Kleren maken de man?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jelmer850i

Re: Kleren maken de man?

Bericht door Jelmer850i » 20 mar 2009, 13:00

Tom V schreef:Zo wordt je met de verkeerde kleding ook meteen naar de occassions geloodst bij de wat duurdere merken. Hoorde laatst ook van iemand. Heeft het allemaal prima voor elkaar en wilde een nieuwe Jaguar uit zoeken. Nou heeft hij altijd spijkerjasje en spijkerbroek aan en liep dus ook daarmee die dealer binnen. De eerste opmerking van de verkoper, toen hij een beetje aan het rondkijken was, was : ze zijn wel wat aan de dure kant he?, Met bijbehorende afkeurende blik en houding. Is meteen weggegaan...heeft een Mercedes S klasse gekocht.
heel bekend zo ken ik ook iemand die bij benz naar binnen stapte voor een nieuwe 7, is destijds maar een nieuwe S600 geworden...

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2009, 13:07

Als verkoper, kijk ik nooit naar kleding, wel let ik op de instelling en houding van de klant.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 mar 2009, 13:07

Don't judge the book by his cover zeg maar altijd........

zoveel voorbeelden gezien / meegemaakt.................

Fernando

Bericht door Fernando » 20 mar 2009, 13:14

Jelmer850i schreef:

heel bekend zo ken ik ook iemand die bij benz naar binnen stapte voor een nieuwe 7, is destijds maar een nieuwe S600 geworden...
stapte hij bij BMW naar binnen voor een nieuwe 7 wat uiteindelijk een S600 is geworden of stapte hij bij Benz naar binnen voor een S600 wat een 7 is geworden uiteindelijk.... :nerd:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 20 mar 2009, 13:17

nee hij stapte bij BMW naar binnen voor een 750i of zo, en is een S600 geworden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 mar 2009, 13:40

Zo stapte ik in 1989 bij de dealer van m'n pa binnen, Mercedesdealer, met m'n Golf uit't jaar 0 en 2 maatjes mee, want INTRODUCTIE W129, de nieuwe Mercedes SL. We hadden uitnodigingen maar pa kon niet en gaf ze aan mij. De 2 maatjes van me hun pa had een aantal MB bedrijfswagens van die dealer, maar kortom: Ik kende daar alleen 1 verkoper die er niet was(...) en dan zien 'ze' 3 broekjes van 19, 18 en 16 in 'n ouwe Golf...We werden vriendelijk verzocht binnen een paar minuten weg te gaan, we mochten nog wel ff bij de SL kijken en daarna Schluss. Ik zei stamelend(je bent 19 he) dat ik uitgenodigd was, maar daar ging men niet op in....we zijn maar vertrokken..Ik was triest/boos en heb 't pa verteld. Die vond het beetje vreemd en ik moest me er niks van aantrekken...

Ik heb 't aan die verkoper uitgelegd en die verontschuldigde zich, en bood me een proefrit in een demo 300SL24 aan. Ik had net 1 jaar rbw en was'niks'gewend. Dat ding reed me toch hard(toen) Hup 230kmh!Verkoper lijkbbleek.LOL.

Dat weerhield me er niet van om die ouwe van mij begin 90er jaren in een BMW te lullen en sindsdien is dat zo. :twisted:

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2009, 13:45

De verhalen van niet serieus worden genomen zijn bekend, alleen als ik een BMW wil hebben dan ga ik echt niet bij Mercedes shoppen omdat ik lullig werd behandeld door de verkoper. Dan zoek ik gewoon een andere dealer op. Andersom natuurlijk hetzelfde.

----------

Heel anders wat, kreeg een mailtje van een vrouw die wilde weten wat een bepaald type koudschuim matras kost.

Ik terugmailen, matras.. huppelpup kudschuim kost X euro..

Voordat ik op send drukte zag ik nog net op tijd kudschuim staan :oops:

2000USA

Bericht door 2000USA » 20 mar 2009, 14:38

Leuk inderdaad, van beide kanten meegemaakt.

Mooi voorbeeld: op de Rai krijg ik een klant op bezoek, spijkerbroek, wit t-shirt met nog net de olievlekken erin. Meegenomen naar de stand, koffie, offerte, én order van 10 fullspec taxi's. Moest je de gezichten van de collega's zien die alleen de 'pakken' wilden helpen.... priceless

Aan de andere kant ook eens de familie Doorzon gehad met het hele gevolg, oude Cordoba etc, op zoek naar een E320. Hmmm. Wel prima geholpen etc. en uiteindelijk een week later ook de auto verkocht. Bleken de postcode loterij gewonnen te hebben.

Les Numero Uno: je kan iemand niet in de portemonee kijken...

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mar 2009, 15:05

Robin schreef:Zo stapte ik in 1989 bij de dealer van m'n pa binnen, Mercedesdealer, met m'n Golf uit't jaar 0 en 2 maatjes mee, want INTRODUCTIE W129, de nieuwe Mercedes SL. We hadden uitnodigingen maar pa kon niet en gaf ze aan mij. De 2 maatjes van me hun pa had een aantal MB bedrijfswagens van die dealer, maar kortom: Ik kende daar alleen 1 verkoper die er niet was(...) en dan zien 'ze' 3 broekjes van 19, 18 en 16 in 'n ouwe Golf...We werden vriendelijk verzocht binnen een paar minuten weg te gaan, we mochten nog wel ff bij de SL kijken en daarna Schluss. Ik zei stamelend(je bent 19 he) dat ik uitgenodigd was, maar daar ging men niet op in....we zijn maar vertrokken..Ik was triest/boos en heb 't pa verteld. Die vond het beetje vreemd en ik moest me er niks van aantrekken...

Ik heb 't aan die verkoper uitgelegd en die verontschuldigde zich, en bood me een proefrit in een demo 300SL24 aan. Ik had net 1 jaar rbw en was'niks'gewend. Dat ding reed me toch hard(toen) Hup 230kmh!Verkoper lijkbbleek.LOL.

Dat weerhield me er niet van om die ouwe van mij begin 90er jaren in een BMW te lullen en sindsdien is dat zo. :twisted:
Geweldig altijd die verhalen van jou :thumbup:

Hier een foto van een bandplooibroek trouwens :)

Afbeelding
Godverdommee Skitterend !

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 20 mar 2009, 15:12

Rico schreef:De verhalen van niet serieus worden genomen zijn bekend, alleen als ik een BMW wil hebben dan ga ik echt niet bij Mercedes shoppen omdat ik lullig werd behandeld door de verkoper. Dan zoek ik gewoon een andere dealer op. Andersom natuurlijk hetzelfde.
Vraag me af of de gemiddelde autokoper zo merkvast is, of toch liever het gemak van goede dealer om de hoek heeft. Het hangt er dus vanaf hoe overtuigd je bent dat het persé een bepaald merk/model moet worden.

allen

Bericht door allen » 20 mar 2009, 15:18

Dat er nog immer een bimmer voor de deur staat heeft hier iig te maken met de dealer. Die is in Dordt gewoon top! 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 20 mar 2009, 15:19

allen schreef:Dat er nog immer een bimmer voor de deur staat heeft hier iig te maken met de dealer. Die is in Dordt gewoon top! 8)
+1

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2009, 15:27

zegmaarboris schreef:
Rico schreef:De verhalen van niet serieus worden genomen zijn bekend, alleen als ik een BMW wil hebben dan ga ik echt niet bij Mercedes shoppen omdat ik lullig werd behandeld door de verkoper. Dan zoek ik gewoon een andere dealer op. Andersom natuurlijk hetzelfde.
Vraag me af of de gemiddelde autokoper zo merkvast is, of toch liever het gemak van goede dealer om de hoek heeft. Het hangt er dus vanaf hoe overtuigd je bent dat het persé een bepaald merk/model moet worden.
Iemand die een 750i danwel een S600 op het verlanglijstje heeft staan is ook weer geen gemiddelde autokoper :wink:

Wat ik bedoel te zeggen is, dat als die keuze toch een S600 is geworden, er heel wat meer is bij komen kijken dan alleen de negatieve houding van de BMW verkoper.

Ik denk dat de S600 opdat moment vooral als de betere auto werd beschouwd door de koper. Betere inruil ?, betere uitrusting ? comfort ? Wie zal het zeggen.

Wat wel mogelijk is, is dat de de 750i niet echt een kans heeft gekregen om zich te bewijzen dankzij de waardeloze BMW verkoper.

Datzelfde heb ik ook wel meegemaakt... Mooi voorbeeld was de waardeloze houding van de Renault verkoper, die nog steeds moet terugbellen over een Clio Cup uitvoering. Of de EVO verkoper in Heerenveen die het niet nodig vond dat ik een stukje mocht proefrijden in een EVO 9 want zonder te rijden weet je ook wel dat ze fantastisch rijden :roll:

Maar ben je eenmaal gefocused op een bepaald merk/model dan moet er een knappe verkoper opstaan om je daar van af te brengen.

Max V

Bericht door Max V » 20 mar 2009, 15:43

Macboy schreef:
Robin schreef:Zo stapte ik in 1989 bij de dealer van m'n pa binnen, Mercedesdealer, met m'n Golf uit't jaar 0 en 2 maatjes mee, want INTRODUCTIE W129, de nieuwe Mercedes SL. We hadden uitnodigingen maar pa kon niet en gaf ze aan mij. De 2 maatjes van me hun pa had een aantal MB bedrijfswagens van die dealer, maar kortom: Ik kende daar alleen 1 verkoper die er niet was(...) en dan zien 'ze' 3 broekjes van 19, 18 en 16 in 'n ouwe Golf...We werden vriendelijk verzocht binnen een paar minuten weg te gaan, we mochten nog wel ff bij de SL kijken en daarna Schluss. Ik zei stamelend(je bent 19 he) dat ik uitgenodigd was, maar daar ging men niet op in....we zijn maar vertrokken..Ik was triest/boos en heb 't pa verteld. Die vond het beetje vreemd en ik moest me er niks van aantrekken...

Geweldig altijd die verhalen van jou :thumbup:

Hier een foto van een bandplooibroek trouwens :)

Afbeelding
Godverdommee Skitterend !
Is dat een geshopte Jay Leno? :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2009, 17:00

Nou als ik een rockgroep icm de Josti's begin heb ik de naam al gevonden

De :banaan: BROEKPLOOIBAND :banaan:

of PLOOIBROEKBAND? Henk Westbroek als manager en oefenruimte in Broek in Waterland ofzo.

Waarschijnlijk dikke concurentie van Allen & de Winterband :bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 20 mar 2009, 17:06

Ho ho Robinho,

wat is nu de moraal van ja verhaal? Dat je met de Beamer in nette kleren die bouwvakkers wel per direct van hun plaats had gekregen? Bouwvakkers?

:lol:

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2009, 17:10

Hielke schreef:Ho ho Robinho,

wat is nu de moraal van ja verhaal? Dat je met de Beamer in nette kleren die bouwvakkers wel per direct van hun plaats had gekregen? Bouwvakkers?

:lol:
Bouwvakkers waren 't ook weer niet, gewoon, installateurs, uit 'midden van 't land, met een iets te groot mondje die 'n beetje over de zeik waren dat hun bus 't niet deed en ik dus 'commentaar kreeg' na 2 keer sorry zeggen.Was ik in 'n slechte bui geweest, hadden ze 't geweten, Gewoon politie erbij.Jij kent me wel. Wat mot die bus hier op dit moment?Wijkagent Dijksma is dan snel ter plaatse. Hadden we kunnen zien of zo nog zo'n groot mondje hadden. Dacht 't niet. :lol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 mar 2009, 17:11

Rico schreef:
zegmaarboris schreef:
Iemand die een 750i danwel een S600 op het verlanglijstje heeft staan is ook weer geen gemiddelde autokoper :wink:

Wat ik bedoel te zeggen is, dat als die keuze toch een S600 is geworden, er heel wat meer is bij komen kijken dan alleen de negatieve houding van de BMW verkoper.

Ik denk dat de S600 opdat moment vooral als de betere auto werd beschouwd door de koper. Betere inruil ?, betere uitrusting ? comfort ? Wie zal het zeggen.

Wat wel mogelijk is, is dat de de 750i niet echt een kans heeft gekregen om zich te bewijzen dankzij de waardeloze BMW verkoper.

Datzelfde heb ik ook wel meegemaakt... Mooi voorbeeld was de waardeloze houding van de Renault verkoper, die nog steeds moet terugbellen over een Clio Cup uitvoering. Of de EVO verkoper in Heerenveen die het niet nodig vond dat ik een stukje mocht proefrijden in een EVO 9 want zonder te rijden weet je ook wel dat ze fantastisch rijden :roll:

Maar ben je eenmaal gefocused op een bepaald merk/model dan moet er een knappe verkoper opstaan om je daar van af te brengen.
Er zijn meer mensen die van merk switchen door een slechte ervaring met een dealer dan je denkt. Niet iedereen is zo type-minded als de mensen op df ;).

markk

Bericht door markk » 20 mar 2009, 18:25

Loop geregeld in pak, stropdas en zelfs driedelig. In m3 of BoxsterS.

Hou groot het verschil in behandeling is als je in trainingsbroek met t_shirt en weekend stoppels en de snorscooter voorkomt is echt ongekend.

Heeeel vreemd eigenlijk...

Mark

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 mar 2009, 21:27

Rob Schouten schreef:Casual friday!
Jahaaa! Moet je die prutsers rond zien lopen met hun jasje-dasje op vrijdag. GTFO :P Maar ik moest nog het meest lachen om een collega van me. Die is echt helemaal baseball-fan. Een echte dus, die meerdere keren per jaar naar New York vliegt om de Yankees te zien. En dus ook in een Yankee-trui rustig op zijn werk komt. Helemaal goed :D Qua werk is het net geen keizer, maar anders was het helemaal mooi geweest :D

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2009, 21:33

Moraal van het verhaal: koop fatsoenlijke kleding en je wordt fatsoenlijk te woord gestaan.

http://www.oger.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu met extra-gratis Johnny Walker Blue Label Tasting morgen en overmorgen.

Plaats reactie