///M Mode??

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joep

///M Mode??

Bericht door Joep » 29 sep 2006, 13:09

Zit net op youtube beetje Top Gear filmpjes te kijken...kom ik de M5 E60 tegen.

http://www.youtube.com/watch?v=D1Ym3ZUAKss

''In M mode this car stops to be annoying...and just becomes magnificant''

Kijk ik verder, komt het CSL filmpje voorbij op the Isle of Man.

En beide keren komt er het ///M knopje in voor, om het onderstel strakker te maken, de motor feller en de v-bak wilder.

Maar MOET zo'n M knop wel in een ///M...moet een BMW M niet gewoon ALTIJD in M Mode staan??

Bij de M5 snap ik het enerzijds wel...is naast een rasechte sportwagen ook een km-vreter...maar in de CSL?? Nee ik vind dat die keuze er niet moet zijn...ALTIJD in M Mode!

Probleem zit hem echter denk ik in de BMW filosofie: ''Elke auto moet winstgevend zijn, ook de M's'' en een auto die altijd vlijmscherp is, en dus voor een meer geselecteerd publiek,verkoopt minder...

Maar zeker met de nieuwe turbo-lijn vind ik dat zo'n M knop niet in alle M's thuishoort (alleen M5 en M6)...

Of ze moeten het doen net als bij Honda V-Tech, rustig tot 4k RPM (o.i.d.) maar vanaf dan, een vlijmscherp machien...

Vind het nu een beetje afdoen aan de auto's, maar vooral de potentie van de auto's...

Joep

PS pas kwam er een E60 M5 voorbij...BMW M GmbH zit nu wel op een niveau Beyond anyone else...holy fuck wat een snelheid en geluid. :D

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2006, 13:30

Mijn M heeft ook zo'n knop, of eigenlijk 2 M track mode en de sportknop. Hetzelfde als in de CSL.

Sportknop ingeschakeld is het gasgeven een gevoelige kwestie. Gasrespons is dan waanzinnig, maar niet echt prettig in het normale stadsverkeer. Ook stuurt de auto veel scherper in die stand. Dat je de keus heb vind ik alleen maar een pluspunt. je haalt meer veelzijdigheid uit de auto.

david

Bericht door david » 29 sep 2006, 15:04

"stadsverkeer".......
of bedoel je : boulevard cruisen :wink:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 sep 2006, 15:16

Tja, waarom niet? Het zijn gewoon een paar extra regels code en wat draadjes naar een knopje en het knopje zelf, dus gewicht kost het niet echt. En er zijn weinig mensen die altijd dat vermogen en de giftigheid gebruiken. Juist de mogelijkheid om het uit te zetten maakt de auto ook rijdbaar in de file zonder er ook maar iets voor in te hoeven leveren zonder een compromis op sportief gebied te hoeven doen, ja 50 gram gewicht en een paar vierkante centimeters op je dashboard.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2006, 15:35

david schreef:"stadsverkeer".......
of bedoel je : boulevard cruisen :wink:
Heej boulevards ken ik hier niet :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 okt 2006, 20:04

Zelfs mijn wagen heeft een Eco en een Sport stand en winter, ook EDC heb ik 2 standen, Sport of Comfor.
Ook als ik mijn automaat op de sport stand zet wordt het gas een stuk gevoeliger. Maar goed, bijna iedere BMW automaat heeft die functie.

Macboy

Bericht door Macboy » 02 okt 2006, 12:43

Het enige wat ik niet begrepen heb in de M5 is het verschil tussen 507pk en 400 pk. Dit slaat eigenlijk nergens op. Het zou veel logischer zijn om 300 pk te doen (minder is onzin, dan moet je maar een 540i kopen :) ) en dan kun je hem veel normaler rijden. 400pk is ook zo megaveel, dat het weinig uitmaakt.

Plaats reactie