Je hebt helemaal geen beamer manMacboy schreef:Kan ik alleen maar beamen Robert ...
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
Robin
- Berichten: 56550
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
Robin
- Berichten: 56550
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Voorjaar komt er aan en het wordt tijd om m'n 'winterbanden' genaamd OEM Michelin Pilot Sport2 in de maat 265/35 19 achter te vervangen want 'slicks' na 10,000km, voorbanden nog bestwel ok.
Nu staan deze Pilots bekend als zeer grippy, strak, niet duurzaam, plakkerig, prijzig(!) en liever niet dan wel willen driften(wheelhop anybody?) dus had ik 't er met Andre over die met dik 4000km met dezelfde achterbanden en bijna kaal er ook wat van kén(wtf am I doing wrong LOL
)
Welke reartyres nu te kiezen:
-wéér de dure OEM maar niet al te duurzame PS2 die liever in 't gareel blijft dan sideways gaat.
-Bridgestone RE050(?) iemand ervaring met dit type/maat achterband?
-Yokohama (Advan) type kweenie, ervaringen? Hoor dat 't een voordelige keus is... 8)
Op het US M3 forum word ik geen snars wijzer.
Romo? Jij hebt toch ook de OEM Pilots, maar 'nogal 'wat tramlining zoekerigheid he? Of is dat al over?
Of andere ideen over High Performance achterbanden voor de E90 M3 in 265/35 19....
DISCLAIMER: ANWB leden/Consumentengidslezers/linkse jodelaars/rooie modderfokkers(niet bedoelende Hugo, kerel, LOL) gelieve niet te reageren
Nu staan deze Pilots bekend als zeer grippy, strak, niet duurzaam, plakkerig, prijzig(!) en liever niet dan wel willen driften(wheelhop anybody?) dus had ik 't er met Andre over die met dik 4000km met dezelfde achterbanden en bijna kaal er ook wat van kén(wtf am I doing wrong LOL
Welke reartyres nu te kiezen:
-wéér de dure OEM maar niet al te duurzame PS2 die liever in 't gareel blijft dan sideways gaat.
-Bridgestone RE050(?) iemand ervaring met dit type/maat achterband?
-Yokohama (Advan) type kweenie, ervaringen? Hoor dat 't een voordelige keus is... 8)
Op het US M3 forum word ik geen snars wijzer.
Romo? Jij hebt toch ook de OEM Pilots, maar 'nogal 'wat tramlining zoekerigheid he? Of is dat al over?
Of andere ideen over High Performance achterbanden voor de E90 M3 in 265/35 19....
DISCLAIMER: ANWB leden/Consumentengidslezers/linkse jodelaars/rooie modderfokkers(niet bedoelende Hugo, kerel, LOL) gelieve niet te reageren
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zoekerigheid is een stuk minder, is IMHO duidelijk temperatuur en nattigheid gerelateerd in samenhang met nogal beroerde wegen.
Er is een nieuwe Bridgestone uit ( type weet ik even niet uit mijn hoofd, kijk even op M3POST) Krijgt goede kritieken. De RE50 wil ik zelf niet meer, ik vond ze op de E46 M3 geen goede keus, intussen dus obsoleet, de Conti daarintegen wel erg goed (Sportcontact2-3)
Alternatieven; Conti dus, Goodyear, Pirelli??
En anders de Zweedse Gislaved, goedkoop en een dijk van een band ( weet niet of die in 265 leverbaar is
)
Er is een nieuwe Bridgestone uit ( type weet ik even niet uit mijn hoofd, kijk even op M3POST) Krijgt goede kritieken. De RE50 wil ik zelf niet meer, ik vond ze op de E46 M3 geen goede keus, intussen dus obsoleet, de Conti daarintegen wel erg goed (Sportcontact2-3)
Alternatieven; Conti dus, Goodyear, Pirelli??
En anders de Zweedse Gislaved, goedkoop en een dijk van een band ( weet niet of die in 265 leverbaar is
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zie ook hier;
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=241425" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=241425" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Continental SC3 valt mij persoonlijk redelijk tegen tov de RE050A en de PS2, enige grote voordeel is dat ze stuk minder hard slijten als de PS2/RE050A, maar denk niet dat daar je prioriteit ligt. Andere alternatieven geen ervaring mee uit eerste hand. Ik herken overigens de eigenschappen van de PS2 wel, persoonlijk staat het me redelijk aan.
- Arthur
- Berichten: 43993
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
D'r zijn hier op het forum toch ook een aantal met potente karren en die ook op circuits komen die rondrijden met Falken? Misschien een alternatief? Ook al zal Robin mij onder de "disclaimer" plaatsen
Het enige wat ik van de Conti's (18") kan zeggen is dat ik ze altijd erg onrond/hobbelig aan vind voelen als ze koud zijn. De CSC3 wel iets minder dan de CSC2. En op nat wat minder grip maar dat moet dan weer goed zijn voor die M3. Kan die iig scheef 
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Brabham M3
OMG die kerel is aan het schakelen alsof ie moet dubbel klutsen
...............................niet best
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kL7FUZeDVxo&eurl=[/youtube]
Zie ook;
http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... topanel..1.*" onclick="window.open(this.href);return false;
OMG die kerel is aan het schakelen alsof ie moet dubbel klutsen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kL7FUZeDVxo&eurl=[/youtube]
Zie ook;
http://www.edmunds.com/insideline/do/Dr ... topanel..1.*" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Even een kopie van mijn post van 18-02-2009
Nu ik wat meer km met de M3 heb gereden ( zo`n 5000 ), de auto wat beter ken en kan beoordelen valt me nog iets op.
Ik vind het zelfcentrerende vermogen bij het sturen een beetje te laag, mn rond de middenstand. Uit een uiterste stand ( een bocht van 90 graden) komt ie wel goed terug, maar het laatste beetje dus niet genoeg naar mijn smaak, bij flauwe bochten moet je dan ook echt terug sturen ipv het stuur door je handen naar de middenstand te laten glijden.
Benieuwd of Robin en Andre een andere of soortgelijke ervaring hebben...................................
Wat lees ik vandaag (22-08-2009) vervolgens op M3post;
Picked up my M3 today!!! (long)
--------------------------------------------------------------------------------
I got her today!!
She is an 08' with all options except MDCT, 19" wheels and sunroof. Interlagos Blue w/ Silver Navillo leather and Blue/Gray brushed aluminum trim. $52,500
As I posted in another thread the stock 18"s are for sale and I am 90% sure that HRE P40s with stock 19" tire sizes will be going on in the next couple of weeks.
Ok, on to some observations and comments. FYI my reference is just coming out of a 335I with Steptronic, H&R sway bars, KWV2 coil-overs, and SSTT.
First, I am very impressed with the suspension and poise on this car in every setting, no rear-end unsettleness like in the stock ZSP suspension on the 335I. No need for coil-overs on this car.
I really love the whiteish back-lighting on the instrument panel, looks more mature than the orangish ones on the 335I.
I am disappointed however with the on-center feel of the M3 steering wheel, when coming around a corner and letting the steering wheel go, it does not center itself with the authority like my 335I did, whether I am in normal or sport mode.
The power band definitely is different than the 335I, while less torquey in the lower RPM range, it does rev up quickly and feels perfectly at home at 3500 - 4000 in cruise. I have not pushed the car hard, as I want to do the proper break-in, but I can tell that after the break-in is done, this is going to be an amazing machine to push hard.
The exhaust note is awesome, and I can only imagine how it will sound when I can run her up to 8K. I love the multiple modes of throttle response and in sport mode it feels very responsive, I can't wait to try out sport+ mode. I forgot how much I missed that instant response that you get from a N/A V8 engine. I know BMW did a great job with minimizing the lag on the 335I, but it will never be as instant as a N/A motor.
Not to start a flame war, but I am a believer now that no matter the mods on a 335I, the M is in a different league and feels so much more satisfying to drive. Oh and the M gets ALOT more attention, especially in Interlagos Blue at night.
I am still undecided on whether I made the right choice in the 6-speed over the MDCT. However unless I wanted to pay an extra $15K for a 09" that was not an option. I got this car as a steal deal. I paid base price, for an almost fully loaded one. The shifter feels great most of the time, but is a little notchy in the 1st to 2nd shift, and the arm rest of the center console is set a little too far back to rest your arm on comfortably between shifts.
Oh comfort access is AWESOME, if I knew it was this good, I would have ordered it on the 335I.
Well that is all for now, I am going to go out for a drive now
I am glad to be among the M crowd now.
Ik ben dus niet de enige die dit opvalt....................................( en nee, hij is niet krom)
Nu ik wat meer km met de M3 heb gereden ( zo`n 5000 ), de auto wat beter ken en kan beoordelen valt me nog iets op.
Ik vind het zelfcentrerende vermogen bij het sturen een beetje te laag, mn rond de middenstand. Uit een uiterste stand ( een bocht van 90 graden) komt ie wel goed terug, maar het laatste beetje dus niet genoeg naar mijn smaak, bij flauwe bochten moet je dan ook echt terug sturen ipv het stuur door je handen naar de middenstand te laten glijden.
Benieuwd of Robin en Andre een andere of soortgelijke ervaring hebben...................................
Wat lees ik vandaag (22-08-2009) vervolgens op M3post;
Picked up my M3 today!!! (long)
--------------------------------------------------------------------------------
I got her today!!
She is an 08' with all options except MDCT, 19" wheels and sunroof. Interlagos Blue w/ Silver Navillo leather and Blue/Gray brushed aluminum trim. $52,500
As I posted in another thread the stock 18"s are for sale and I am 90% sure that HRE P40s with stock 19" tire sizes will be going on in the next couple of weeks.
Ok, on to some observations and comments. FYI my reference is just coming out of a 335I with Steptronic, H&R sway bars, KWV2 coil-overs, and SSTT.
First, I am very impressed with the suspension and poise on this car in every setting, no rear-end unsettleness like in the stock ZSP suspension on the 335I. No need for coil-overs on this car.
I really love the whiteish back-lighting on the instrument panel, looks more mature than the orangish ones on the 335I.
I am disappointed however with the on-center feel of the M3 steering wheel, when coming around a corner and letting the steering wheel go, it does not center itself with the authority like my 335I did, whether I am in normal or sport mode.
The power band definitely is different than the 335I, while less torquey in the lower RPM range, it does rev up quickly and feels perfectly at home at 3500 - 4000 in cruise. I have not pushed the car hard, as I want to do the proper break-in, but I can tell that after the break-in is done, this is going to be an amazing machine to push hard.
The exhaust note is awesome, and I can only imagine how it will sound when I can run her up to 8K. I love the multiple modes of throttle response and in sport mode it feels very responsive, I can't wait to try out sport+ mode. I forgot how much I missed that instant response that you get from a N/A V8 engine. I know BMW did a great job with minimizing the lag on the 335I, but it will never be as instant as a N/A motor.
Not to start a flame war, but I am a believer now that no matter the mods on a 335I, the M is in a different league and feels so much more satisfying to drive. Oh and the M gets ALOT more attention, especially in Interlagos Blue at night.
I am still undecided on whether I made the right choice in the 6-speed over the MDCT. However unless I wanted to pay an extra $15K for a 09" that was not an option. I got this car as a steal deal. I paid base price, for an almost fully loaded one. The shifter feels great most of the time, but is a little notchy in the 1st to 2nd shift, and the arm rest of the center console is set a little too far back to rest your arm on comfortably between shifts.
Oh comfort access is AWESOME, if I knew it was this good, I would have ordered it on the 335I.
Well that is all for now, I am going to go out for a drive now
I am glad to be among the M crowd now.
Ik ben dus niet de enige die dit opvalt....................................( en nee, hij is niet krom)
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin schreef:Voorjaar komt er aan en het wordt tijd om m'n 'winterbanden' genaamd OEM Michelin Pilot Sport2 in de maat 265/35 19 achter te vervangen want 'slicks' na 10,000km, voorbanden nog bestwel ok.
Nu staan deze Pilots bekend als zeer grippy, strak, niet duurzaam, plakkerig, prijzig(!) en liever niet dan wel willen driften(wheelhop anybody?) dus had ik 't er met Andre over die met dik 4000km met dezelfde achterbanden en bijna kaal er ook wat van kén(wtf am I doing wrong LOL)
Welke reartyres nu te kiezen:
-wéér de dure OEM maar niet al te duurzame PS2 die liever in 't gareel blijft dan sideways gaat.
-Bridgestone RE050(?) iemand ervaring met dit type/maat achterband?
-Yokohama (Advan) type kweenie, ervaringen? Hoor dat 't een voordelige keus is... 8)
Op het US M3 forum word ik geen snars wijzer.
Romo? Jij hebt toch ook de OEM Pilots, maar 'nogal 'wat tramlining zoekerigheid he? Of is dat al over?
Of andere ideen over High Performance achterbanden voor de E90 M3 in 265/35 19....
DISCLAIMER: ANWB leden/Consumentengidslezers/linkse jodelaars/rooie modderfokkers(niet bedoelende Hugo, kerel, LOL) gelieve niet te reageren
Robin
Ik heb ervaring met de RE050 op de 535d.Ik vond het een zeer goede band!!
Op m'n RS4 heb ik de bridgestone om m'n 19'' wielen en daar bevallen ze ook prima.Om m'n 20'' wielen heb ik pirelli Pzeronero.Voor mij is dat wel de top. De grip is met de pirelli's echt ongekend!! De 20'' wielen liggen nu bij de velgenopknapper en daarna ga ik waarschijnlijk Pzerocorsa monteren.Met die band heb ik nog geen ervaring maar het lijkt me dat daar de grip nog beter van is.
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin wil dus een "slechte" band ( lees; een met niet te veel grip, ander ken ie niet dwars
)
- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Michelin PS2 valt dan meteen dus al af... 
- Fernando
- Berichten: 5162
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
En Wanli dan? 
-
Robin
- Berichten: 56550
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Waarsch doe ik Bridgestones, maar ben niet zeker misschien ook 'gewoon'de Pilots, want die zijn natuurlijk grippy. De 'fun' in de regen: gisterochtend ff driftwerk gedaan en een minirotonde mooi gerond 3/4 skeef. Top.
OK. Akrapovic levert uitlaatststemen in de Porsche Cup GT3 racerij en bijv ook de competitie GT4 BMW M3. Maar ook voor de seriekar, 26 kilo's minder (titanium)in het middengebied 24 pk en 35 Nm meer blijkbaar. Vind het er mooi degelijk uitzien, met nét wat grotere uitlaattips, maar die prijs in D: bijna 5 mille.
http://www.a-workx.com/index.php?id=181" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien klinkt ie té Sjonnie?
OK. Akrapovic levert uitlaatststemen in de Porsche Cup GT3 racerij en bijv ook de competitie GT4 BMW M3. Maar ook voor de seriekar, 26 kilo's minder (titanium)in het middengebied 24 pk en 35 Nm meer blijkbaar. Vind het er mooi degelijk uitzien, met nét wat grotere uitlaattips, maar die prijs in D: bijna 5 mille.
http://www.a-workx.com/index.php?id=181" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien klinkt ie té Sjonnie?
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Al dat gemodificeer daar was ik jaren geleden al klaar mee.............................
Ik vind het best zoals het nu is, meer dan zat pecunia`s gekost; gaan met het ding en verder geen gedoe meer........................( IMHO)
Ik vind het best zoals het nu is, meer dan zat pecunia`s gekost; gaan met het ding en verder geen gedoe meer........................( IMHO)
-
Robin
- Berichten: 56550
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hier, dit ziet er toch NIET uit?romo schreef:Al dat gemodificeer daar was ik jaren geleden al klaar mee.............................
Ik vind het best zoals het nu is, meer dan zat pecunia`s gekost; gaan met het ding en verder geen gedoe meer........................( IMHO)
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=247434" onclick="window.open(this.href);return false;
En alleen maar positieve replies behalve ik, ben ik gek?
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Je bent niet gek
Enne die Akrapovic, ik vind het niet te sjonnie maar misschien komt het omdat de MINI evenveel herrie maakt
Enne die Akrapovic, ik vind het niet te sjonnie maar misschien komt het omdat de MINI evenveel herrie maakt
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Idd, het ziet niet uit.............................het zou verboden moeten worden........................Robin schreef:Hier, dit ziet er toch NIET uit?romo schreef:Al dat gemodificeer daar was ik jaren geleden al klaar mee.............................
Ik vind het best zoals het nu is, meer dan zat pecunia`s gekost; gaan met het ding en verder geen gedoe meer........................( IMHO)
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=247434" onclick="window.open(this.href);return false;
En alleen maar positieve replies behalve ik, ben ik gek?
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Gisteren terug van vakantie.....................Düsseldorf - Twente over de 31 .......................150km/h net geen 4 K RPM................man wat loopt ie mooi, geen herrie, gewoon heerlijk relaxed karren ( ook niet druk, maar wel moeders erbij en mijn zwager/zus in een 206 diesel op kop, dus ik moest me wederom inhouden) geen straf om niet te knallen, ook zo rijdt het echt fantastisch...........................zo`n 350 km gereden en de tank nog 1/2 vol..................valt me niet tegen
Aan de andere kant, na 10,5 uur vliegen en 4 uur tijdsverschil ben je ook niet meer helemaal fris...............dan is het ook best zo.......................
