e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Werd net door de nieuwe eigenaar van de M3 CS gebeld, die wilde een stukje gaan rijden, wilde iemand de werking van de SMG bak demonstreren (stilstaand), het zette de auto in de 1, maar hij wil daar niet meer uit. Auto kan niet gestart worden want dat moet in de neutraal. Mij was zoiets nog niet eerder overkomen, maar (her)kent iemand dit probleem ? En zoja hoe kan het opgelost worden ? Procedure oid ?
Als iemand het me kan vertellen dan bel ik hem even op.
Als iemand het me kan vertellen dan bel ik hem even op.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Ik heb dit zelf meegemaakt met een Mercedes Sprinter bakwagen en ik weet dat het HEEL logisch is, maar soms vergeet je het gewoon...
Trappen ze wel op de rem als ze van 1 naar N willen? (neem aan dat dat moet bij SMG). Bij een gewone automaat met koppelomvormer is dat niet nodig, maar bij semi-automaten meestal wel...
Klinkt dom, maar zou dit effe navragen (indien remmen nodig is om van 1/d naar N tegaan).
Trappen ze wel op de rem als ze van 1 naar N willen? (neem aan dat dat moet bij SMG). Bij een gewone automaat met koppelomvormer is dat niet nodig, maar bij semi-automaten meestal wel...
Klinkt dom, maar zou dit effe navragen (indien remmen nodig is om van 1/d naar N tegaan).
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Rico same problem here:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1167596" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit dat draadje haal ik:
Of het relais van de SMG pomp, of de pomp zelf is dood.
@EG:
Volgens mij heeft de eigenaar de M3 al een tijdje hoor, die weet ondertussen heus wel hoe die uit/aan moet en rem trappen of niet
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1167596" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit dat draadje haal ik:
Of het relais van de SMG pomp, of de pomp zelf is dood.
@EG:
Volgens mij heeft de eigenaar de M3 al een tijdje hoor, die weet ondertussen heus wel hoe die uit/aan moet en rem trappen of niet

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Pomp dood. Testen door te luisteren of bij ontgrendeling van CV de pomp gaat zingen.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Idd hoogstwaarschijnlijk de pomp OF het drukvat van de installatie.
- Knot
- Berichten: 40204
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Hij rijdt er zeker te weinig mee.. dan krijg je dat soort dingen.... 

- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
LOL
het zijn gewoon niet echt denderend in elkaar geschroefde hokken naar mijn mening, maar dat moge inmiddels duidelijk zijn. Die pomp is op mijn m3 ook al stuk geweest zo rond de 78tkm. Dit is belachelijk; een bak (in dit geval met pomp) van een auto moet tegenwoordig toch zeker 2tkm meegaan, helemaal op een auto met een dergelijke nieuwprijs.
het zijn gewoon niet echt denderend in elkaar geschroefde hokken naar mijn mening, maar dat moge inmiddels duidelijk zijn. Die pomp is op mijn m3 ook al stuk geweest zo rond de 78tkm. Dit is belachelijk; een bak (in dit geval met pomp) van een auto moet tegenwoordig toch zeker 2tkm meegaan, helemaal op een auto met een dergelijke nieuwprijs.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Oef, DAT is nou juist waarom ik geen SMG wil...
Heel veel suc6 ermee...
Mark.
Heel veel suc6 ermee...
Mark.
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Idd meteen de reden ook waarom ik nooooooooooooooooit een SMG zou willen hebben.. pomp naar de kloten = $$$$$$$$$$$$$$
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Ach zo erg is de SMG bak toch niet? Vind het wel een van de gaafste geautomatiseerde handbakken, veel meer emotie/mechanisch gevoel als de DCT/PDK/DSG exemplaren..
Er gaat wel eens wat stuk, maar handbakken hebben ook niet allemaal het eeuwige leven? Hoe prijzig is dergelijke ingrijp?
Er gaat wel eens wat stuk, maar handbakken hebben ook niet allemaal het eeuwige leven? Hoe prijzig is dergelijke ingrijp?
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
circa 1500E geloof ik.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Ik zou eerst de accukabel eens losgooien, bij een BMW.
Lost bij mijn BMW alle elektrische problemen steeds op.
Lost bij mijn BMW alle elektrische problemen steeds op.
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Marius schreef:circa 1500E geloof ik.
Kost bij een E36 al meer dan dit hoor.. dus reken maar bij SMG2... ook nog wat hogere prijzen..
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Als het de pomp is, circa die prijs. Heb de faktuur hier liggen (gelukkig niet zelf hoeven te betalen)
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
En, nog nieuws Rico?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Meen dat alleen de onderdelen inderdaad op zo'n €1500 zit, dan nog de/monteren.Paul schreef:Marius schreef:circa 1500E geloof ik.
Kost bij een E36 al meer dan dit hoor.. dus reken maar bij SMG2... ook nog wat hogere prijzen..
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Montage is geen hogere wetenschap in principe.
Alleen weet ik dat je een SMG1 systeem niet zelf ontluchten kan, dat moet via de GT1 diagnostics en dan de bleed functie activeren, dus dat is iets wat bij een dealer gebeuren moet. Zal bij SMG2 ook wel zo zijn? Ik meen dat het vervangen bij een E36 in het totaal rond de 2000 euro zit.
Vind het een beetje een vaag argument om SMG2 te vermijden omdat een pomp geld kosten kan. Natuurlijk kan het stuk. Maar als je een SC op een M3 motor bouwt kan het handeltje net zo goed stuk en een andere motor is nog even duurder??? Om eea even in perspectief te zetten.
Alleen weet ik dat je een SMG1 systeem niet zelf ontluchten kan, dat moet via de GT1 diagnostics en dan de bleed functie activeren, dus dat is iets wat bij een dealer gebeuren moet. Zal bij SMG2 ook wel zo zijn? Ik meen dat het vervangen bij een E36 in het totaal rond de 2000 euro zit.
Vind het een beetje een vaag argument om SMG2 te vermijden omdat een pomp geld kosten kan. Natuurlijk kan het stuk. Maar als je een SC op een M3 motor bouwt kan het handeltje net zo goed stuk en een andere motor is nog even duurder??? Om eea even in perspectief te zetten.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Marius schreef:En, nog nieuws Rico?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
Ik heb de eigenaar nog niet weer gesproken. Maar ik acht de kans ongeveer 99,5% zoals hier vermeld in dit topic. (pomp stuk)
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
even de accupool los 10min wachten en er weer op zetten.
Dan weer proberen.
Dan weer proberen.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: e46 M3 CS SMG probleem (spoedadvies)
LOL zou ook nog kunnen idd.
Ok dank voor de update; ben wel benieuwd wat het nu uiteindelijk is.
Ok dank voor de update; ben wel benieuwd wat het nu uiteindelijk is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast