Ok, wie heeft er weer eens een onterechte boete gehad!?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Ok, wie heeft er weer eens een onterechte boete gehad!?

Bericht door Metchu » 23 mar 2009, 15:33

En Ilija kon zeker niet helpen he?
Parkeerwachters aan de diarree

Bij de dienst parkeerbeheer in Hilversum werd donderdag per koerier een Limburgse vlaai bezorgd. Bij de taart zat een kaartje met de tekst "smul ervan, een tevreden burger die trots is op jullie correcte strenge handhaving".

Na het eten van de vlaai kregen de 8 parkeerwachters spontaan ernstige diarree. Uit onderzoek van de VWA bleek een behoorlijke hoeveelheid laxeermiddel in de lekkernij verstopt te zitten. Het laxeermiddel is niet gevaarlijk voor de gezondheid, maar de 8 medewerkers zijn wel direct met ziekteverlof gegaan.

Politie

De politie is een onderzoek gestart naar de herkomst van de bezorgde vlaai en is niet blij met deze "grap".

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... ee_do.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Re: Ok, wie heeft er weer eens een onterechte boete gehad!?

Bericht door Michel P » 23 mar 2009, 15:39

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=3150" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu

Bericht door Metchu » 23 mar 2009, 15:41

oh :stom:

vond het geen grappig plaatje of filmpje :angel:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 23 mar 2009, 15:44

daar wil ik zelfs geen filmpje van zien... :protest:

RJay

Bericht door RJay » 23 mar 2009, 16:04

Edoch, klasse actie.

Zouden ze verdomme in amsterdam moeten doen :protest:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2009, 16:10

:roflol: lol...publieksvriendelijke/vermakelijke actie :thumbup:

JP

Bericht door JP » 23 mar 2009, 16:12

Wie gaat zoiets nou ook opeten.... :stom:

Metchu

Bericht door Metchu » 23 mar 2009, 16:14

Ach toen ik bij de bcc werkte kregen we ook wel eens van tevreden klanten een taart of andere presentjes of iets dergelijks... Maar daar waren ze echt tevreden, haha geen last gehad van laxeershit ofzo... Maar waarom zou iemand tevreden zijn over handhavers? Maar die mensen doen gewoon hun werk tho... vind het wel triest...

RJay

Bericht door RJay » 23 mar 2009, 16:21

Metchu schreef:Ach toen ik bij de bcc werkte kregen we ook wel eens van tevreden klanten een taart of andere presentjes of iets dergelijks... Maar daar waren ze echt tevreden, haha geen last gehad van laxeershit ofzo... Maar waarom zou iemand tevreden zijn over handhavers? Maar die mensen doen gewoon hun werk tho... vind het wel triest...
Die mensen zelf zijn gewoon triest, mijn enige boete ooit is een parkeerboete die ze me gegeven hebben toen ik aan het focking wegrijden was, kaartje was net een halve minuut verlopen.
kneuskinderen.

Casper

Bericht door Casper » 23 mar 2009, 18:56

:clap: :clap: :clap: :roflol: :roflol: :roflol:

Steengoede actie!

Shakes

Bericht door Shakes » 23 mar 2009, 19:01

Ehm

LOL maar......

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2009, 19:25

Nandor schreef:Ehm

LOL maar......
Afbeelding

Tommy

Bericht door Tommy » 23 mar 2009, 20:39

Erg sneu volk inderdaad...
boete geven omdat je ..

-het vertikt een kaartje te kopen
-50 cent betaalt terwijl 3 uur parkeren echt meer kost
-je er altijd pas net stond
-je geld aan het wisselen was
-je het niet kon weten dat je op een invalidenplek stond

zonder gekheid, die lui doen gewoon hun werk. Er zitten sneue figuren tussen, maar het gros moet gewoon zorgen dat niet heel nederland het vertikt om netjes betaald te parkeren en wel binnen 1 parkeervak.

Wel sneu van de vlaai schenkers. Kost die boete uiteindelijk nog meer.

Tom

Bericht door Tom » 24 mar 2009, 11:47

Natuurlijk doen ze hun werk, maar veel van die parkeersystemen zijn hopeloos ouderwets.

Betalen moet vaak met muntgeld. Als je dat niet bij hebt (wat niet zo gek is als je tegenwoordig overal gewoon kunt pinnen) dan heb je een probleem. Moet je dus eerst wisselen (ook als je net gepind hebt).
En iets anders wat ik stom vind is dat je vooraf moet betalen. Dus moet je vantevoren bedenken hoelang je blijft. En je betaald dus altijd te veel of je loopt het risico op een boete.

Doe mij maar zoals moderne parkeergarages. Achteraf betalen aan de hand van de tijd dat je er geweest bent. En automaten die munten, briefgeld, chipknip en creditcard accepteren.
Tommy schreef: Wel sneu van de vlaai schenkers. Kost die boete uiteindelijk nog meer.
Ik vind dat humor! :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 24 mar 2009, 11:53

Tom schreef: En je betaald dus altijd te veel of je loopt het risico op een boete.

Doe mij maar zoals moderne parkeergarages. Achteraf betalen aan de hand van de tijd dat je er geweest bent.
Dan betaal je ook teveel. je betaalt namelijk ook voor het deel van het uur dat je er niet meer was.
Mijn record is 14 seconden trouwens. :police:

Metchu

Bericht door Metchu » 24 mar 2009, 12:00

Tom schreef:Natuurlijk doen ze hun werk, maar veel van die parkeersystemen zijn hopeloos ouderwets.

Betalen moet vaak met muntgeld. Als je dat niet bij hebt (wat niet zo gek is als je tegenwoordig overal gewoon kunt pinnen) dan heb je een probleem. Moet je dus eerst wisselen (ook als je net gepind hebt).
En iets anders wat ik stom vind is dat je vooraf moet betalen. Dus moet je vantevoren bedenken hoelang je blijft. En je betaald dus altijd te veel of je loopt het risico op een boete.

Doe mij maar zoals moderne parkeergarages. Achteraf betalen aan de hand van de tijd dat je er geweest bent. En automaten die munten, briefgeld, chipknip en creditcard accepteren.
Tommy schreef: Wel sneu van de vlaai schenkers. Kost die boete uiteindelijk nog meer.
Ik vind dat humor! :mrgreen:
Heb ik een serieuze vraag aan jou. Ben je bereid meer te betalen per uur als je achteraf mag betalen en significant meer voor een parkeergarage?

voorbeeld. Gemeente x heeft de uurtarieven nu op 50 cent staan.
enige tijd later slagboom erbij voor achteraf betalen, maar het uurtarief wordt nu 70 cent
Maar dan is de ruimte te klein en moeten bezoekers op zaterdag rond blijven rijden voor een plek en besluit gemeente x nu een parkeergarage te bouwen, mooi overdekt en beveiligd, maar het uurtarief stijgt nu naar 1,70.

(voorbeeld is niet geheel fictief :P )

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 mar 2009, 12:36

ik vindt dat betalen aan die klote meters helemaal niets.....
Soms zoek je je zelfs rot waar eigenlijk die kut centen in moeten!

Aangezien ik altijd maar kort ergens hoef te parkeren hanteer ik het volgende:

- niet betalen met kans op boete.

Dus je betaalt nooit, het gevolg is dat je daarmee zoveel uitspaart dat je eens in de zoveel tijd die parkeer boete wel kan betalen.
Beide partijen blij... :

- ik hoef niet altijd klein geld bij me te hebben, parkeer meter op te zoeken en altijd te weinig of teveel te betalen
- en de plisie krijgt eens in de zoveel tijd toch geld van me.

Tenzij er wagens worden weg gesleept dat wordt me te grof dan maar betalen.
Tevens wordt daarmee veels te veel schade veroorzaakt aan wagens dus dat is niet echt tolerant.

Mack

Bericht door Mack » 24 mar 2009, 13:10

Ik heb begrepen dat je beter fout kan parkeren dan niet betalen maar wel in een parkeervak zetten.

Parkeerwachters mogen alleen goed-geparkeerde maar niet-betaalde auto's bekeuren, fout geparkeerde auto's mag alleen de politie bekeuren. De kans dat je een parkeerwachter treft is groter dan dat de politie controleert. En de boete is ongeveer gelijk.

Ik had zelf een keer een auto in een vak gezet maar niet betaald, en had een bekeuring, terwijl een collega die 5 meter verder langs de stoeprand fout had geparkeerd, geen boete had.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2009, 13:17

lol @Mack story... raar maar waar :lol:

maar dat is net met de criminaliteit zo, je kan bv beter iemand het ziekenhuis in meppen of beroven dan met 255km/u (een kort stukje) op een lege snelweg rijden snachts :bag:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 24 mar 2009, 13:39

Beter geen kentekenplaat dan een foute kentekenplaat.

PeterB

Bericht door PeterB » 24 mar 2009, 14:28

http://www.yellowbrick.nl/hoe-het-werkt ... n-faq.html" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 mar 2009, 14:59

Jelmer850i schreef:ik vindt dat betalen aan die klote meters helemaal niets.....
Soms zoek je je zelfs rot waar eigenlijk die kut centen in moeten!

Aangezien ik altijd maar kort ergens hoef te parkeren hanteer ik het volgende:

- niet betalen met kans op boete.

Dus je betaalt nooit, het gevolg is dat je daarmee zoveel uitspaart dat je eens in de zoveel tijd die parkeer boete wel kan betalen.
Beide partijen blij... :

- ik hoef niet altijd klein geld bij me te hebben, parkeer meter op te zoeken en altijd te weinig of teveel te betalen
- en de plisie krijgt eens in de zoveel tijd toch geld van me.

Tenzij er wagens worden weg gesleept dat wordt me te grof dan maar betalen.
Tevens wordt daarmee veels te veel schade veroorzaakt aan wagens dus dat is niet echt tolerant.
:roflol:

Dit systeem hanteer ik ook al sinds ik mn rijbewijs heb, werkt prima!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 mar 2009, 15:01

Mack schreef:Ik heb begrepen dat je beter fout kan parkeren dan niet betalen maar wel in een parkeervak zetten.

Parkeerwachters mogen alleen goed-geparkeerde maar niet-betaalde auto's bekeuren, fout geparkeerde auto's mag alleen de politie bekeuren. De kans dat je een parkeerwachter treft is groter dan dat de politie controleert. En de boete is ongeveer gelijk.

Ik had zelf een keer een auto in een vak gezet maar niet betaald, en had een bekeuring, terwijl een collega die 5 meter verder langs de stoeprand fout had geparkeerd, geen boete had.
Niet betalen = 45 euro + 1 uur het daar geldende tarief
Fout parkeren = 60 euro

(ervaringsdeskundige ;))

Die afweging moet je maken dus.

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 24 mar 2009, 15:23

Moet zeggen dat ik ook zelden betaal voor parkeren, alleen wanneer ik echt lang ergens moet zijn. Meestal ben ik na 10 of 15 minuten terug (mannen shoppen nou eenmaal sneller dan vrouwen) en dat heeft me nog nooit een boete gekost. Krijg ik wel een boete, prima, ik hou me niet aan de regels dus daar hoor je me dan ook niet over.. Maar de parkeertarieven in de stad zijn gewoon belachelijk. In een parkeergarage in A'dam ben je 60 euro kwijt voor een dagje parkeren.. Belachelijk, ook voor de buitenlandse toeristen.
Echt overdwars op de stoep parkeren vind ik wel asociaal dus dat zal ik niet snel doen, hoewel je er daar ook genoeg van hebt. Ik zou het alleen al laten omdat er altijd wel ergens tuig loopt dat voor eigen rechter gaat spelen en iets aan je wagen sloopt..

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mar 2009, 11:54

betalen voor parkeren heb ik idd. zooooooo'n hekel aan....geldklopperij niet meer en minder want dat is het...........als ik ergens ff. moet zijn betaal ik niet anders met tegenzin,

Plaats reactie