E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Christiaan van H.
Re: Z3 Coupe 2.8
Goed dat alles geregeld wordt. Kon al niet geloven wat ik las. Ik heb persoonlijk wel gewoon goede ervaringen met dit bedrijf.
Ben zeer benieuwd naar de foto's 8)
Ben zeer benieuwd naar de foto's 8)
-
Sorry, kon de lach even niet onderdrukken Fabian.
Overigens ben ik, ondanks dat ze m'n winterwielen even kwijt waren, nog immer dik tevreden met die toko. De beste baas ziet er uit als een 24/7 stresskip, dus hart voor de zaak zal die wel hebben.

Overigens ben ik, ondanks dat ze m'n winterwielen even kwijt waren, nog immer dik tevreden met die toko. De beste baas ziet er uit als een 24/7 stresskip, dus hart voor de zaak zal die wel hebben.

- GTRene
tjonge wat maak jij ook wat mee (ja me too de laatste tijd) hopen dat het allemaal goed komt zonder nog meer naweeën
die Falken zullen je wel bevallen, veel grip op de achterwielen

die Falken zullen je wel bevallen, veel grip op de achterwielen

- Fabian
En natuurlijk niets gehoord vandaag of alles gelukt was, dus zelf maar even gebeld om 1700 uur, mooi tegen het sluiten van de dag. Meer tijd kun je ze niet geven toch. Zou lullig zijn als ik morgen WEER voor niets openneer zou moeten rijden toch?
Owja, die velgen, er was iets verkeerd gegaan bij de spuiter met siliconen ofzo, je kan de spuiter wel ff bellen hoor om precies te vragen wat er niet goed was. Dus ik: das leuk, maar wat heb ik daar nog aan? ehm, ja niets. Nee precies! Ja, sorry hoor, wij kunnen er ook niets aan doen. Nee dat klopt, maar GRRRRRRRRRRRRRRRR....Velgen zijn dinsdag klaar.....ik heb donderdag pas tijd om ze op te halen. Dus ja, wat moet ik ervan zeggen allemaal
Vandaag wel een geheel compleet M54 3.0 inlaatspruitstuk gekocht. Dus nu wordt het tijd om deze te gaan monteren. Wellicht begin ik hier morgen maar eens aan. Geen idee wat ik allemaal tegen ga komen, is toch een flink karweitje dus ben benieuwd of alles in 1x lukt. Heb er geen ervaring mee bij een auto, maar ach, beetje sleutelen ben ik niet vies van.
Owja, die velgen, er was iets verkeerd gegaan bij de spuiter met siliconen ofzo, je kan de spuiter wel ff bellen hoor om precies te vragen wat er niet goed was. Dus ik: das leuk, maar wat heb ik daar nog aan? ehm, ja niets. Nee precies! Ja, sorry hoor, wij kunnen er ook niets aan doen. Nee dat klopt, maar GRRRRRRRRRRRRRRRR....Velgen zijn dinsdag klaar.....ik heb donderdag pas tijd om ze op te halen. Dus ja, wat moet ik ervan zeggen allemaal

Vandaag wel een geheel compleet M54 3.0 inlaatspruitstuk gekocht. Dus nu wordt het tijd om deze te gaan monteren. Wellicht begin ik hier morgen maar eens aan. Geen idee wat ik allemaal tegen ga komen, is toch een flink karweitje dus ben benieuwd of alles in 1x lukt. Heb er geen ervaring mee bij een auto, maar ach, beetje sleutelen ben ik niet vies van.
- frank de jonge
Fabian!!!!!!
Maak ff foto's van je M54 project wil je.
Maak ff foto's van je M54 project wil je.
- Macboy
Ach, er was niemand hier die dacht dat je ze zaterdag zou kunnen ophalen 

- Fabian
En vandaag ook weer geen velgen. Ze waren te donker geworden. Ze gaan weer overnieuw.......ze waren me alleen ALWEER vergeten te bellen (wilde ik net gaan doen was de reactie), dus stond weer voor niets bij ze. Morgen worden ze, met de banden erop gemonteerd, op mn werk bezorgd. ALS ALLES GOED GAAT that is ja
Dan morgenavond meteen maar monteren. Om echt moedeloos van te worden..........................
Vanmiddag wel alvast even 2 uurtjes lekker ontspannen aan het sleutelen geweest ivm de montage van het inlaatspruitstuk. Viel me tot nu toe niet tegen, alleen kun je overal lastig bij. Dus nu zit iniedergeval alles los (behalve het gasklephuis), nu alleen nog alle randzooi eraf halen zodat het spruitstuk ook daadwerkelijk eruit gepakt kan worden. De injectoren heb ik net meteen even weggebracht om ze te laten reinigen, maar beter meteen even alles goed doen. Daarnaast nog even alle pakkingen etc nieuwe besteld bij de dealer voor de montage.
Het zal nog wel eventjes duren voordat het af is ivm weinig tijd etc, maar het begin is gemaakt.
Dit is de adaptor voor het gasklephuis die nodig is om het M54 spruitstuk passend te maken op de M52 motor. De adaptor heb ik in Duitsland bij iemand besteld die er een paar had laten maken voor zijn project:

Zo begon het:

De afdekkap van het inlaatspruitstuk eraf:

De airbox+ LMM + luchtslang eraf:

Spruitstuk losgeschroefd + bekabeling en stekkers van de injectoren verwijderd:

Brandstofrail los + injectoren eruit:

Vanmiddag wel alvast even 2 uurtjes lekker ontspannen aan het sleutelen geweest ivm de montage van het inlaatspruitstuk. Viel me tot nu toe niet tegen, alleen kun je overal lastig bij. Dus nu zit iniedergeval alles los (behalve het gasklephuis), nu alleen nog alle randzooi eraf halen zodat het spruitstuk ook daadwerkelijk eruit gepakt kan worden. De injectoren heb ik net meteen even weggebracht om ze te laten reinigen, maar beter meteen even alles goed doen. Daarnaast nog even alle pakkingen etc nieuwe besteld bij de dealer voor de montage.
Het zal nog wel eventjes duren voordat het af is ivm weinig tijd etc, maar het begin is gemaakt.
Dit is de adaptor voor het gasklephuis die nodig is om het M54 spruitstuk passend te maken op de M52 motor. De adaptor heb ik in Duitsland bij iemand besteld die er een paar had laten maken voor zijn project:
Zo begon het:
De afdekkap van het inlaatspruitstuk eraf:
De airbox+ LMM + luchtslang eraf:
Spruitstuk losgeschroefd + bekabeling en stekkers van de injectoren verwijderd:
Brandstofrail los + injectoren eruit:
- Niels
- Auto: Prius+
Ik ben echt benieuwd naar het resultaat 

- Dennis van der Schoot
Goed bezig!
- frank de jonge
Hoeveel is de flow van de M54 groter dan die van de M52TU?
-
welk merk luchtfilter is dat??
- Fabian
Vergelijk het ongeveer hiermee: (M50 tov M52TU)frank de jonge schreef:Hoeveel is de flow van de M54 groter dan die van de M52TU?
Ik zal wel even een foto maken van het verschil als ik hem er helemaal afgehaald heb, dan leg ik ze even tegenelkaar.
Luchtfilter is van Simota, aangeschaft via Ebay.de.
- Snipe
....en hóe vaak ben je er precies geweest sinds je dit schreef op 12 maart?Fabian schreef:Dus reedijk bandenservice is Strijen hoef je niet te komen!!!!! Als ik mijn klante toch zo zou behandelen.... :twisted:
Wat een verhaal!
- frank de jonge
Nice Fabian, ben benieuwd naar het verschil.
Keep is updated
Keep is updated

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dus gisteren (donderdag) werden ze weer gespoten en vandaag krijg je ze met de banden erom? Is het spul dan goed uitgehard? De banden vallen er niet echt losjes overheen
Ben zeer benieuwd naar het resultaat. Heb dat zelf eens gehad bij m'n (schijt) WRX, daar schraapten ze zo wat af bij monteren. Maar goed, die spuiters begrepen er ook geen zak van :o Overal hetzelfde lijkt het wel...

