied bij mij in de garage :hosanna: . Het leuke aan deze MR2 is dan bovendien dat er uiterlijk eigenlijk vrijwel niets aan te zien zal zijn, bijna standaard uiterlijk zoals ik dat graag heb. :clap:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 31 mar 2009, 08:41

@NSXRS..... ik ga denk ik voorlopig voor orginele schijven met EBS of ander merk blokken gewoon goede en ik zie wel..... Helemaal orgineel heb ik binnen 10 rondjes helemaal aan gort dus dat is geen optie.

Verder ff. het KW schroefsetje eronder en hij kan weer......weet zeker dat met het KW setje en redelijke remmen het een serieus ding zaal worden...

NSXRS

Bericht door NSXRS » 31 mar 2009, 09:33

duifjes.com schreef: Verder ff. het KW schroefsetje eronder en hij kan weer......weet zeker dat met het KW setje en redelijke remmen het een serieus ding zaal worden...
Ik persoonlijk ben niet zo kapot van schroefsets, je blijft er nl aan prutsen in de hoop nog wat te verbeteren.
Ik rijd met de originele MR2 Turbo bilsteins en veren en dat bevalt me best goed op circuit.

allen

Bericht door allen » 31 mar 2009, 16:28

Dat hoeft toch niet? Gewoon schroefset eronder, laten uitwegen en uitlijnen en dan is de demping nog het enige waarmee je hoeft te spelen. Kwestie van je oren en ogen open houden en een en ander proberen. Ik weet niet hoe bilsteins op een mr2 afgesteld zijn, maar op m'n speedster was ik daar echt geen fan van.

Normaal gesproken denk ik dat je schijven best oem kunt houden. Alleen andere blokken is meestal wel voldoende.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 31 mar 2009, 19:34

Ik heb het topmodel van KW al liggen en die gaat eronder, blijf voorlopig met de orginele 14"velgen rijden maar laat de auto gaat uitlijnen / wegen etc bij http://www.steverinkbanden.nl/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 31 mar 2009, 19:52

Duifjes jij hebt nog de kleine remmen zo te lezen , de nieuwere remmen zijn een heeeel stuk beter , maar die passen niet met 14" wielen. De nieuwere klauwen zijn dubbelpots, diameter schijven is uiteraard groter, hoofdremcilinder is groter.. is een hele verbetering t.o.v. de '89-'91-er remmerij.

Plaats reactie