Misschien is een van de grote nadelen dat ik een Franse auto heb met van die lelijke trompetflenzen.
Zo ziet een normale klem er uit

Iemand een idee?
Het gaat niet om het mooie, wanneer RVS in contact komt met roestbaar metaal gaat het ook gewoon roesten. M'n uitlaat zit er nu bijna een half jaar onder en dit fenomeen is zich al voor aan het doen. Ik wil dus alles weer mooi blank schuren en vervolgens met RVS klemmen in elkaar zetten.frank de jonge schreef:Waarom zou je RVS willen?
Aantrek moment van RVS is mindersterk dan gewoon staal.
Voordeel is weer dat het mooier blijft
Je hebt inderdaad 2 soorten, AISI 409 en 304. 409 is flexibeler en meer hittebestendig, alleen blijft het niet mooi en gaat het oppervlakteroest vertonen na verloop van tijd. Dit RVS gebruiken de meeste autofabrikanten die af fabriek roestvrijstalen uitlaten leveren, zoals BMW. 309 is wat harder, wat minder goed bewerkbaar, het roest helemaal niet en is daardoor mooier. Het is alleen minder geschikt om een uitlaat van te maken omdat het eerder scheurt en minder hittebestendig is. Meestal zie je dat voorpijpen, spruitstukken, etc. Gemaakt worden van 409 en dempers (mooi gepolijst) van 309. Mijn uitlaat is dus gemaakt van 409 en gaat langzaam ook een beetje oppervlakteroest vertonen, dit is geen enkel probleem, alleen ga je er dan roestbaar materiaal bij brengen dan gaat het ineens wel hard roesten.frank de jonge schreef:Dat ligt eraan welk soort RVS gebruikt wordt. Je hebt meerdere soorten. Een echte goede RVS uitlaat zal niet door een non RVS onderdeel aangetast worden.
Ik bedoel een titanium uitlaatsysteem. Ik kan al geen RVS klemmen vinden, laat staan titanium!frank de jonge schreef:Zou ik voor titanium gaan als die RVS oplossing zo niet te verkrijgen is.
Bedankt voor de moeite in ieder geval!Eric H schreef:Heb eens rondgekeken, maar wij hebben ze ook niet....sorry.....
De uitlaat is al klaar. Dat zou betekenen dat ik weer terug moet om het ding opnieuw te laten TIG lassen...wjn schreef:Als die uitlaat gemaakt is, kun je er dan geen "standaard" flenzen op laten zetten, zodat je ze met andere klemmen kunt vastzetten? Beetje mosterd na de maaltijd waarschijnlijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten