
Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
En dan zien we dus weer een mooi voorbeeld van hoe bedrijven uiteindelijk onderuit gaan. Stoten ze de GM rommel af gaan ze op hun snufferd. Gaan ze er mee door, idem... 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
GM is de sleutel naar het kwaad.
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
De meeste merken die kroymans verkoopt hebben mega last van de slurptax. Kroymans heeft dit mede te danken aan ali babba en de 40 rovers in den haag.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Gedeeltelijk waar. Behalve de slurptaxmerken doen ze ook nog leasing, financiering en verhuur.
Ze hebben groot ingezet op dramamerken als Ssangyong, Saab en Alfa.
Kia, ik kan het niet onderbouwen, maar het lijkt me geen feest om daarin te handelen.
En dan inderdaad daarbij de slurptaxmerken.
Behalve de slurptax denk ik: té snel gegroeid, té hoog gegrepen.
Ze hebben groot ingezet op dramamerken als Ssangyong, Saab en Alfa.
Kia, ik kan het niet onderbouwen, maar het lijkt me geen feest om daarin te handelen.
En dan inderdaad daarbij de slurptaxmerken.
Behalve de slurptax denk ik: té snel gegroeid, té hoog gegrepen.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Zin om autodealer te worden? Binnenkort is er ruimte in midden-Nederland.
Winst Stern daalt met 66,7%
19-03-2009 08:11
De winst van Stern is in 2008 66,7% lager dan in 2007. Dat meldt de holding zojuist. Het resultaat na belastingen van de dealerholding over 2008 bedraagt circa 4,4 miljoen euro. “We zijn erg voorzichtig geweest. Zo hebben we in januari onze voorraden nog eens geherwaardeerd, en zijn er bonussen nog niet verzilverd", meldt bestuursvoorzitter Henk van der Kwast in een interview in Automotive, die vandaag verschijnt. "En waar nodig hebben we alvast voorzieningen getroffen. Maar we kunnen ons deze voorzichtigheid veroorloven.”
Vooral de scherpe terugval van de occasionprijzen drukken het resultaat van de onderneming. In het vierde kwartaal noteerde Stern zelfs een verlies van 3,5 miljoen euro.
Stern verwacht dit jaar wel een positieve operationele kasstroom te realiseren. “Met de banken zijn nieuwe afspraken gemaakt, waardoor de financiering van de vennootschap is zekergesteld.” Aan aandeelhouders wordt voorgesteld het dividend te passeren.
vestigingen samenvoegen
Ondanks de fors lagere winst in 2008, blijft Stern volgens de bestuursvoorzitter op zoek naar de gewenste tien procent marktaandeel, “We blijven ook gewoon investeren in het optimaliseren van onze bedrijfsprocessen. Dit jaar gaan we een aantal Stern Auto vestigingen samenvoegen in Midden-Nederland. Daar hebben we een aaneengesloten verzorgingsgebied en kunnen we het ons veroorloven om een aantal vestigingen te sluiten”, aldus Van der Kwast in het interview.
http://www.automotive-online.nl/home/59 ... ocent.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kroymans in de Telegraaf deel II:
do 19 mrt 2009, 07:00
Kritieke dagen voor Kroymans Corporation
hilversum - Het bericht dat Kroymans Corporation op de rand van de financiële afgrond staat, is als een bom in autoland ingeslagen. Veel managers uit de autobranche denken niet dat het bedrijf uit Hilversum, dat in 2007 nog een omzet van meer dan twee miljard euro noteerde, geheel 'kreukelvrij' de zware financiële klapper gaat overleven. De kans is namelijk groot dat voor een aantal bedrijfsonderdelen surseance zal worden aangevraagd. Mogelijk gaat dat morgen al gebeuren.
Directielid Ivo Manders wilde gisteren geen enkele mededeling doen en weigerde te bevestigen dat er momenteel met de banken over het voortbestaan van het bedrijf wordt onderhandeld. Volgens de topman zorgen de recente publicaties voor grote schade binnen het bedrijf.
BEDRIJFSONDERDELEN
Het is overigens niet uitgesloten dat voor bepaalde onderdelen faillissement wordt aangevraagd. Op deze manier zou de firma Kroymans onder bepaalde contracten, die nog enkele jaren lopen, uit kunnen komen zonder dat zij een grote schadeclaim aan de broek krijgt.
VAKANTIE
Eigenaar Frits Kroymans (69) heeft echter altijd gezegd dat hij zijn zaken netjes wil afronden. In hoeverre hij persoonlijk bij de financiële onderhandelingen betrokken is, is echter onduidelijk. Hij blijkt namelijk op vakantie te zijn en is onbereikbaar.
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=6,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennelijk loopt het niet zo'n vaart als Kroymans zelf nog met een cocktail in de hand onder een palmboom zit?
Winst Stern daalt met 66,7%
19-03-2009 08:11
De winst van Stern is in 2008 66,7% lager dan in 2007. Dat meldt de holding zojuist. Het resultaat na belastingen van de dealerholding over 2008 bedraagt circa 4,4 miljoen euro. “We zijn erg voorzichtig geweest. Zo hebben we in januari onze voorraden nog eens geherwaardeerd, en zijn er bonussen nog niet verzilverd", meldt bestuursvoorzitter Henk van der Kwast in een interview in Automotive, die vandaag verschijnt. "En waar nodig hebben we alvast voorzieningen getroffen. Maar we kunnen ons deze voorzichtigheid veroorloven.”
Vooral de scherpe terugval van de occasionprijzen drukken het resultaat van de onderneming. In het vierde kwartaal noteerde Stern zelfs een verlies van 3,5 miljoen euro.
Stern verwacht dit jaar wel een positieve operationele kasstroom te realiseren. “Met de banken zijn nieuwe afspraken gemaakt, waardoor de financiering van de vennootschap is zekergesteld.” Aan aandeelhouders wordt voorgesteld het dividend te passeren.
vestigingen samenvoegen
Ondanks de fors lagere winst in 2008, blijft Stern volgens de bestuursvoorzitter op zoek naar de gewenste tien procent marktaandeel, “We blijven ook gewoon investeren in het optimaliseren van onze bedrijfsprocessen. Dit jaar gaan we een aantal Stern Auto vestigingen samenvoegen in Midden-Nederland. Daar hebben we een aaneengesloten verzorgingsgebied en kunnen we het ons veroorloven om een aantal vestigingen te sluiten”, aldus Van der Kwast in het interview.
http://www.automotive-online.nl/home/59 ... ocent.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kroymans in de Telegraaf deel II:
do 19 mrt 2009, 07:00
Kritieke dagen voor Kroymans Corporation
hilversum - Het bericht dat Kroymans Corporation op de rand van de financiële afgrond staat, is als een bom in autoland ingeslagen. Veel managers uit de autobranche denken niet dat het bedrijf uit Hilversum, dat in 2007 nog een omzet van meer dan twee miljard euro noteerde, geheel 'kreukelvrij' de zware financiële klapper gaat overleven. De kans is namelijk groot dat voor een aantal bedrijfsonderdelen surseance zal worden aangevraagd. Mogelijk gaat dat morgen al gebeuren.
Directielid Ivo Manders wilde gisteren geen enkele mededeling doen en weigerde te bevestigen dat er momenteel met de banken over het voortbestaan van het bedrijf wordt onderhandeld. Volgens de topman zorgen de recente publicaties voor grote schade binnen het bedrijf.
BEDRIJFSONDERDELEN
Het is overigens niet uitgesloten dat voor bepaalde onderdelen faillissement wordt aangevraagd. Op deze manier zou de firma Kroymans onder bepaalde contracten, die nog enkele jaren lopen, uit kunnen komen zonder dat zij een grote schadeclaim aan de broek krijgt.
VAKANTIE
Eigenaar Frits Kroymans (69) heeft echter altijd gezegd dat hij zijn zaken netjes wil afronden. In hoeverre hij persoonlijk bij de financiële onderhandelingen betrokken is, is echter onduidelijk. Hij blijkt namelijk op vakantie te zijn en is onbereikbaar.
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=6,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennelijk loopt het niet zo'n vaart als Kroymans zelf nog met een cocktail in de hand onder een palmboom zit?
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Laat maar.....
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Misschien wel bewust om van de rotte appels af te komen
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Frits Kroymans, anderhalve maand geleden: ‘Het is zeer vertrouwenwekkend dat Kroymans Corporation als één van de eerste grote automotivebedrijven in Europa de feiten onder ogen ziet en tijdig bijstuurt. Het goede nieuws is dat wij nu al begin 2009, in constructief overleg met alle betrokkenen, knopen kunnen doorhakken. Met een stevig eigen vermogen en met de geweldige kwaliteit van de mensen die er werken, zal het bedrijf sterk uit de strijd komen. Mijn morele en financiële commitment aan Kroymans Corporation is groter dan ooit.'
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Kroymans kan er ook allemaal niks aan doen: http://www.automotive-online.nl/home/59 ... edaan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Frits Kroymans: ik heb er alles aan gedaan
24-03-2009 22:00
Een week geleden dacht Frits Kroymans dat alles nog goed zou komen met het bedrijf waarvan hij naamgever en enig aandeelhouder is. Dat was voordat vorige week de banken besloten de tekorten van Kroymans niet meer aan te vullen. "Ik dacht zeker nog dat we het zouden gaan redden. Daar ben ik tot het laatste moment zeker van geweest. Ik heb dit jaar miljoenen aan privévermogen in het bedrijf gestoken omdat ik overtuigd was dat het goed zou komen. Maar de marktvooruitzichten waren zo slecht dat de buitenlandse banken (waaronder Santander, red.) eisen gingen stellen die wij niet konden inwilligen, waarop zij zich terugtrokken. Daarna bleek het gat niet meer te dichten en haakten de Nederlandse banken ook af. We hadden toen geen andere keuze dan surseance aan te vragen", aldus Kroymans tegen Automotive.
Buitenlandse banken
Kroymans wist eerder dit jaar met de banken afspraken te maken over een herstructurering en herfinanciering van het bedrijf. Maar in februari liep de omzet vervolgens met zo'n zestig procent terug, terwijl 'bleeders' als de Ssangyong- en General Motors-import de laatste liquide middelen uit het bedrijf trokken. Zo staan er door heel Europa zowel bij Kroymans als bij haar dealers meer dan drieduizend onverkochte Cadillacs. Goed voor een boekwaarde van bijna honderd miljoen. En voor Ssangyong geldt dat Kroymans wel aan haar garantieverplichtingen in drie landen moest voldoen, terwijl het zelf niets meer kon terughalen bij de fabrikant, die ook onder surseance staat. En het afstoten van bedrijfsonderdelen - onderdeel van het herstructeringsplan - kostte het bedrijf enorme sommen aan badwill. Kroymans zelf is er altijd op tegen geweest onderdelen failliet te laten gaan, wat goedkoper was dan verkopen of sluiten. Gevolg was wel dat het eigen vermogen - begin dit jaar ruim 130 miljoen euro - zo hard terugliep dat de banken besloten om de geldkraan dicht te draaien. Ook het verplaatsen van goedlopende bedrijfsonderdelen naar Citadel, om zo nog leningen te kunnen krijgen die doorgesluisd konden worden naar Kroymans Corporation, was geen optie meer. Ook Citadel is tot de uiterste grens gefinancierd met vreemd vermogen.
Import
Bronnen binnen het bedrijf verwachten dat binnen korte tijd ook de importschappen onder surseance komen te staan. Dat is nu niet gedaan om te voorkomen dat de betrokken fabrikanten de contracten gelijk op kunnen zeggen. Maar sowieso lopen alle financiële handelingen via de holding (treasury department). Als er voor de holding geen toekomst meer is, dat onderzoeken de bewindvoerders nu, dan zal ook de import eindigen. Overigens is er een situatie ontstaan waarover nauwelijks tot geen jurisprudentie is. Niemand kan en wil voorspellen wat er exact gebeurt als de holding failliet wordt verklaard. Zelfs voor gespecialiseerde juristen is dit een zeer ingewikkelde case.
Emotioneel
Frits Kroymans kan en mag geen uitspraken doen over de toekomst van zijn bedrijf. Maar hij blijft hoop houden in een goede afloop. "Ik hoop dat we zoveel mogelijk arbeidsplaatsen overeind weten te houden. Ik zal alles doen wat in mijn mogelijkheden ligt om zoveel mogelijk te redden. Maar ik durf niet te zeggen hoe de situatie is over drie maanden." Ondanks dat zijn bedrijf zwaar onder druk staat, verwijt de ondernemer zichzelf niets. "We hebben in de afgelopen tijd veel dingen afgestoten. Vaak moest daar veel geld bij, maar alles was beter dan bedrijfsonderdelen failliet laten gaan." De situatie vreet enorm aan Kroymans, toch denkt hij volgende week een bezoek te brengen aan de AutoRAI. "Ik verwijt mijzelf niets. Het raakt mij enorm emotioneel, maar alle steun die ik nu krijg, doet me goed."
Met stip op één in de strijd om het understatement van het jaar:
"Het bedrijf staat zwaar onder druk."
Frits Kroymans: ik heb er alles aan gedaan
24-03-2009 22:00
Een week geleden dacht Frits Kroymans dat alles nog goed zou komen met het bedrijf waarvan hij naamgever en enig aandeelhouder is. Dat was voordat vorige week de banken besloten de tekorten van Kroymans niet meer aan te vullen. "Ik dacht zeker nog dat we het zouden gaan redden. Daar ben ik tot het laatste moment zeker van geweest. Ik heb dit jaar miljoenen aan privévermogen in het bedrijf gestoken omdat ik overtuigd was dat het goed zou komen. Maar de marktvooruitzichten waren zo slecht dat de buitenlandse banken (waaronder Santander, red.) eisen gingen stellen die wij niet konden inwilligen, waarop zij zich terugtrokken. Daarna bleek het gat niet meer te dichten en haakten de Nederlandse banken ook af. We hadden toen geen andere keuze dan surseance aan te vragen", aldus Kroymans tegen Automotive.
Buitenlandse banken
Kroymans wist eerder dit jaar met de banken afspraken te maken over een herstructurering en herfinanciering van het bedrijf. Maar in februari liep de omzet vervolgens met zo'n zestig procent terug, terwijl 'bleeders' als de Ssangyong- en General Motors-import de laatste liquide middelen uit het bedrijf trokken. Zo staan er door heel Europa zowel bij Kroymans als bij haar dealers meer dan drieduizend onverkochte Cadillacs. Goed voor een boekwaarde van bijna honderd miljoen. En voor Ssangyong geldt dat Kroymans wel aan haar garantieverplichtingen in drie landen moest voldoen, terwijl het zelf niets meer kon terughalen bij de fabrikant, die ook onder surseance staat. En het afstoten van bedrijfsonderdelen - onderdeel van het herstructeringsplan - kostte het bedrijf enorme sommen aan badwill. Kroymans zelf is er altijd op tegen geweest onderdelen failliet te laten gaan, wat goedkoper was dan verkopen of sluiten. Gevolg was wel dat het eigen vermogen - begin dit jaar ruim 130 miljoen euro - zo hard terugliep dat de banken besloten om de geldkraan dicht te draaien. Ook het verplaatsen van goedlopende bedrijfsonderdelen naar Citadel, om zo nog leningen te kunnen krijgen die doorgesluisd konden worden naar Kroymans Corporation, was geen optie meer. Ook Citadel is tot de uiterste grens gefinancierd met vreemd vermogen.
Import
Bronnen binnen het bedrijf verwachten dat binnen korte tijd ook de importschappen onder surseance komen te staan. Dat is nu niet gedaan om te voorkomen dat de betrokken fabrikanten de contracten gelijk op kunnen zeggen. Maar sowieso lopen alle financiële handelingen via de holding (treasury department). Als er voor de holding geen toekomst meer is, dat onderzoeken de bewindvoerders nu, dan zal ook de import eindigen. Overigens is er een situatie ontstaan waarover nauwelijks tot geen jurisprudentie is. Niemand kan en wil voorspellen wat er exact gebeurt als de holding failliet wordt verklaard. Zelfs voor gespecialiseerde juristen is dit een zeer ingewikkelde case.
Emotioneel
Frits Kroymans kan en mag geen uitspraken doen over de toekomst van zijn bedrijf. Maar hij blijft hoop houden in een goede afloop. "Ik hoop dat we zoveel mogelijk arbeidsplaatsen overeind weten te houden. Ik zal alles doen wat in mijn mogelijkheden ligt om zoveel mogelijk te redden. Maar ik durf niet te zeggen hoe de situatie is over drie maanden." Ondanks dat zijn bedrijf zwaar onder druk staat, verwijt de ondernemer zichzelf niets. "We hebben in de afgelopen tijd veel dingen afgestoten. Vaak moest daar veel geld bij, maar alles was beter dan bedrijfsonderdelen failliet laten gaan." De situatie vreet enorm aan Kroymans, toch denkt hij volgende week een bezoek te brengen aan de AutoRAI. "Ik verwijt mijzelf niets. Het raakt mij enorm emotioneel, maar alle steun die ik nu krijg, doet me goed."
Met stip op één in de strijd om het understatement van het jaar:
"Het bedrijf staat zwaar onder druk."
-
- Berichten: 22286
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Tja als directeur moet je wel positief blijven, als je je negatief uitlaat dan verliest je personeel hoop en raakt minder gemotiveerd, zakenpartners zullen minder snel zaken met je doen etc.Snipe schreef:Frits Kroymans, anderhalve maand geleden: ‘Het is zeer vertrouwenwekkend dat Kroymans Corporation als één van de eerste grote automotivebedrijven in Europa de feiten onder ogen ziet en tijdig bijstuurt. Het goede nieuws is dat wij nu al begin 2009, in constructief overleg met alle betrokkenen, knopen kunnen doorhakken. Met een stevig eigen vermogen en met de geweldige kwaliteit van de mensen die er werken, zal het bedrijf sterk uit de strijd komen. Mijn morele en financiële commitment aan Kroymans Corporation is groter dan ooit.'
- romo
- Berichten: 27065
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Gewoon einde oefening..............................das wel duidelijk.................
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
[quote=]
Kroymans zelf is er altijd op tegen geweest onderdelen failliet te laten gaan, wat goedkoper was dan verkopen of sluiten. [/quote]
En toch vind ik dat wel bewonderenswaardig.....hoe gek het ook mag klinken.....en wat voor consequenties het ook kan hebben.
Kroymans zelf is er altijd op tegen geweest onderdelen failliet te laten gaan, wat goedkoper was dan verkopen of sluiten. [/quote]
En toch vind ik dat wel bewonderenswaardig.....hoe gek het ook mag klinken.....en wat voor consequenties het ook kan hebben.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Niks bewonderenswaardig, gewoon een subjectieve eenzijdige uitspraak die niet te controleren valt. Kan heel goed zijn dat ze oogkleppen op hadden en gewoon doorstoomde, nu achteraf zeggen dat ze het deden voor het personeel etc is lekker makkelijk.
Slecht (financieel) management (al jaren). En straks nog durven roepen dat het allemaal de schuld is van de crisis.

Slecht (financieel) management (al jaren). En straks nog durven roepen dat het allemaal de schuld is van de crisis.

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Tja valt moeilijk te zeggen natuurlijk. De crisis blijft voor veel bedrijven een lekker excuus maar feit blijft dat Kroymans niet de meest courante auto's moet afzetten. Feit blijft ook dat ie altijd erg succesvol was 

-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Hoe groot is het effect van dit falissement op jouw werkgever/ functie? Ik hoop dat je er geen last van krijgt.Eric H schreef: Kroymans zelf is er altijd op tegen geweest onderdelen failliet te laten gaan, wat goedkoper was dan verkopen of sluiten.
En toch vind ik dat wel bewonderenswaardig.....hoe gek het ook mag klinken.....en wat voor consequenties het ook kan hebben.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Tja, das koffiedik kijken...
We draaien goed, en vallen niet meer onder Kroymans ( een maand of twee geleden is Sator Holding in z'n geheel overgegaan naar Citadel )
Maar ook dat is tegenwoordig geen garantie meer...
Ik kan me er eigenlijk niet druk om maken, ik heb er toch geen invloed op.
Denk dat er een aantal heren in de onderneming zitten die zich nu nog wel eens achter de oren krabben met de gedachte of ze er een aantal jaren terug wel goed aan gedaan hebben om met ome Frits in zee te gaan....
Wat dat betreft hadden we wellicht beter gewoon zelfstandig door kunnen gaan, maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont
@Christoph : slecht management ( al dan niet financieel ) waag ik te betwijfelen.
Zoals Niels al terecht opmerkt is Kroymans niet groot en succesvol geworden door stil te zitten en niets te doen.
Tja, nu zitten ze in de hoek waar de klappen vallen, so be it....
Met banken is het ook een vreemd verhaal....als je veel winst maakt zeggen ze dat je moet investeren.
En als je veel investeerd moet je aan je eigen vermogen bouwen.....
Ik blijf er bij dat deze crisis in beginsel is veroorzaakt door paniekreacties in de fianciele wereld, en deze reacties hebben een "chain of events" in werking gezet waarvan op dit moment niemand weet wanneer en hoe het stopt....
We draaien goed, en vallen niet meer onder Kroymans ( een maand of twee geleden is Sator Holding in z'n geheel overgegaan naar Citadel )
Maar ook dat is tegenwoordig geen garantie meer...
Ik kan me er eigenlijk niet druk om maken, ik heb er toch geen invloed op.
Denk dat er een aantal heren in de onderneming zitten die zich nu nog wel eens achter de oren krabben met de gedachte of ze er een aantal jaren terug wel goed aan gedaan hebben om met ome Frits in zee te gaan....
Wat dat betreft hadden we wellicht beter gewoon zelfstandig door kunnen gaan, maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont

@Christoph : slecht management ( al dan niet financieel ) waag ik te betwijfelen.
Zoals Niels al terecht opmerkt is Kroymans niet groot en succesvol geworden door stil te zitten en niets te doen.
Tja, nu zitten ze in de hoek waar de klappen vallen, so be it....
Met banken is het ook een vreemd verhaal....als je veel winst maakt zeggen ze dat je moet investeren.
En als je veel investeerd moet je aan je eigen vermogen bouwen.....
Ik blijf er bij dat deze crisis in beginsel is veroorzaakt door paniekreacties in de fianciele wereld, en deze reacties hebben een "chain of events" in werking gezet waarvan op dit moment niemand weet wanneer en hoe het stopt....
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Succesvol is momenteel niet echt het woord dat mij voor in de mond ligt als ik aan Kroymans denk.Eric H schreef:Zoals Niels al terecht opmerkt is Kroymans niet groot en succesvol geworden door stil te zitten en niets te doen.
En groot... Een miljard vreemd geld laten verdampen kan iedereen.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Momenteel misschien niet maar Kroymans is toch zeer succesvol geweest en met het prive vermogen van de beste man hoef je volgens mij geen medeleiden mee te hebben 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Natuurlijk zijn ze succesvol geweest. Ik vind het ook een mooi bedrijf, alleen de laatste jaren hadden ze toch nogal last van grootheidswaanzin en lijkt me dat ze de realiteit wat uit het oog waren verloren.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11306 ... s-failliet" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet echt een verrassing natuurlijk.
Niet echt een verrassing natuurlijk.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Hun pand in Breukelen zou een mooie clubhuis voor DF/Downforce zijn 

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Dat zal ik niet ontkennenSnipe schreef:Natuurlijk zijn ze succesvol geweest. Ik vind het ook een mooi bedrijf, alleen de laatste jaren hadden ze toch nogal last van grootheidswaanzin en lijkt me dat ze de realiteit wat uit het oog waren verloren.

-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ik kom er soms en rechts achter op de bank is de plaats die ik gereserveerd heb.stefan740 schreef:Hun pand in Breukelen zou een mooie clubhuis voor DF/Downforce zijn
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Sorry hoor, wat nou grootheidswaanzin......Snipe schreef:Natuurlijk zijn ze succesvol geweest. Ik vind het ook een mooi bedrijf, alleen de laatste jaren hadden ze toch nogal last van grootheidswaanzin en lijkt me dat ze de realiteit wat uit het oog waren verloren.
Als je dingen groot aanpakt en het lukt ben je de man en als het mislukt dan heb je grootheidswaanzin.
Welke inside information heb jij, dat je zomaar iets grootheidswaanzin kan noemen.
Sommige mensen staan vaak snel met hun ongezouten mening klaar maar durven zelf nooit hun nek uit te steken.
Volgens mij is dit typisch iets Nederlands.
Grtz,Hanz06
