E46 m3 - storingstopic

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Marius

E46 m3 - storingstopic

Bericht door Marius » 25 nov 2008, 09:09

Op verzoek een apart topic over storingen met de E46M3. Ik trap af met een storing die ik afgelopen zondag had met de E46 M3 na terugkomst van Papenburg.

Tijdens het rijden op de snelweg begonnen de volgende lampjes allen geel op te lichten
- dsc lampje
- remvloeistof lampje
- bandenspanningslampje
- versnellingsbak lampje (SMG)

De auto reed verder prima. Overig:
- DSC was niet meer in te schakelen (boeie ;-) )
- versnellingsbak bediening verliep probleemloos, met alle functies.
- het indrukken van het bandenspanningscontroleknopje gaf geen resultaat.

Alle lampjes zijn t/m maandagochtend aan gebleven. Vervolgens de auto uit laten lezen bij de dealer. Toen ik daarheen ging brandde er opeens geen enkel lampje meer. Volgens de computer was er een fout in het signaal van de stuurhoeksensor opgetreden; geen repeterende fout volgens de monteur en alles leek nu weer normaal. Voor de zekerheid heeft hij de sensor (en/of de computer) nog gereset.

Hier nog een topic op een andere site waaarin een soortgelijk probleem beschreven wordt:
http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=124532" onclick="window.open(this.href);return false;

- vooralsnog opgelost dus -

Downforce Dennis

Re: E46 m3 - storingstopic

Bericht door Downforce Dennis » 25 nov 2008, 11:43

Heb eens hetzelfde gehad bij mijn e46 M3. De hele kerstboom ging aan na een middagje spelen op een verregend industrieterrein.
Batterij af- en aangekoppeld en het euvel was opgelost.

SMG lampje ging regelmatig een keer aan bij het driften. Ook geen fail-safe en of vermogensafkapping.

Volgens mijn dealer is dit verholpen bij de 2008 SMG-II software. De nieuwe eigenaar van mijn M3 heeft deze software een paar weken geleden laten inlezen en dit is een enorm verschil zeg. Op A-stand is de bak een heel stuk soepeler, in S6 ramt ie nog iets bruter in naar mijn gevoel.
Misschien ook een ideetje voor jou?

Dealer had dezelfde symptomen op een CSL en na het inlezen van nieuwe software geen problemen meer...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 nov 2008, 12:59

Een keer met de E46 M3 een "storing" gehad;

Net van huis in een flauwe bocht, begint met de kar toch te schudden, lawaai en het banden spannings controle lampje op geel..................... :shocking:
Heb ik nou weer.................kar aan de kant, inspectie van de banden, niets aan de hand, bij een nadere inspectie van het rechter voorwiel, zag ik toevallig ( meer geluk dan wijsheid) een dikke plakkaat overheerlijke kaugom zitten.....................die er met het nodige kunst en vliegwerk afgehaald...............voila, rijden als een tierelier, en de kaugom sensor die weer op uit stond....................

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 25 nov 2008, 13:30

Ik denk dat dit topic de meeste pageviews per dag krijgt :bag:

aapje

Bericht door aapje » 25 nov 2008, 13:53

Lijkt wel een renault topic :nana:

Peter pwr

Bericht door Peter pwr » 25 nov 2008, 14:23

Ja ik stoor me ook erg aan die bmw rijders :banaan:

allen

Bericht door allen » 25 nov 2008, 14:36

Dit soort topics hebben we niet eens over Italiaanse en Engelse auto's. Zegt genoeg over de kwaliteit van BMW??? :mrgreen:

Marius

Bericht door Marius » 25 nov 2008, 14:39

:D Heb hier een mooie springplank gemaakt voor sommigen onder ons merk ik wel.

Anyway, dank voor de tips die er tussenstaan; ik zal informeren naar de 2008 SMGay software bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt. Overigens kom ik nooit hoger dan S3 omdat ik dat zonde vind van mijn bak.

markk

Bericht door markk » 25 nov 2008, 18:21

Heb zo af en toe ook ernstige problemen met lampjes op het dashboard en wegvallend vermogen. Lijkt overigens de laatste dagen steeds erger te worden. :cry:

Er gaat steeds zo'n geel lampje met driehoek en uitroepteken branden. Gelijktijdig valt het vermogen helemaal weg. Na lang zoeken en experimenteren ben ik er achter gekomen dat als je die linkerknop op de middenconsole indrukt in ieder geval het probleem met het wegvallende vermogen is opgelost. Probleem is enkel dat dan dat eerder genoemde lampje continue geel brand. Ook lijkt de auto wat minder koersvast. Met name aan de achterkant.

Binnenkort ook maar eens langs de dealer...snap er niets van...

:df:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 26 nov 2008, 09:03

:clap:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 26 nov 2008, 12:58

markk schreef:Heb zo af en toe ook ernstige problemen met lampjes op het dashboard en wegvallend vermogen. Lijkt overigens de laatste dagen steeds erger te worden. :cry:

Er gaat steeds zo'n geel lampje met driehoek en uitroepteken branden. Gelijktijdig valt het vermogen helemaal weg. Na lang zoeken en experimenteren ben ik er achter gekomen dat als je die linkerknop op de middenconsole indrukt in ieder geval het probleem met het wegvallende vermogen is opgelost. Probleem is enkel dat dan dat eerder genoemde lampje continue geel brand. Ook lijkt de auto wat minder koersvast. Met name aan de achterkant.

Binnenkort ook maar eens langs de dealer...snap er niets van...

:df:
Hey! Ik heb hetzelfde probleem met die shoarmakoerier van me... Klereding staat volgens mij zo krom als de brilglazen van onze premier. Zondagavond(in de sneeuw) 5x vastgezeten, 1x hebben ze me met een landcruiser uit de goot moeten trekken. Onbegrijpelijk dat een merk als BMW zo'n ding in de handel brengt! Ook verschiet ik me elke keer op een rond punt, ik heb altijd 2 rijstroken nodig terwijl alle andere auto's er maar 1 nodig hebben. Daarenboven is er iets met m'n stuur. Als ik een bocht inga moet ik altijd plots de andere kant uit sturen... :protest:

De dealer staat voor een mysterie, auto staat er al een half jaar en ze vinden niets!

:roflol:

Marius

Bericht door Marius » 15 mar 2009, 14:35

Inmiddels is de km stand circa 125k en begin ik me toch ernstig zorgen te maken over de bouwkwaliteit van BMW. Na een weekje rondtouren in de alpen zojuist terruggereden van Lausanne naar Vianen in 6 uurtjes, het type trip welke de auto geen centje pijn zou moeten kosten. Echter, een loskomende motorkap (gelukkig nog op 1 klem vast), wapperende, aan hun draadjes bungelende zij-knipperlichten, loslatende sierstrips en gierende/tochtende deurlijsten/ramen waren zorgkindjes gedurende de trip. En dat alles terwijl de cruise maar op 220 stond. Het imago van een goed geconstrueerde 'reis-GT' dat deze auto bij mij had, maakt de auto dus helaas niet waar.... jammer

Max V

Bericht door Max V » 15 mar 2009, 14:40

Marius schreef:En dat alles terwijl de cruise maar op 220 stond
LOL? :mrgreen:

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 15 mar 2009, 21:36

Marius schreef:Inmiddels is de km stand circa 125k en begin ik me toch ernstig zorgen te maken over de bouwkwaliteit van BMW. Na een weekje rondtouren in de alpen zojuist terruggereden van Lausanne naar Vianen in 6 uurtjes, het type trip welke de auto geen centje pijn zou moeten kosten. Echter, een loskomende motorkap (gelukkig nog op 1 klem vast), wapperende, aan hun draadjes bungelende zij-knipperlichten, loslatende sierstrips en gierende/tochtende deurlijsten/ramen waren zorgkindjes gedurende de trip. En dat alles terwijl de cruise maar op 220 stond. Het imago van een goed geconstrueerde 'reis-GT' dat deze auto bij mij had, maakt de auto dus helaas niet waar.... jammer
Er staat inmiddels een vervanger te koop en volgens de verkoper is die ''zeer goed in elkaar gezet". De 'gewone' kilometers kun je wel in de 306 doen :wink: .

Marc

Marius

Bericht door Marius » 16 mar 2009, 09:42

MarcH schreef:Er staat inmiddels een vervanger te koop en volgens de verkoper is die ''zeer goed in elkaar gezet". De 'gewone' kilometers kun je wel in de 306 doen :wink: .
Nog niet eens zo'n slecht idee..... De 306 heeft net weer een nieuwe apk. Dat blijft toch 1 van de beste auto's die ik ooit gehad heb; 3,5 ton op de teller en een interieur dat er nieuwer uitziet dan dat van de m3, minder onderhoud behoeft, etc etc.....ook dat zet je wel aan het denken.

MX5T

Bericht door MX5T » 16 mar 2009, 10:48

Marius schreef:
MarcH schreef:Er staat inmiddels een vervanger te koop en volgens de verkoper is die ''zeer goed in elkaar gezet". De 'gewone' kilometers kun je wel in de 306 doen :wink: .
Nog niet eens zo'n slecht idee..... De 306 heeft net weer een nieuwe apk. Dat blijft toch 1 van de beste auto's die ik ooit gehad heb; 3,5 ton op de teller en een interieur dat er nieuwer uitziet dan dat van de m3, minder onderhoud behoeft, etc etc.....ook dat zet je wel aan het denken.
Crisis..............downsizing. De vakantie was wel goed ?

Marius

Bericht door Marius » 16 mar 2009, 12:16

Ja het treft ons allemaal schijnt. Inmiddels ga ik al hierop naar het werk:

Afbeelding

BTG 36:12

Vakantie was verder prima, ben zelfs enigzins verkleurd. Dat is voor mijn doen en image zeer ongebruikelijk.

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 18 mar 2009, 01:32

Marius schreef:Inmiddels is de km stand circa 125k en begin ik me toch ernstig zorgen te maken over de bouwkwaliteit van BMW. Na een weekje rondtouren in de alpen zojuist terruggereden van Lausanne naar Vianen in 6 uurtjes, het type trip welke de auto geen centje pijn zou moeten kosten. Echter, een loskomende motorkap (gelukkig nog op 1 klem vast), wapperende, aan hun draadjes bungelende zij-knipperlichten, loslatende sierstrips en gierende/tochtende deurlijsten/ramen waren zorgkindjes gedurende de trip. En dat alles terwijl de cruise maar op 220 stond. Het imago van een goed geconstrueerde 'reis-GT' dat deze auto bij mij had, maakt de auto dus helaas niet waar.... jammer
Gezien je verhaal rij ik de volgende keer door de Heijnenoord wel voorop als je me dan nog kan bijhouden. Heb genoeg aan één zijknipperlicht per kant.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mar 2009, 13:50

Ik heb zelf met de E46 M3 geen serieuze problemen gekend, tot 100K km mee gereden en 7,5 jaar oud..............

Dus het kan wel, exemplarisch zal idd wel eens wat voorkomen, maar noem mij een product waar dat niet het geval is........................

Fernando

Bericht door Fernando » 22 mar 2009, 14:08

romo schreef:
Dus het kan wel, exemplarisch zal idd wel eens wat voorkomen, maar noem mij een product waar dat niet het geval is........................
De TVR van m'n overbuurman.... :bag:

Marius

Bericht door Marius » 03 jun 2009, 11:15

Storing: alarm gaat iedere keer binnen 5min na parkeren auto af.

Oplossing: nieuwe accu. Schijnbaar doordat de oude accu al op leeftijd was vond er een spanningsval plaats waar het alarm van over de zeik ging.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 jun 2009, 11:22

Nog steeds in je nopjes met de Deutsche Grundlichkeit? :lol:

Marius

Bericht door Marius » 03 jun 2009, 12:34

Ach, bv:

Xenon verlichting: tijden geweest dat soms 1 koplamp het niet deed. Tik erop en dan deed ie het weer. Dat gaat nu alweer 20tkm goed. :? Raar toch.

Het zijn in ieder geval geen heilige gralen ben ik van mening; maar gewoon auto's waar je redelijk lekker sportief mee kan rijden en that's it.

Plaats reactie