En RBR moet ook nog een geld boette van 50000 dollar betalen, omdat hun Vettel instrueerde om door te rijden op het circuit, terwijl de bolide een los voorwiel had (door die crash)
http://www.nusport.nl/20090329/formule- ... l-bestraft
Eens, en dat hypocriete gelul over "het racen bevorderen" is alleen om ervoor te zorgen dat 80% van de teams samen een eigen klasse opzet.Tom V schreef:Eensch, in mijn ogen gewoon een raceongeluk. Ze reden gewoon naast elkaar en zoiets kan gewoon gebeuren. Volgens mij willen ze bij de organisatie gewoon dat er niet geracet wordt maar dat ze gewoon in file rijden.
Zou je de enige zijn? Wat vinden de anderen? Raken jullie al gewend?Mark Nauta schreef:Had gewoon hoge verwachtingen van de auto's en die zijn waargemaakt. In tegenstelling tot veel anderen vind ik de auto's dus wel gewoon erg fraai.
Los van de voor- en achtervleugel vind ik dat er weinig mis is met het uiterlijk. Wat ik alleen niet begrijp: ze zeggen dat ze het racen willen bevorderen en dat ze willen dat er meer wordt ingehaald. Waarom rust je dan het hele veld uit met voorvleugels die al afbreken zodra je binnen zichtafstand van een andere auto bent?Dutch schreef:Zou je de enige zijn? Wat vinden de anderen? Raken jullie al gewend?Mark Nauta schreef:Had gewoon hoge verwachtingen van de auto's en die zijn waargemaakt. In tegenstelling tot veel anderen vind ik de auto's dus wel gewoon erg fraai.
Ik kon zelf niet langer dan twee minuten non-stop kijken zonder misselijk te worden van het uiterlijk van de huidige auto's. Ik kan 't niet helpen, maar ik knap er ongelooflijk op af. Wat zien ze er toch sullig uit, de lichte auto's nog meer dan de donkere, omdat die de verkeerde verhoudingen nog eens accentueren.
En 't was best een aardige race, hoewel er - geef 't maar toe - niet closer werd geracet of meer werd ingehaald dan in 2008. De spanning en de verrassingen kwamen voort uit de gevallen favorieten, het sprookjesverhaal van Brawn (evenaring van de prestatie van hun motorenleverancier in Frankrijk in 1954) en de SC-situaties (die we in 2008 ook hadden).
Ja, da's wel een minpuntje hè?Snipe schreef:Los van de voor- en achtervleugel vind ik dat er weinig mis is met het uiterlijk. Wat ik alleen niet begrijp: ze zeggen dat ze het racen willen bevorderen en dat ze willen dat er meer wordt ingehaald. Waarom rust je dan het hele veld uit met voorvleugels die al afbreken zodra je binnen zichtafstand van een andere auto bent?
http://www.nu.nl/sport/1940905/ik-moest ... laten.html" onclick="window.open(this.href);return false;'Ik moest Trulli voorbij laten'
Uitgegeven: 30 maart 2009 15:05
Laatst gewijzigd: 30 maart 2009 16:59
AMSTERDAM - De beslissing van de FIA om Formule 1-coureur Jarno Trulli na de Grand Prix van Australië een 25-seconden tijdstraf te geven krijgt wellicht nog een staartje.
De organisatie nam de Italiaan zijn derde plaats af nadat de Toyota-coureur Lewis Hamilton inhaalde tijdens een Safety-car situatie.
Hamilton liet Trulli echter voorbij, nadat hij de Italiaan eerst zelf inhaalde.
''Tijdens de Safety-car zat ik achter Trulli. Uiteraard mag je dan niet inhalen, maar hij ging in bocht 15 het gras op” aldus de wereldkampioen tegen Speed TV.
Passeren
''Ik kon niets anders dan hem passeren en ik remde ook zoveel mogelijk af. Het team zei me daarna dat ik hem weer voorbij moest laten, maar ik weet eigenlijk niet of de reglementen dat ook zeggen.”
''Als dat niet zo is, moet de derde plek voor mij zijn”, besloot de McLaren-coureur.
Beroep
Het Toyota-team is nog niet in beroep gegaan tegen de tijdstraf van Trulli. De kans dat het beroep ontvankelijk wordt verklaard is namelijk niet heel groot, omdat officieel geen protest aangetekend kan worden tegen tijdstraffen.
Of de FIA dus voor de argumenten en de inmiddels vrijgekomen beelden zwicht, valt nog te bezien.
Een minpuntje? Het is gewoon pure dommigheid, een kind kan zoiets bedenken.Dutch schreef:Ja, da's wel een minpuntje hè?Snipe schreef:Los van de voor- en achtervleugel vind ik dat er weinig mis is met het uiterlijk. Wat ik alleen niet begrijp: ze zeggen dat ze het racen willen bevorderen en dat ze willen dat er meer wordt ingehaald. Waarom rust je dan het hele veld uit met voorvleugels die al afbreken zodra je binnen zichtafstand van een andere auto bent?![]()
En tja, 'los van de voor- en achtervleugel'... Kun je daaromheen kijken dan?
jaDutch schreef:Is ons trouwens al opgevallen dat Brawn de huiskleuren van DF heeft gepikt?
ArjandeV schreef:Honda is brawngp en ze gebruiken DF kleuren:
Waar blijft dan de Photoshop waarop dat duffe Virgin-logo plaats heeft moeten maken voor het strakke DF-logo?Metchu schreef:jaDutch schreef:Is ons trouwens al opgevallen dat Brawn de huiskleuren van DF heeft gepikt?
ArjandeV schreef:Honda is brawngp en ze gebruiken DF kleuren:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten