Eric´s nieuwe racer - BMW 323ti
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
2.00 - 2.03 is een schatting. Kan ook best 2.04 tot 2.06 zijn. Weet je pas als je het meet.
Denk wel dat er meer snelheid in mijn auto zit dan in een Ziengs-auto.
Mijn auto is op Zolder gewogen op 1210 kg met een halfvolle tank. Daarbij heeft mijn blok iets meer vermogen.
Tel daarbij de zachte Michelin S8B slicks, sper en betere remmen op. Zit best wat tempo in de auto. Dik kon me met de 911 van Nynke niet losrijden op de slingerweggetjes bij de ring. Op het rechte stuk moest ik zelfs even van het gas af.
Denk wel dat er meer snelheid in mijn auto zit dan in een Ziengs-auto.
Mijn auto is op Zolder gewogen op 1210 kg met een halfvolle tank. Daarbij heeft mijn blok iets meer vermogen.
Tel daarbij de zachte Michelin S8B slicks, sper en betere remmen op. Zit best wat tempo in de auto. Dik kon me met de 911 van Nynke niet losrijden op de slingerweggetjes bij de ring. Op het rechte stuk moest ik zelfs even van het gas af.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Eric´s 328i circuitauto
Oh ik wist niet dat er serieus op in werd gegaan
1 op 4 idd

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
Later remmen betekent langer gasgevenKnot schreef:Grappig, ben je goed op weg! De E36 M3 deed bij mij 1:3 op Zandvoort/Ring.... en een 328i evenaart mEric-328 schreef:Denk dat het al snel rond de 1:3 ligt....

Bijwerking van een m50 inlaatspruitstuk met open uitlaat is dat hij best dorstig wordt bij vollast.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Eric´s 328i circuitauto
Die kan er ook nog wel iets onder zitten hoor Knot.
Je rijd bijna alleen maar vol gas, behalve met remmen en soms met uitkomen langzaam weer terug naar vol gas.
Dus dan is het gewoon een rekensommetje, voor een bepaalde hoeveelheid koppel/vermogen heb je een bepaalde hoeveelheid benzine nodig. Dus meer PK = nog meer benzine zuipen.
Je kan beter in verbruik per minuut rekenen voor een sessie of race oid. Het is ongeveer 1L per minuut bij M3's. Doe je dus een 20 min stint 20L meenemen plus wat je als reserve wilt.
Kijk maar naar de getallen van indobesar, zelfs die zit op 1:5 met een 1.6.
Je rijd bijna alleen maar vol gas, behalve met remmen en soms met uitkomen langzaam weer terug naar vol gas.
Dus dan is het gewoon een rekensommetje, voor een bepaalde hoeveelheid koppel/vermogen heb je een bepaalde hoeveelheid benzine nodig. Dus meer PK = nog meer benzine zuipen.
Je kan beter in verbruik per minuut rekenen voor een sessie of race oid. Het is ongeveer 1L per minuut bij M3's. Doe je dus een 20 min stint 20L meenemen plus wat je als reserve wilt.
Kijk maar naar de getallen van indobesar, zelfs die zit op 1:5 met een 1.6.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Eric´s 328i circuitauto
Wat een ontzettend fraaie bak zeg 


Je kunt er niet snel genoeg mee zijn ! Kom op posten die picsEric-328 schreef:Zal in de komende tijd nog wat foto´s plaatsen van het interieur ed.

- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Eric´s 328i circuitauto
Erg mooi opgebouwd, maar mis je je originele luchtfilterhuis niet?
ps. welkom hier
pps. je hebt een PB op het BMW Driversforum

ps. welkom hier
pps. je hebt een PB op het BMW Driversforum
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
Ik heb hem nog geen dag gemist. )Komt pas als mijn lmm het begeeftErik dB schreef:Erg mooi opgebouwd, maar mis je je originele luchtfilterhuis niet?![]()
ps. welkom hier
pps. je hebt een PB op het BMW Driversforum

PB terug

- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Eric´s 328i circuitauto
Hoe zit het trouwens met het aantal DB's bij jouw wagen? Op zolder kreeg mijn auto 2x zwart (95,2 DB). Persoonlijk vind ik het geluid wat mijn auto produceerd behoorlijk bescheiden t.o.v een M3 CSL. Zal wel aan de toon liggen dan..
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
Met mijn huidig uitlaatsysteem (rvs spruitstuk, open tussenpijpen en Eisenmann SS) hebben ze hem op full speed gemeten op iets van 118 db. Zo´n meting is natuurlijk niet correct maar geeft wel aan dat het hard is. Op het circuit zet ik mijn tussendempers en kat´s ertussen en hoop dat hij dan binnen de grenzen blijft. Heb op Zolder ook al de zwarte vlag gezien met tussendempers. 

