JD Meeting
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Arthur schreef:Rico, wil jij niet eens weten wat die M3 er nu precies uitpompt?
343pk

Snap wat je bedoelt, maar nee. Ik heb me een keer uitgebreid verdiept in rollenbank meetingen ed. En je weet nooit hoe betrouwbaar de meeting precies is. Er zijn teveel randfactoren die invloed hebben op een exacte meeting.
Wat ik er van begrijp is de JD bank wel erg betrouwbaar, maar wat word ik wijzer als ik straks een uitdraai heb met een bepaald vermogen ? Er zal een getal op staan tussen de 300 en 320 pk aan de wielen, dan moet je het weer gaan terugrekenen aan de krukas. word weer een percentage toegepast, waarvan ik ook niet weet hoe betrouwbaar die is. Zet 5 M3's op 5 verschillende banken en je hebt 5 verschillende uitslagen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen een rollenbank test, maar dan ook om te testen wat de voorruitgang is van voor en na tuning. Dan pas weet je of je waar voor je geld hebt gekregen. En aangezien ik never nooit de M3 ga tunen ga ik gewoon uit van die waarde die de fabriek opgeeft.
-
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
De Cupra R had ik nooit gechipt omdat het karakter van een gechipte 1.8T van VAG mij niet aansprak. Die motor met tuning werd echt een aan uit schakelaar, dus of volgas of geen gas. Dat is bij de 2.0T gelukkig wel anders.Rico v Velzen schreef:Kees dat zijn hele serieuze waardenHad je je vorige Cupra R ook gechipt ? Zoja groot verschil in prestaties ?
De GTI is nu echt een klap sneller dan mijn standaard GTI, standaard cupra R en gechipte Cooper S.
Gister een leuke sprint gehad met een 360 modena. Die was natuurlijk sneller maar ik denk wel dat hij gedacht heeft wat een snel golfje is dat

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Rico,
Ik denk altijd maar zo, als je auto >290km/u op de teller haalt zit er echt wel veel pit in hoor. En of dat nu b.v. 335pk is of 350pk veel zal het niet schelen. Met een auto van deze afmetingen en gewicht heb je gewoon een bult vermogen nodig om dit soort snelheden te kunnen halen. Dat is ook de reden dat ik niet ga rollen met mijn M3, ik weet zeker dat hij 321pk levert of misschien wel meer en dat is voor mij voldoende om te weten.
Ik denk altijd maar zo, als je auto >290km/u op de teller haalt zit er echt wel veel pit in hoor. En of dat nu b.v. 335pk is of 350pk veel zal het niet schelen. Met een auto van deze afmetingen en gewicht heb je gewoon een bult vermogen nodig om dit soort snelheden te kunnen halen. Dat is ook de reden dat ik niet ga rollen met mijn M3, ik weet zeker dat hij 321pk levert of misschien wel meer en dat is voor mij voldoende om te weten.
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
heel ff wachten (begin binnenkort) en dan ben ik ook omgebouwd
350pk / 1345kg / 3,84kg/pk / korte bak 230km/u in V 7000rpm / awd (vermogen heel conservatief, kunnen er einde rit zomaar 30 meer zijn whoei)
doei hans en k33z en en en en
veel belangrijker, hoe krijg je het op de weg
en als je het dan op de weg krijgt hoe is je koppelkromme
die vermogens vergelijken is als je pikkie langs de meetlat leggen
je weet
er zijn vleeslullen en er zijn bloedlullen
en met allebei kun je veel plezier hebben
8)
E
350pk / 1345kg / 3,84kg/pk / korte bak 230km/u in V 7000rpm / awd (vermogen heel conservatief, kunnen er einde rit zomaar 30 meer zijn whoei)
doei hans en k33z en en en en
veel belangrijker, hoe krijg je het op de weg
en als je het dan op de weg krijgt hoe is je koppelkromme
die vermogens vergelijken is als je pikkie langs de meetlat leggen
je weet
er zijn vleeslullen en er zijn bloedlullen
en met allebei kun je veel plezier hebben
8)
E
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Ik neem de Dax wel mee.. Dag Erikheel ff wachten (begin binnenkort) en dan ben ik ook omgebouwd
350pk / 1345kg / 3,84kg/pk / korte bak 230km/u in V 7000rpm / awd (vermogen heel conservatief, kunnen er einde rit zomaar 30 meer zijn whoei)
doei hans en k33z en en en en

(2,8kg/pk)
Nee hoor, dit soort sprintjes is leuk voor je ego maar een snelle tijd op het circuit dan verdient iemand pas echt respekt! Leuk een snelle motor maar het hele plaatje moet kloppen, remmen, onderstel etc.. en de maat van je eigen ballen natuurlijk!
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: JD Meeting
Is dit ooit doorgezet mensen?
Wil zelf binnenkort de 328i even op de vermogensbank zetten om te kijken of ie de 200pk/300nm haalt.
Yorick is bij verhoeven geweest, is voor mij wat uit de buurt, maar wel de test zoals ik m graag zie (in zn 4 doorhalen naar de begrenzer).
Ben met de M3 wel bij Beek geweest maar die testen op een totaal andere manier.
Wil zelf binnenkort de 328i even op de vermogensbank zetten om te kijken of ie de 200pk/300nm haalt.
Yorick is bij verhoeven geweest, is voor mij wat uit de buurt, maar wel de test zoals ik m graag zie (in zn 4 doorhalen naar de begrenzer).
Ben met de M3 wel bij Beek geweest maar die testen op een totaal andere manier.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: JD Meeting
Opzich wel leuk om weer eens te doen. Wil de 123d wel eens op de bank hebben en eventueel met JD babbelen over chippen.
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: JD Meeting
Alleen wil ik graag weten wat JD voor meting doet, in zn 4 onderuit de toeren naar de begrenzer, of zoals bij Beek gedaan wordt, telkens 500 toeren erbij en de weerstand verhogen.
Zie dat JD en Verhoeven bij elkaar in de buurt zitten... alleen niet echt bij mij in de buurt
Zie hier filmpje en methode van Beek:
http://www.youtube.com/watch?v=hNmIaW-JVcY" onclick="window.open(this.href);return false;
Damn... nu ik m weer hoor.. klonk toch wel dikker dan de 328i hoor....
Zie dat JD en Verhoeven bij elkaar in de buurt zitten... alleen niet echt bij mij in de buurt

Zie hier filmpje en methode van Beek:
http://www.youtube.com/watch?v=hNmIaW-JVcY" onclick="window.open(this.href);return false;
Damn... nu ik m weer hoor.. klonk toch wel dikker dan de 328i hoor....

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: JD Meeting
De wens is er hier ook om de Audi naar JD te brengen voor rollen en chippen. Probleem is alleen dat ik wel een 'zakelijk doel' moet hebben in de buurt om de kilometers zakelijk te kunnen schrijven. Met een ritje Leiden-Lochem-Leiden zijn de privékilometers dit jaar anders al bijna op. Mocht er dus een meeting gepland worden en ik kan iets bedenken om het zakelijk te laten zijn dan ben ik er graag bij.
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: JD Meeting
Gewoon ff de boordcomputer loskoppelen joh 

- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: JD Meeting
Misschien kan JD de auto 380km achteruit laten rijden op de rollenbank.Knot schreef:Gewoon ff de boordcomputer loskoppelen joh

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: JD Meeting
Makkelijk zat, je spreekt af met iemand die ook een leasebak heeft om daar een zakenlunch te doen en dan zijn jullie allebei geholpen.RutgerK schreef:Mocht er dus een meeting gepland worden en ik kan iets bedenken om het zakelijk te laten zijn dan ben ik er graag bij.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: JD Meeting
LOL, maar Rutger, zit met exact hetzelfde probleem.RutgerK schreef:Misschien kan JD de auto 380km achteruit laten rijden op de rollenbank.Knot schreef:Gewoon ff de boordcomputer loskoppelen joh

Dus.....

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: JD Meeting
Kun je zoiets niet gewoon als zakelijke kilometers in je administratie zetten? Voor zover ik weet valt 'auto-onderhoud' niet onder privékilometers 8)
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: JD Meeting
Mijn pa en collega hebben bij hun Audi's laten chippen bij JD en hebben dit gewoon zakelijk geschreven. :idea:
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: JD Meeting
OOk de kosten voor de chip zelf? Misschien ben ik nog iets te risicomijdend in dit geval richting de fiscus.Tristan schreef:Mijn pa en collega hebben bij hun Audi's laten chippen bij JD en hebben dit gewoon zakelijk geschreven. :idea:
- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: JD Meeting
Schrijf je het toch als onderhoud aan de auto??
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: JD Meeting
Kosten zijn ook zakelijk weggeschreven als bv. accessoires.RutgerK schreef:OOk de kosten voor de chip zelf? Misschien ben ik nog iets te risicomijdend in dit geval richting de fiscus.Tristan schreef:Mijn pa en collega hebben bij hun Audi's laten chippen bij JD en hebben dit gewoon zakelijk geschreven. :idea:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast