Okee dan zijn we het dus eens dat RWD een must is bij hogere vermogens +250HP
Maar aangezien er hier op het forum, het merendeel dit niet heeft, en driekwart van de nederlandse bevolking dit niet heeft, wilt dit dan zeggen dat voor hun auto of hun skills, FWD niet voldoet.
Rico jij praat heel erg vanuit jouw standpunt. Maar ik probeer alleen te bedenken waarom die AV test niet deugd of juist wel
Dat onrustig sturen waar je iedere keer op terug valt, dat was 10 jaar geleden.
Bovendien om op vermogen terug te komen. 345 pk kun je in nederland net niks mee.
Wat ik wil zeggen nu.....en daarmee dwaal ik misschien even af van het onderwerp.... is dat sinds ik een aantal jaren op de Ring kom, ik heel anders aan kijk tegen Porsches en M3's.
Hier vlak over de nederlandse grens krioelt het van welgestelde nederlanders die zich in Belgie gevestigd hebben. Porsches overal en anywhere. Maar wat doen ze ermee? Naar de bakker, rondje langs de terrassen, en af en toe klein stukje ff de gas indrukken op de snelweg.
Dan kom je op de Ring....en wat zie je daar....autoliefhebbers....mensen die een Porsche gekocht hebben en hem ook gebruiken waar hij voor gemaakt is. En dat verklaart ook waarom er zoveel M3's rijden op de ring.
Als je een M3 koopt, koop je hem om zijn rijkwaliteiten. En waar kun je die tegenwoordig nog testen zonder een bekeuring te krijgen of als een wegpiraat beschouwd te worden
Ik heb geen geld voor een nieuwe Porsche. Maar ik heb wel een auto waarmee ik hoop af en toe eens te kunnen gaan sturen op een track.
Als ik hem alleen maar zou kopen om er een rondje mee om de kerk te rijden, dan kocht ik me een Toureq of een X5. Veel relaxter en veiliger. Waar wil je tegenwoordig nog hard rijden? Af en toe op een b-weg en dan heb je het ver gehad.
En tot slot, ik heb al eens vaker met Paskal van Ringworld meegereden, die rijdt met een 205 FWD menig bolide met RWD voorbij, en laat je denken dat je aan de weg plakt. Je zou trouwens voor de aardigheid eens mee moeten rijden met een ervaren FWD rijder, mits je dat niet al eens gedaan hebt.
Ik blijf erbij dat het puur persoonlijk is. Jij vind een FWD heel onrustig en dat is doorslaggevend om er geen meer te kopen. Maar anderen kunnen dit anders ervaren.
Ik hoef geen gelijk te krijgen, wil alleen de FWD rijders steunen. Die zich overigens niet laten horen
Maarja, ik kan je natuurlijk ook gelijk geven en dan gaan we weer verder praten over de mooie kleuren van de 3-coupe of de groene snots in mac zijn uitlaat