Onze oude zwarte liep altijd over de daken, sprong dan via een dakraam een kamer in van de buren ipv die van ons en kon dan meestal niet meer terug. Prutser
Leuk is anders...
- Dennis Cavallino
Re: Leuk is anders...
Die vent die die zwarte kat heeft aangereden heeft wel uiterst correct gehandeld moet ik zeggen. Ik zou er niet op zijn gekomen om een doos te pakken, kat erin te leggen en bij wat mensen aan te bellen met die platte kat in mijn handen...
Onze oude zwarte liep altijd over de daken, sprong dan via een dakraam een kamer in van de buren ipv die van ons en kon dan meestal niet meer terug. Prutser
- Max V
Hahahaha inderdaad, vond het wel heel netjes ook... hij kwam ook heel schuldbewust over, was heel eerlijk. Dat waardeer ik wel heel erg!
Toen ik nog in hartje Zwolle woonde, had ik een appartement 2 hoog, zonder aangrenzende huizen... Per ongeluk het raam open laten staan dus de katten het dak op... dondert er een helemaal naar beneden... vervolgens een dag of twee zoek geweest en daarna weer aan het raam krabbelen
Toen ik nog in hartje Zwolle woonde, had ik een appartement 2 hoog, zonder aangrenzende huizen... Per ongeluk het raam open laten staan dus de katten het dak op... dondert er een helemaal naar beneden... vervolgens een dag of twee zoek geweest en daarna weer aan het raam krabbelen
- Niels
- Auto: Prius+
Die van jullie kun je opgeven voor Idols, man wat een geluid maakt dat beestArthur schreef:Ik moet er ook niet aan denken dat de onze het leven laat, 11 jaar inmiddels.
Geluk voor jou Max!
Je hecht je enorm snel aan die beesten! Er zit ook zoveel humor bij en je bent nooit alleen
De rooie komt uit het asiel en wijkt niet van onze zijde
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooie foto's man 
- Snipe
Eh, niet om de filosofische vreugde te bederven, maar dat is met mensen toch niet anders? Als er iemand dood gaat die je kent, kun je wel even van slag zijn - voor kortere of langere tijd. Of ben jij zo iemand die 's ochtends de krant openslaat op de familieberichten en dan standaard in een hysterische huilbui uitbarst?Metchu schreef:het is misschien "geluk" dat het jou kat niet is en dat je bij de andere kat geen emotie heb, maar het is toch triest!? alsof jouw kat meer waarde heeft dan de andere kat. Ik snap het wel hoor, maar het is aan één kant wel vreemd (niet van jou specifiek, maar over het algemeen... de mens). Want op het moment dat het jou kat niet is haal je opgelucht adem en ben je blij, terwijl het feit dat er een kat dood is nog steeds is!! Wel bizar, opeens is de emotie er dan niet meer en is het "niet zo erg meer". Geen kritiek hoor, maar meer een observatie... ben op het moment erg veel bezig met filosofie, zal wel daar aan liggen
En over de krant gesproken: als er ergens doden zijn (aardbevingen, vliegtuigongelukken, etc) wordt er altijd bij vermeld of er Nederlanders bij betrokken zijn. "Alle inzittenden van het vliegtuig kwamen om. Er waren geen Nederlanders aan boord." Oooooh, maar dán is het niet erg...!
Tot zover deze filosofische onderbreking van de DF-rubriek 'Dierenleed'.
- Mack
Mijn vriendin is dierenarts en ik help haar af en toe mee. Gisterenavond spoeddienst: dierenambulance bracht een kat binnen die was aangereden. Een vriendelijk zwerfkatje dat van de halve buurt eten kreeg.
Kaak op drie plaatsen gebroken, gebroken bekken en een gapende wond bij haar achterpoten. Volgens de getuigen reed de automobilist veel te hard door de woonwijk en was hij niet eens gestopt (volgens die mensen moet hij het gemerkt hebben).
Mensen die denken "het is maar een zwerfkat" en/of die denken dat het okay is om door te rijden: ik nodig je hierbij uit om eens een dagje mee te lopen.
Kaak op drie plaatsen gebroken, gebroken bekken en een gapende wond bij haar achterpoten. Volgens de getuigen reed de automobilist veel te hard door de woonwijk en was hij niet eens gestopt (volgens die mensen moet hij het gemerkt hebben).
Mensen die denken "het is maar een zwerfkat" en/of die denken dat het okay is om door te rijden: ik nodig je hierbij uit om eens een dagje mee te lopen.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ben wat dat betreft ook een dierenvriend. Zelf helaas eens een kat doodgereden
, kon er weinig aan doen. Was 's nachts. beest kwam ineens uit de struiken gerend en een halve seconde later had ik 'em onder de auto. Morsdood. Aan de kant gelegd en de volgende dag bij een partij huizen aangebeld maar de kat was niet van hen.
Vorig jaar reden we ergens op een industrieterrein en zagen we een haas langs de kant van de weg liggen, ook aangereden waarschijnlijk en kon z'n achterpoten niet meer gebruiken. Dierenambulance gebeld en net zo lang gewacht (uurtje) tot ze er waren. Beest zou een spuitje krijgen, beter dan daar blijven liggen en verhongeren.
En vorig jaar onze eigen kat laten inslapen, beestje was al vrij oud (15 jaar) en kon op een gegeven moment amper meer lopen, zakte door z'n achterpoten. Ik ben bepaald niet erg emotioneel maar toen hield ik het niet droog, bij de dierenarts. Kat had 5 jaar bij me gewoond.
Vorig jaar reden we ergens op een industrieterrein en zagen we een haas langs de kant van de weg liggen, ook aangereden waarschijnlijk en kon z'n achterpoten niet meer gebruiken. Dierenambulance gebeld en net zo lang gewacht (uurtje) tot ze er waren. Beest zou een spuitje krijgen, beter dan daar blijven liggen en verhongeren.
En vorig jaar onze eigen kat laten inslapen, beestje was al vrij oud (15 jaar) en kon op een gegeven moment amper meer lopen, zakte door z'n achterpoten. Ik ben bepaald niet erg emotioneel maar toen hield ik het niet droog, bij de dierenarts. Kat had 5 jaar bij me gewoond.
- RJay
Damn, goede start van de dag
Zo is onze hond nog eens volledig onder een auto door gestuiterd, letterlijk pingpong met de bodem en de grond, en die had......... helemaal niets, klein krasje op dr kop en verder springt ze sindsdien voorbij wanneer er plotseling op de straat iets langs zoeft.
Zo is onze hond nog eens volledig onder een auto door gestuiterd, letterlijk pingpong met de bodem en de grond, en die had......... helemaal niets, klein krasje op dr kop en verder springt ze sindsdien voorbij wanneer er plotseling op de straat iets langs zoeft.