Toekomst cannonball run (discussie)

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Knot

Bericht door Knot » 04 okt 2006, 19:23

Jelmer850i schreef:Als het druk is/was zou dit ook kunnen gebeuren:

http://media.putfile.com/Near-death

:shock: :shock: :shock:
Het leuke is, 9 van de 10 keer zie je het aankomen als iemand een actie uit gaat halen.. die ene van de 10 keer ga ik dan preventief in de ankers.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 okt 2006, 19:39

ja is heel vaak zo, ik heb het ook regelmatig in het echt, dat er opeens ieman naar links gaat :shock: , soms zelf op een lege baan links en lege baan rechts :shock:

Gisteren nog vol op de rem gestaan met mijn diesel.
Ik reed 110 ongeveer (je mag er 100), kwam er opeens een benz van de linker kant zonder uit te kijken :shock:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 okt 2006, 19:47

Maar dat is meestal nog wel aan te zien komen; ik had vandaag weer zo'n suffe actie met een vrouw in een 405.
Situatieschets: snelweg, twee rijbanen, van rechts komt er nog een invoegstrook-wordt-rijbaan-je-hoeft-dus-niet-in-te-voegen bij.
Ik reed helemaal links, net daarvoor een auto ingehaald, mevrouw de roestPug helemaal rechts, met haar voorwiel ongeveer ter hoogte van mijn achterwiel, keurig in de dode hoek dus; verder voor ons helemaal niks.
Ik wil terug naar de middenste rijbaan, knipper aan, mevrouw rijdt nog steeds braaf rechts, stuur naar rechts en net op dat moment komt ze natuurlijk ook naar links, zonder knipper of wat dan ook.
Waarom? Geen idee.
De zonet ingehaalde auto op de middenste baan mocht vol in het ABS, Impreza'tje mocht vol naar links om niet haaks rechtsaf geschoten te worden bij een botsing en uiteindelijk was mevrouw nog het meeste in de stress: die ging een lekker op de toeter hangen en vol aan de grootlichtstengel rukken. Tsja.... :roll:
Ik word eigenlijk nooit boos in het verkeer, maar dit kwam wel heeeel dicht in de buurt, eerst bijna een serieus ongeluk veroorzaken en daarna iedereen de schuld geven behalve jezelf.
Conclusie voor de volgende keer: niet 150 blijven rijden, met 180 was dit nooit gebeurd. 8)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 okt 2006, 19:49

Oh ja.
Conclusie deel II: een toekomstige Cannonball Run is dus bij deze ook bij voorbaat uitgesloten voor vadsige 50+ huisvrouwen in roestige Peugeot 405's. Nu weet ik dat die in ruime mate vertegenwoordigd zijn hier op het forum, excuses voor deze grote teleurstelling, maar dit soort accidents waiting to happen kunnen we helaas niet aan beginnen. :lol: ;)

Plaats reactie