Goed, ik heb op m'n E30 aan de voorkant Hawk HT10 remblokken. Remt puik 8) , maar je hebt al een laagje remstof op de velg na een blokje om. Geen probleem, maar als je dus zo'n auto een weekje of 2 voor dagelijks gebruik inzet en er dus 2.000 km mee rijdt dan heb je in één keer zwarte velgen

. Nou ben ik niet zo'n poetser maar áls ik poets dan wil ik ook weer een schone auto hebben. Ook geen probleem, ware het niet dat ik vorige week 20 minuten over een halve voorvelg schoonschrobben gedaan heb... toen was mijn boiling point bereikt en ben ik wat anders gaan doen.
Om een lang verhaal korter te maken: is er ook een soort wax voor velgen beschikbaar waardoor je zulke agressieve remstoffen er wat makkelijker afpoetst? Of zijn er andere truukjes? Ik wens voor de duidelijkheid níet om elke dag/week met een doekje langs de velgen te gaan. Like I said: ik ben geen poetser

. Tips en commentaar zijn welkom. Doel is dus om nadat ik ze nu nog 1x schoon ga maken ze hiermee te 'behandelen' en me in de toekomst wat ongemak te besparen. Velgen zwart spuiten is geen optie, staat voor geen meter bij een donkergrijze, oude BMW.