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Eric´s 328i circuitauto
Mooie auto. Netjes opgebouwd ook, zal wel meer snelheid inzitten dan mijn E36 325i Coupe met Kw Var.2, semi's en standaard motor.
2.00 - 2.03 op Zandvoort is erg snel. Mijn E30 325i Cup auto weegt 999kg met 20 liter benzine zonder bestuurder. Hiermee hoop ik (met Toyo R888's) 2.05 te halen. Ook sper (40%) maar wel standaard vermogen (170 a 180pk).
Mijn E36 schat ik op Zandvoort niet sneller dan 2.08 a 2.10 te halen (met nieuwe 3.73 sperdiff 40%) en R888 semi's. Weet geen gewicht, maar gestript, volledig dashboard en gelaste kooi.
2.00 - 2.03 op Zandvoort is erg snel. Mijn E30 325i Cup auto weegt 999kg met 20 liter benzine zonder bestuurder. Hiermee hoop ik (met Toyo R888's) 2.05 te halen. Ook sper (40%) maar wel standaard vermogen (170 a 180pk).
Mijn E36 schat ik op Zandvoort niet sneller dan 2.08 a 2.10 te halen (met nieuwe 3.73 sperdiff 40%) en R888 semi's. Weet geen gewicht, maar gestript, volledig dashboard en gelaste kooi.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Eric´s 328i circuitauto
Hm zal wel rond de 1250 KG zitten ex benzine denk ik.
Een standaard 325i is volgetankt zo rond de 1400 KG op de schaal dus zeg net even over de 1350 KG leeg. Trek het interieur er uit en een kooi + stoelen er in dan denk ik dat rond de 1250 niet gek is.
Ik heb in de M3 een zwaardere motor voorin maar die is ook kaler en meer lichtgewicht onderdelen, zit daar nog onder dus. Als je kijkt wat er bijvoorbeeld nog achter zo'n dashboard vandaan komt dat is echt veel.
Een standaard 325i is volgetankt zo rond de 1400 KG op de schaal dus zeg net even over de 1350 KG leeg. Trek het interieur er uit en een kooi + stoelen er in dan denk ik dat rond de 1250 niet gek is.
Ik heb in de M3 een zwaardere motor voorin maar die is ook kaler en meer lichtgewicht onderdelen, zit daar nog onder dus. Als je kijkt wat er bijvoorbeeld nog achter zo'n dashboard vandaan komt dat is echt veel.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
Gisteren een origineel M3 GT zwaard gekocht dus hebben weer wat te klussen 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Eric´s 328i circuitauto
Nice, kan je je hele voordeel gaan loshalen om die 10 delige beugel te gaan monteren 

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Eric´s 328i circuitauto
Dat valt wel mee hoor denk ik, die bumperhoes ligt er zo af, is niet heel lastig. Alleen moet je of gaten boren in de bumper die er op zit of een GT bumper nemen waar die gaten voorgeboord zitten. Als je een los zwaard koopt dan komt er ook nog een aardig zwikkie losse onderdelen bij.
Alleen even een kaart maken met drempels in de buurt
Ingangen van Zandvoort en Zolder zijn ook zo lekker voor verlaagde auto's.
Alleen even een kaart maken met drempels in de buurt

Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 24 feb 2009, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
Inderdaad nog een behoorlijk lijstje wat je bij de bmw-dealer af mag geven voor het kleine grut.
Drempels zullen wel een grote uitdaging zijn, hoewel ik dat al gewend ben van mij alfa. Dit ondanks het feit dat ik de vering relatief hoog heb staan ivm de 65 slicks. Snap er echt geen bal van waarom ze de ingangen van de circuits zo slecht toegankelijk maken voor verlaagde auto´s
Als je Zolder binnenrijdt springt je auto half van de trailer door die goten.
Drempels zullen wel een grote uitdaging zijn, hoewel ik dat al gewend ben van mij alfa. Dit ondanks het feit dat ik de vering relatief hoog heb staan ivm de 65 slicks. Snap er echt geen bal van waarom ze de ingangen van de circuits zo slecht toegankelijk maken voor verlaagde auto´s

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
Nog een aantal nieuwe foto´s. Oa van het M3 GT zwaard.





