Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Telegraaf over Kroymans:
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... ari__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... ari__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Je wilt gewoon in Nederland niet meer met een ferrari over straat. Dat heeft de linkse politieke kliek hier wel voorelkaar gekregen. Er wordt met vingertjes gewezen. Je krijgt gewoon een schaamgevoel op het moment dat je met zo n auto rijdt. Dat gevoel is gecreeerd door de maatregelen van oa de overheid. Deze route gaat nog veel meer schade aanbrengen binnen het luxe autosegment.
De misgun mentaliteit van veel nederlanders en linkse politiek leiders zorgen ervoor dat men het liefst iedereen in een 1.1 daihatsu ziet rijden. Maar de gevolgen voor de luxe autobranche zijn niet te overzien. Werkeloosheid en Zware failliessementen zijn aan de orde van de dag. Kroymans is de eerste en nr2 staat al op de nominatie!!!!!!
De misgun mentaliteit van veel nederlanders en linkse politiek leiders zorgen ervoor dat men het liefst iedereen in een 1.1 daihatsu ziet rijden. Maar de gevolgen voor de luxe autobranche zijn niet te overzien. Werkeloosheid en Zware failliessementen zijn aan de orde van de dag. Kroymans is de eerste en nr2 staat al op de nominatie!!!!!!
-
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Natuurlijk heb je gelijk André met die afgunst maar ik denk dat er in geval van die 9 Ferrari's die niet worden afgehaald meer sprake is van kopers die financieel niet meer zo ruim zitten. Leuk als je een kapitaal hebt van 1 miljoen in 2007 en dan besluit een Ferrari te bestellen maar als die 1 miljoen in aandelen zat, dan wordt het lastig de overige 3 ton aan Kroymans over te maken.
Heb het zelf meegemaakt een paar jaar terug. Ondernemer die ik kende had een grote opdracht binnengehaald, is gelijk naar de Subaru dealer gereden en heeft een WRX STi besteld. Toen kwam de Belastingdienst langs en werd het lastig het overige deel te betalen.
En de dealer maar bellen wanneer hij zijn auto kwam ophalen. 
Heb het zelf meegemaakt een paar jaar terug. Ondernemer die ik kende had een grote opdracht binnengehaald, is gelijk naar de Subaru dealer gereden en heeft een WRX STi besteld. Toen kwam de Belastingdienst langs en werd het lastig het overige deel te betalen.


- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Andre wie is nr 2 volgens jou?
En idd. wat verkopen we heel goed? Auto's met een groenlabel en een laag verbruik......en nu hebben wij het geluk veel zuinige auto's te hebben
En idd. wat verkopen we heel goed? Auto's met een groenlabel en een laag verbruik......en nu hebben wij het geluk veel zuinige auto's te hebben
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ik denk dat Kroymans in ieder geval niet de laatste was.duifjes.com schreef:Andre wie is nr 2 volgens jou?
Als je een lijst met dealerholdings af gaat, kun je natuurlijk zo zien wie de ingestorte en incourante merken verkoopt. En het lijkt me dat de 'occasionpaleizen' het ook niet al te makkelijk hebben momenteel.
...en verder weet ik natuurlijk niet wie André bedoelde.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
+100Andre schreef:Je wilt gewoon in Nederland niet meer met een ferrari over straat. Dat heeft de linkse politieke kliek hier wel voorelkaar gekregen. Er wordt met vingertjes gewezen. Je krijgt gewoon een schaamgevoel op het moment dat je met zo n auto rijdt. Dat gevoel is gecreeerd door de maatregelen van oa de overheid. Deze route gaat nog veel meer schade aanbrengen binnen het luxe autosegment.
De misgun mentaliteit van veel nederlanders en linkse politiek leiders zorgen ervoor dat men het liefst iedereen in een 1.1 daihatsu ziet rijden. Maar de gevolgen voor de luxe autobranche zijn niet te overzien. Werkeloosheid en Zware failliessementen zijn aan de orde van de dag. Kroymans is de eerste en nr2 staat al op de nominatie!!!!!!
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Moet je dus nagaan. Prins Bernard kocht destijds een ferrari van kroymans. Dat is nu niet meer voor te stellen anno 2009. Heel Den Haag zou op de achterste poten staan als Alexander een Fiorano 599 zou kopen. Ik denk dat de brilleglazen van balkenende volledig uitelkaar spatten als ie dat nog zou meemaken.
Tja hans geniet van die Corvette en wees er zuinig op. Het is namelijk een van de laatste zoals jij hem daar hebt staan. Die auto s worden straks onbetaalbaar om nieuw op kenteken te krijgen.
Tja hans geniet van die Corvette en wees er zuinig op. Het is namelijk een van de laatste zoals jij hem daar hebt staan. Die auto s worden straks onbetaalbaar om nieuw op kenteken te krijgen.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ik zou het wel mooi vinden als Willem-Alexander een Ferrari zou kopen. Maar ja, ik ben Balkenende niet...
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Denk dat Balkenende er niet zo'n moeite mee zou hebben, maar de linkse mutsen in Den Haag destemeer. Balkenende houdt van snelle autos en hard rijden. In de tijd van Herman Heinsbroek gingen ze nog wel eens samen scheuren in de ferrari's van laatstgenoemde 
Racende Balkie:


Racende Balkie:
-
Online
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Oef.....
Waar zal kroymans geveild worden?
Mischien staat er nog wat leuks tussen
Damn, jammer....... 't Was een mooie onderneming!
(Ik snap persoonlijk niet wat 'ie' in de amerikaanse drie' heeft gezien...)
Tuurlijk, dik duur luxe.... Maar 't was over't algemeen ook redelijk bekent dat de NLérs niet snel switchen...
(Klanten van me hebben trouwens net vorige week een nieuwe Maserati afgeleverd gekregen,
Komen die bij Hessing vandaan? Of ook kroymans.....?)
Pracht van een quatroporte.....
Zwart, 20 inch en rood leer... FAP FAP!
Waar zal kroymans geveild worden?
Mischien staat er nog wat leuks tussen

Damn, jammer....... 't Was een mooie onderneming!
(Ik snap persoonlijk niet wat 'ie' in de amerikaanse drie' heeft gezien...)
Tuurlijk, dik duur luxe.... Maar 't was over't algemeen ook redelijk bekent dat de NLérs niet snel switchen...
(Klanten van me hebben trouwens net vorige week een nieuwe Maserati afgeleverd gekregen,
Komen die bij Hessing vandaan? Of ook kroymans.....?)
Pracht van een quatroporte.....
Zwart, 20 inch en rood leer... FAP FAP!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Maserati kan Kroymans zijn, kan ook Hessing zijn.
- wim breman
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
- Locatie: Schiedam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ik word onderhand werkelijk doodziek van de politiek correcte groene milieu autootjes die ons door groen-links/sp door de strot geduwd worden.
Eerst waren de SUV's aan de beurt en nu komende de auto's aan de beurt die het straatbeeld nog enigszins opfleuren.
Het rijden in een leuke bolide is hier een schande aan het worden tot in tegenstelling met Duitsland waar het betekend dat je geslaagd bent in je maatschappelijke carriere.
@ Hans
Is jouw Corvette toevallig zilvergrijs ?
Zo ja, dan komen we elkaar s'morgens zo rond 8.15 regelmatig tegen op de s'Gravelandse weg.
Ik zit in die M3 silbergrau.
Wim.
Eerst waren de SUV's aan de beurt en nu komende de auto's aan de beurt die het straatbeeld nog enigszins opfleuren.
Het rijden in een leuke bolide is hier een schande aan het worden tot in tegenstelling met Duitsland waar het betekend dat je geslaagd bent in je maatschappelijke carriere.
@ Hans
Is jouw Corvette toevallig zilvergrijs ?
Zo ja, dan komen we elkaar s'morgens zo rond 8.15 regelmatig tegen op de s'Gravelandse weg.
Ik zit in die M3 silbergrau.
Wim.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ben het niet helemaal met jullie eens..
Dat autorijden steeds duurder wordt heeft - inderdaad - te maken met een ontmoedigingsbeleid. Door de toenemende extreme CO2 uitstoot, is het natuurlijk wel belangrijk dat je er op let om dat terug te brengen. Het is daadwerkelijk onverstandig om benzineslurpende voertuigen te maken, als het ook veel zuiniger en schoner kan. Het gaat natuurlijk om schoon en efficient transport, meer niet. Maatregelen daarvoor komen niet alleen van links, maar ook van rechts. Dat is logsich. Zo kijken we ook naar energiezuinige lampen en CO2 neutrale industie-initiatieven. Zeker nu in deze tijden van crisis, waarbij het voorkomen van opbranden van de fossiele brandstoffen in combinatie met het zoeken naar betere alternatieven hoog op de agenda staat, is dit gewoon een verstandige weg. Daar ontkom je gewoon niet meer aan.
Wel denk ik, wanneer de economie weer gaat aantrekken, we al onze milieu doelen lekker vergeten zijn en gewoon weer lekker olie slurpen. Want zo gaat dat gewoon met mensen, en ach, dan zien we dan wel weer.
De heer Kroymans is helemaal niet zielig. haha. Hij heeft denk ik vanaf 1971 een prachtig fortuin opgebouwd. Goed gedaan. Maar hij wist dat hij in een conjunctuur gevoelige branche opereerde. Met veel branie en bravour, en durf!, heeft hij het heel goed gedaan. Dat de wereld er nu anders uit gaat zien, en dat er helaas geen kopersgroep meer is voor zijn produkten, is helaas de werkelijkheid. Wat ik wel vind is dat de BMP bedragen relatief veel te hoog zijn op deze kleine groep consumptie artikelen: deze groep extreem dure auto's is natuurlijk veel te klein om te zeggen dat zij een significante bijdrage leveren aan de CO2 uitstoot. Er had een plafond moeten zitten aan die BMP. De slurptax is wat anders!
Afgunst interpreteer ik als iemand iets niet gunnen. Kom nou jongens, jullie laten je dure auto toch ook niet staan, omdat de buurvrouw dat toevallig 'not done' vindt. Kom nou. Lekker belangrijk. Als Kroymans geen kopers meer heeft is dat omdat z'n klanten geen geld meer hebben. En zo is dat. In Delft is een heel goed restaurant (2 sterren) failliet gegaan, omdat het 'not done' was , welnee, de mensen hebben er geen geld meer voor over. We kopen geloof ik ook geen plasmaschermen meer en andere dure zooi.
Toch even iets ven nuance. lol.

Dat autorijden steeds duurder wordt heeft - inderdaad - te maken met een ontmoedigingsbeleid. Door de toenemende extreme CO2 uitstoot, is het natuurlijk wel belangrijk dat je er op let om dat terug te brengen. Het is daadwerkelijk onverstandig om benzineslurpende voertuigen te maken, als het ook veel zuiniger en schoner kan. Het gaat natuurlijk om schoon en efficient transport, meer niet. Maatregelen daarvoor komen niet alleen van links, maar ook van rechts. Dat is logsich. Zo kijken we ook naar energiezuinige lampen en CO2 neutrale industie-initiatieven. Zeker nu in deze tijden van crisis, waarbij het voorkomen van opbranden van de fossiele brandstoffen in combinatie met het zoeken naar betere alternatieven hoog op de agenda staat, is dit gewoon een verstandige weg. Daar ontkom je gewoon niet meer aan.
Wel denk ik, wanneer de economie weer gaat aantrekken, we al onze milieu doelen lekker vergeten zijn en gewoon weer lekker olie slurpen. Want zo gaat dat gewoon met mensen, en ach, dan zien we dan wel weer.
De heer Kroymans is helemaal niet zielig. haha. Hij heeft denk ik vanaf 1971 een prachtig fortuin opgebouwd. Goed gedaan. Maar hij wist dat hij in een conjunctuur gevoelige branche opereerde. Met veel branie en bravour, en durf!, heeft hij het heel goed gedaan. Dat de wereld er nu anders uit gaat zien, en dat er helaas geen kopersgroep meer is voor zijn produkten, is helaas de werkelijkheid. Wat ik wel vind is dat de BMP bedragen relatief veel te hoog zijn op deze kleine groep consumptie artikelen: deze groep extreem dure auto's is natuurlijk veel te klein om te zeggen dat zij een significante bijdrage leveren aan de CO2 uitstoot. Er had een plafond moeten zitten aan die BMP. De slurptax is wat anders!
Afgunst interpreteer ik als iemand iets niet gunnen. Kom nou jongens, jullie laten je dure auto toch ook niet staan, omdat de buurvrouw dat toevallig 'not done' vindt. Kom nou. Lekker belangrijk. Als Kroymans geen kopers meer heeft is dat omdat z'n klanten geen geld meer hebben. En zo is dat. In Delft is een heel goed restaurant (2 sterren) failliet gegaan, omdat het 'not done' was , welnee, de mensen hebben er geen geld meer voor over. We kopen geloof ik ook geen plasmaschermen meer en andere dure zooi.
Toch even iets ven nuance. lol.

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ferdi, bedankt voor de nuance. Toch denk ik dat het wel iets meevalt. Volgens jou gaan mensen niet meer uit eten, kopen ze geen benzineslurpers meer en kopen ze geen plasma's meer. Nou, ik ben eergisteren uit eten gekocht, heb gisteren een plasma gekocht en vandaag een benzineslurper.
Evengoed bedankt voor je analyse
Oh ja, en het is altijd interessant om uit te zoeken hoeveel van de CO2-uitstoot door auto's wordt veroorzaakt.
Evengoed bedankt voor je analyse

Oh ja, en het is altijd interessant om uit te zoeken hoeveel van de CO2-uitstoot door auto's wordt veroorzaakt.
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Het slurptax verhaal is puur alleen om de staatskas te spekken. Balkie slaapt er niet minder om als er weer een ferrari verkocht wordt das lekker veel bpm en veel slurptax.
Je hebt deels wel gelijk ferdi maar ook niet.
Als je straks een non slurptax auto koopt betaal je een nette prijs voor die auto waar voor je geld een daihatsu bijv.
Maar wil je een leuke auto zoals jou 135i ferdi ga je straks dus niet 51k kaal betalen maar 80k kaal betalen dan wil ik nog wel een keer van jou horen als je ook nog een 135i wil die in duitsland 38k kost.
Dan hoef ik dus geen 135i meer.
Ik ga namelijk ook geen biefstuk eten die 3 x zoveel kost omdat ik hem in nederland op eet.
Dat er mensen zijn die dan nog steeds ferrari s kopen kan ik begrijpen als je zoveel geld verdiend dat je het toch niet kan opmaken tja wat maakt het dan uit. Dan kan je ook niet meer relativeren.
maar ferdi jij en ik en nog een paar anderen die sportieve middenklassers kopen staan straks met lege handen of je kan een non slurper kopen met zero fun.
ik denk niet dan hans nog ZO6 zou kopen als ie er 220.000 euro voor moet gaan betalen bijv.
Je hebt deels wel gelijk ferdi maar ook niet.
Als je straks een non slurptax auto koopt betaal je een nette prijs voor die auto waar voor je geld een daihatsu bijv.
Maar wil je een leuke auto zoals jou 135i ferdi ga je straks dus niet 51k kaal betalen maar 80k kaal betalen dan wil ik nog wel een keer van jou horen als je ook nog een 135i wil die in duitsland 38k kost.
Dan hoef ik dus geen 135i meer.
Ik ga namelijk ook geen biefstuk eten die 3 x zoveel kost omdat ik hem in nederland op eet.
Dat er mensen zijn die dan nog steeds ferrari s kopen kan ik begrijpen als je zoveel geld verdiend dat je het toch niet kan opmaken tja wat maakt het dan uit. Dan kan je ook niet meer relativeren.
maar ferdi jij en ik en nog een paar anderen die sportieve middenklassers kopen staan straks met lege handen of je kan een non slurper kopen met zero fun.
ik denk niet dan hans nog ZO6 zou kopen als ie er 220.000 euro voor moet gaan betalen bijv.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ik kijk er inmiddels ook wel iets anders tegenaan. De slurptax wordt over het algemeen neergezet als een ontmoedigingsbeleid voor de automobilist om 'milieuonvriendelijke' auto te kopen. Dit is een deel van de doelstelling. Wat vooral getracht wordt is in te grijpen in de vraagkant van de markt zodat de aanbodkant beter zijn best gaat doen om met passende auto's te komen. De autoindustrie is toch redelijk bekend om het vrij conservatieve beleid als het gaat om het brengen van nieuwe technologieën. Je kan zeggen wat je wilt maar de sprong die worden gemaakt in de emissiewaarde zijn de laatste jaren groter geworden.
Om maar een voorbeeld te geven:
De S4:
(B5) 1997: 2.7T 265pk/400Nm 1op8,8 --- g/km
(B5) 1999: 2.7T 265pk/400Nm 1op8,8 271g/km
(B6) 2003: 4.2 344pk/410Nm 1op7,5 322g/km
(B7) 2005: 4.2 344pk/410Nm 1op7,5 322g/km
(B8) 2009: 3.0T 333pk/440Nm 1op10,1 229g/km
En ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat de nieuwste S4 niet een slechtere auto is door die bijna 100g/km minder uitstoot.
De vraag naar de sportieve auto's zal altijd blijven bestaan. Het zijn alleen de autofabrikanten die eens peper in de reet gestopt moet worden om met een beter/moderner aanbod te komen.
Op dieselgebied natuurlijk precies hetzelfde. Audi heeft al minimaal twee jaar de dubbelgeblazen 2.0TDI met 204pk/400Nm+ klaar. Toch levert Audi in de nieuwste A4 de 190pk sterke 2.7TDI in de A4. Eigenlijk is dat onzin natuurlijk. Wil je een persé een 6-cilinder rijden koop dan de 3.0TDI maar die 2.7TDI kan uit het aanbod. De 2.4i (177pk) in de A6 is ook zo'n motor. Wordt in alles voorbijgestreefd door de 2.0T (180pk of 211pk) maar wordt nog wel steeds geleverd als "budget V6".
Ik denk dat de autofabrikanten ons de komende jaren nog versteld zullen doen staan van de nieuwe technieken waarmee auto's schoner worden maar desondanks net zoveel plezier blijven bieden. De autofabrikanten hebben een heel duidelijk beleidsvisie gekregen om hun auto's te ontwikkeling. Iedere gram per km die de volgende auto zuiniger is is een korting van € 125,- Dat is ook de reden waarom de Golf VI GTI nu meer dan 4 jaar na de V GTI geintroduceerd kan worden tegen bijna dezelfde prijs.
Om maar een voorbeeld te geven:
De S4:
(B5) 1997: 2.7T 265pk/400Nm 1op8,8 --- g/km
(B5) 1999: 2.7T 265pk/400Nm 1op8,8 271g/km
(B6) 2003: 4.2 344pk/410Nm 1op7,5 322g/km
(B7) 2005: 4.2 344pk/410Nm 1op7,5 322g/km
(B8) 2009: 3.0T 333pk/440Nm 1op10,1 229g/km
En ik denk dat het eerlijk is om te zeggen dat de nieuwste S4 niet een slechtere auto is door die bijna 100g/km minder uitstoot.
De vraag naar de sportieve auto's zal altijd blijven bestaan. Het zijn alleen de autofabrikanten die eens peper in de reet gestopt moet worden om met een beter/moderner aanbod te komen.
Op dieselgebied natuurlijk precies hetzelfde. Audi heeft al minimaal twee jaar de dubbelgeblazen 2.0TDI met 204pk/400Nm+ klaar. Toch levert Audi in de nieuwste A4 de 190pk sterke 2.7TDI in de A4. Eigenlijk is dat onzin natuurlijk. Wil je een persé een 6-cilinder rijden koop dan de 3.0TDI maar die 2.7TDI kan uit het aanbod. De 2.4i (177pk) in de A6 is ook zo'n motor. Wordt in alles voorbijgestreefd door de 2.0T (180pk of 211pk) maar wordt nog wel steeds geleverd als "budget V6".
Ik denk dat de autofabrikanten ons de komende jaren nog versteld zullen doen staan van de nieuwe technieken waarmee auto's schoner worden maar desondanks net zoveel plezier blijven bieden. De autofabrikanten hebben een heel duidelijk beleidsvisie gekregen om hun auto's te ontwikkeling. Iedere gram per km die de volgende auto zuiniger is is een korting van € 125,- Dat is ook de reden waarom de Golf VI GTI nu meer dan 4 jaar na de V GTI geintroduceerd kan worden tegen bijna dezelfde prijs.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
http://www.zibb.nl/10248412/Financien/F ... art%202009" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Saab en Kia gaan mee.......dit is een drama voor de dealers...Ik ken nog het verhaal van Rover....Diverse Rover dealers hadden destijds netjes de BPM betaald aan de importeur alleen die droeg niets af....bij tenaamstelling van auto's kregen ze te horen dat de BPM nog niet betaald was.....kun je 2x aftikken en daar wordt je niet beter van!
Ook Saab en Kia gaan mee.......dit is een drama voor de dealers...Ik ken nog het verhaal van Rover....Diverse Rover dealers hadden destijds netjes de BPM betaald aan de importeur alleen die droeg niets af....bij tenaamstelling van auto's kregen ze te horen dat de BPM nog niet betaald was.....kun je 2x aftikken en daar wordt je niet beter van!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Vergelijk het eens met de vliegtuigindustrie of de uitstoot in het Ruhrgebied, of kijk eens naar de CO2-uitstoot van koeien in een weiland. Auto's zijn relatief gezien kleine vervuilers, die zich bovendien fors verbeterd hebben in de laatste twintig jaar. Het is dan ook raar dat er zo'n hetze tegen wordt gevoerd en dat ze onevenredig belast worden.RutgerK schreef:De autoindustrie is toch redelijk bekend om het vrij conservatieve beleid als het gaat om het brengen van nieuwe technologieën. Je kan zeggen wat je wilt maar de sprong die worden gemaakt in de emissiewaarde zijn de laatste jaren groter geworden.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Je betaald 20.000 euro slurptax voor een auto waar soms hooguit 5000 km mee gereden wordt, hoe bedoel je oneerlijk.
Lekker graaien dat is het gewoon, moet er van kotsen.
Ik denk dat ik inderdaad maar blijf rijden in de corvette want een vergelijkbare auto is dadelijk niet meer te betalen.
Het zal dadelijk wel 1 grote èènheidsworst worden op de weg,allemaal in de prius.
Lekker graaien dat is het gewoon, moet er van kotsen.
Ik denk dat ik inderdaad maar blijf rijden in de corvette want een vergelijkbare auto is dadelijk niet meer te betalen.
Het zal dadelijk wel 1 grote èènheidsworst worden op de weg,allemaal in de prius.

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
wim breman schreef:Ik word onderhand werkelijk doodziek van de politiek correcte groene milieu autootjes die ons door groen-links/sp door de strot geduwd worden.
Eerst waren de SUV's aan de beurt en nu komende de auto's aan de beurt die het straatbeeld nog enigszins opfleuren.
Het rijden in een leuke bolide is hier een schande aan het worden tot in tegenstelling met Duitsland waar het betekend dat je geslaagd bent in je maatschappelijke carriere.
@ Hans
Is jouw Corvette toevallig zilvergrijs ?
Zo ja, dan komen we elkaar s'morgens zo rond 8.15 regelmatig tegen op de s'Gravelandse weg.
Ik zit in die M3 silbergrau.
Wim,
Dat ben ik inderdaad.
Stond van de week nog achter je de auto te bewonderen.
Ik probeerde bij het verkeerslicht nog naast je te komen maar overig verkeer stond in de weg.
Mooie wagen, kan niet anders zeggen.
Grtz,Hans
Wim.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Hmmmm, moet dan ook maar eens rond die tijd over de 's-gravelandseweg rijden.....
Rij er of om 07:20 of om 09:15.....kom nooit leuke auto's tegen daar
Rij er of om 07:20 of om 09:15.....kom nooit leuke auto's tegen daar

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Volgens mij gaf het voorbeeldje van de Audi S4 juist aan dat de auto industrie zich juist weinig druk heeft gemaakt over de uitstoot tot enkele jaren geleden. Downsizing zie je eigenlijk pas sinds een jaar of 3-4. De Golf V werd nog geintroduceerd met motoren die ook in de Golf IV zaten en zelfs iets meer uitstootten. Pas vanaf 2006/2007 zie je de motoren komen met een kleiner volume en een lagere emissie!Snipe schreef:Vergelijk het eens met de vliegtuigindustrie of de uitstoot in het Ruhrgebied, of kijk eens naar de CO2-uitstoot van koeien in een weiland. Auto's zijn relatief gezien kleine vervuilers, die zich bovendien fors verbeterd hebben in de laatste twintig jaar. Het is dan ook raar dat er zo'n hetze tegen wordt gevoerd en dat ze onevenredig belast worden.RutgerK schreef:De autoindustrie is toch redelijk bekend om het vrij conservatieve beleid als het gaat om het brengen van nieuwe technologieën. Je kan zeggen wat je wilt maar de sprong die worden gemaakt in de emissiewaarde zijn de laatste jaren groter geworden.
Ik denk dat de huidige 1.4 TSI in de Golf VI toch echt wel de voorkeur verdient boven de oude 2.0FSI in de IV en V.
Wat ik wil zeggen is dat er nog erg veel rek zal zitten in de mogelijkheden voor autofabrikanten om nog steeds sportief rijdende auto's te maken ondanks de scherpere emissie eisen.
Kleine toevoeging: De Jaguar XKR rijdt al sinds 1996 met een motor die rond de 300g/km uitstoot. Bij de nieuwste versie met de 5.0 V8 (geen XKR maar wel 385pk) is het 264 gr/km
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Tegen die tijd ga ik wel fietsen...Downforce Hans schreef:Het zal dadelijk wel 1 grote èènheidsworst worden op de weg,allemaal in de prius.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ik kijk uit naar de fietstrip foto verslag door Schotlandallen schreef:Tegen die tijd ga ik wel fietsen...Downforce Hans schreef:Het zal dadelijk wel 1 grote èènheidsworst worden op de weg,allemaal in de prius.

Michel
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Dan ben ik je wel eens op de A4 tegengekomen in de Westfield denk ik...Downforce Hans schreef:[
Wim,
Dat ben ik inderdaad.
Stond van de week nog achter je de auto te bewonderen.
Ik probeerde bij het verkeerslicht nog naast je te komen maar overig verkeer stond in de weg.
Mooie wagen, kan niet anders zeggen.
Grtz,Hans
Wim.
Van Plaspoelpolder tot de N223.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Forza en 2 gasten