Aan de andere kant, na 10,5 uur vliegen en 4 uur tijdsverschil ben je ook niet meer helemaal fris...............dan is het ook best zo.......................
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hey gaaf, kijk toevallig ff hier en zie mijn achternaam in dat kenteken, STAMRobin schreef:Waarsch doe ik Bridgestones, maar ben niet zeker misschien ook 'gewoon'de Pilots, want die zijn natuurlijk grippy. De 'fun' in de regen: gisterochtend ff driftwerk gedaan en een minirotonde mooi gerond 3/4 skeef. Top.
OK. Akrapovic levert uitlaatststemen in de Porsche Cup GT3 racerij en bijv ook de competitie GT4 BMW M3. Maar ook voor de seriekar, 26 kilo's minder (titanium)in het middengebied 24 pk en 35 Nm meer blijkbaar. Vind het er mooi degelijk uitzien, met nét wat grotere uitlaattips, maar die prijs in D: bijna 5 mille.
![]()
http://www.a-workx.com/index.php?id=181" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien klinkt ie té Sjonnie?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Southlight, intussen gepromoveerd tot mod op M3Post en doorgaans zeer goed geïnformeerd, komt met de volgende opmerking;
Ik hoop dat ie er naast zit.............................maar zal wel niet...................................
With the introduction of the V8 TT engine (code S63) in the X5 M and X6 M there are rumors coming up again that the next M3 engine might indeed be a V6 TT.
This engine is said to be based on the S63, being basically a S63 minus two cylinders.
Any thoughts or comments?
Best regards, south
Ik hoop dat ie er naast zit.............................maar zal wel niet...................................
- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Als de V8TT uit de X5M en X6M in de M5 en M6 van de volgende generatie gaat komen, gaat er ook zeker een TT 6-cylinder-M3-blok komen...
Hoop alleen niet op het enkel 'afchoppen' van twee cilinders zodat daarmee ook het 6-in-lijn principe overboord wordt gegooid. Een TT R6 M3-blok op basis van de 335i lijkt mij waarschijnlijker.
Hoop alleen niet op het enkel 'afchoppen' van twee cilinders zodat daarmee ook het 6-in-lijn principe overboord wordt gegooid. Een TT R6 M3-blok op basis van de 335i lijkt mij waarschijnlijker.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dat las ik laatst ook op worldcarfans.com.
BMW vanaf 2013 over naar V6-motoren. Ik zeg: laat maar komen, dat einde van de wereld in 2012
BMW vanaf 2013 over naar V6-motoren. Ik zeg: laat maar komen, dat einde van de wereld in 2012
- romo
- Berichten: 27175
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
It has been confirmed that BMW will be using a smaller turbo engine for the 2013 M3. Motor Trend says it spoke to BMW's M Division CEO Ludwig Willisch and he confirmed the upcoming ditching of the current V8 format. The naturally-aspirated 4.0-litre V8 produces 309kW (420hp) and 400Nm of torque. Previous generation M3s used four and six-cylinder motors.
The report states that a new six-cylinder will be employed but it is not the same 3.0-litre twin turbo that is used in the 135i and 335i ranges. Two turbos are likely to be fitted instead of just one. What might miff M traditionalists a little is not a forcefed M3 but the fact that BMW is toying with the idea of a V6 for the M3 which would be more compact as opposed to the traditional inline six BMW is known to strictly use. The new engine might not even be more powerful than the V8 but the car itself would be light in order to counter this power handicap.
The report states that a new six-cylinder will be employed but it is not the same 3.0-litre twin turbo that is used in the 135i and 335i ranges. Two turbos are likely to be fitted instead of just one. What might miff M traditionalists a little is not a forcefed M3 but the fact that BMW is toying with the idea of a V6 for the M3 which would be more compact as opposed to the traditional inline six BMW is known to strictly use. The new engine might not even be more powerful than the V8 but the car itself would be light in order to counter this power handicap.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
....en waar iedereen hoort te juichen over een lichtere M3, houdt nu iedereen z'n hart vast over een mogelijke V6.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 9 gasten