- Knot
goed bezig met die inlaat Fabian!
-
Ok, en hoe is het geluid (en extra brandstofverbruik) ??Fabian schreef:Luchtfilter is van Simota, aangeschaft via Ebay.de.frank de jonge schreef:Hoeveel is de flow van de M54 groter dan die van de M52TU?
- Fabian
Geluid is geweldig. Mooi vol, zoals het hoort. Ken zo snel geen ander luchtfilter die dit geluid produceert. Alleen hoorbaar bij veel gas, anders gewoon het standaard geluid. Brandstofverbruik weet ik niet, daar heb ik niet op gelet.Rickstah schreef:Ok, en hoe is het geluid (en extra brandstofverbruik) ??Fabian schreef:Luchtfilter is van Simota, aangeschaft via Ebay.de.frank de jonge schreef:Hoeveel is de flow van de M54 groter dan die van de M52TU?
- Fabian
Zo, gisteren waren de velgen er dan eindelijk. Nadat ik om 3 uur had gebeld waar ze bleven, de chauffeur zou direct aanrijden. Om half 5 telefoon, mag het ook morgen want er staat veel file? NEEEEEEEEEEE, je komt NU mijn velgen brengen. PUNT. :twisted: Om half 7 waren ze er eindelijk.
Resultaat is prima, zien er hardstikke mooi uit. Dus op dat punt niets te klagen over ze. Maar blij dat dit achter de rug is.
Gisteravond gemonteerd. Wat zat dat tegen zeg. Voorvelgen zaten ramvast op de naaf. Kon trappen wat ik wilde, maar helaas. Kon niet rijden met de auto aangezien inlaatspruitstuk los ligt. Dus bouten maar slag los en opkrikken links, rechts, links, rechts, zodat er wat druk op de velg kwam te staan totdat de velg loskwam van de naaf. Toen zat voor erop, dus dacht doe achter "eventjes" aangezien die er vorig jaar nog afgeweest waren voor de spoorverbreders.
Nou helaas, de spoorverbreders waren 1 geworden met de naaf. De beste kwaliteit die Biesheuvel me kon bieden vorig jaar. Heb er per kant 20 minuten met een hamer en beitel op lopen rammen tot ze er in 2 delen vanaf braken. De velgen zaten er toen gelukkig zo op.
Eindresultaat? SUPER!!!!!! Vooral voor staan ze perfect, achter moet ik nog even aan wennen. Had een wat dieper liggende velg achter (style 32) en dat vind ik prachtig. Bij deze velg zijn de spaken gelijk met de velgrand en dat aanblik vereist nog enige gewenning icm deze auto. Maar ben er blij mee! En de auto moest nog ff door zn veertjes zakken, dan komt de velg wat meer naar binnen en dan zal het helemaal naar mn zin zijn.
Door alle drukte enzo alleen mn camera vergeten
, dus geen foto's.................. Die volgen morgenavond denk ik.
Binnenkort verder met het inlaatspruitstuk! :banaan:
Resultaat is prima, zien er hardstikke mooi uit. Dus op dat punt niets te klagen over ze. Maar blij dat dit achter de rug is.
Gisteravond gemonteerd. Wat zat dat tegen zeg. Voorvelgen zaten ramvast op de naaf. Kon trappen wat ik wilde, maar helaas. Kon niet rijden met de auto aangezien inlaatspruitstuk los ligt. Dus bouten maar slag los en opkrikken links, rechts, links, rechts, zodat er wat druk op de velg kwam te staan totdat de velg loskwam van de naaf. Toen zat voor erop, dus dacht doe achter "eventjes" aangezien die er vorig jaar nog afgeweest waren voor de spoorverbreders.
Nou helaas, de spoorverbreders waren 1 geworden met de naaf. De beste kwaliteit die Biesheuvel me kon bieden vorig jaar. Heb er per kant 20 minuten met een hamer en beitel op lopen rammen tot ze er in 2 delen vanaf braken. De velgen zaten er toen gelukkig zo op.
Eindresultaat? SUPER!!!!!! Vooral voor staan ze perfect, achter moet ik nog even aan wennen. Had een wat dieper liggende velg achter (style 32) en dat vind ik prachtig. Bij deze velg zijn de spaken gelijk met de velgrand en dat aanblik vereist nog enige gewenning icm deze auto. Maar ben er blij mee! En de auto moest nog ff door zn veertjes zakken, dan komt de velg wat meer naar binnen en dan zal het helemaal naar mn zin zijn.
Door alle drukte enzo alleen mn camera vergeten

Binnenkort verder met het inlaatspruitstuk! :banaan:
- Arthur
- Auto: Nr.51
Beter! En afkomen met die foto's 

- RVV
Fabian het was me even ontgaan, maar ik begrijp nu dat de Z3 gewoon blijft ?
- Fabian
Jazeker, hij blijft gewoonRico schreef:Fabian het was me even ontgaan, maar ik begrijp nu dat de Z3 gewoon blijft ?

- Knot
Lijkt me wel toch na al deze moeite weer, velgen, inlaat etc.
Komt u maar met de foto's.. mooi weertje ervoor vanochtend om m te wassen en wat te schieten (als ie rijdt).
Komt u maar met de foto's.. mooi weertje ervoor vanochtend om m te wassen en wat te schieten (als ie rijdt).
- Fabian
Helaas, ik ben auto's aan het verkopen vandaagKnot schreef:Lijkt me wel toch na al deze moeite weer, velgen, inlaat etc.

-
Druk zeker?
:twisted: