Overzetten grote .avi bestanden van camera

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Stéphane

Overzetten grote .avi bestanden van camera

Bericht door Stéphane » 29 mar 2009, 19:14

Is er misschien iemand die weet hoe je grote (1,7GB) bestanden van een camera (Canon A560 met een 4GB kaartje er in) over kunt zetten naar de PC. Ik heb het volgende nu geprobeerd:
- Windows camera Wizard (geeft foutmelding) verbonden met USB kabel;
- Kopiëren vanaf de camera met Explorer (bestand komt in 0KB op Bureaublad te staan, waar hij heen gekopieerd moest worden) verbonden met USB kabel;
- Canon Camera Window ziet de camera niet;
- Memory card in cardslot in PC werkt ook niet, want de kaart wordt niet gezien.

Ook gezocht met Google maar suggesties die daar stonden hebben nog niet tot resultaat geleid. Film speelt wel gewoon af op de camera zelf. Wellicht hier nog iemand briljante suggesties hopelijk, want ik wil de films van Lotus-on-Track heel graag op mijn PC hebben :mrgreen:

JohanH

Re: Overzetten grote .avi bestanden van camera

Bericht door JohanH » 29 mar 2009, 19:47

Probeer eens een andere cardreader en eventueel wat hersteltooltjes Stephane. Die camerawizard/explorer meuk veroorzaakt wel vaker fouten.

Kun je je camera trouwens op mass storage device ipv PTP (oid) zetten? Dan ziet windows'm als een gewone USB schijf.

Peter pwr

Bericht door Peter pwr » 29 mar 2009, 20:22

Ik had een een groot avi video bestand van 2.4 gb. Die had ik in Windows movie maker geimpoteerd en versleept daar opnieuw opgeslagen en het was 65 mb

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 mar 2009, 20:23

Stéphane,

Heb je via de Canon website al geprobeerd om nieuwe drivers te downloaden om de bestanden via de camera naar de PC te uploaden.

Ik heb ook al eens ontzettend veel moeite gehad met Canon. Waarom moeten ze zo nodig de bestanden dusdanig op de SD-kaart zetten dat ze via een normale kaartlezer niet te zien zijn? Je hebt altijd de camera, USB-kabel en de Canon uitwisselingssoftware nodig om je foto's en films naar de PC over te zetten.

Succes ermee!

Stephan

allen

Bericht door allen » 29 mar 2009, 21:48

Snap ik dan weer niets van. Met beide canons haal ik de kaart uit de camera en prik ik die in een cardreader. Dan verschijnt er een of andere Canontool waarmee ik alles kan selecteren.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 mar 2009, 22:36

allen schreef:Snap ik dan weer niets van. Met beide canons haal ik de kaart uit de camera en prik ik die in een cardreader. Dan verschijnt er een of andere Canontool waarmee ik alles kan selecteren.
Ik heb geen cardreader, allen. Die ga ik morgen halen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 mar 2009, 23:26

Probleem opgelost :shakeit:

Net de nieuwe versie van Camera Window geïnstalleerd en daarmee lijkt hij nu de spullen over te gooien. Werkt nog niet helemaal soepel, maar er gebeurt wat. Later meer nieuws :roll:

Plaats reactie