Remmen E30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Als je toch naar Peter gaat voor de kooi, zou ik Remmo Niezen ook even vragen om tips/advies. Aardige kerel en die snapt E30's erg goed, vooral ook als ze zo omgebouwd zijn als de jouwe. Onderstellen snapt ie ook wel, vandaar dat we ons onderstel bij hem bestellen/laten maken.
http://www.remmo-autosport.nl

http://www.remmo-autosport.nl
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
@ Rico
Het zijn maar wat losse ervaringsdingetjes die hier losgelaten worden op de lezers. Als de schrijver de probleemstelling sappig en gedetailleerd genoeg neertikt dan raak ik meestal wel geïnteresseerd, maar echt oplossen van complexere problemen......het beperkt zich meestal toch tot het aangeven van een mogelijke oplossingsrichting, maar als het bijdraagt aan de toegepaste oplossing is het ok, als het doel maar gehaald wordt.......... zo hard mogelijk kunnen raggen met het spul !
Omdat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar het snellere bochtenwerk op een circuit of rallyproef (= mijn beleving van driving-fun) hebben onderwerpen als wegligging en remmen mijn meer dan gemiddelde interesse.
Volledigheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat mijn eigen auto eigenlijk een "dweil" is waarmee tegen aanvaardbare kosten redelijk mee "geveegd" kan worden (gebaseerd op de 80 / 20 - regel zoveel mogelijk driving & fun met zo min mogelijk inspanningen cq middelen), dus ik ben zelf zeker niet het rijdende bewijs voor de perfecte toepassing van mijn adviezen.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van Peter zijn "bom"
Het zijn maar wat losse ervaringsdingetjes die hier losgelaten worden op de lezers. Als de schrijver de probleemstelling sappig en gedetailleerd genoeg neertikt dan raak ik meestal wel geïnteresseerd, maar echt oplossen van complexere problemen......het beperkt zich meestal toch tot het aangeven van een mogelijke oplossingsrichting, maar als het bijdraagt aan de toegepaste oplossing is het ok, als het doel maar gehaald wordt.......... zo hard mogelijk kunnen raggen met het spul !
Omdat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar het snellere bochtenwerk op een circuit of rallyproef (= mijn beleving van driving-fun) hebben onderwerpen als wegligging en remmen mijn meer dan gemiddelde interesse.
Volledigheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat mijn eigen auto eigenlijk een "dweil" is waarmee tegen aanvaardbare kosten redelijk mee "geveegd" kan worden (gebaseerd op de 80 / 20 - regel zoveel mogelijk driving & fun met zo min mogelijk inspanningen cq middelen), dus ik ben zelf zeker niet het rijdende bewijs voor de perfecte toepassing van mijn adviezen.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van Peter zijn "bom"
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
@ Dennis
E36 325 TDS
220k km lichtjes gechipped gemiddeld 135 pk a.d. wielen op 1480 kg = 11 kg / pk (inkl. mannetje en 45 ltr d-olie)
BtG; op droog nog 1% verbeteren om de 130 km/u-grens te doorbreken
met 10 jaar oude Bridgestone RE 61S 205/60/15 van € 15 / stuk,
Bij natte baan op 24 feb kom ik ook, misschien treffen we elkaar wel
E36 325 TDS
220k km lichtjes gechipped gemiddeld 135 pk a.d. wielen op 1480 kg = 11 kg / pk (inkl. mannetje en 45 ltr d-olie)
BtG; op droog nog 1% verbeteren om de 130 km/u-grens te doorbreken
met 10 jaar oude Bridgestone RE 61S 205/60/15 van € 15 / stuk,
Bij natte baan op 24 feb kom ik ook, misschien treffen we elkaar wel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Op Zandvoort en Zolder is het nog een pakje langzamer daar haal het dieseltje de wettelijk toegestane autoweg snelheid nog niet eens, op beide circuits is het met 112,5 km/u op.
Zo uitgevoerd is circuitrijden een redelijk trage bezigheid, valt daarmee prima in de categorie "touristische activiteiten voor de gemiddelde burger in de 3e leeftijd".
Zo uitgevoerd is circuitrijden een redelijk trage bezigheid, valt daarmee prima in de categorie "touristische activiteiten voor de gemiddelde burger in de 3e leeftijd".
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
luierik, 218 en 208
even een damvoorzetje dan
Max. 211 pk ( gemiddeld 198 in de gebruikte powerband, gem.178 aan de wielen) , ca 1700 kg met mannetje en peut = 9,6
225-banden om de laterale en longitudinale versnellingskrachten bij dit extra gewicht op een enigszins gelijkwaardig nivo te houden, ca 20 km/u meer topsnelheid, ergo de businessedition-535i gaat naar schatting ca 0,75 sek per kilometer sneller dan de familydiesel
met jou aan de controls kan dan wel 214, 205 en 835
even een damvoorzetje dan
Max. 211 pk ( gemiddeld 198 in de gebruikte powerband, gem.178 aan de wielen) , ca 1700 kg met mannetje en peut = 9,6
225-banden om de laterale en longitudinale versnellingskrachten bij dit extra gewicht op een enigszins gelijkwaardig nivo te houden, ca 20 km/u meer topsnelheid, ergo de businessedition-535i gaat naar schatting ca 0,75 sek per kilometer sneller dan de familydiesel
met jou aan de controls kan dan wel 214, 205 en 835
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Peter-Paul en 3 gasten