Babystoeltje in een Z4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
wooter

Babystoeltje in een Z4

Bericht door wooter » 19 mar 2009, 10:51

Ja ik ben gek. En ik ben een vliegtuig.

Vrouwtje zal binnenkort bevallen van onze eerste spruit. Ruimteaanbod in haar auto is geen probleem (we twijfelen over een 1-reeks of MINI Clubman :P) maar de Z4 M gaat er nog niet uit en ik wil een babystoeltje vinden dat past in de M-zetels van een Z4 M (het occasionele ophalen van de kleine bij grootouders/oppas).

Iemand enige ervaring hiermee? Auto van de vrouw zal een isofix-basis krijgen maar in mijn Z4 zit geen Isofix. Dealer is nu wel een desactivatiesleutel voor de passagiersairbag aan het installeren.

En nee, baby in de koffer bij de Z4 is geen optie. Zegt mijn vrouw :P.

Rupie

Re: Babystoeltje in een Z4

Bericht door Rupie » 19 mar 2009, 11:02

:mrgreen:

Moest even lachen toen ik je posting las, wilde ik even delen. Ik heb geen ervaring met kinderen dus ook niet met stoeltjes. :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2009, 11:34

Lijkt me geen probleem toch? Gewoon standaard kinderstoeltje (wat je met de gordel vastzet, geen Isofix dus) en de passagiersairbag uitschakelen. Even stoeltjes passen bij een babywinkel. :)

Ik heb geen Z4 maar wel 2 auto's. 1 Met Isofix, 1 zonder. Heb dan ook 2 stoeltjes voor de kleine, een Isofix en een gewone. Hoef je ook niet te slepen met die dingen.

Metchu

Bericht door Metchu » 19 mar 2009, 11:36

interessant en stoer natuurlijk!

google vertelt mij dit:

http://www.bmw.co.uk/images/acc_pdf_bro ... E85_RO.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (even kijken bij babyseats... in een Z4 brochure, dus dit zullen wel babyseats voor de Z4 zijn?)

hjp

Bericht door hjp » 19 mar 2009, 11:37

Misschien weten ze hier een antwoord voor je http://www.z3forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Niall

Bericht door Niall » 19 mar 2009, 11:56

Kinderstoel met isofix kan ook gebruikt worden met een gordel indien geen isofix aanwezig is, in ieder geval bij Maxi-Cosi stoelen.

http://www.maxicosi.com/maxicosi/carsel ... uage=nl-nl" onclick="window.open(this.href);return false; Volgens deze site zijn er geen gegevens. Airbag uitschakelen is per definitie een must.

Goed rondwinkelen kan je heel veel geld schelen.

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 20 mar 2009, 12:16

Geen ervaring met Z4 en kinderstoelen helaas. Eerste maand of 10 zit je kind toch nog in zo'n Maxi Cosi draag-ding, die zal toch wel vast te zetten zijn in een Z4 stoel?
wooter schreef:Ruimte aanbod in haar auto is geen probleem (we twijfelen over een 1-reeks of MINI Clubman :P)
Maar wel met kind + auto. Nu heb ik niets met grote auto's en ben echt dé voorstander van het 'travel light' principe. De Mini (3-deurs) die ik had was absoluut onhandig met baby, en heb lang de 1-reeks en Clubman als opvolger overwogen maar uiteindelijk beide laten staan. De Clubman bagageruimte is vol met één kind + kinderwagen. Nu kun je zeggen daar is omheen te plannen etc., maar praktijk valt dat tegen. Je weekeind boodschappen doen wordt dan tetris. Kan leuk zijn maar niet als het uur of zes is en je baby honger krijgt en het op het gillen zet. En je tijd wordt al wat schaarser, dus heen en weer rijden gaat ook irriteren.

Je hebt met één/twee kinderen niet meteen een V70 of Renault Espace nodig, maar kijk uit dat je niet te krap kiest. Ook met oog op weekeinde weg e.d. (eerste 1,5-2 jaar sleep je echt best wat mee op dat soort ondernemingen).

ADV

Bericht door ADV » 20 mar 2009, 12:51

Sowieso zou ik niet voor de mini clubman gaan, heb zelf beide gehad, een clubman s en 118d, de clubman is erg krap qua bagage ruimte, daarnaast wil je eigenlijk gewoon een 4/5 deurs, want je kind achterin wurmen en tussen de stoelen doorkruipen heeft niemand zin in toch?

Anders gezien, waarom niet een wat grotere goedkopere auto (verso anyone? :P), een oudere 3 serie bijvoorbeeld? Of gewoon een 318, gaat niet vooruit, maar zal niet veel duurder zijn dan een 118?

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2009, 12:55

Tevens gezocht:
- trekhaak
- fietsendrager
- allesdragers
- skibox

Who needs a Verso? :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 mar 2009, 12:55

Gefeliciteerd!!
Wel eens kleine van me broertje meegehad, maar meeste stoelen passen volgens mij redelijk makkelijk in de Z4, wel ff opletten dat de stoel het leer niet beschadigd; meeste fabrikanten letten er wel op, maar gaan niet uit van het model stoel van de Z4 ;).

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2009, 13:12

Metchu schreef:interessant en stoer natuurlijk!

google vertelt mij dit:

http://www.bmw.co.uk/images/acc_pdf_bro ... E85_RO.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (even kijken bij babyseats... in een Z4 brochure, dus dit zullen wel babyseats voor de Z4 zijn?)
Baby schaal isofix 0 plus heb ik nu een jaar of 5 alle kinderen hebben er in gelegen en nu Ricardo dus. Ideaal, ook zonder ISOFIX vast te zetten.

Plaats reactie