Laatst gewijzigd door Eric-328 op 11 mar 2009, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Eric´s 328i circuitauto
Naaaiis Eric!! 8)
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Eric´s 328i circuitauto
Leuk speelgoed.
Ziet er allemaal zeer netjes uit.
Ziet er allemaal zeer netjes uit.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
Dank u, dank u
@Christiaan: Wat voor e36 heb jij?
@Christiaan: Wat voor e36 heb jij?
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Eric´s 328i circuitauto
320-je
Maar wel opgeleukt met :
- AST Sportline II incl camberplates en excentrische paarse powerflexjes
- Goodridge remleidingen en ATE Racing Blue
- Ferodo DS 2500's rondom
- Supersprint Race einddemper
Voor mij nu een leuke mix voor 80% straatgebruik en 20% Ring en Trackdays.

Maar wel opgeleukt met :
- AST Sportline II incl camberplates en excentrische paarse powerflexjes
- Goodridge remleidingen en ATE Racing Blue
- Ferodo DS 2500's rondom
- Supersprint Race einddemper
Voor mij nu een leuke mix voor 80% straatgebruik en 20% Ring en Trackdays.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
320i is voldoende als je een goed onderstel en goede remmen hebt. Veel mensen denken dat de grootste winst te pakken is door meer vermogen. Onderstel en remmen brengen meer (icm de juiste banden).
Welke veren heb jij op de sportline 2?
GR
Eric
Welke veren heb jij op de sportline 2?
GR
Eric
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Eric´s 328i circuitauto
170 - 60 -70 aan de voorzijdeEric-328 schreef:320i is voldoende als je een goed onderstel en goede remmen hebt. Veel mensen denken dat de grootste winst te pakken is door meer vermogen. Onderstel en remmen brengen meer (icm de juiste banden).
Welke veren heb jij op de sportline 2?
GR
Eric
achterzijde weet ik niet meer, rondom oranje iig (weet niet of zij ook met kleuren werken)
Rij met Michelin PS2's
En de voorzijde staat op 2,2 graden negatief camber, niet al te extreem dus.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Eric´s 328i circuitauto
2,2 lijkt mij voldoende voor een straatauto.
Ze werken wel met kleuren, maar weet niet precies welke kleur waar voor staat. Mijn voorveren zijn wit (racing) 180-90.
Heb jij je onderstel rechtstreeks bij AST gekocht?
Ze werken wel met kleuren, maar weet niet precies welke kleur waar voor staat. Mijn voorveren zijn wit (racing) 180-90.
Heb jij je onderstel rechtstreeks bij AST gekocht?
- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Eric´s 328i circuitauto
Nope, ben een tevreden klant bij Madeno Racing in Oude Tonge. Onderstel is geheel naar mijn wensen samengesteld en afgesteld. Zij hebben wel zeer nauwe contacten met AST, hebben onder andere de Sportline II kit voor de Clio 3 RS ism AST ontwikkeld.Eric-328 schreef: Heb jij je onderstel rechtstreeks bij AST gekocht?
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Eric´s 328i circuitauto
Denk dat dat beter in de buurt komt , soms haal ik nieteens 1 op 2 , iemand zei eensBert ///M3 schreef:Meer gas geven knot. Met de rode M3 reed ik 1:2![]()
Mijn record tanken op CPZ is zo ongeveer 240 liter op 1 dag is (4x bijna 60 liter), tijdens een VBT open pitlane day. Toen was de dag nog niet om, maar om 16:00 weer leeg, was ik er flauw van dus er maar mee gestopt die dag.
Zandvoort 1 rondje 1 liter , dus ik ook zoveel meegenomen , was weer snel binnen .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw en 5 gasten