Focus II RS -> testrit op pagina 37 !
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Focus II RS
't Is al vrijdag geweest 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL, zó bedoel ik 't niet, ding had 4WD moeten hebben, je kunt er 12 lsd's op prutsen, dit would be pareltje is voor de zwijnen.
130i is king.
Kijk Ford, jullie kunnen 't wél, dit ding is 'n slap aftreksel.Zo sneu...
Voor de duidelijkheid, kijk ff bij 1 minuut 10s. en 1 minuut 30 s :twisted:
130i is king.

Kijk Ford, jullie kunnen 't wél, dit ding is 'n slap aftreksel.Zo sneu...
Voor de duidelijkheid, kijk ff bij 1 minuut 10s. en 1 minuut 30 s :twisted:
- RVV
Volgens de ingenieur van Ford hadden ze AWD op een testmodel geschroefd met 280pk ofzo.. die bleek zogenaamd saaier en minder betrokken te rijden. Geen idee of het waar is.
-
Bedoel je niet GEtrokken?Rico schreef:Volgens de ingenieur van Ford hadden ze AWD op een testmodel geschroefd met 280pk ofzo.. die bleek zogenaamd saaier en minder betrokken te rijden. Geen idee of het waar is.

geef mij maar 'n geduwde kar. :banaan:
- Arthur
- Auto: Nr.51
't Is natuurlijk allemaal leuk en aardig "jongens", het zo afgeven op deze auto. Voor het merendeel van de gebruikers kan deze auto al te veel. Dat jullie kinderwagens leuker vinden, da's akkoord
Maar voor de wannabees die het niet snappen en of kunnen, zoals ik, is dit een hele leuke kar. Misschien wel te leuk. Ik heb 2 auto's te onderhouden en dan is die 50k net ff teveel om als 2e auto in te zetten maar anders zou niets mij weerhouden om een RS op de stoep te zetten. Er lopen nu ook al lui te klagen dat deze te zwaar is, hadden ze er 4wd opgezet dan moest het weer andersom zijn. Gelukkig zijn andere auto's die wel plezier geven niet zo zwaar :twisted: Laten we wel wezen, dit is een interessante aanbieding voor mensen die shoppen in de WRX/STI en EVO klasse. Dan is hij ook nog veruit de goedkoopste ook al is hij in andere landen nog goedkoper. Helaas daar wonen we niet. Ik denk ook vast dat hij zich kan meten met eerder genoemde auto's. Maar om het sneu te noemen en over de (eventuele) kwaliteit te beginnen vind ik wat te ver gaan. Want ook bij het door jullie geroemde merk gaat weleens wat mis. Om dan deze op voorhand af te schieten? Maar goed, de voorkeur gaat uit naar RWD, da's duidelijk. Dat zal ook wel DE aandrijving zijn maar voor 80% volstaat een RS-achte vast wel.

- RVV
Arthur, zo'n Focus had van mij geen RWD auto hoeven te zijn, dat past ook niet bij het concept. Maar AWD en dat heb ik al eerder gezegd, met zo'n systeem waarbij de zeg maar 65% naar de achterwielen gaat en 35% naar de voorwielen.. sperrende toestanden enzo.. dat zou mij persoonlijk zoveel meer aanspreken. Sterker nog dan had ik hem ook heel serieus willen kopen.
De basisprijs had dan best van 33000 naar 40000 gemogen ofzo... dan had ie in NL nog steeds voor 50K verkocht kunnen worden.
Nu hoeft Ford geen auto voor mij te bouwen, en die RS'en zullen wel aan de liefhebbers die er erg veel plezier van zullen hebben verkocht worden.
Ik denk dat de mensen die een Ford RS kopen ansich helemaal niet bezig zijn met op welke wielen de aandrijving is. Voor hun is de FWD keuze van Ford vanzelfsprekend. Iemand die beslist een RWD auto wil hebben en daar hoef je echt geen Schumacher voor te zijn die zal een Focus RS niet snel als een alternatief zien.
Ik zou het wel erg mooi hebben gevonden als er meerdere aanbieders waren van RWD hatchbacks.
De AWD hatchback is beter voorzien. De rechtstreekse concurrent van de RS is een stuk duurder, maar die heeft wel AWD, de Subaru Impreza.
De basisprijs had dan best van 33000 naar 40000 gemogen ofzo... dan had ie in NL nog steeds voor 50K verkocht kunnen worden.
Nu hoeft Ford geen auto voor mij te bouwen, en die RS'en zullen wel aan de liefhebbers die er erg veel plezier van zullen hebben verkocht worden.
Ik denk dat de mensen die een Ford RS kopen ansich helemaal niet bezig zijn met op welke wielen de aandrijving is. Voor hun is de FWD keuze van Ford vanzelfsprekend. Iemand die beslist een RWD auto wil hebben en daar hoef je echt geen Schumacher voor te zijn die zal een Focus RS niet snel als een alternatief zien.
Ik zou het wel erg mooi hebben gevonden als er meerdere aanbieders waren van RWD hatchbacks.
De AWD hatchback is beter voorzien. De rechtstreekse concurrent van de RS is een stuk duurder, maar die heeft wel AWD, de Subaru Impreza.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mooi altijd, dat iedereen exact het oordeel al klaar heeft en precies weet hoe het ding rijdt, zonder er ooit in te hebben gereden. 
Ooooh, FWD dus het is niks.
Ooooh AWD, saai en te zwaar
Oooooh RWD, bij voorbaat fantastisch!
E90/92 M3 was op papier ook niks....
Hehehe

E90/92 M3 was op papier ook niks....

Hehehe
- RVV
hoho Wouter Lezen, nergens schrijf ik dat ik weet hoe de RS rijdWouter81 schreef:Mooi altijd, dat iedereen exact het oordeel al klaar heeft en precies weet hoe het ding rijdt, zonder er ooit in te hebben gereden.
E90/92 M3 was op papier ook niks....![]()
Hehehe

Het is helemaal geen kwestie van FWD is niks en RWD is fantastisch. Het is een conceptueel verhaal. Wat ben je gewend en wat vind je prettig. Dan is voor gewoon een RWD boven die andere 2 concepten. period.
Wouter ik heb nog steeds een uitnodiging staan om een stukje te sturen in mijn 130i

-
Doelde ook niet op jouw Rico
, meer op die gekke horlogeboer. :twisted:
En dat van die 130i sla ik niet af :banaan: , lijkt me zeker leuk.

En dat van die 130i sla ik niet af :banaan: , lijkt me zeker leuk.

-
Tja, ik wilde graag dat het ding AWD had, en deze discussie is bij voorbaat al kansloos als ik 'n persoon hoor roepen dat dit 'beest' beter rijdt dan...daar gaan we weer..een 118i. Vind je 't gek?Onzin dus weer.
Ik hoef net als Rico geen rwd op dit ding, maar 4wd. Is lezen nou zo moeilijk of hoe zit dat?
Verder is 1468kg geen lichtgewicht en is een turbomotor met de gebruikelijke lag in het algemeen niet super suitable voor een 2wd(dus fwd of rwd) wagen, kijk naar hoe weinig turbo supercars er zijn met 2wd de laatste decennia. Tuurlijk knalt 't ding best door en strak door de bochten, maar de echte diepte zal hij mijns inziens ontberen. Maar ik kan 't mis hebben hoor, ik heb 't wel vaker mis, een 120d/130i zijn waardeloze overgewaardeerde rotauto's waar je niet fatsoenlijk mee 't circuit op kunt, inderdaad.
Net als dat ik ook niet altijd te spreken ben over m'n eigen kar die inderdaad een dikke benzineslurpende baffer is, maar WEL de aandrijving op voor MIJ de juiste plaats heeft, behalve bij achteruit inparkeren.
Laat mij maar 'n gekke horlogeboer zijn met 'n 420pk bij 8300rpm V8 op de gelimiteerd slippende achterwielen, whoehahahahaha. :twisted:
Ik hoef net als Rico geen rwd op dit ding, maar 4wd. Is lezen nou zo moeilijk of hoe zit dat?
Verder is 1468kg geen lichtgewicht en is een turbomotor met de gebruikelijke lag in het algemeen niet super suitable voor een 2wd(dus fwd of rwd) wagen, kijk naar hoe weinig turbo supercars er zijn met 2wd de laatste decennia. Tuurlijk knalt 't ding best door en strak door de bochten, maar de echte diepte zal hij mijns inziens ontberen. Maar ik kan 't mis hebben hoor, ik heb 't wel vaker mis, een 120d/130i zijn waardeloze overgewaardeerde rotauto's waar je niet fatsoenlijk mee 't circuit op kunt, inderdaad.
Net als dat ik ook niet altijd te spreken ben over m'n eigen kar die inderdaad een dikke benzineslurpende baffer is, maar WEL de aandrijving op voor MIJ de juiste plaats heeft, behalve bij achteruit inparkeren.

Laat mij maar 'n gekke horlogeboer zijn met 'n 420pk bij 8300rpm V8 op de gelimiteerd slippende achterwielen, whoehahahahaha. :twisted:
Laatst gewijzigd door Robin op 28 mar 2009, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
-
Het mooie is dat iedereen 'n al mening heeft over 't ding en IK DUS OOK, maar ik dan 'die gekke horlogeboer' ben. LOL
Het moet hier [CENSUUR van mezelf] :twisted:
Het moet hier [CENSUUR van mezelf] :twisted:
Laatst gewijzigd door Robin op 28 mar 2009, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Tsja, zoveel horloges op zomertijd zetten gaat je niet in de kouwe kleren zitten.... 

-
JP schreef:Tsja, zoveel horloges op zomertijd zetten gaat je niet in de kouwe kleren zitten....

- RVV
-
*trekt nieuw shirt aan en gaat door met klokken op zomertijd zetten*

-
JP schreef:Tsja, zoveel horloges op zomertijd zetten gaat je niet in de kouwe kleren zitten....

Over drie weken kan ik de nieuwe RS een middag aan de tand voelen, ik ben erg benieuwd!
-
Relax kerelRobin schreef:Het mooie is dat iedereen 'n al mening heeft over 't ding en IK DUS OOK, maar ik dan 'die gekke horlogeboer' ben. LOL
Het moet hier godverdomme niet gekker worden, sukkels met jullie trage kutkoffiemolens op de voorwielen, rot toch op.
:twisted:

-
heb het al verwijderd.
- RVV
Robin schreef:heb het al verwijderd.
Al die klokjes een uur voorruit zetten is ook levensgevaarlijk voor je hart

Home > Nieuws
Zomertijd gevaarlijk?
26 maart 2009 De invoering van de zomertijd is niet zonder gevaren. Mensen voelen zich katterig en onuitgeslapen, ze krijgen vijf procent meer hartinfarcten en ze veroorzaken ook meer ongevallen. Dat zegt de Groningse chronobioloog Domien Beersma van de Rijskuniversiteit Groningen.
Beersma doet onderzoek naar het 24-uursritme van mensen en dieren. Volgens hem stapelen de wetenschappelijke bewijzen voor de 'immense invloed van de biologische klok' zich op. Zweeds onderzoek heeft aangetoond dat het aantal hartinfarcten in de eerste week na het verzetten van de klok duidelijk stijgt. Maar ook het immuunsysteem kan in de war raken, terwijl het bioritme eveneens van invloed lijkt te zijn op de werking van organen.
Volgens de hoogleraar hebben vooral avondmensen moeite om zich aan te passen aan de overgang. Door de klok een uur vooruit te zetten, voelen die zich nog helemaal niet moe op het tijdstip dat ze normaal gesproken naar bed gaan. Hun horloge geeft weliswaar bedtijd aan, maar hun biologische klok niet. Daarom blijven ze langer op, zodat ze 's morgens niet uitgerust zijn. En daardoor gebeuren ongelukken, zowel in het verkeer als in de omgang met anderen.
De Groningse hoogleraar onderzoekt onder meer de gevolgen van slaaponthouding, en lichtinval op het dag- en nachtritme. Hij verwacht dat er de komende jaren veel bekend zal worden over celklompjes in de hersenen die dit ritme regelen. 'De economie zou al veel meer rekening moeten houden met het chronotype van mensen. Ik zeg: laat mensen werken en studeren wanneer hen dat fysiek het beste past.'
Meer informatie vindt u hier.
-
two flies in one clap:

-
- Auto: M3P, 130i
Betere versnellingsbak? 

-
- Auto: M3P, 130i
Hoe rijdt de RS verder? Sportiever dan je S3? Is de beleving groter?Audi6 schreef:Ja, de versnellingsbak van de Focus had nog steviger en strakker gemogen.indobesar schreef:Betere versnellingsbak?
-
En waar heb je er al mee gereden?Audi6 schreef:Hij is sensationeel. Uitstekende sportmotor, pakt ook laag in de toeren altijd goed op. De motor maakt flink wat turbogeluiden. Hij is niet spijkerhard en heeft een prima zitpositie. Hij lijkt wel wat sportiever dan de S3.indobesar schreef:Hoe rijdt de RS verder? Sportiever dan je S3? Is de beleving groter?
- Kasteel