Weet het niet helemaal zeker, maar ongetwijfeld hetzelfde blok: Z20LET ... Z20LER ... Z20LEH ... . Ontwikkeling gaat nog steeds verder met net even andere olie- en koelkanalen, iets betere drijfstangen/zuigers en andere schoepjes op de turbo.GTRene schreef:Goede info Herman 8)
trouwens wat is nou het verschil tussen de speedster turbo 200pk motor en de nieuwere opel 260pk motor die ook in de Opel GT? ligt...
Mooi project inderdaad! Zeer goed gedocumenteerd en met foto's. Vooral deze vond ik wel aardig, twee lekkere "blowers"Herman Gast schreef:Technisch mooiste project tot nu toe met een Lotus Europa:
http://www.hofmanns.co.uk/content/index.asp?id=76" onclick="window.open(this.href);return false;
Waanzinning fraaie uitlaat(ook wat er op de achtergrond staat)
Op 17 april rijden we samen een trackday op Donington Park.
Ben benieuwd hoe Chris met 250pk/825kg mij zoek gaat rijden. Ik ben ondanks een fors pk voordeel kansloos tegen deze voormalig GT3 rijder (met Lotus Exiges).
SlowCo schreef:Mooi project inderdaad! Zeer goed gedocumenteerd en met foto's. Vooral deze vond ik wel aardig, twee lekkere "blowers"Herman Gast schreef:Technisch mooiste project tot nu toe met een Lotus Europa:
http://www.hofmanns.co.uk/content/index.asp?id=76" onclick="window.open(this.href);return false;
Waanzinning fraaie uitlaat(ook wat er op de achtergrond staat)
Op 17 april rijden we samen een trackday op Donington Park.
Ben benieuwd hoe Chris met 250pk/825kg mij zoek gaat rijden. Ik ben ondanks een fors pk voordeel kansloos tegen deze voormalig GT3 rijder (met Lotus Exiges).:
Is dat Chris Randall? Heb de Elise Trophy DVD (ook) al een paar keer bekekenPurple Lizzie schreef:dat zal Chris' vrouw zijn .... hardstikke leuke meid !
Chris is overigens echt heul snel > al 2 jaar bijna altijd op hoogste trede van het podium in de Elise Trophy.
Gingen wel geruchten dat zijn auto toch wellicht niet helemaal aan de reglementen voldeed.. maar toch.
Liet toch mooi Martin Donnely (ex Lotus F1 coureur) in 211 paar keer ver achter zich.. dusseh ... succes!
PS: de ontwikkeling van het moment is de Duratec motor waar Steve Williams nu aan het sleutelen is ..... belooft nog wat!
/kan niet wachten tot het moment van passagiers rondjes aanbreekt
Gaan er al een paar mee rijden zover ik heb begrepenPurple Lizzie schreef:
PS: de ontwikkeling van het moment is de Duratec motor waar Steve Williams nu aan het sleutelen is ..... belooft nog wat!
/kan niet wachten tot het moment van passagiers rondjes aanbreekt
met nu al een 2.06 op CPZ snap ik dat wel een beetje, maar vaak pakken ze het ook aan als de motor niet meer goed is, of alsie het helemaal heeft begeven.Hans GP schreef:Ik heb geen problemen met de K-serie heerlijk motortje 8)
Met beleid mee omgaan.. laat hem lekker erin zitten, hij is snel zat nu met Emerald computer.
is ook wel een beetje zo, maar de kick van zo'n lichtgewicht n mooie power is scary lekkerHans GP schreef:Rene dat is echt teveel voor zo'n autootje.. 200pk met 650kilo is echt bloedsnel! Okee de Elise is iets zwaarder dus max 220pk in een S1 ofzo
Je Hartge is er niks bij.. ja boven de 200km per uur
Gebruikers op dit forum: jvb en 7 gasten