Keep up the good work
BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Subliem bezig Wouter
Keep up the good work
Keep up the good work
-
Wouter81
- Berichten: 9534
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Geweldig filmpje naamgenoot, ook grappig die Powned sticker en Frank Jacobs. 
-
jeust
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Gaaf, gaaf en nog eens gaaf.
Auto ook trouwens. Achterwielaandrijving, lange motorkap en 306 pk.
Auto ook trouwens. Achterwielaandrijving, lange motorkap en 306 pk.
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Heb em gister in het echt gezien, was een preview geregeld door z3forum. Leuke bijeenkomst die ook door BMW Nederland goed was geregeld (presentatie vooraf, hapjes, enz.).
De nieuwe Z4 zag er in ieder geval mooi uit
Gewoon een dikke auto (ook aardig groter, beetje SL formaat lijkt het). Oogt lekker bij de tijd. Qua vormgeving blijf ik het jammer vinden dat de Z vouw in de zijkant eruit is. Die vouw is ontzettend kenmerkend en uniek voor de Z4, geen ander merk heeft zoiets ooit gedaan. Ook de achterkant is mij iets te gestrekt. Beetje Viper achtig ofzo. Bij de huidige Z4 is dat wat gedrongener. En korter aan de achterkant. Waar de huidige Z4 na de achterwielen vrijwel gelijk ophoud, zit er bij de nieuwe nog een stuk auto aan. De voorkant vond ik er mooier op geworden (moderner vooral) dan de huidige Z4. Lichtunits zien er strak en modern uit. Dus wat meer aandacht aan besteed zoals de facelift 3er en 7 serie. Zijknippers ogen dan weer heel plastic en cheap. Ik denk dat de vormgeving van de nieuwe Z een groter publiek zal aanspreken, bij de huidige moesten veel mensen toch erg wennen (en sommige hebben er nooit aan kunnen wennen).
Het interieur is de grootste vooruitgang, dat ziet/voelt er allemaal stukken beter uit. In de huidige Z4 is het wat meer plastic en iets rammeliger. Ik heb dat al eerder gezegd maar is niet wat je van BMW verwacht (het is in de 3 serie gewoon beter, ondanks dat de Z4 duurder is). Overigens vind ik het niet zo'n issue. Rijplezier is er niet minder om. En het is maar afwachten of de nieuwe Z4 niet zoveel isolatie en perfectie nastreeft dat je je waant in een 5 serie als je erin rijd. Beleving is juist bij dit soort auto's erg belangrijk.
Dan de hardtop. Is al bekend maar voor mij zou het helemaal niks zijn. De persvoorlichter van BMW vertelde in z'n presentatie dat ze juist twee auto's samen willen pakken, maar ik denk dat de echte roadsterfan geen hardtop wil en de echte coupefreak dit weer geen coupe vind zoals de Z3 Coupe en Z4 Coupe waren (met ver doorlopend dak en dikke kont). De bagageruimte was behoorlijk treurig met dak open. Daar kon je geen kratje bier meer in kwijt.
De reacties waren vrij verschillend. Sommige leden van het Z3forum zouden em gelijk willen kopen omdat ze het een prachtbak vonden, maar ook een groot deel keek naar buiten waar tientallen Z3tjes en Z4tjes stonden en kwamen tot de conclusie dat ze die toch liever wilde. Maargoed, toen de Z4 uitkwam riepen heel veel Z3 eigenaren dat ze het niks vonden en nooit zouden overstappen. Dat hebben veel Z3 eigenaren toch al gedaan. Mensen moeten eraan wennen. Toch denk ik dat ze met dat CC dak een verkeerde keuze hebben gemaakt, ik zie mijzelf niet erin rijden en de fervent coupeliefhebber wilde BMW ook graag uitleggen dat dit niet is wat ze in een auto zochten. Er stond ook een Z4 M Coupe in saphirschwartz met Individual interieur, en dat is toch wel een hele andere auto als zo'n nieuwe Z4.
Kortom mooie kar die in veel opzichten 'beter' is geworden. Maar wel richting een andere auto, ze hebben een beetje de Mercedes SL als voorbeeld genomen. Van mij mag BMW op basis van de 1 serie een roadster neerzetten met softtop.
De nieuwe Z4 zag er in ieder geval mooi uit
Gewoon een dikke auto (ook aardig groter, beetje SL formaat lijkt het). Oogt lekker bij de tijd. Qua vormgeving blijf ik het jammer vinden dat de Z vouw in de zijkant eruit is. Die vouw is ontzettend kenmerkend en uniek voor de Z4, geen ander merk heeft zoiets ooit gedaan. Ook de achterkant is mij iets te gestrekt. Beetje Viper achtig ofzo. Bij de huidige Z4 is dat wat gedrongener. En korter aan de achterkant. Waar de huidige Z4 na de achterwielen vrijwel gelijk ophoud, zit er bij de nieuwe nog een stuk auto aan. De voorkant vond ik er mooier op geworden (moderner vooral) dan de huidige Z4. Lichtunits zien er strak en modern uit. Dus wat meer aandacht aan besteed zoals de facelift 3er en 7 serie. Zijknippers ogen dan weer heel plastic en cheap. Ik denk dat de vormgeving van de nieuwe Z een groter publiek zal aanspreken, bij de huidige moesten veel mensen toch erg wennen (en sommige hebben er nooit aan kunnen wennen).
Het interieur is de grootste vooruitgang, dat ziet/voelt er allemaal stukken beter uit. In de huidige Z4 is het wat meer plastic en iets rammeliger. Ik heb dat al eerder gezegd maar is niet wat je van BMW verwacht (het is in de 3 serie gewoon beter, ondanks dat de Z4 duurder is). Overigens vind ik het niet zo'n issue. Rijplezier is er niet minder om. En het is maar afwachten of de nieuwe Z4 niet zoveel isolatie en perfectie nastreeft dat je je waant in een 5 serie als je erin rijd. Beleving is juist bij dit soort auto's erg belangrijk.
Dan de hardtop. Is al bekend maar voor mij zou het helemaal niks zijn. De persvoorlichter van BMW vertelde in z'n presentatie dat ze juist twee auto's samen willen pakken, maar ik denk dat de echte roadsterfan geen hardtop wil en de echte coupefreak dit weer geen coupe vind zoals de Z3 Coupe en Z4 Coupe waren (met ver doorlopend dak en dikke kont). De bagageruimte was behoorlijk treurig met dak open. Daar kon je geen kratje bier meer in kwijt.
De reacties waren vrij verschillend. Sommige leden van het Z3forum zouden em gelijk willen kopen omdat ze het een prachtbak vonden, maar ook een groot deel keek naar buiten waar tientallen Z3tjes en Z4tjes stonden en kwamen tot de conclusie dat ze die toch liever wilde. Maargoed, toen de Z4 uitkwam riepen heel veel Z3 eigenaren dat ze het niks vonden en nooit zouden overstappen. Dat hebben veel Z3 eigenaren toch al gedaan. Mensen moeten eraan wennen. Toch denk ik dat ze met dat CC dak een verkeerde keuze hebben gemaakt, ik zie mijzelf niet erin rijden en de fervent coupeliefhebber wilde BMW ook graag uitleggen dat dit niet is wat ze in een auto zochten. Er stond ook een Z4 M Coupe in saphirschwartz met Individual interieur, en dat is toch wel een hele andere auto als zo'n nieuwe Z4.
Kortom mooie kar die in veel opzichten 'beter' is geworden. Maar wel richting een andere auto, ze hebben een beetje de Mercedes SL als voorbeeld genomen. Van mij mag BMW op basis van de 1 serie een roadster neerzetten met softtop.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Duidelijk verhaal Tom
nice write up.
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Dit was die saphirschwartz Z4 M Coupe met individual interieur...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
very nice
die oudjes doen het nog goed 
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Je maakt zo'n nieuwe Z4 niet echt aantrekkelijker als je er de allerbruutste 'oude' Z4 naast zet. Tamelijk dom van de jongens en meisjes van BMW die het bedacht hebben...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
aan de ene kant ja, voor de echte DF'r, maar voor het grote publiek niet, immers anders werden er destijds wel meer van verkocht van de Z4, vandaar dit waarschijnlijk 
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
En nu maar kijken of je Tom voorbij ziet komen:
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=9,1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=9,1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Haha het linkje wilde ik net plaatsen inderdaad 
M'n auto staat er wel op, ik alleen een keer op de achtergrond (onder de motorkap kijken).
Die mevrouw halverwege met opmerking over Z5 heeft het bij het juiste eind imo.
M'n auto staat er wel op, ik alleen een keer op de achtergrond (onder de motorkap kijken).
Die mevrouw halverwege met opmerking over Z5 heeft het bij het juiste eind imo.
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
haha die presentator, wat een pauper! 
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Dat is nog niks joh. Heb je die presentator van dat andere filmbedrijfje ooit gezien..... hoe heette het ook alweer...? ehm.. metchu productions ofzoMetchu schreef:haha die presentator, wat een pauper!
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
nee die ken ik niet, die hebben geen presentator volgens mij...
-
m3e30_chris
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Dat zelfs een vrouw dit al ziet is toch wel veelzeggend....idd een Z6...Tom schreef:Haha het linkje wilde ik net plaatsen inderdaad
M'n auto staat er wel op, ik alleen een keer op de achtergrond (onder de motorkap kijken).
Die mevrouw halverwege met opmerking over Z5 heeft het bij het juiste eind imo.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
M onderstel erop...en handig/sporty die tools om de gasrespons e.d. in te stellen.
Loopt lekker zo te horen.
Loopt lekker zo te horen.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Nou de EVO heeft het verhal bevestigd. Het is een comfortabel ding voor oude vrouwen om het even wat te overdrijven 
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Sarcastisch?stefan740 schreef:Nou de EVO heeft het verhal bevestigd. Het is een comfortabel ding voor oude vrouwen om het even wat te overdrijven
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Nee niet sarcastisch. Ze vinden het wel een goede auto maar niet zoals de oude Z4 een echte rijdersauto. Ze mikken meer op de Mercedes Slk ipv de Boxster dat ze met de oude Z4 wel deden. Hij is te soft en zwaar geworden.
En mijn favoriet."Met een 335i zou je op deze weg, lekker b-weggetje, meer fun hebben omdat die net wat scherper is'
En mijn favoriet."Met een 335i zou je op deze weg, lekker b-weggetje, meer fun hebben omdat die net wat scherper is'
-
Tom
- Berichten: 22489
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
mm tja zo'n idee kreeg ik al.
Al had ik eigenlijk verwacht dat het onderstel wel een flinke verbetering zou zijn. Is toch heel wat moderner dan het huidige Z4 onderstel (wat E46 techniek is, niks mis mee maar tijd staat niet stil natuurlijk). Als je ziet wat ze met een X6 kunnen, dat zou je paar jaar terug ook niet voor mogelijk houden.
Al had ik eigenlijk verwacht dat het onderstel wel een flinke verbetering zou zijn. Is toch heel wat moderner dan het huidige Z4 onderstel (wat E46 techniek is, niks mis mee maar tijd staat niet stil natuurlijk). Als je ziet wat ze met een X6 kunnen, dat zou je paar jaar terug ook niet voor mogelijk houden.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Vandaag heb ik eens even gekeken en gevoeld en proefgezeten en weet ik veel wat allemaal. Toch een meevaller.
Aan de andere kant: ik kreeg niet het WOW-gevoel dat ik wel kreeg toen er op de terugweg een hele gave oude Z4 langskwam en later naast me in de file aanschoof.
Aan de andere kant: ik kreeg niet het WOW-gevoel dat ik wel kreeg toen er op de terugweg een hele gave oude Z4 langskwam en later naast me in de file aanschoof.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
misschien, maar je kan hem toch op sport zetten met een m ondestel...wat ik hoorde via een andere video is dat ie dan merkbaar sportiever wordt....stefan740 schreef:Nou de EVO heeft het verhal bevestigd. Het is een comfortabel ding voor oude vrouwen om het even wat te overdrijven
Maja, hij is ook iets groter en voor het grotere publiek.
Misschien dat de Z2 uitkomst bied als rijders auto
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
Toch wat foto's kunnen maken op de TechnoClassica van het apparaat (tevens een foldertje in het Duits bemachtigd) afgelopen zaterdag:











- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E89 Z4 alles over de nieuwe 2009 Z4
lijkt me echt een mooie CC (als je voor zoiet in de markt bent)
zodra die bij de dealer staat toch eens kijken hoe die overkomt.
zodra die bij de dealer staat toch eens kijken hoe die overkomt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Peter-Paul en 5 gasten
